Jump to content

1.8T Vs. 140CP TDI Vs. 170CP.


Northman
 Share

Postare recomandată

Pentru A4-ul B7 pe care vreau sa il cumpar, decizia care mi-a ramas este motorul; 170 CP ca plafon de putere este suficient. Pana acum am avut numai masini diesel, si nu stiu daca diferenta de cuplu intre benzinar si diesel-ul de 140 va fi prea mare; urmeaza sa caut un 1.8T pt drive test.

1.8T- are 163CP (se preteaza si fara chip), consum relativ ok, constructie mai simpla (cred).

140CP diesel - cu chip ajunge la 170, este mai ieftin, consum mic

170CP diesel - fara chip, consum mic

Factorul cel mai important este fara indoiala fiabilitatea, diferenta de consum nu ma deranjeaza. Cele doua diesel-urile vin acum cu DPF, si sunt zvonuri ca nu ar fi fiabile in general, compartiv cu diesel-urile de generatie precedenta.

Care sunt opiniile voastre, sunt poate statistici?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Ice_2k

    8

  • Fitty

    4

  • vali_devill

    4

  • SosoCKX

    3

Parerea mea motorul de 1.8T 160CP acuma depinde daca vrei consum. Daca nu conteaza consumul atunci nu vad ce rost are TDI :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La toate tipurile o sa trebuiasca sa stai 2-3 minute cu motorul pornit dupa forja din ce-am citit pe-aici pe forum, cica asta se face ca sa se raceasca turbina si pare destul de adevarata treaba. Nu stiu ce pretentii ai de la un motor, dar e foarte interesant de trait senzatia urmatoarea: Stai in masina cu diverse persoane, motor pornit, la care vine intrebarea cuiva care nu a remarcat turometrul: "Frate, tu ai motorul pornit?"-pe un ton de om uimit si fascinat in acelasi timp;-asta e pentru motorul de benzina, mai precis pentru motorul de pe masina mea, dar sunt convins ca si 1.8T stie sa faca asta.

Si ar mai fi o situatie demna de luat in seama: sunet frumos la turatii ridicate si fara vreo evacuare de sute de euro, tot sunetul vine de la motor; si la fel, cineva exclama: "Mama, ce frumos se aude!"

Repet, situatiile astea sunt traite cu 1.6 16V si sincer mi se ridica parul pe mana cand ma gandesc cum s-ar auzi 1.8T 20V. Poate par copilarii, poate nu te regasesti in niciuna din situatii, insa parerea mea e ca astea fac parte din frumusetea de a avea benzinar.

Ca fiabilitate, am vazut si 1.8 pe un Audi din '96 adus din Germania cu 300 si ceva de mii de km. Decizia e a ta, in final!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Nu este un benzina vs. motorina iar posturile de pana acum nu au raspuns la niciuna din intrebarile initiatorului. Ca atare, rog in numele lui ca parerile sa fie obiective si sa raspunda intrebarilor referitoare la fiabilitate, intretinere, samd

Mersi!

OnTopic: am in familie un B7, 2.0TDI 140cp Multitronic7 2007 luat la foarte putini km (cca 15.000) - a ajuns la 60k, fara nicio problema majora - doar o regenerare a DPF-ului la service, trecuse de pragul in care s-ar fi putut face de catre utilizator

Motorul imi pare suficient de puternic pentru ceea ce se doreste masina - un (hai sa-i spunem) sedan de familie iar Multitronicul este o cutie f reusita (nu discutam de DSG) si comoda

Stiu ca la un moment dat discutam cu Voinea si-mi povestea ca cel mai bun/rezistent/fiabil motor de pe B7 ar fi cel de 1.9 si 116cp

Mai departe, e alegerea ta :cool:

Modificat de dudu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai putea sa alegi 1.8 TFSI, motor de generatier noua, PD140 si PD170 deja sunt de generatie veche nu se mai produc, era lor a cam apus. TFSI-ul are numeroase oportunitati de upgrade :cool:

later edit: nu am dorit sa folosesc TFSI, acum mi-am dat seama ca te referi la 1.8T

Modificat de ANdi B.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am eu B7 din semnatura luat de nou 0 km din reprezentanta Audi din Germania in februarie 2008. Am vrut in mod expres sa

fie fara DPF. Exista si de 140 si de 170 cp fara DPF. Acum am 50 000 si nu am avut nici un fel de probleme cu masina. Toate

reviziile de pana acum le-am facut in Germania sau daca nu s-a putut am schimbat eu uleiul si restul de filtre la 7 500 km.

