Jump to content

Probleme indicator lichid de racire


Beby
 Share

Postare recomandată

Salut,

A venit din nou vremea rece si eu imi pun aceeasi intrebare ca si anul trecut: De ce indicatorul de temperatura la lichidul de racire nu se ridica deloc sau foarte putin? Am inteles ca e posibil sa fie o problema de la termostat care daca ramane tot timpul deschis, racirea se face permanent si lichidul nu mai ajunge la temperatura normala. Daca o fi asa, cum pot verifica? Masina este un Toledo SXE din '96 1.6i 55Kw.

As mai avea o intrebare: Am vazut ca in carcasa filtrului de aer exista o clapeta care poate dirija aer cald spre admisia motorului. Cum verific daca sistemul este inca functional?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Normal trebuie sa stea la 90 de grade.Daca nu sta una din cauze poate fi termostatul.Acum clapita ar trebui sa inchida traseul prin care trage aer de afara si sa deschida traseul care duce la galerie unde este aer cald.Daca nu sta asa este defect tot un termostat daca nu ma insel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desfa caseta filtrului si uita-te acolo sa vezi cum e. Nu e dificil deloc.

Se pare ca nu ai termostat deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa ma uit unde vine montat termostatul ala si apoi ii fac o inspectie. Legat de recircularea aerului cald cred ca e un pic mai complicat. Ar fi de mare ajutor un manual de service... macar de la motor.

Spor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

am patit si eo la leon...problema exacta nu stiu care era(pt ca am rezolvat problema pana la ura): ori mufa de la senzorul temperatura nu este pus cum trebuie, ori este senzorul dus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

am si eu o problema cu temp. apei -ori un contact prost la senzor ori termostatul ramane pe deschis cea ce nu prea cred pt. ca imi arata temp si dupaia imi dispare,ar fi nemaipomenit daca mi-ati da niste indicatii : unde se afla termostatul ? si senzorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
am si eu o problema cu temp. apei -ori un contact prost la senzor ori termostatul ramane pe deschis cea ce nu prea cred pt. ca imi arata temp si dupaia imi dispare,ar fi nemaipomenit daca mi-ati da niste indicatii : unde se afla termostatul ? si senzorul?

Problema rezolvata :schimbat bulbul de temperatura(sensor) :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Daca temperatura imi variaza in "zona calda" 75 - 90 grade e o problema cu termostatul? Nu cred ca e de vina senzorul G62/G2, l-am schimbat in iarna.

Stiu ca la dacie era un termostat care nu lasa apa in radiator decat daca depasea o anumita temperatura, ma gandesc ca e acelasi principiu si la masinile mai spalate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Norok

Am cam aceiasi problema...., adica ceasul de la lichidul de racire nu functioneaza mereu...sau deloc...., zic asa pt ca in unele momente, cand o turez mai mult ( dar nu de fiecare data ) ceasul porneste..adica indica 90 de grade dupa care revine in pozitia initiala 0 :P....de la un timp nu mai functioneaza de loc....ce sa fac, cam cat costa si unde ?

THx... Seat Toledo 1.6 16 v 2003.... :lol:

Modificat de aurel_ian81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salutare tuturor,

Am si eu o problema cu indicatorul de temperatura, in sensul ca pana ajunge la 90 grade variaza timp de 1-2 minute intre temperaturile de 60-90 grade. nu m-au lamurit posturile de mai sus, asa ca daca a mai patit cineva asa ceva mi-ar fi de mare ajutor o parere..Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O scanare te-ar ajuta mult. Decat sa te apuci sa desfaci sau sa schimbi una, alta, mai bine dai o fuga la service sau vezi daca este dispus sa te ajute vreun coleg forumist din zona ta, cu un VAG-Com. E posibil sa ai senzorul de temperatura defect dar pana nu o duci la "doctor", ramane doar o presupunere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
Daca temperatura imi variaza in "zona calda" 75 - 90 grade e o problema cu termostatul? Nu cred ca e de vina senzorul G62/G2, l-am schimbat in iarna.

Stiu ca la dacie era un termostat care nu lasa apa in radiator decat daca depasea o anumita temperatura, ma gandesc ca e acelasi principiu si la masinile mai spalate.

ai rezolvat problema,Cristian?ca si la mine varia temperatura in iarna, in sensul ca pana ajungea la 90 grade ma plictiseam..se oprea pe la 75,urca la 90, iar cobora..acum mi se pare ca urca si mai greu,dar are aceleasi simptome..daca ai rezolvat, zi-mi si mie ce ai schimbat,te rog.mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Gabi , vorbeste cu cineva din zona ta care te poate ajuta cu vagcom / sa iti verifice senzorul [ are 2 iesiri - si vedeti daca temperatura aratata in bord are aceeasi valoare cu ce arata vagcom-ul)

Modificat de turbocip
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
ai rezolvat problema,Cristian?ca si la mine varia temperatura in iarna, in sensul ca pana ajungea la 90 grade ma plictiseam..se oprea pe la 75,urca la 90, iar cobora..acum mi se pare ca urca si mai greu,dar are aceleasi simptome..daca ai rezolvat, zi-mi si mie ce ai schimbat,te rog.mersi

Cu siguranta e senzorul de temperatura sau termostatul.

