Jump to content

Kit macara geam fata


SSorin
 Share

Postare recomandată

daca tot ai desfacut schimba switch-ul si refa si lipiturile e pacat..daca tot te-ai chinuit :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din pacate nu am de unde procura switch-ul pana maine :(

maine vine macaraua si maine dupa work ma apuc sa o repar, oricum trebuie sa dau broasca jos, vineri am reusit sa deblochez usa, numai prin scoaterea fetei interioare si palmarea sigurantei in interior, daca o scot normal prin gaura ei pe langa led, nu se mai deschide usa.

oricum acum ca am umblat la usa deja stiu cum in caz ca ma lasa switch-ul.

multumiri kelu, sper sa reusesc maine sa pun macaraua fara probleme mari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

spor la treaba si unde nu te descurci ma poti suna decat sa te enervezi :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am reusit sa schimb azi macaraua pe fata... mai greu decat m-am asteptat...

in primul rand nituirea sinelor a durat destul de mult si numai in doi oameni.. si cu scule intr-un atelier

apoi la prima montare a sinei noi si actionare a motorasului, acesta scapa si scartaia foarte urat, ca sa constatam ca sufa era infasurata prost pe rotita.... da-o jos, infasoara frumos pe canalele rotitei, apoi fixeaza sufa pe tot traseul... munca in plus care nu ar fi trebuit sa fie (ii urez dobitocului care a asamblat macaraua numai de bine...)

punem inapoi tot, dar constat ca am uitat sa pun butucul la portiera, si cand incearca taicamiu sa slabeasca surubul care tine, poc cade tablita care tine butucul... desfa iar tot, suruburi, geamul jos, mufe.. da broasca iar jos, asamblare iar inapoi, teste... ok merge tot, asamblam si observ ca tija sigurantei nu mai are aceiasi cursa (am strambat-o nitel cand am dat prima oara jos tabla de pe usa) iar teste, tragi de tija pana cand si-a revenit pe fagasul sau, totul merge, dar abea acu am observat ca lampa de jos i-am rupt o ureche si urmeaza sa o lipesc inainte sa o pun la loc :)

per total cam 4 ore de munca si cativa nervi, mai ales din cauza asamblarii proaste a sufei pe rotita de plastic, si a faptului ca tija am strambat-o la prima dezmembrare.

rezultat: macara noua, cu, cleme de fier, dar geamul din primele incercari se ridica cam greu, la coborare merge perfect, nu se aude nimic, dar la urcare primele 2 tentative nu se urca singur din pozitia a doua a butonului, ci trebuia sa tin apasat...

dupa a 3-a incercare a urcat singur pana sus, dar tot parca greu.. n-am mai fortat, deja se incalzise putin motorasul :)

multa munca, daca nu ati facut, daca nu aveti un atelier si o mana de ajutor suplimentara e jale :D

acum pare usor daca stau sa ma gandesc, dar nituirea si asamblarea sufei pe rotita a durat pe putin jumate din timpul de munca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Mda...cam tot ce putea sa mearga greu...a mers.

Din experienta - se monteaza yala pe masina, se pune tabla de pe interiorul usii - dar nu se prinde in suruburi (iar geamul il lasi lipit sus), se fixeaza cablul mic si se pune butucul.

Astfel, daca iti cade cercul care fixeaza butucul (se intampla destul de rar...), nu mai demontezi o gramada de piese....

Sfat - am desfacut destule macarale cu cleme de metal....aliaj. Baga suruburile care vin in cleme cu vaselina, ca peste cativa ani sa se desfaca. Altfel, clema oxideaza si e crima de scos surubul din ea....iese, dar greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

suruburile originale de pe cleme n-au oxidat si s-au desfacut destul de usor...

oricum daca si cand o sa crape si de pe usa dreapta, nu mai comand cu tot cu tije ca e criminal de nituit.

am crezut ca se face usor, daca stiam insistam sa-mi aduca ala numai kitul turcesc cu sufe si cleme :) si asa am desfacut rotita de am infasurat corect sufele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar shufa pe melc de ce era infasurata aiurea? melcul nu era prins cu soricel din plastic pe carcasa lui?in loc de nituri pentru sine, puteai sa folosesti cu succes suruburi cu piulite si nu te mai chinuiai cu nituitul.bine ca ai rezolvat-o, acum stii ce ai de facut pentru data si usa viitoare :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

era prins cu un soricel, dar a fost infasurata prost... erau pe canale strambe, a trebuit sa desfacem tot si am zis sa folosesc vechiul melc original care parca avea canalele mai pronuntate, oricum cam 40 min de munca sa fixezi calumea si sa tensionezi iar sufa.