Mers cu masina preponderent prin orasul Bucuresti. Cum spunea si Dudu ramane la alegerea ta ce masina vrei sa cumperi si

mai ales cati bani vrei sa dai pe ea. Un singur lucru mai mentionez, nu te gandii ca iti vei cumpara Audi cu km putini si

ieftin. In Germania cu cat are mai putini km cu atat este mai scump indiferent de anul de fabricatie. Ca un exempu o

masina ca a mea si cu dotarile pe care le am eu nu o cumperi din Germania fara minim 18 000 - 20 000 Euro. Mentionez

ca masina mea a costa noua 39 500 Euro la reprezentanta.

O seara buna si bafta la achizitie

Modificat de macristian1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:frigbaitata: ai intrebat si tu pe cineva care sa nu minciuneasca cat consuma un 2.0tdi cu dpf in oras,zi de zi?

mai pune maxim 2l peste si o sa iei un 1.8t,si o sa conduci cu zambetul pe fata.nu vreau nici n reactie de flame,e doar parerea mea de benzinist.brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intr-un astfel de topic, nu vei obtine niciodata opinii obiective. Unii ne vor aburi cu diesel, altii cu benzina, altii cu sunetul bestial al motorului de 1.6 (:D). Ideea e simpla, am fost si eu intr-o oarecare dilema in alegerea motorului pentru urmatoarea masina si-am zis sa nu fiu "diesel-head" cu ochelari de cal si sa ma duc sa fac un test-drive si cu un 2.0T (asta dupa ce mi-au impuiat multi capul cu liniaritatea benzinei, sunetul etc etc). Dupa ce le-am condus pe amandoua (diesel-ul in discutie este 3.0TDI), concluzia a fost ca voi ramane la diesel. Asa ca cea mai simpla varianta e sa faci un test-drive cu fiecare si sa vezi care te incanta. Diesel vs benzina e ca vesnica audi vs bmw sau mercedes, discutii care intotdeauna vor naste pasiuni si pareri subiective.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ice_2k nu este corecta comparatia ta, chiar daca sunt turbate ambele, benzinarul are 2L cilindree, iar dieselul are 3L cilindree.

Corect ar fi fost 2,0 TDI 170cp si 2,0 TFSI 200cp, sau motoarele de 3L si diesel si benzinar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai putin ma intereseaza capacitatea, cat ma intereseaza puterea. Motoarele aveau 211CP respectiv 239CP, insa (din punctul meu de vedere) diferenta era mult mai mare decat cei 29CP de pe hartie (care totusi raportati la 200+ n-ar trebui sa mai conteze atat de mult). In orice caz, ideea de baza este ca fiecare are alte preferinte si ca singurul mod prin care te poti convinge care ti se potriveste este un test-drive.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca o comparatie corecta din toate punctele de vedere ar fi fost 3.0 TDI tiptronic vs. 3.0 TFSI tipronic, ambele quattro. Au cam acelasi pret (43.148 EURO fara TVA vs 43.986 EURO fara TVA). Stiu, motorul pe benzina are 290 CP, fata de 239 ai motorului diesel, insa mi se pare mai corect sa compari doua motoare cu aceleasi cilindree, 3.0, si nu un motor pe benzina de 2 litri cu unul diesel de 3 litri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treaba asta e ca si cum as zice "imi iau Clio, nu Passat pentru ca Renault castiga in F1 iar VW n-are treaba pe-acolo". Nu ma intereseaza care tehnologie are meritul de a obtine cea mai mare putere dintr-o anumita cilindree, nu ma intereseaza daca una are nevoie sa foloseasca turbo sau nu. Ma intereseaza motoare de puteri similare care pot constitui alternative viabile pentru mine. Ca atare, mi se pare foarte corect sa pun in aceeasi oala 2.0T si 3.0TDI. Si asa cum cand fac lista de plusuri si minusuri trec consumul benzinarului la minusuri, asa trec si impozitul mare datorat capacitatii ca minus la diesel. Trag linie si vad care iese in fata :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, pana la urma fiecare face ce vrea si cumpara la fel. Sustin in continuare ce am spus mai sus, eventual as inlocui 3.0 TFSI cu 3.2 V6 benzina, care din pacate nu mai exista in lista de motorizari de la Audi, nici macar la TT.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunstin ce zice Cristian. E aiurea comparatia dintre 2.0 tfsi si 3.0 tdi. Comparatii si teste, oriunde in lumea asta, se face dupa cilindree nu dupa puterea motoarelor.

