Jump to content

Schimbare motor (cu alta serie motor)


RazvyRULZ
 Share

Postare recomandată

Salut,

Motorul meu a cedat si sunt nevoit sa il schimb, pentru ca nu merita sa il repar, a mai ramas intreg doar blocul motor. Eu am un motor 1900 TDI, 66KW, cod motor AGR, cu turbo Garrett, an fabricatie 1999. Am tot cautat in dezmembrari un motor tot de tip AGR insa nu am gasit (doar unul dar nu era la un pret rezonabil deloc). Spre exemplu am gasit un motor AHF, care am inteles ca are mai multi KW, pentru a monta un AHF, sau un alt cod de motor, de ce piese mai am nevoie pt a porni masina, pt a functiona in parametrii normali? Ce modificari trebuie aduse pentru a instala un nou motor tot de pe golf IV doar ca alt cod. Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa nu dau informatii eronate.

Daca vei schimba tipul de motor cu siguranta va trebui schimbat si ECU. Apoi vor fi ceva probleme la RAR deoarece va trebui sa modifici seria in cartea de identitate a masinii. Daca tu vei schimba motorul actual cu unul mai puternic va trebui sa tii cont de niste reguli si anume:

Norma de poluare a noului motor trebuie sa fie egala sau superioara cu cel initial,

In functie de putere, kw, difera sistemul de franare si anume la diametrul discurilor de frana, bara stabilizatoare si alte chestii.

Cred ca cel mai indicat e sa umbli dupa acelasi tip de motor care l ai avut si vazut poate se poate transfera blocul motor de la unu la celalalt deoarece daca nu ma insel acolo se gaseste seria de sasiu. Astfel va fi plug and play fara alte probleme, costuri, spagi, timp pierdut.

Acest lucru nu te va afecta la revanzarea masinii deoarece daca o va verifica cineva v-a constata ca i ai schimbat motorul si se vor pune ceva semne de intrebare.

Multa bafta

Modificat de possst
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

passat19tdi

Daca trebuie sa schimbi doar blocul motor si ce contine el fara auxiliare (alternator turbina etc),studiaza bine si o sa fii uimit de cate similitudini exista intre motoare,de ex blocul motor cu tot ce contine el de la AFN si !Z sunt identice (cazul meu).La tine prin analogie ar trebui ca AGR AHF ALH si ASV ar trebui sa aiba multe in comun ,poate si AGP si AQM sa faca parte din aceias familie.Apropo am vazut zilele trecute un vento cu ALH care avea pompa de injectie mecanica (cu cablu) de 1,6 D di 1980 si mergea destul de bine,bineinteles ca nu avea 90 cp,pompa de apa de pe 1,6 D din 1980 se potriveste la AFN 1996 (cazul meu).Pun pariu ca fara multe modificari la tine se potriveste bloc motor de 1z sau AFN .Am vazut un manual de reparatii care trata cele 6 tipuri de motoare identic (AGR AHF ALH ASV AGP AQM ).

Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai Problema la RAR nu va fii, un motor AHF are aceleasi noxe cu un AGR, iar seria ... se va coroda instantaneu ... :vaidecapulmeu:. Intrebarea mea este: Ca sa pun un alt cod de motor, ce modificari trebuie aduse? pompa de injectie, turbo, s.a.m.d.?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si pe mine ma intereseaza aspectul acesta....recent, la ITP inginerul mi-a spus ca in viitor ar trebui sa merg la RAR sa mi se consemneze in CIV ca motorul meu nu mai are serie....descifrabila. :Driver: io zic ca asta e bine in ideea ca o sa pot sa imi pun alt motor.......si cred ca pot sa pun inclusiv un euro 4, prinderile motorului cred ca sunt cam aceleasi, doar ceva auxiliare sa difere....dar daca cineva care cunoaste foarte bine aspectul ar putea sa ne lumineze.........am ramane vesnic recunoscatori........pina la prima bere :lol: :lol:

Modificat de voolkh@n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Daca se inlocuieste motorul unui autovehicul, este necesara prezentarea la Registrul Auto Roman pentru efectuarea modificarii cartii de identitate.

