Jump to content

Geamuri electrice functioneaza invers


rvm
 Share

Postare recomandată

Urmatoarea problema a aparut dupa 2 ani si 10 luni de exploatare a masinii (deci masina a iesit din garantie).

Din senin, pentru usa stanga spate nu a mai functionat deschiderea centralizata. Acea usa nu am putut sa o deschid nici din interior. Practic portiera era blocata pe pozitia inchis si nu era posibil accesul in masina pe acolo, cu toate ca celelalte usi erau deschise. Tot incercand de mai multe ori sa inchid si sa deschid atat din telecomanda cat si din usa soferului, mi-a venit ideea sa verific si actionarea geamurilor electrice. Stupoare: nici geamul nu mai functiona. M-am urcat la volan si am plecat cu gandul ca trebuie sa fac programare la service. In timp ce conduceam, tot din senin, aud zgomotul caracteristic inchiderii centralizate pe usa din spate si la prima oprire am verificat: usa functiona din nou normal, ca si celelalte 3 DAR geamul electric si-a revenit doar partial si anume de atunci functioneaza invers, si anume:

  • la actionarea butonului pentru urcare, el coboara
  • la actionarea butonului pentru coborare, el urca
  • la deschiderea geamurilor din telecomanda, 3 se deschid si unul sta
  • la inchiderea geamurilor din telecomanda, 3 se inchid si unul se deschide
  • la o noua deschidere a geamurilor din telecomanda, 3 se deschid si unul se inchide
  • la inchiderea masinii (din telecomanda sau portiera soferului), dupa cateva minute geamul coboara singur pana jos (chiar si in timpul noptii - surprinzator nimeni nu a furat nimic din masina)

Am fost la service, tipul de acolo nu s-a mirat, cica au avut tot felul de defecte legate de geamurile electrice. A incercat sa invete din nou pozitia initiala dar nu a functionat. Am scos siguranta pentru geamurile din spate ca cel defect sa nu mai coboare singur dupa ce inchid masina. Programare la service este pentru luni, 3 Mai. Se presupune schimbarea calculatorului din usa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intreaba la service daca nu au vreun kit de reparatie ptr calculator. Pe passat 3c exista asa ceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca acel calculatorul nu e chiar asa ieftin :icon_thumright: ajunge cam 10mil . Uite ce am patit si eu cu calculatorul din usa soferului http://vwforum.ro/index.php?showto...008&st=1460 , citeste posturile mele . Poti incerca sa-l desfaci si tu , sa scoti mufa din el si sa-i dai un restart si daca tot nu-si revine, schimbal , incearca la dezmembrari poate il ei mai ieftin . Succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea e ca pe undeva e un contact prost, sau la mufa care leaga usa de sasiu sau la mufa calculatorului.

Se rezolva multe probleme prin desfacerea cutiei si re-lipirea mufelor. De cand suntem "ecologici" si nu mai folosim Pb pt lipituri, au devenit casante...

Nu ai spus de unde esti... sunt cativa colegi care se ocupa de asa ceva - ca servicii platite - si te pot ajuta mai bine decat unele service-uri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am primit telefon de la service ca au rezolvat problema. Mai multe amanunte dupa ce o ridic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Solutia gasita de service Skoda din Timisoara a fost: inversarea polaritatii (...) la calculatorul din usa. Am fost acuzat ca am fost cu masina la un alt service si s-a umblat la cabluri, ceea ce bineinteles nu s-a intamplat. (Masina am cumparat-o tot de la ei pe comanda. Am asteptat 3 luni pentru ea.) Pret manopera: 140 RON.

Am intrebat daca au citit erorile si au spus ca nu exista nici o eroare. (Foarte ciudat... ori nu au citit erorile).

Am intrebat daca au incercat sa reprogrameze calculatorul si au spus ca asa ceva nu se face.