2.0 tfsi trebuia testat cu 2.0 tdi si 3.0 tfsi cu 3.0 tdi. Orice varianta interschimbabila este un non sens.

Pentru Northman, daca nu te deranseaza consumul putin mai mare, mergi pe 1.8T. Personal as alege 2.0TSFI. E diferenta ceva mai mare la pret?

Modificat de Leonica
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ice_2k are dreptate in mare parte. Insa peste cai, impozite, reprize, consumuri etc. este pretul. Acesta este principalul filtru cand incepi o comparatie. Un 2.0T 211 cp 350Nm quattro 6M este 32.855 vs 3.0TDI 240 cp 500Nm quattro 6M 36.336.

Asta offtopic fiindca Northman vad ca vrea un B7, deci second. La second se mai reduce diferenta de la achizitie. Deci eu as alege 3.0TDI quattro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toti suntem vrem nu vrem, subiectivi in commenturile noastre. Dintre cele trei variante de motorizare mentionate de initiatorul topicului, eu as alege dieselul de 170. Mentionez ca sunt mai degraba fan benzinare. Ultimul diesel ce l-am avut a fost un 3 tdi, l-am maritat in ianuarie acest an. 1.8 t de 150 hp am condus cam 15 mii de km, tdi 140, cam 50 de mii. Ultimul m-a dezamagit cel mai tare. Batea ca sa zic asa, cunoscatorii stiu la ce ma refer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca m-ati facut sa rad... Cum Dumnezeului mare sa fie un nonsens a compara 2.0T cu 3.0TDI? Cand conduci te intereseaza capacitatea cilindrica a motorului sau puterea/cuplul pe care o/il dezvolta? Hai sa vedem si o situatie mai interesanta: ai de ales intre Aston Martin DB9 (motor 6.0L V12, 450CP) si Ferrari F430 (motor 4.3L V8, 490CP). Ca pret sunt similare. Alegi Aston-ul pentru ca are cilindree mai mare, sau Ferrari-ul pentru ca are putere mai mare? Sau nu le poti compara, fiind un nonsens? :P Logica se aplica si pentru motoare diferite pe acelasi model de masina. Exact cum spunea si Ice, faci tabel frumos cu plusuri si minusuri, tragi linie si aduni.

Acum referitor la topicul in cauza... Intamplarea face sa fi avut la un moment dat in vedere exact cele 3 motoare pentru o masina noua (Leon). Am facut tabele, calcule, tot ce trebuie. In cazul meu, la 15.000Km facuti pe an, costurile (incluzand carburant, service, casco, impozit etc) erau cam asa:

- 2.0TDI 140 - ~1200RON/luna

- 1.8TSI 160 - ~1400RON/luna

- 2.0TDI 170 - ~1450RON/luna

Eu ma hotarasem la 1.8TSI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, intelesesem eu gresit despre ce A4 e vorba. Eu am mers cu 2.0 Tdi din versiunea S-line, cel de 170 de cai si pot sa zic ca mi-a placut. Tragea o idee mai bine decat Seria 3 din acelasi an si rupea "Suta(100km/h)" destul de repede si e si destul de echipata cu de toate. Ce nu mi-a placut a fost suspensia, directia si scaunul soferului(asta poate fi si din cauza ca am eu spatele mai lat). Bine, n-am condus-o decat vreo 30 km, poate eram eu obisnuit cu directia de la Leon si de-aia, dar suspensia chiar nu mi s-a parut potrivita pentru puterea motorului.

