Jump to content

DRL - US version


Tracto
 Share

Postare recomandată

Dupa cum probabil ati observat toate modelele din state de mk3 si Vento (sau Jetta mk3 cum este numita acolo) au un sistem de DRL (daytime runing light ) . Nu mai are rost discutia privind diferentele intre modelele comercializate in Europa si cele din state , acestea fiind in favoarea celor de peste ocean prin prisma mai multor facilitati care pe modelele noastre nu au fost montate.Se pare ca s-a acordat o atentie sporita pentru piata americana . :ceuameni: Acest sistem banuiesc a consta in aprinderea , semnalizarilor fata permanent . Pentru cei care nu sunt familizarizati cu termenul "DRL" pot sa acceseze wikipedia si sa afle mai multe . Sunt mai multe tipuri de DRL dar la modelul luat in discutie sunt bazate pe semnalizarile din bara fata (atentie celelalte semnale sunt inactive). Prin intermediul acestui topic as dori sa descoperim modul de functionare (ce trebuie facut pentru a implementa acest sistem pe masinile noastre) etc. Cand DRL-urile sunt active si vreau sa semnalizez vor trece pe modul intermitent iar apoi vor ramane in continuare aprinse ? Pe modelele americane poti sa dezactivezi/activezi aceasta functie oricand printr-un switch ceva ? Mie unul imi place ideea aceasta si as dori sa o implementez si pe nemtoaica mea chiar daca va trebui sa schimb periodic becurile arse :) . Din ce m-am documentat doar unele state din lume considera legal acest sistem de DRL bazat pe becurile de semnalizare fata , iar acolo unde sunt considerate in afara legii , daca sistemul a venit din fabrica pentru o masina mai veche cum este si cazul nostru sunt considerate legale. Am atasat si niste poze .

Am uitat sa precizez faptul ca pe modelele americane pe langa prezenta acestui sistem DRL, bara fata mai are atasata pe ea un bandou suplimentar cu un " semnalizator " mai mic care indeplineste doar functia de DRL nu si semnalizare ,ca la luminile laterale de pe dube. Am spus asta doar ca o completare . Bineinteles din ce mi-am mai clatit eu ochii am vazut ca si mk1, mk2 respectiv Jetta mk2 au acest sistem. Pe modelele mai noi ca Golf mk5, DRL-ul nu mai consta in semnalizarile aprinse dar bara fata are acel bandou cu semnalizator in componenta.

Ultima poza este de pe wikipedia . Ea reprezinta , teoretic , sistemul DRL al VW pentru piata europeana . Eu unul nu am mai vazut asa ceva . Consta in micsorarea intensitatii fazei scurte . Are cineva asa ceva ? Din poza sunt clar niste faruri de Golf 3 sau Vento cu camera dubla.

Sper ca v-am starnit interesul.

post-10002-1274808165_thumb.jpg

post-10002-1274808174_thumb.jpg

post-10002-1274808181_thumb.jpg

post-10002-1274808185_thumb.jpg

post-10002-1274808189_thumb.jpg

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 72
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Tracto

    25

  • MKA III

    7

  • claus_tazz

    4

  • taz21

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

E foarte tare acest sistem,din ce am vazut e un modul legat la mai multe surse.

Am atasat si un link: DRL System

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa fiu carcotas,desi imi place sistemul,la ITP cu capetele patrate de acolo nu cred ca o sa fie sanse de reusita.Cand o sa vada ala ca masina face ca pomul de Craciun o sa zica sa iesi afara :) .Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ITP-ul nu e o problema ca se face cum se face si o data la 2 ani.

darrr ce te faci cu "agentul" care e la fel de zilnic ca si noi pe sosea?

cica "folosirea necorespunzatoare a sistemului de iluminat" si se sanctioneaza ca atare :D

in rest toate de bine pentru sistem :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Amedeo e bun link ul pus de tine dar face referire la Suzuki.

Legat de itp . Ma gandeam sa leg instalatia la un switch adica sa fie activa functia doar cand vrei tu . Cred ca asa este si pe original . In felul asta totul este in regula.