Daca se monteaza un motor diferit, autovehiculul va fi reomologat, iar in cazurile in care noul motor are performante mult diferite fata de cel initial (putere mai mare, configuratie diferita care presupune reamplasarea suportilor motorului etc.) se efectueaza probe specifice in cadrul Laboratorului de incercari pentru securitate rutiera al R.A.R., inclusiv cele legate de stabilirea normei de poluare a vehiculului, in noua configuratie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu actele m'am lamurit, dar ce ma intereseaza mai mult e partea tehnica... ce se schimba, ce modificari trebuie aduse cand schimb codul de motor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am avut si eu un bora cu motorul schimbat.asa l-am luat dar in catre scria "fara serie motor".nu avea nici o serie.ma gandesc k poti pune si cu mai multi kw.si apropo masina avea 116 cai si era in 6 trepte.poate stiti ce viteza poate atinge un bora cu 116 cp in 6 trepte.astept pareri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai cat poate prinde o bora de 116cai si 6 trepte?cred ca prinde cat scrie in bord :icon_cool: ...si pe mine ma tenteaza sa schimb motorul in viitorul apropiat daca gasesc ceva la un pret bun,dar cu criza asta cine stie cand...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am motorul ala si cutia aia. doar ca golf,nu bora. diferenta nu e mare. cat despre viteza,pe bord are 260. nu cred ca prinde atat decat cu un drum destul de lung si cu inconstienta asupra traficului,anvelopelor. 200-220 cred ca ajunge. hai 240 cu autostrada fara oameni sa se bage in fata. dar de ce ai vrea sa mergi atat?

cat despre motor "transplantul" se face cu bataie de cap,inlocuire si ceva auxiliare de care s-a mai amintit (frane,ecu,turbina,etc).

acum depinde dacda e facut dupa ureche pe ideea ca las' ca merge si asa sau e facuta de un individ priceput care stie ce si cum e influentat de alt motor.

fa un calcul cat va duce toata treaba,piese si manopera si compara cu cat ar costa sa iei alt motor din dezmembrari de la noi sau poate chiar de afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai al cod motor, trebuie sa il omologhezi si trebuie sa aiba ca norma de poluare cel putin cu ce a fost pus pe masina. Iar viteza maxima reala e cea scrisa in carte in jur de 200. Bordurile cam mint

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am vrut sa pun 1.8t pe un golf de 1.4 si la RAR mi-au spus asa:

- Norma de poluure minim aceeasi care a fost pe masina

- sa fi fost instalat vreodata pe masina aia

- sa nu depaseasca cu 30% puterea initiala

- sa fie instalat intr-un service autorizat si sa prezinti acte de provenienta a motorului.

Eu te sfatuiesc sa pui un motor ASV fabricat sub 2000. Cutia de viteza ar trebui sa se potriveasca pe acest tip de motor fara probleme

Pentru swap de motor cu pompe - duse, a tau fiind non-pd, e absolut encesara schimbarea instalatiei electrice , ai nevoie de ECU si daca motorul este mai nou de 2001 , ai nevoie si de alte ceasuri de bord. Daca din "greseala" , ceasurile tale au codul 1j0 919 8xx , trebuie schimbata cam toata instalatia electrica din interior sau reconstruita cea de can, deoarece ECU motor, ABS, confort , nu vor functiona CORECT cu bordul si vor aparea erori/probleme. Cam astea sunt toate ce imi trec prin cap acum

Modificat de RedFighter
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va multumesc de sfaturi, pana la urma am pus tot AGR, fiind presat de timp...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
va multumesc de sfaturi, pana la urma am pus tot AGR, fiind presat de timp...