iar cu nituitul.. asa a venit kitul, m-am gandit la suruburi dar nu aveam ce pune plus ca am zis ca se desfac :)

vorba ta, acum am prins si experienta, la urmatoarea usa o fac cu ochii inchisi :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ciudata faza cu shufa infasurata prost...e cel mai important aspect la o macara noua, sa fie shufa asezata corespunzator...suruburile nu se desfac, stai linistit, pui si o saiba grover inaintea piulitei si ai rezolvat. sunt macarale care vin cu suruburi nu cu nituri.e curios pentru ca pana acum gaseam numai la seat in cutia macaralei noi nituri, in rest numai suruburi erau. mai ai ambalajul de la macara sa-i faci o fotografie sa vedem si noi ce ai luat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

l-am aruncat din pacate la atelier, am sa vad daca mai este acolo

era o punga transparenta cu un sticker mare pe ea cu, codurile si siglele VW, seat, skoda etc

banuiesc ca era vreun producator care face pentru vag

oricum cand am montat prima oara, hai sa facem teste... poc poc cand se invartea sufa pe rotita, taicamiu: las-o asa ca merge

nicidecum, la cum frecau sufele cand se invarteau pe rotita nu cred ca rezista mult pana se rupeau,nu acceptam sa o montez asa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit-o si eu cu geamul cazut in usa dreapta.Nu s-a spart;am demontat fata,am departat panoul si am gasit o clema rupta.Cablul era putin adunat in mecanismul acela cu acel melc.Arata ca in foto anexata,adica la ambele capete care se prind pe melc e putin indoit(cca 3-4 cm),da am hotarat sa-l indrept cat mai bine si sa-l rulez inapoi pe melc.Credeti ca merge?(sau trebuie sa fie perfect,fara pic de deformare?)Am comandat 2 cleme(acelea care culiseaza pe ghidajele macaralei(sunt din plastic,30 ron;am intrebat si la kit original si ziceau ca sunt tot de plastic,doar cele care tin geamul sunt de metal).

Tinand cont ca nu era rupt cablul,doar putin indoit la capete,am zis ca nu are rost sa dau 260 ron pe kit(original) cu cablu si melc,ca-l pot pune pe acesta(sper) si sa inlocuiesc doar clemele(e varianta mai ieftina).Acum m-ar interesa,daca din cei care au mai montat pot preciza:

1.Melcul cu carcasa lui aferenta sta in pozitia din foto,(bineinteles pe partea din interiorul usii),prin partea de sus trebuie introdus pe melc cablul aferent;se introduce pe melc in partea din spate,sau in fata?(care se vede in foto).La fel pt. cablul care intra prin partea de jos;sau nu conteaza?Cand am demontat a cazut melcul,oricum cablul era iesit de pe melc) si nu am vazut cum era pus.

Daca stiti vreun link in care arata cum se pune(cate spire trebuie puse pe cablul de sus,cate pe cel de jos)mai precis cum se face si cum se pozitioneaza dupa aceea clemele,in ce pozitie,(eventual cu foto)ca sa urce si sa coboare pe ghidajele respective sus jos fara probleme si sa se incurce cablul.

2.Niturile din foto,care tin mecanismul de blocare al usii:daca le retez,(cum a facut colegul Aryes13) aici: http://vwforum.ro/index.php?showtopic=30161&hl=diy (pentru a nu mai demonta butucul si mecanismul de inchidere;afecteaza cu ceva functionarea(au vreun rol important?).Am inteles ca daca demontez si inchiderea si butucul e mai complicat si trebuie reglaje facute la remontare.

Maine-mi vin clemele si le-as monta.

post-55895-0-64270400-1306414018_thumb.j

post-55895-0-40901300-1306414094_thumb.j

post-55895-0-92832600-1306414138_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indoitura sufei e aproape de capat,nu cred ca o sa cauzeze probleme.

2.Niturile respective ies.Se imping si cad in portiera.Eu le'am recuperat si le'am montat inapoi.E cam chinuitor daca deteriorezi "soclul" in care intra.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

goofy4 eu am facut prima oara cum zici tu... nu am dat si broasca jos

si din cauza ca am manevrat pe langa tija sigurantei, am strambat-o nitel de nu se mai deschidea usa :) a trebuit alta munca sa indrept tija astfel incat sa mearga normal.

eu zic ca ar fi mai simplu daca ai da si broasca jos cu tot cu placa si fara sa strici acele nituri de plastic... care e o operatiune de 2 min

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca e o portiune chiar si mica din cablu care indoit vrei sa-l pui pe canelurile melcului, nu vei face treaba prea buna pentru ca se vor distruge canelurile din cauza ca shufa va roade buza...daca este in afara acelei zone e mai ok atat timp cat nu e vreo litza rupta sa agate pe undeva.dar presupun ca shufa a ajuns asa dupa ce a cazut geamul in usa si ai incercat de cateva ori sa-l ridici din buton, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu oricum vreu sa-l indrept,cat mai bine inainte de a-l pune.Nu e nici o lita rupta.Cam 2-3 cm ajunge in canal din portiunile indoite.

Da,am incercat sa-l ridic,sa-l dau in jos(dupa ce a pocnit),de-abia dupa,am citit ca nu e bine s faci asta :( .Dupa care a cazut definitiv in usa.

Acum despre montarea inapoi a cablului nimic?cam cate spire sa-l rulez,pe melc pe cel de sus, cel de jos?unde trebuie prins,fiecare in fata spatele melcului?sau nu conteaza asta?