Legat de folosirea necorespunzatoare a luminilor e interpretabila dupa cum am scris si in postul de sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vazut un golf care avea sistem drl la semnalizari fata, doar ca acestea erau aprinse permanent iar la actionarea manetei de semnalizarea incepeau si palpaiau. respectivul golf nu avea in bara pe lateral "drl-ul permanent", avea semnalizarea in aripa si bara model european. tin sa precizez ca la pornirea motorului doar semnalizarile din fata se aprindeau si nimic altceva, nici luminile in bord. o sa incerc sa testez schema aratata mai sus si o sa revin cu detalii. tracto doar cuvinte bune pentru aceasta idee sper sa ii dam de cap. sa auzim de bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La faza cu: "unele state din lume considera legal acest sistem de DRL bazat pe becurile de semnalizare fata , iar acolo unde sunt considerate in afara legii , daca sistemul a venit din fabrica pentru o masina mai veche cum este si cazul nostru sunt considerate legale", eu nu sunt de aceasta parere, sunt fel de fel de masini prin romanica noastra, daca tu o faci sa mearga cum trebuie, sa nu semnalizezi stanga si sa palpaie cel din dreapta, sa nu iei foc pe sosea, nu vad ce ar avea nenea omu' cu tine. Barile imi plac, cred ca au ceva, ceva diferit de ale noastre, in schimb sistemul DRL nu m-ar incalzi cu nimic, e doar o parere. Pentru amatori ... bafta la modificat :)

Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca s-a acordat o atentie sporita pentru piata americana

Din cate am vazut prin filme si poze, cam la toate masinile de la ei se aprind semnalizarile cand aprinzi pozitiile, farurile. Deci e o cerinta de a lor si nu ca VW nu a vrut sa puna in Europa astfel de sistem.

Eu de la Dacie ma gandeam sa-mi fac astfel de sistem. Ma gandeam sa pun un bec dublu filament in soclu, exat ca la stopurile din spate. Pozitie permanent, iar cand semnalizezi sa se aprinda a doua faza de la bec. Simplu, nu? :beerchug:

Oricum, bara fata cu pozitie in lateral se poarta tare la nemti.

Modificat de taz21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e chiar asa de simplu, pentru ca daca tu ai filamentul 1 aprins tot timpul, chiar daca se aprinde suplimentar filamentul 2 nu vei avea decat un efect de "semnalizare de logan defecta"...nu vei avea "pauza" aceea de lumina, cand semnalizarea se stinge. Filamentul 1 trebuie sa se stinga in momentul in care incepe sa functioneze filamentul 2.

Modificat de GTI_85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte tare ideea,as face asa ceva la masina chiar cu gandul ca sigur ma va opri un om al legii sa imi zica..."Domne vezi ca ti s-a blocat avaria,amendaaaaaaaa!!"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:lol:

asta e pentru cei care nu prea mai au ce face/repara la masina..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Absolut . Este sa zicem un moft dar pasiunea e mai presus de toate.

Intr-adevar pare dificil de realizat . Am vorbit cu un tip din SUA despre acest sistem si mi-a spus ca becurile sunt cu dublu filament . Cand vrei sa semnalizezi am inteles ca ramane aprins filamentul 1 iar filamentul 2 trece pe intermitent (dar are o intensitate superioara) . Nu sunt sigur de cele spuse deoarece banuiesc ca filamentul 1 se stinge cand filamentul 2 intervine. De asemenea mi-a mai spus ca cei de acolo isi dezactiveaza aceasta functie pentru ca s-au plictisit de ea, iar noi salivam dupa ea :ceuameni: O sa cercetez si eu cum pot sa realizez conversia aceasta dar in principal as vrea sa o pot activa/dezactiva dupa bunul plac.

Ma bucur ca sunteti interesati si deschisi la acest subiect si sper sa gasim o solutie impreuna.

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)
Din cate am vazut prin filme si poze, cam la toate masinile de la ei se aprind semnalizarile cand aprinzi pozitiile, farurile. Deci e o cerinta de a lor si nu ca VW nu a vrut sa puna in Europa astfel de sistem.

