Jump to content

Ulei DURON Synthetic [PETRO-CANADA]


hremus
 Share

Postare recomandată

Dupa ce am folosit mai mute marci de ulei cunoscute m-am hotarat sa incerc si acest ulei. Mi-am achizitionat un bidon de 4l 5W-40 la pretul de 150.00RON. Pretul ar fi echivalentul unui bidon de 4l de CASTOL EDGE 5W-40. Am auzit lucruri bune despre acesta cu toate ca marca nu este prea cunoscuta pe la noi. Inca nu am facut schimbul de ulei ca sa am formata o parere. De aceea dori sa aflu parerea eventualilor utilizatori ai acestui produs ,a celor care folsesc sau au folosit si nu din auzite(de auzit am auzit si eu), si chiar o comparatie cu produse similare.

Va multumesc,

LE: Pun si un link al producatorului.

Modificat de hremus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

volnick1986

...si vrei sa i-l bagi in VW Gofl 4 1.9 TDI PD banuiesc... uita-te daca are normele pt VW TDI PD. Daca nu are eu unu nu l-as baga in motor...

LE: M-am uitat pe site la specificatiile tehnice dar in nici nu pomeneste de norme VW, deci nu e bun! E bun pt dieseluri "grele" americane: Mack, motoare Cummins (GM, Dodge), Ford, etc.

Dintre atatea variante de uleiuri ce indeplinesc normele VW 505.01 pt PD:

- Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40

- Mobil Synt S Special V 5W-30

- Aral Tronic 431 5W-40

- Valvoline Durablend Diesel 5W40

- Repsol

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Da am un PD. Pe site m-am uitat si eu si nu am vazut norme pentru VW, dar pe ambalaj sunt trecute de importator normele 505.00/505.01/505.02 respectiv 506.00/506.01/506.02. In privinta uleiurilor cunoscute pot spune ca am observat o diferenta enorma intre Castrol EDGE si Mobil1. Am folosit LiquiMolly pe alte masini din parcul auto(Dacii) si pot spune ca e apa de ploaie.Desi toate indeplinesc anumite norme, diferentele intre ele sunt enorme. Momentan in motor am CASTROL EDGE 5W40. Unul din motive pe care m-am orientat la acest ulei este posibilitatea ca acesta sa se comporte un pic mai bine din puctul de vedere al vascozitatii(un pic mai mare). Ca si date comporative despre vascozitate cu castrol EDGE5W-40 si 5W30 avem folosind aceeasi metoda de testare ASTM D445:

la 40grade C : Castol EDGE 5W40 = 82 Castol EDGE 5W30 = 70 DURON synthetic 5W40 = 94,2

la 100grade C : Castol EDGE 5W40 = 13,9 Castol EDGE 5W30 = 12 DURON synthetic 5W40 = 15,39

LE: Indice vascozitate (D2270): Castol EDGE 5W40 = 174 Castol EDGE 5W30 = 169 DURON synthetic 5W40 = 173

Modificat de hremus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Remus, parerea mea e ca si a colegului.

Sunt 2 aspecte:

1. Regulator/Certificare - Duron nu are certificare 505.01. Deci NU ai certitudinea ca merge. Despre eticheta pusa de distribuitor, as cere detalii - fisa de autorizare, etc

2. Functional - Teste facute de americani pe TDIClub.com au aratat ca TDT - Truck Turbo Diesel de la Mobil este un ulei excelent pt un PD. S-au vehiculat opinii ca CI4 Plus e un standard mai dur decat 505.01. PC 5/40 al tau e CI4 Plus... insa nu e testat.

Opinia mea personala? Prea ieftin pt a fi prea bun. Macar daca luai varianta -E - e bazata pe ulei mai rafinat. Eu as risca sa pun TDT in motor, insa e greu de gasit, scump si... prea mare bataie de cap.

Am un amic bun caruia ii vin informatii de la multe (chiar multe) masini VW - si imi spunea zilele trecute ca si ei merg tot pe Edge, si nu sunt probleme. I-am zis ca am niste dubii cu seria noua mai ieftina... el nu crede ca sunt diferente.

Asa ca pe scurt - daca nu te mananca, nu te scarpina. Cat timp Edge e super convenabil si-l gasesti pe toate drumurile de ce sa te complici? Si ce castigi daca iti asumi riscul de a-l experimenta? Mai ales cand nu e certificat.

Cat despre LiquiMolly apa de ploaie... glumesti, sunt sigur! Nu ai nici scule (si probabil nici calificarea) ca sa spui asta... Iar ei au si scule si oameni si demonstreaza ca e bun si ala. Povesti de la mecanicu' de la colt am mai auzit si eu...

Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

volnick1986

Nu e un ulei ieftin la 4L 150 RON, dar nici unul super scump acest Duron. E mai scump sau cel putin egal decat destule din lista. Eu am dat de exemplu pe 5L de Castrol Magnatec 5w40 C3 502/505 aceasi pret.

Sunt te acord cu Stefan_B: daca nu te manca nu te scarpini; nu are rost sa i-l incerci tu, mai ales ca nu e certificat VW 505.01 pe motorul tau, ca nu castigi nimic. Eu personal oricare dintre cele de mai sus le-as baga fara ezitare intr-un 1.9 PD; la Duron nu m-as risca. :flower:

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
cristianionut

nu e certificat vag nu il pui.Ceva ce ai patit tu acum am avut eu dileme cu 5w40 valvoline USA, care desi scria pe eticheta producatorului (nu importator) aprobare vag 50501, am avut emotii, dar pana la urma am aflat ca era un produs nou super ok pentru masina.