@soila,

din ce am citit(pe un link cu foto de la wortex),nu e chiar simplu si 2 min,

;pt.ca trebuie scos si butucul din broasca si am vazut ca are si ceva contact acolo.Aryes 13 mai spunea in link-ul de sus ca la remontare trebuie reglat!?nu stiu cum...El zice ca e mai simplu asa cu scoaterea niturilor.

@zebrocksky,daca le impingi ies din acel soclu din jurul lui?Dupa,cum le montezi inapoi,fara sa dai jos mecanismul de pe usa?

De fapt ce rol au ele acolo?

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

niturile au rolul sa tina suportul negru de plastic, care tine rboasca.acel suport este acolo tocmai pentru a inlesni montajul/demontajul broastei de pe portiera.reglaj nu trebuie nicaieri, decat inainte sa pui butucul la loc, asezi cablul de la broasca pe santul manerului exterior cat iese el, nu-l mai tensionezi.niturile le bati efectiv cu un dorn ceva la locul lor.si sfatul meu esrte sa demontezi cu tot cu broasca. o sa te chinui apoi sa inclini tabla cu macaraua sa o bagi peste tija broastei etc etc.eu care am desfacut n usi si imi este peste mana cand gasesc o broasca fara suport....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ala e "sistemul" de fixare.Dupa ce le recuperezi,trebuie bagate inapoi.Eu am prins broasca pe tabla cu cateva puncte de picatura sa stea fixa si apoi am uns orificiile cu wd40 ca sa alunece dopurile.A fost migalos.Eu nu am umblat de prea multe ori pe la sistemele de inchidere,poate este cineva mai invatat care stie alta metoda.

Spor la mesterit!

PS:acum am vazut ca s'a raspuns deja.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

goofy4 nu trebuie sa reglezi nimic la broasca, scoti butucul, apoi cele 2 suruburi si o dai jos cu totul

din experienta prin care am trecut eu acum 2 zile cu schimbarea macaralei, e mai bine sa dai broasca cu tot cu placa jos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si sfatul meu esrte sa demontezi cu tot cu broasca. o sa te chinui apoi sa inclini tabla cu macaraua sa o bagi peste tija broastei etc etc.eu care am desfacut n usi si imi este peste mana cand gasesc o broasca fara suport....

Ok,mersi de sfat,o sa fac asa,dar ce torx am nevoie pt.suruburile de la mecan.de inchidere?(cele 2)in trusa nu am asa mare si nu pot merge cu masina la magazin sa probez;nu stiu cum si ce marime sa caut.

O sa incerc sa ma descurc si cu cablul pe melc,dar trebuie uns cu ceva?ca am gasit ceva urme de vaselina pe acolo.

@soila,daca tot ai desfacut,nu ai vazut cum sunt prinse cablurile pe melc?care e in spate si care in fata?cel de sus sau cel de jos?

Nu am vazut cum era cablul pe melc,decat cazut si vreau sa-mi fac o idee cum sa-l pun la loc.

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iti dai seama cand il vezi, pentru ca un cablu e mai scurt, si altul mai lung, cel mai lung se prinde pe spatele melcului si se infasoara usor pe canale, cel scurt vine la urma in fata (cand zic fata ma refer la partea care vine cuplata cu motorasul), prinzi cumva sa nu isi dea drumul arcurile (cu o tija) si apoi tensionezi tot sistemul dintr-o rotita de la un capat

trebuie sa ramana un canal mic intre ele, sa aiba unde se desfasura pe rand fara sa se intersectioneze... al meu melc era infasurat stramb si l-am pus corect... altfel nu rezista mult acel cablu

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci practic infasor ambele cabluri in mod egal pe melc si las la mijloc un canal liber,tensionez cablul pe role (cele4);acum clemele de prindere cum trebuie pozitionate?in partea de sus,mijloc jos?pe cablul de otel care le deplaseaza;atunci cand malcul este infasurat in pozitia de care zicea-i,unde ar trebui sa fie clemele/sau nu conteaza?.Daca ajunge cablul la capat pe melc,in ce pozitie trebuie sa fie clemele?jos sau sus?Motorasul cand actioneaza,cum sesizeaza ca geamul a ajuns sus sau jos,ca sa nu mai traga cablul?Scuze de atatea intrebari,dar incerc sa inteleg functionarea sistemului,ca sa nu montez gresit si sa tot dau jos panoul.

A si ce torx ai folosit pt suruburile de la mec.usii?

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru cele doua suruburi de la broasca se foloseste M, nu torx(tx)

gasesti si la rusi, ambalajul trebuie sa arate ca in foto de mai jos

post-11532-0-78445100-1306483522_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O rugaminte am.. daca ma poate ajuta cineva sa imi spuna unde pot gasit cleme de la geam pentru un golf 4, as prefera de metal. un site sau ceva ca eu tot ce am gasit sar de 170 de lei si din cate am citit mai in spate ar trebui sa gasesc la 100 de lei. multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!