Oricum, voi scrie direct la Skoda in Cehia pentru ca nu este normal ca un service de dealer sa nu informeze / raporteze la producator atunci cand sunt fenomene inexplicabile. In unele cazuri trebuie chiar sa trimita calculatorul spre analiza in Cehia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum dracu sa inversezi polaritatea?

Si da, se face resosftare (chiar daca se scrie acelasi soft) pentru orice modul existent pe masina care are un soft in el.

Posibil sa nu fi existat eroare, deoarece el functiona corect (credea el) chiar daca executa comenzile invers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Solutia gasita de service Skoda din Timisoara a fost: inversarea polaritatii (...) la calculatorul din usa. Am fost acuzat ca am fost cu masina la un alt service si s-a umblat la cabluri, ceea ce bineinteles nu s-a intamplat.

Daca lucrurile stau asa cum spui si nu a umblat nimeni la masina, ar fi trebuit sa-i intrebi pe "electricienii" din reprezentanta, daca au verificat polaritatea si dupa CODUL de culori.

Ce as face eu: m-as duce inapoi la ei si le-as spune ca, voi duce masina si intr-un alt service, pentru verificarea firelor conform codului de culori si daca se demonstreaza ca interventia lor a fost una AMATORICEASCA, voi semnala acest aspect grupului Skoda, sau chiar Volkswagen.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Da, buna idee. M-am gandit si eu la asta. Numai ca nu m-au lasat sa vorbesc cu "electricienii" si tipul de la receptie service a evitat sa dea multe detalii. La insistentele mele, m-a intrebat "de ce vreau sa stiu cum au rezolvat problema?" si atunci, cu greu, mi-a spus ca au inversat polaritatea dar mai mult nu am putut sa scot de la ei.

Am mai facut un test.

Inainte de "reparatie" dupa ce inchideam masina (cateva minute cred), geamul respectiv cobora singur pana jos.

Dupa "reparatie", am inchis masina cu geamurile lasate jos, si speram ca cel cu problema sa se inchida singur, ceea ce NU s-a intamplat. Deci, aparent, logica e corecta acum.

Poate nu au inversat nici o polaritate, poate doar au resetat ECU si l-au reinvatat pozitia inchis / deschis si mi-au spus ca au facut nu stiu ce lucrare mai complicata ca sa ia mai multi bani. Singura metoda de a afla este, cum ai spus si tu, sa ma duc la un alt service si sa se verifice ca culrile corespund cu pinii. Doar ca nu mai am nervi si timp sa umblu aiurea.

Service-ul acesta este de toata mila, am mai multe povesti incredibile despre ei, dar nu e topicul potrivit.

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum mi-aduc aminte ca si la mine, dupa ce bateria a fost data jos, la deschiderea si coborarea geamurilor din telecomanda, cele din fata au coborat , cele din spate nu. LA incuierea si urcarea geamurilor, cele din fata urcau, cele din spate coborau. Solutia: reinvatarea pozitiei min si max din butoanele de la usa sofer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum mi-aduc aminte ca si la mine, dupa ce bateria a fost data jos, la deschiderea si coborarea geamurilor din telecomanda, cele din fata au coborat , cele din spate nu. LA incuierea si urcarea geamurilor, cele din fata urcau, cele din spate coborau. Solutia: reinvatarea pozitiei min si max din butoanele de la usa sofer.

Are sens ce spui. Parca gasesc o explicatie si o legatura cu nefunctionarea inchiderii centralizate fix pe usa aceea. In acest caz presupun ca de la un soc (care a existat real la o trecere de nivel in ziua in care a inceput sa nu mai functioneze) s-a slabit contactul pe toata usa. Apoi contactul s-a restabilit si inchiderea centralizata si-a reluat functionarea doar ca geamul s-a dereglat in sensul ca nu mai stia unde este sus si jos. Imi imaginez ceva similar cu o decuplare de la alimentare. Problema este ca am incercat sa-l invat pozitia cu cheia in usa soferului dar nu am reusit. Acum am vazut ca mai exista o posibilitate din butoane pe care nu am incercat-o pentru ca nu stiu exact pasii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tii butonul pana urca geamul il eliberezi si apoi il tii iarasi 3 sec, la fel si la coborare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)
Tii butonul pana urca geamul il eliberezi si apoi il tii iarasi 3 sec, la fel si la coborare.