Masina iti consuma mai mult?

Pe bord iti indica o temp. aleatoare, care rar ajunge la 90 grade?

Fa o scanare cu vagcom-ul.

Oricum si senzorul si termostatul OEM sunt cam la acelasi pret : 125 lei fiecare.

Eu le-am luat pe amandoua si am ramas cu termostatul.

Cand il schimbi, trebuie sa mai cumperi si lichid de racire, 1- 2L, functie de mecanic :)

Bafta!

Uite si o poza cu piesele:

img0007f.th.jpg

Modificat de xai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

multumesc pentru sfaturi si imi cer scuze ca revin asa tarziu cu un raspuns..

am pus masina pe tester si mi-a dat o eroare la senzorul de temperatura.Toate bune si frumoase, am luat un nou senzor( aprox 100 ron) si l-am montat la un service pe langa Pitesti. A urcat temperatura frumos la 90, fara sa mai varieze, iar motorul nu mai facea probleme ca mai inainte de schimbare(mi-a murit in mers de vreo 3-4 ori, pornirea cu motorul cald era greoaie). Am plecat frumusel catre Bucuresti si ..soc si groaza..s-a aprins becul rosu de la temperatura, a inceput sa ma avertizeze sonor( a bipait de 3 ori), temperatura varia de la 60 la 100, iar la un moment dat s-a dus in 120. Habar nu aveam ce se intampla, ca motorul nu fierbea, lichid aveam..Am revenit in service si am schimbat termostatul, crezand ca asta e buba..Acelasi rezultat- bec rosu de temperastura aprins, temperatura varia de nebuna. Si acum, surpiza! Mecanicul care schimbase senzorul nu a luat in calcul un lucru : atunci cand schimbi ceva sa te asiguri ca ai pus totul la loc asa cum trebuie! Atentie, baieti si fete, ca riscati sa va ia foc masina daca mergeti la orice dobitoc de mecanic chiar si pentru o chestiune simpla! La mine nu a pus cum trebuia cablul senzorului de temperatura, care, fiind asezat aproape de motor, s-a asezat linistit pe o parte fierbinte a acestuia, s-au topit toate protectiile si doua fire stateau in scurt! Am izolat firele , dar tot nu s-a rezolvat! Va dati seama ca fierbeam mai rau eu ca masina! Nu mai pornea GMV-ul! L-am cuplat pe direct la baterie si am consatat ca era ars. Alti 300 roni s-au dus si pe asta(GMV nou, made in Germany, ca la second imi cera 250 ron pe unul si nu renta deloc..) Am schimbat GMV-ul, iar cand l-am pus pe masina nu pleca nici asta. Asa, off topic, cand scriu astea imi dau seama..ghinionist mai sunt.. Am mers la alt service unde verdictul a fost : termocupla(care are rolul de a porni GMV-ul cand lichidul de racire ajunge la o anumita temperatura si costa aprox 100 ron). Intrucat era sambata nu am gasit ceva deschis asa ca urmeaza sa o cumpar si sa o montez luni. Va voi tine la curent cu ce s-a mai intamplat, si pe viitor voi pune poze si va voi arata cum puteti schimba acasa senzorul de temperatua, termostatul, termocupla, GMV-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Am si eu o problema...poate aveti vreo idee careva...de o sapt tot am pierdut antigel destul si era suportul de la termostat....si era acul nivelului lichidului de racire pe la 110...urmatoarea ,,treapta'' dupa 90...azi am schimbat suportul de termostat...nu mai pierde antigel...dar acum la fel sta.....care poate fi prob ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

viorelus777

Tine motorul un pic turat pe loc cu capacul deschis de la vasul de expansiune ( pentru aerir

sire ). Daca tot sta la 110 grade incearca sa pui vagcom pentru diagnoza si vezi ce indica la temperatura motor . Numai bine!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi sa nu iti fi ciupit garnitura de chiulasa :icon_thumright:

verifica uleiul sa nu fi intrat antigelul peste el.....daca nu, poate e chestie de resetare pe tester

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La tester nu a iesit nimic...si masina de fabrica arata pe tester ca tre' sa stea intre 80 si 110....dar nu inteleg...d c pana acum nu statea la 110...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar putea fi termostatul defect sau senzorul de temperatura, desi daca era senzorul de temperatura ai fi avut eroare. Verifica termostatul daca e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa verific....revin cu detalii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca mai mult ca sigur e termostatul...pt ca radiatorul dupa de exemplu o ora de mers prin orash....e destul de rece....ceea ce nu e normal...trebuia sa arda...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci ti-a ramas blocat, nu mai merge asa si incerca sa-l desfaci sa vezi care e problema. Daca iti ajunge lichidul de racire la 110 grade nu e foarte bine pentru motor. Eventual, ca sa fii impacat, verifica cu Vag-Com, la Engine, Measuring Blocks pe canalul 1 temperatura motorului, sa vezi daca ce afiseaza pe bord e acelasi lucru cu ce iti citeste ECU.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat...aceeasi chestie e....cred ca imi comand termostatul si aia e...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!