Jump to content

Incalzitor antigel sau racitor pentru gaze recirculate?


C o s m i n
 Share

Postare recomandată

Asa o sa fac o sa anulez racitorul multumec Cosmin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

 Am si eu o problema cu acest racitor de gaze. s-a defectat si din cauza lui pierdeam antifel foarte mult. si acum mecanicul  cu o teava in forma de U mi-a unit cele 2 furtune si masina merge asa si nu mai am pierderi de antigel.  daca as pune un racord normal ma afecteaza cu ceva precizez ca masina este cu cutie triptronic. 131 cp. va multumesc!  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

42miticutza

Citeste in urma cu 10 posturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionel.bassa

Am facut eu modificarea asta recent iti trebue racord  de pe cutie manuala simerge la fix, iar racordul vechi si racitorul le arunci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

buna ziua, ma poate ajuta cineva cu o lamurire ?

Maşina: Vw Passat - B6 - BMP

Model: 2006 variant

Motorizarea: 2.0 tdi 140 cp, cutie 6 trepte manuala

Am avut o problema cu furtunul rosu de la turbo, era fisurat, l-am inlocuit. Dar dupa inlocuire, langa tija de comanda vacumatica a racitor-ului de gaze EGR, a inceput sa scape presiune, pa langa axul care comanda clapeta... mecanicul meu, a anulat comanda vacumatica a clapetei si a scos axul care comanda inchiderea/deschiderea acesteia, a montat totul la loc, masina merge foarte bine, trage, nu sunt zgomote sau suieraturi....dar pe termen lung exista potentiale probleme ?

se pot face drumuri lungi, cu ore intregi de functionare neintrerupta, am un drum de Spania/Madrid, si am o emotii !!

03G131512G

racitor-gaze-egr-1-9-tdi-2-0-tdi-bmp-bls-89028228b32809feb1-300-300-2-95-1.jpgDaca ajuta....am gasit un cod, pe acest racitor....

Modificat de mancusso
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tija pe langa care ies gazele e de la bypass-ul racitorului de gaze . Pierderea gazelor se rezolva prin inlocuirea racitorului sau a bucsei(treaba complicata)

Anularea actuatorului nu rezolva nimic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...
On 11.05.2010 at 5:24 PM, C o s m i n said:

La Passat B5/B5.5 e DOAR pe automate. De aici nedumerirea mea. De ce pe aceste modele nu exista decat in varianta automata? De ce au mai multa nevoie de asa ceva?

Dupa 7 ani tot scurmând netul, nu am găsit un răspuns. 

Eu intuiesc că e ceva legat de consumul de motorină. Dacă vă uitați la consumul declarat în manual, la cele cu transmisie manuala ai aproximativ 8 litri/100km, iar la cele automate (cum este și a mea) este de 10litri/100km. 

Inginerii probabil s-au gândit că prin montarea acestui dispozitiv de răcire al gazelor motorul se încălzește mai repede iarna, reducând astfel consumul de motorină, care la automate e oricum mai mare și astfel noxele vor fi reduse (mai ales la relanti și când e rece motorul).

Eu altă explicație încă nu am găsit pentru prezența sa. Nu are niciun actuator, niciun senzor, nimic. 

Nu mi-e foarte clar unde duc cele două furtune în spatele său (dispar undeva în spatele motorului)...

Aș încerca să-l elimin o perioadă, nu stiu ce sa fac cu furtunele din spate...  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

E inseriat cu circuitul de incalzire din habitaclu. Daca il anulezi, suntezi furtunele si gata.

Referitor la rolul lui... la motoarele Euro4 e prezent atat pe automate cat si pe manuale. Deci are un rol si in reducerea emisiilor de noxe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc...Executron si Cosmin....

am rezolvat problema, prin inlocuirea sh, a racitor-ului de gaze EGR, cu 500 de lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...
On 04.05.2017 at 7:05 AM, C o s m i n said:

E inseriat cu circuitul de incalzire din habitaclu. Daca il anulezi, suntezi furtunele si gata.

Referitor la rolul lui... la motoarele Euro4 e prezent atat pe automate cat si pe manuale. Deci are un rol si in reducerea emisiilor de noxe.

Am descoperit ceva nou navigand pe internet si mi se pare ca ar contribui topicului de fata. 

Pe anumite modele de Honda (Acura) exista aceeasi situatie ca la Passat : racitor/încalzitor de gaze doar la modele cu cutie automata. Aparent s-a identificat ca rolul acestui racitor nu e de a incalzi motorul si de a reduce noxele, ci de a incalzi elemente din cutia automata (probabil ulei?). Nu imi dau seama cum e racordat in spatele motorului, dar tind sa cred ca acesta e rolul lui, anume de a grabi ajungerea la temperatura a cutiei automate. De aceea nu cred ca-l voi mai elimina. 

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca e si si.

Pe modelele Euro3 ajuta doar la incalzirea cutiei, la modelele Euro4 deja ajuta la reducerea noxelor. Altfel nu vad de ce l-ar fi montat ulterior si pe motoarele cu cutii manuale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...
On 18.03.2018 at 14:31, C o s m i n a scris:

Eu cred ca e si si.

Pe modelele Euro3 ajuta doar la incalzirea cutiei, la modelele Euro4 deja ajuta la reducerea noxelor. Altfel nu vad de ce l-ar fi montat ulterior si pe motoarele cu cutii manuale.

buna seara! am o problema cu acest racitor de gaze....am inlocuit doua in 6 luni....unul SH si unul nou care a tinut doar 2 luni....ma intreb daca asta este efectul si alta ar fi cauza...ce poate sa sparga acest racitor? multumes frumos!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai conectat si furtunele de apa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 31.08.2018 at 17:54, C o s m i n a scris:

Ai conectat si furtunele de apa?

da....logic.....nu inteleg de ce le topeste? care ar fi cauza!!?? deocamdata am facut un bypass....dar masina nu mai are vlaga....a mai avut cineva astfel de probleme?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa-l anulezi si sa pui racordul dintre EGR si turbina de la un motor fara acel racitor de gaze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, Cosmin! Am putea sa ne auzim la tel, te rog!? as vrea cateva lamuriri legate de acest racitor...mi-a mancat zilele 0724 394011...multumesc frumos!