Modificat de soso_leon 1M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu detin un passat cc 2.0TDI 140cp si pot sa spun ca acest motor isi face treaba pe deplin.are un consum mediu de 5,6 si motorul trage destul de bine chiar si la viteze mari.nu e un sportiv dar isi face treaba foarte bine.daca mai ai 2000euro ar merge si motorul de 170cp.un prieten are motorul1.8TSI pe care l-am condus.este mult mai rapid la pornire dar la viteze mari nu se compara cu dieselul.plus consumul de 14-15% in Bucuresti...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru A4-ul B7 pe care vreau sa il cumpar, decizia care mi-a ramas este motorul; 170 CP ca plafon de putere este suficient. Pana acum am avut numai masini diesel, si nu stiu daca diferenta de cuplu intre benzinar si diesel-ul de 140 va fi prea mare; urmeaza sa caut un 1.8T pt drive test.

1.8T- are 163CP (se preteaza si fara chip), consum relativ ok, constructie mai simpla (cred).

140CP diesel - cu chip ajunge la 170, este mai ieftin, consum mic

170CP diesel - fara chip, consum mic

Factorul cel mai important este fara indoiala fiabilitatea, diferenta de consum nu ma deranjeaza. Cele doua diesel-urile vin acum cu DPF, si sunt zvonuri ca nu ar fi fiabile in general, compartiv cu diesel-urile de generatie precedenta.

Care sunt opiniile voastre, sunt poate statistici?

Multumesc.

Te salut.

Din punctul meu de vedere e clar ce as alege: 1,8 T. Sunt fan benzina si nu as alege diesel. Dar in ceea ce urmeaza incerc sa fiu cat se poate de obiectiv.

As spune ca intrebarea cea mai importanta e: ce vrei de la masina? Vreai sa ai o masina fiabila, consum mic? Atunci ia diesel. Ce diesel?... De care ai bani. Daca ai bani sa dai in plus pentru motorul de 170cp atunci e perfect. Daca nu, e bun si cel de 140cp.

Vrei masina din ratiuni emotionale si nu logice: atunci 1,8 T e pt tine. Motorul 1,8T e pe B7 la apusul carierei. Este un motor bun, fiabil dar a fost inlocuit de noua tehnologie TFSI.

Vreai chip? Vrei sa te distrezi putin cu masina? Atunci din nou as merge pe 1,8 T.

Pe mine ma enerveaza sunetul si vibratiile unui motor diesel. Tu spui ca ai avut diesel, deci cred ca nu te deranjaza aceste lucruri.

In concluzie: vrei masina pentru tuning, pentru senzatii? Atunci 1,8T. Pentru restul (fiabilitate, consum) exista 2.0 TDI in varianta de 170cp sau 140cp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca idee un A4 din 2009 cu motor 1.8tfsi de 160 cai cutie manuala in 15.000km parcursi numai in oras nu a consumat sub 15%.Masina este condusa de un prieten de-al meu (condus normal).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As alege 2.0 TDI-170CP.

@Rex: probabil nu ai mers prea mult cu un diesel ceva mai rasarit ca si putere( 140-170 cp) ca sa iti dai seama cat/ce inseamna cuplul la o masina.Iti garantez eu ca intre un diesel si un benzinar de puteri asemanatoare dieselul este mai de senzatie.Dar......asa cum recomandau si unii colegi mai inainte: TEST-DRIVE-ul iti va raspunde la multe dileme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca idee un A4 din 2009 cu motor 1.8tfsi de 160 cai cutie manuala in 15.000km parcursi numai in oras nu a consumat sub 15%.Masina este condusa de un prieten de-al meu (condus normal).

Colegul cauta A4 B7. Pe acesta masina nu exista 1,8 TFSI ci numai 1,8 T (20V).

@Rex: probabil nu ai mers prea mult cu un diesel ceva mai rasarit ca si putere( 140-170 cp) ca sa iti dai seama cat/ce inseamna cuplul la o masina.Iti garantez eu ca intre un diesel si un benzinar de puteri asemanatoare dieselul este mai de senzatie.

Nu prea inteleg eu ce vrei sa zici cu "mai de senzatie", dar nu vreau sa intru in polemici otto vs diesel. Fiecare cu parerea lui. Sanatate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!