si cat te-a costat schimbu plus piesele?si pe unde a trebuit sa umbli cu actele peurma?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce metoda ai ales,,transplant de bloc,fara serie,pret.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumparat motorul cu 2500RON, doar motorul, fara anexe. La motor se adauga ulei, antigel, ulei servo, bere, manopera, am ajuns la suma de 3200RON aprox. Nu am fost inca la R.A.R., luna viitoare trebuie sa fac ITP'ul si atunci s'ar putea sa sterg seria de pe motor, sa pot trece in talon "fara serie" sau cum se trece. De ce? In caz ca in viitor mai am nenoroace de genul, sau va fi vorba de un upgrade, sa nu mai am grija lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m'am gandit intre timp sa trec motorul in acte, dar am citit pe rarom.ro ca trebuie sa prezint "adeverinta de la service'ul autorizat R.A.R in care am schimbat motorul". Tampitii astia nu au auzit de REGIM PROPRIU??? oricum scrie pe site ca daca e acelasi tip de motor ei verifica inainte sa il treaca in acte doar prinderea motorului... Si asta ma abtitioneaza si mai mult sa sterg seria de pe motor iar la ITP sa zic ca e motorul meu iar ca nu se mai vede seria ... "timpul e de vina", ce ziceti? am sanse sa ma creada? :)

Modificat de RazvyRULZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea e sa nu te complici aiurea,nu are rost sa te duci la rar sa iti faci itp`u si sa iti treci motoru in acte ca l`ai schimbat cu alta serie,nu sunt servisuri autorizate la tine care fac si itp`u la masini?eu am 3itp`uri facute la masina mea si inafara de frane si o poza la masina nu au facut,nici macar noxele nu le`au masurat,te descurci tu cu itp`u :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ba da, sunt service'uri autorizate RAR unde se poate face ITP'ul asa cum spui tu, dar vreau sa rezolv problema pentru linistea mea :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

buna ziua,

am un golf 4 motor BAD, Fsi, 110cai , m0am saturat de el si vreau un motor mai puternic de ex. un 1,8 turbo.

am schimbat discurile de frana fata anul acesta cu unele ATE mai mari si la anul vreau sa le schimb si pe cele de pe spate.

ce modificari ar trebui facute doar ca sa pot pune motorul pe masina mea. nu ma intereseaza partea de acte, abia am facut ITP si cred ca as putea rezolva la fel si peste 2 ani :)

daca are cineva un link youtube sau un tutorial ceva gen mark evans ar fi minunat :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e destul de complicata procedura, dar se poate. am un prieten care acum 2 luni a schimbat motorul la golf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...
cristi_eftimie

salut!

ce modificari trebuie aduse masinii pentru a putea beneficia de un "transplant" de motor TDI pe un golf 4 cu motor SDI?,pentru ca am vazut ca..sa adaugi turbo unui motor SDI,necesita foarte multe modificari

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

costyserbanescu

pai o sa fie nevoie de ceva modificari . in afara de motor la care cred ca o sa schimbi destule o sa fi nevoit sa schimbi si cutia de viteze ceasurile discuri de frana o sa trebuiasca si un ECU , nu sunt sigur dar cred ca o sa trebuiasca sa schimbi si instalatia electrica . sper ca nu am spus prostii dar din cate stiu eu cam astea sunt . o zi buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

e cineva care a facut aceasta operatiune printre noi ? mai multe informatii ar fi de folos, informatii strict mecanice si economice, lasam RAR ul.

Motor + cutie viteze de schimbat.

ECU se poate pastra, si facut un soft la tcm ?

De asemenea sunt interesat si de cineva care a instalat turbo pe motor, daca din intamplare cunoasteti pe cineva care face asta contra cost, PM va rog.

Modificat de DorianR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Costin Alexandru

Salut!Si eu am fost tentat sa-mi schimb motorul cu un 1.8T,dar din cate am citit,e mai simplu sa vand masina si sa imi achizitionez una care are deja motor de 1.8.Dorian,ca sa iti montezi chit turbo pe masina ta,ar insemna turbina,intercooler,ambreiaj nou(daca nu ma insel,motorul tau avand 128nm),etc.Piesele,plus manopera,plus drumuri...eu cred ca nu merita.Cel putin asta e parerea mea.Sa vedem ce spun si altii. :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!