Modificat de R_a_z_v_a_n
Renunta la QUOTE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Nu cred ca e o idee buna sa-l anulezi,

sa va dau un exemplu,,la mine s-a blocat acea valve vacuumatica de pe racitorul de gaze, iar la motor s-a simtit o scadere de putere iar motorul a devenit mai zgomotos!

Am incercat s-o deblochez, a mers doar cateva luni iar acum iar se simt aceleasi fenomene!Cu siguranta trebuie inlocuit, de reparat nu prea ai ce!

Acel racitor are rolul doar de a raci gazele recirculate,, odata racite vei avea un aport de oxygen marit rezultand putere mai mare si o buna functionare a motorului!

aveti grija sa montati acea protectie termica inapoi, protejeaza valve de supratemperaturi!

O zi buna!

 

Modificat de Iannys
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt motoare complet diferite, reactioneaza diferit la prezenta/absenta racitorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa o documentare indelungata in legatura cu aceste racitoare de gaze, am aflat ca rolul acestora in mare parte nu este numai de a raci gazele ci si de a incalzi lichidul de racier(antigel) doar la pornirea rece a motorului! Astfel motorul se va incalzi mai repede iar consumul de combustibil in acest interval de timp va scadea cu cateva procente (2-4%)! Odata ajunsa temperatura lichidului de racier undeva la 50grade rolul acestuia va fi doar de a raci gazele.

Am observant acest lucru la masina mea( cu racitorul defect)! La pornire motorul merge ok (sunet ; putere), odata ce ajunge la o temperatura de 50-70 acesta isi schimba brusc comportamentul devine zgomotos si pierde din putere!

ce poate afecta acest racitor defect pe o perioada lunga de timp la motor? electroventilatoarele imi pornesc mai des!

Sa fie si altceva defect sau doar acest racitor?Ce as putea sa mai verific? Pot verifica static valva de pe racitor cu VCDS?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

ms colegi de info

cum pot etansa valva aia sa nu mai fasaie

se poate infasura cu un teflon gros

ea actioneaza pana pe la 50 de grade C

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut colegi.

Are vreo treaba acest racitor de gaze cu lipsa puterii masinii?

Masina e un Passat B6 1.9 bxe la care se aude in sarcina un suierat in dreapta masinii,acolo unde este si egr ul.

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare !!

Stie cineva codurile de la furtunurile  de antigel ce vin in acest racitor , in ideea ca sunt diferite cele de ies din repartitorul de antigel din spatele motorului ,pentru cutie automata si pentru cutie manuala , as vrea sa anulez acest racitor din cauza ca s-au slabit suruburile si sa rupt o prindere si mi-a rupt racordul flexibil din evacuare catre racitor.

Mi sa intamplat pe la munte si am avut pierdere de boost , a trebuit sa improvizez ceva sa blindez teava (o cutie de conserva ) cu care merg si acum , am luat din dezmembrari  racordul intre evacuare si  Egr (cel scurt pentru ctie manuala) si  vreau sa scot racitorul si vreau sa pun furtunurile direct  in repartitorul din spatele motorului sa nu fac adaptare sa ramana 2 furtune acolo unite intre ele.

Sper ca am fost cat de cat explicit !!

Multumesc anticipat !!

 

ps @alexu1.4  Daca ti sa rupt acel racord intre racitor si  galerie , da pierzi boost si nu mai trage  motorul. Cel mai bine blindeaza jos la iesirea din galerie cu o saiba , le gasesti la  piese auto (garnitura EGR) sau o confectionezi dintr-o tabla mai groasa.

circuit passat.png

circuit apa passat.png

Modificat de kills1402
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutari! Sper ca scriu acolo unde trebuie.

Fiind la mecanic cu schimbarea volantului, acesta a observat ca la racitorul de gaze, am rupt un mic brat (tablita), care deschide si inchide o supapa. (eu nu ma pricep la asta, asa ca poate nu ma exprim cum trebuie).  

Mi-a zis sa caut pe cineva cu aparat de sudura in argon sa imi puna tablita la loc si sa ii faca doua puncte de sudura. Acum caut pe cineva in oras cu elevator si aparat de sudura.

Simptomele ar fi asa: 

Cateodata se aprinde spirala in bord si rar am eroare P2101. Cand se aprinde spirala in bord, la oprirea motorului, acesta are un mic tremurat, se pare ca nu inchide clapeta de la Throttle body. Daca reusesc "cursa" fara sa se aprinda spirala in bord, atunci motorul se opreste normal.

Cu, sau fara spirala aprinsa in bord, nu simt nici o diferenta in functionarea motorului.

Dupa ce am curatat throttle body-ul si egr-ul, o vreme nu am mai avut problema cu spirala. De doua saptamani, iar a inceput. 

Modificat de Lotg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut un mic test cu un elm si am observat ca Throttle ramane permanent la 94.9 %. De aici si eroarea P2101.

Inainte de a cauta piese noua, vreau sa verific daca nu cumva am probleme cu un fir intrerupt, dar habar nu am ce masuratori sa fac? Ce valori ar trebui sa am pe fire? 

Aveti vreo idee? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa o scanare cu vcds sau odis si posteaza eroarea completa, asa cum apare, nu doar codul acesteia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!