Si in cazul in care ele functioneaza invers cum procedez?

Tin butonul de coborare pana el urca, il eliberez, apas din nou pe coborare si il tin 3 secunde. Apoi, tin butonul de urcare pana el coboara, il eliberez, apas din nou pe urcare si il tin 3 secunde. Dupa procedura asta ar trebui sa isi reia functionarea normala, adica coboara din butonul de coborare si urca din butonul de urcare?

Modificat de rvm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Comenzile nu se vor inversa in urma procedurii. Procedura e pt a invata pozitia finala SUS/JOS.

Daca scoti bateria vreo 5-10minute, geamurile nu o sa mai urce singure pana sus la a doua treapta a butonului. Ca sa invete iar pozitia INCHIS trebuie inchis geamul si tinut inca 3 secunde apasat pe buton.

Modificat de Sp!der
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am intors astazi la service cu o alta problema si am cerut sa vorbesc cu directorul de service. Ii multumesc si pe aceasta cale acestui domn pentru timpul acordat, timp in care am povestit despre toate micile probleme aparute in relatia cu ei. Este un adevarat gentleman, foarte deschis si interesat sa imbunatateasca asptectele care ii pun in umbra.

Am avut si o discutie cu electricianul care a lucrat la masina si din scurta explicatie am inteles ca de fapt nu au inversat polaritatea ci ca a rotit / invartit statorul intr-o alta pozitie si ca nici el nu isi explica de ca acuma merge. Mai trebuie sa merg astazi la service sa ridic masina (inlocuire bucse) si o sa insist sa imi explice ce anume a invartit acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ti-a rotit fizic statorul, intrucut nu are cum, sa decapsuleze motorul care actioneaza geamurile.

Doar a inversat polaritatea motorului, atat (a inversat plusul cu minusul , motorasului)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai avut o tentativa sa aflu cum a fost executata reparatia in detaliu, discutand inca o data cu electricianul. De fapt intrebarea mea a fost simpla: Arata ca din fabrica? A umblat la cabluri, la conectori? Raspunsul a fost: Nu a umblat la cabluri, nu a umblat la conectori, doar statorul a fost rotit. Pe mine ma duce gandul la urmatoarea concluzie: daca acum montez un motor nou in locul celui actual, inseamna ca geamul respectiv va functiona din nou invers, pana nu ii roteste cineva din nou statorul... Ori, practic aceasta interventie harware nu era de fapt necesara pentru ca s-ar fi putut reinitializa tot sistemul astfel incat sa invete pozitiile "JOS" si "SUS" si logica de comanda sa functioneze din nou normal. De ce electricianul nu a rezolvat problema din SW? De ce a intervenit HW? El este in continuare convins ca cineva, inaintea lui, a umblat la motor si el acum l-a readus la starea initiala.

Foarte multe intrebari fara raspuns....

Concluzia mea este clara, dupa inca o experienta neplacuta astazi la service. Am cerut sa imi schimbe emblemele SKODA de pe grila radiatorului (88 RON) si de pe capota portbagajului (88 RON) (se cojisera) si cand ma uit mai bine.... in jurul emblemelor, dupa reparatie au aparaut zgarieturi (una pe grila mai adanca, restul mai mici la marginea emblemelor). Daca ma chinuiam un pic, in halul asta le dezlipeam si eu. :)

Urmeaza sa vad ce alte service-uri Skoda mai sunt in zona, eventual ma bate gandul sa ajung la Szeged pentru urmatoarele interventii. Nu mai am nervi pentru treaba romaneasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are cum sa inverseze statorul sau motorul cu totul in locas.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit intre timp sa citesc erorile, bineinteles nu la un service.