Despre Duron si eu m-am interesat la un coleg de servici care un frate in canada (sofer pe propriul tir).Raspunsul este ca nu avea la vremea aceea certificare vag.Asta era acum 3 ani.In rest pentru celelalte cerinte uleiul era bun.

Uite pe mina ma lovit criza si nu mai am bani de valvoline, voi trece pe rheinold, la masini dar evident ca ulei cu norma specifica vag.Practic trec de la un ulei full sintetic la unul semisintetic.off...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am folosit Duron 10w40 pe un passat td mai vechi, si am fost foarte multumit, deoarece motorul era mai silentios si uleiul nu se consuma cum se consumau alte uleiuri gen esso. E un ulei made in Canada, si cred ca e mai bun decat unul fabricat in Turcia. Acum ptr pd nu stiu cat e de compatibil, dar ma bate gandul sa-l incerc pe masina din semnatura, deoarece am un var in state, si mi-a zis ca acolo e un ulei foarte apreciat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Dupa 2 luni de folosit si aprox 5000 km facuti pot sa spun o prima parere. Compartiv cu Castrol Edge (pe care l-am avut inainte de schimb) pot spune ca este un ulei interesant in sensul ca:

- La rece motorul pare sa mearga un pic mai greu si zgomotos.

- La cald merge incredibil de usor, mai ales la 2500-3000 rpm mortorul raspunde prompt la acceleratii bruste , mai ales in depasiri, etc.

- Nu am observat modificari semnificative in privinta zgomotelor de la motor in regimul normal de functionare;

- Confirm ceea ce a spus colegul cornel4575 cu privire la consumul de ulei. In 2 luni nu a disparut nici un gram de ulei, in conditia in care inainte completam cam 200-300ml la fiecare luna. (probabil era si din cauza EGR-ului).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

Raman sceptic la experimentul care il faci fata de masina, cu un ulei non vag 50501, in sensul ca va avea efecte negative in trecut.Eu sunt mai carcotas cu aceste aprobari, in sensul ca desi scrie pe eticheta ca are aprobare vag, nu este o certitudine .

Si voi da si un exemplu:

-ulei 5w 30 valvoline (fabricat in olanda), norma vag, nivelul pe joja catre minim.La utilizare intensa senzorul de nivel nu s-a aprins, respectiv masina a mers in parametri.

-ulei 5w 40 valvoline (fabricat in usa), norma vag, nivelul pe joja la jumatate.La utilizare intensa (Bucuresti Craiova) s-a aprins nivelul la ulei de doua ori, in perioade diferite.Dupa completare sau stationare 5-10 minute totul a fost ok.

Masina nu consuma ulei.Deci uleiul se poate comporta diferit in motor, iar ideea este ca motorul sa nu aiba de suferit.

Deci raman la parerea lui stefan_b

Cat despre LiquiMolly apa de ploaie... glumesti, sunt sigur! Nu ai nici scule (si probabil nici calificarea) ca sa spui asta... Iar ei au si scule si oameni si demonstreaza ca e bun si ala. Povesti de la mecanicu' de la colt am mai auzit si eu...

pentru ca am avut ocazia sa merg in olanda, in rafinarie, sa vad ce inseamna exactitatea datelor.

Modificat de cristianionut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

0 w 30 stiu ca e 506.00 (merge la vw ) se spune ca ar merge pina la 30-40 000 de km . ce pret are ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Cat despre LiquiMolly apa de ploaie... glumesti, sunt sigur! Nu ai nici scule (si probabil nici calificarea) ca sa spui asta... Iar ei au si scule si oameni si demonstreaza ca e bun si ala. Povesti de la mecanicu' de la colt am mai auzit si eu...
Deci raman la parerea lui stefan_b

Cat despre LiquiMolly apa de ploaie... glumesti, sunt sigur! Nu ai nici scule (si probabil nici calificarea) ca sa spui asta... Iar ei au si scule si oameni si demonstreaza ca e bun si ala. Povesti de la mecanicu' de la colt am mai auzit si eu...

pentru ca am avut ocazia sa merg in olanda, in rafinarie, sa vad ce inseamna exactitatea datelor.

+1!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Acum are si Petro-Canada un ulei certificat pentru Europa : Petro-Canada Synthetic 5W-40 indeplineste si depaseste stndardele industriei, cerintele normativelor ACEA A3/B4/C3, API SM/CF, MB 229.51, VW specificatia 502.00/505.00/505.01, Mercedes Benz 229.51, BMW LL-04, Porsche si Ford M2C917-A.

Indeplineste de asemenea cerintele uleiurilor de motor al acelor producatori care solicita acreditare ACEA, precum Peugeot, Renault, Fiat and Rover.

http://www.procarbon.ro/ulei/ulei-motor-petro-canada/ulei-sintetic/petro-canada-europe-synthetic-5w-40.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Dupa PetroCanada, am incercat un ulei produs in USA. AMTECOL SuperLife XLD 12000. Fata de cel de dinainte motorul merge mult mai bine, mai putin zgomotos, raspunde bine la accelerari. Acum o saptamana am trecut iar la CASTROL Edge. De la prima cheie am auzit cum tzacane tachetii,si de tras trage mai greu, motorul mult mai zgomotos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!