Jump to content

Incalzitor antigel sau racitor pentru gaze recirculate?


C o s m i n
 Share

Postare recomandată

C o s m i n

Poate unii dintre voi stiti, pe Passat-urile cu transmisie automata se gaseste un schimbator de caldura al carui scop nu mi-e clar.

Are 4 capete. Practic inlocuieste acea conducta de legatura intre turbina si EGR, iar celelalte 2 iesiri sunt cuplate in circuitul de racire al motorului.

Aceeasi piesa se gaseste si pe motoarele de 1.9 pe Audi A4 mai noi de 2004.

Din ce mi-am dat eu seama e un incalzitor rapid al antigelului (in completare la bujiile de incalzire sau PTC). Si daca e asa, consider foarte utila montarea lui si pe motoarele care nu au.

Altii spun ca e un racitor al gazelor recirculate de EGR, desi nu vad rationamentul si nici modalitatea cum o face. Sa incalzesti apa cu ajutorul aerului cald mi se pare mult mai eficient decat sa racesti aerul cald cu ajutorul apei reci (care de fapt are 90

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu un prieten care are un passat ajm hidramat si are aceasta piesa deasupra turbinei. Si eu cred ca aceasta piesa, are rolul de a incalzi mai rapid antigelul. In poza apare si un actuator daca vad eu bine, oare ce rol are ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n
Publicat (modificat)

Imaginea e exemplificativa, nu e de Passat. Probabil pe masina unde a fost montata, mai sustine si alte piese. E prea putin important. Variantele vazute de mine erau fara acel actuator.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod normal, este racitor pt. EGR.

Vezi atasamentul, chiar daca acolo este vorba de motorul 2.0TDI.

post-3949-1273587075_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu zic la fel ca Xxnelu ala e racitorul pentru gazele recirculate ... Si nu e vorba ca e pus doar pe automate e si pe manuale, tine de codul motorului daca e prezent sau nu. De exemplu Octavia II 1.9 TDI cod BJB nu are indiferent daca e automata sau manuala, pe cand pe 1.9 TDI cod BKC sau BXE este prezent atat pe manulala cat si pe automata ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

La Passat B5/B5.5 e DOAR pe automate. De aici nedumerirea mea. De ce pe aceste modele nu exista decat in varianta automata? De ce au mai multa nevoie de asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motoarele date exemplu de mine cred ca este pus pentru a reduce nivelul de poluare, pt ca BJB e EU3 pe cand cele cu racitor BKC sau BXE sunt EU4. Pe passat ce ai pus tu este tot racitorul pentru gazele recirculte (vezi atasamentul) dar cum zici si tu este ciudat ca este doar pe autoamte ....

post-39995-1273588557_thumb.jpg

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin pare se ca ala e racitor pt egr. Nu cred ca pus acolo ar fi in stare sa incalzeasca apa. L-am intalnit in special la motoarele eu4, de ex pe axr de pe golf, modelu eu4. Mai jos ceva explicatii, din pacate nu am numai in engleza.

"Functional principle of exhaust gas cooling

Cooling of the recirculated gases has the effect of reducing combustion temperature and a greater mass

of exhaust gases can thus be recirculated. There are less nitrogen oxides as a result.

Installed in this system is a switchable EGR cooler to allow the engine and catalytic converter to reach

their operating temperature quickly. Not until operating temperature is reached is the recirculated

exhaust gas cooled"

Exhaust gas cooling switched off

The exhaust flap remains in the open position up to a coolant temperature of 50

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Da, din documentatie reiese ca intr-adevar e racitor pentru gazele recirculate. Asadar nu are sens montarea lui pe motoare care nu-l au, mai ales Euro3.

Dar totusi ce cauta pe unele motoare Euro3 cu transmisie automata? :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
V6 TDI 4Motion

Motorul meu are codul BDH si este euro4, dar am cutie manuala. Conducta EGR are intr-adevar un circuit de racire cu antigel dar este pe interiorul returului gazelor de evacuare, exact pe invers fata de ansamblul din poza insa antigelul circula tot timpul prin el pentru ca e pus pe circuitul mic de racire. Iarna mi se incalzeste motorul destul de repede, banuiesc ca acest circuit are un oarecare aport, combinat si cu deschideri mari ale valvei EGR (cand e rece motorul se aud gazele recirculate "grohaind" cam de la 1100RPM)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este racitorul pt. gaze. Daca nu ma insel in acel ansamblu exista si un termostat. Cel putin la Bmw la motoarele M57 exista, stiu asta fiindca am schimbat,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Am inteles. E racitor pentru gaze. Dar are el vreun aport la incalzirea antigelului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca prin el trece in permanenta lichidul de racire, logic, va avea efect si in sensul in care te gandesti tu. Insa, daca are vreo supapa de bypass sau de obturare, atunci, nu va avea decat rolul/efectul de racire a gazelor. De regula, exista supapa despre care spuneam (spunea si un coleg mai sus), supapa care se deschide dupa o anumita temperatura a lichidului de racire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

până la urmă acest racitor de gaze are efect asupra încălzirii agentului de răcire pe circuitul mic de antigel? @ c o s m i n până la urmă la ce conculzie ai ajuns? ai montat asa ceva?

eu aş fii de părere că acest racitor are efect de încălzire al antigelului pe timp de iarnă până ajunge apa la 80-90° deorece gazele de evacuare sunt foarte fierbinţi în circuitul de recirculare al egr-ului(250-300°sau poate mai mult) si cred că si pe timp de vară ar avea efect deoarece prin el ar circula antigel la o anumită temperatură ceea ce duce la scăderea temperaturii de evacuare ce intră în admisie

Modificat de kosmyn_aurel89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa presupun si eu ca are dublu rol, dar n-am mai montat. Am schimbat unul pe un A4B6 ce il avea spart si facea probleme mari. In timpul functionarii baga gazele de evacuare in antigel, dupa oprire antigelul iesea in esapament pana la egalizarea presiunii.

Deci mi-a ajuns ce-am vazut.

La dezmembrari costa intre 70 si 100E pe el. Pentru incalzire ca la carte am preferat sa montez un sirocou, care e cu totul altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut.Am o problema cu acest racitor de gaze, de circa un an am scimbat 3 bucati, de ce le sparge ,este alta defectiune si nu o stiu, problema mia aparut de cind am schimbat turbina.astept un raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scapa de el. Monteaza un racord simplu intre turbina si EGR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am furtunele pe direct si o tablita de am inchis circularea gazelor ,dar nu strica altceva de exemplu catalizator sau tobele caci asa am inteles de pe forum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu unde ai citit, dar n-are treaba. Cele manuale Euro3 nu au si niciunul n-a patit nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmine deci e bine ca lam blocat cu o tablita sau trebue sai pun un racord de la turbina la egr sa treaga gazele 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu momentan ai EGR off fizic. Nu e bine.

Pune un racord luat de pe un AVF/AWX manual de la dezmembrari.

racord-flexibil-turbo-egr-passat-1-9-tdi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sint in italia aici lucrez dar daca mai cumpar unul exact ca ala care e pe masina si le pun cap in cap nu ajunge exact si problema daca gazelese duc directnu iafoc,o parere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil scrii de pe telefon, dar incearca sa scrii corect. Ca a iesit o varza.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca mai cumpar inca un racord identic ca ala de pe masina si le pun cap in cap nu agung exact, dar problema pe direct fara racire nu ia foc egr ..o parere ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ti-am spus sa iei un racord exact pentru motor ca al tau, dar fara racitor, ce intrebare e asta? E original, nu adaptare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!