Evident ca erau erori la usa din spate, dar "meseriasii" nu au fost curiosi sa faca mai intai o diagnoza ci au luat direct "ciocanul" in mana. Dupa "reparatie" mi-au pus si siguranta la loc, credeam eu ca din stocul lor, insa evident ca au scos de la incalzirea mea din scaune :) . Cand fac diagnoza vad ca pe langa eroarea la usa am si eroare la incalzirea in scaune. Dupa cercetari indelungi pe internet, m-am uitat si la siguranta cu toate ca nu credeam sa fie arsa ca nu am mai folosit incalzirea de mult timp, iar ultima data mergea. Surpriza a fost ca nu mai era deloc siguranta acolo.

Dupa alte cercetari, motorul este de fapt un subansablu cu tot cu calculator si traductor. Nu se poate comanda separat, doar calculator, sau doar motor. Fiecare piesa are cod unic pentru fiecare usa. Cu VAG-COM am verificat daca calculatorul vede geamul inchis cand el este in realitate inchis si este OK. Se poate chiar vedea in procente (%) pozitia exacta a geamului. Cred ca in realitate o resetare si reinitializare rezolva toata problema.

Asa lucreaza ProCar Timisoara. Mai treceti voi pe acolo, eu nici daca ma platiti nu le mai rostesc numele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pacat de cele intamplate, insa parerea mea e ca topicul tb mutat la Dealeri si Service-uri, sectiunea de feedback.

Probabil electricianul a vrut sa para mai complicat ceea ce a facut. Minciuna are picioare scurte, insa din pacate nu cred ca daca ar fi recunoscut ca a rezolvat simplu te-ar fi costat mai putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, probabil ar fi costat la fel, diferenta este ca m-as mai fi dus la ei si cu alte ocazii.

Rezultatul pentru ei este ca au mai pierdut cel putin doi clienti cu faza asta, daca nu mai multi.

Rezultatul pentru mine este ca am gasit inca 4 service-uri autorizate in Szeged, urmeaza sa le testez pentru ca mai am o problema nerezolvata la Porsche Timisoara. Urmeaza descrierea pe forumul de service-uri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rvm problema ta este una "cunoscuta" la fabrica.Rezolvarea este foarte simpla,exista o informare in acest sens fabrica introducand o functie special pentru aceasta problema.Daca electricianul cauta un pic pe tester gasea rezolvarea acestei probleme."Undervoltage" este aceasta daca nu ma insel.Sper sa rezolvi problema asa cum trebuie.Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Salutare tuturor,

 

la un VW Passat 1,9 tdi, 74 kw, 101 CP, din 2001, cu toate geamurile electrice intampin o problema asemanatoare:

-cand apas butonul ca geamul din usa din spatele soferului sa coboare, acesta urca iar cand il apas sa urce, acesta coboara. Problema e ca atunci cand urca, nu inchide pana sus, ramane cam 1 cm pana sa inchida bine, chestie care ma deranjeaza mai ales cand merg pe autostrada si se aude un fluierat iar cand ploua intra apa. Se intampla acelasi lucru daca incerc sa inchid/deschid geamul respectiv ( stanga spate) actionand butonul din consola de pe usa soferului.

 

Are cineva vreo sugestie sau trebuie sa duc masina la service?

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intai scoate borna, lasa masina asa cateva minute. Dupa aceea da geamul jos si tine apasat butonul cateva secunde. Urca geamul si cand a ajuns la maxim, tine butonul apasat pe sus, cateva secunde.
 

Dupa asta trebuie sa mearga normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor,

 

la un VW Passat 1,9 tdi, 74 kw, 101 CP, din 2001, cu toate geamurile electrice intampin o problema asemanatoare:

De cand a aparut aceasta anomalie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!