Da . Vw a echipat masinile de acolo cu acest sistem pentru ca la ei este obligatoriu . Si la noi este dar sub alta forma - faza scurta in afara localitatilor . De ce ? Simplu ! Pentru ca masinile comercializate pana la introducerea noului cod rutier (in 2007 concomitent cu aderarea la UE) nu erau dotate cu acest sistem dar trebuiau sa respecte aceasta reglementare intr-un fel sau altul.

Oricum raman la ideea ca cele de acolo sunt mai dotate. Ex : buton inchidere centralizata .

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cata electronica cunosc este un circuit "SAU EXCLUSIV. Adica, sunt 2 intrari (fara masa):

1-pozitia

2-semnaliarea

Iesiri una singura, becul.

pentru a se aprinde becul, cele doua intrari trebuie sa aibe valori diferite

pozitie 1 1 0 0

semnalizare 0 1 0 1

iesir bec 1 0 0 1

din cate imi aduc aminte erau unele Dacii la care semnalizarile de pe aripi (lukasurile cum le zicea) faceau asa ceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e inginer sigur... :)

1. 10.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Am luat legatura cu baiatul acela din SUA. Mi-a spus ca ei cand dezactiveaza DRL-ul scot un pin in spatele blocului de lumini (mai exact comutatorul de lumini , poz , faze) . De asemenea pentru ca becurile lor de semnalizare sunt cu dublu filament , soclul becului are in componenta 3 fire si 3 pini nu 2 ca la modelele noastre. Mi-a promis ca se va interesa de ce am nevoie pentru a dota masina cu acest sistem folosind doar piese OEM . O sa va tin la curent .

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tracto, iar OEM? :(

Bafta, numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu as fi interesat de un sistem care sa aprinda luminile de intalnire cand pornesc motorul si sa le stinga cand il opresc , stie cineva cum se numeste un asemenea sistem? , mersi.

Modificat de floringti
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tracto, iar OEM? :hainoroc:

Bafta, numai bine

As vrea eu OEM la faza asta dar nu prea cred . Oem ar fi mai usor si accesibil (gen plug and play) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

O poza ceva mai explicita :) varianta US

si bineinteles varianta RO ( fara acel bandou )

post-10002-1275316289_thumb.jpg

post-10002-1275317016_thumb.jpg

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu toate ca nu ma pricep la instalatii electrice si e foarte posibil sa radeti de mine am o idee. :D Stock, semnalizatoarele stau stinse iar atunci cand vrei sa clipoceasca, un releu le da curent pentru o fractiune de secunda. Daca pt DRL ele tre sa stea aprinse nu se poate pune un releu care le da curent tot timpul si le taie alimentarea atunci cand vrei sa clipoceasca?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca exista un asemenea releu.

Altfel te vede lumea cu DRL :unsure:

Ieri pe DN1 am avut ocazia sa vad pe viu primul Golf 3 cu DRL original .

post-10002-1275997685_thumb.jpg

post-10002-1275997775_thumb.jpg

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e chiar asa de simplu, pentru ca daca tu ai filamentul 1 aprins tot timpul, chiar daca se aprinde suplimentar filamentul 2 nu vei avea decat un efect de "semnalizare de logan defecta"...nu vei avea "pauza" aceea de lumina, cand semnalizarea se stinge. Filamentul 1 trebuie sa se stinga in momentul in care incepe sa functioneze filamentul 2.

salutare eu am model usa si iti pot spune cum era la masina mea (am renuntat la acest tip de pozitie si semnalizare pt. ca atunci cand batea soare mai tare din fata abia se vedea ca semnalizez) filamentul 1 nu se stinge cand semnalizezi ci doar se aprinde filamentul 2 (becul este identic cu cel de pozitie si stop pe frana)

mentionez ca in semnalizarile tip USA intra 3 fire si in cel european 2 fire

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vorbit si eu cu un baiat din SUA si mi-a explicat la fel ca si tine . Tu ai si bara specifica modelului american cu acel bandou cu o lampa pe el ? Si acela semnalizeaza ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!