Jump to content

Motor 1.4 16v- trepidatii ralanti


sorin atanasiu
 Share

Postare recomandată

sorin atanasiu

ai inteles perfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica tu intrebi pe forum ca sa iti rezolve un mecanic problema?Credeam ca o s afaci tu asta.

Scuze,nu am inteles corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sorin atanasiu

divinewind

la cine te referi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

66 JOK

ce vezi tu o singura bobina, in acel ansamblu sunt practic 4 bobine de inductie individuale pe fiecare cilindru

Nu sunt 4, sunt doar 2. Cate una la doi cilindri.

LE: ca idee, cand dai peste erori "missfire" la cate doi cilndri (grupate, 1-4 respectiv 2-3), 99% este "dusa" una din bobine.

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sorin atanasiu
Publicat (modificat)

xxnelu

in acest caz imi retrag cuvintele, dar spune-mi si mie cum se face separarea intre cilindrii, avand in vedere ca sunt in total doua bobine la 4 cilindrii adica o bobina da scanteie la 2 cilindrii?

la modul serios intreb, fara nici un pic de ironie, pentru ca nu pot intelege cum apare scanteia la fiecare cilindru fara sa fie afectat celalalt...

de fapt am vazut eu ceva suspect:

ansamblul bobine este comandat pe 4 fire, intra intr-un modul si apoi iese pe trei fire.

adica initial am zis ca fiecare cilindru este comandat fata de masa...dar daca se trece pe 3 fire, rationamentul meu cade...

Modificat de sorin atanasiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

xxnelu

in acest caz imi retrag cuvintele, dar spune-mi si mie cum se face separarea intre cilindrii, avand in vedere ca sunt in total doua bobine la 4 cilindrii adica o bobina da scanteie la 2 cilindrii?

Raspunsul scurt este, DA, o bobina da scanteie la 2 cilindri.

Separarea se face de catre ECU. In functie de informatia primita de la senzorul axului cu came, ECU "stie" care piston este in faza de compresie; in concluzie, "stie" carui cilindru sa-i dea scanteie. Avand in vedere gruparea cilindrilor pe fiecare bobina, pe care am mentionat-o mai sus (1-4 resp. 2-3) si ordinea de aprindere 1-3-4-2, cred ca se observa si separarea hardware, nu doar cea software a ECU. Astfel, va exista o scanteie (pe fiecare cilindru) si in faza de evacuare. Recunosc, m-a interesat mai putin rolul/efectul al acestei scantei (in faza de evacuare) motiv pentru care, nu ma lansesz in explicatii.

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am tot tras cu ochiul cum se sincronizeaza bobinele ca nu aveam nici o schema electrica.Nu prea intelegeam logica la o aprindere simultana la bujii in cazul pistoanelor care evacueaza.Am asteptat cateva zile explicatie.Faptul ca la evacuare bujia are doar cateva sute de volti ma duce cu gandul deparazitarea electrica dar recunosc ca nu conosc acest fenomen si trebuie sa ma pun la punct.Daca se aprindea cu aceeasi voltaj de nivelul kilovoltilor insemna ca produce aprindere dar cred ca este doar un fenomen care are rol sa intretina bujia si sa o descarce electric. Materialul mai face un pas in intelegerea modului de lucru la bobinele de inductie dar poate valorile nu se aplica la vw (rezistente inductante etc).

Multam Nelu !

bobine.pdf

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) m-am uitat in PDF-ul tau si o chestie nu o inteleg. Cum poate bobina, pe un singur pin sa scoata doua tensiuni diferite ... ba mai mult, una din ele avand si polaritate inversata?

Cum vad si cum inteleg eu lucrurile;

Cand pistonul 1 este in compresie, pistonul 4 este in evacuare ... moment in care, bobina furnizeaza tensiune bujiilor celor doua pistoane. De aceea pistoanele au fost grupate in aceasta ordine 1-4 si 2-3, pentru ca, bobina aferenta sa furnizeze atat scanteia activa (cil. 1/compresie) cat si scanteia pasiva (cil.4/evacuare).

Daca tu, sau altcineva, poate explica prezentarea din PDF, astept cu interes aceasta explicatie. Ori imi scapa mie ceva (sincer, nu cred), ori afirmatiile din PDF (cele privind diferentele de tensiuni) sunt false.

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corecta observatie.In ideea de a gasi o explicatie am luat de bun un pdf care are si niste poze nesatisfacatoare.Am plecat de la ideea ca prin fiecare iesire de la o bobina avem o polaritate.Cum bobina este de fapt un transformator ridicator de tensiune si cum nu am schema am considerat ca avem un transformator median.Prin fiecare fisa poate sa iasa o polaritate si cu masa sa se obtina un potential pozitiv sau negativ.Dar astea sunt presupuneri.Ma interesez si revin cu informatii.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sorin atanasiu

poate exista o dioda de tensiune inalta, undeva inainte de fisa sau chiar in fisa si se schimba polaritatea. astfel apare acea tensiune mica de 600v...

bineinteles este o banuiala si nu am o baza in ceea ce spun...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In niciun caz.

Mai jos, este schema de principiu; traf. de aprindere are: +/- si A/B "semnalele" de aprindere.

Semnalul/tensiunea de ex. de pe pinul A, duce la aparitia inaltei tensiuni la iesirile 1 si 4, pt. cil. 1 si 4. Tot asa si in cazul intrarii B, resp. iesirile 2 si 3.

LE: schema nu este una presupusa ci cea din documentatie.

post-3949-1273219801_thumb.jpg

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din schema asta reiese ca pe iesire ai un solenoid(inductanta) pentru fiecare 2 fise prin care se induce un curent de aprindere.Daca asta e schema de la bobinele de inductie ai dreptate sa nu se pot obtine tensiuni diferite nemaivorbind de polaritati negative(etc).Cum am pb si la relanti si cum trebuie sa inteleg exact aprinderea la o masina o sa am explicatia cat de curand.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

langa clapeta de acceleratie se afla un furtun, care daca este iesit din locas sau crapat, motorul trepideaza la relanti, iar la cresterea turatiei nu se mai observa trepidatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nelu inca nu primesc explicatii satisfacatoare iar unele ma depasesc.Te rog sa ma ajuti:"Aprindere electronica "loose spark" ( parca asa i se spune cu scinteie pierduta) . A fost si pe niste Oltcit-uri. Este o aprindere fara distribuitor piesa care care creeaza foarte multe probleme deobicei. Aprinderea se bazeaza pe faptul ca atunci cind un cilindru este la punctul mort superior pe compresie altul e la punctul mort inferior pe evacuare . ALtfel spus sunt doua bobine de inductie si fiecare conectata tot timpul la doi cilindrii. Sistemul e aplicat in foarte multe masini cu motor Otto acum .

Permite reglaj automat al avansului pe o plaja foarte mare care altfel nu ar fi permis de distribuitor. Elimina pierderea de tesiune pe distribuitor care este importanta. Da timpi mai mare de acumulare a energiei in bobina la turatii mari si altele. "

Are logica Nelu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lucrurile stau asa cum le-ai intuit/gandit/explicat. Este eliminat sistemul ruptor/distribuitor. Avansul (vorbim de cel dinamic) se regla/schimba si la sistemul cu ruptor/distribuitor. In ce masura (cat de mult) poate varia plaja avansului in sistemul de aprindere electronica (comandata de ECU), nu pot sa ma pronunt cu exactitate. Totusi, o plaja foarte mare nu poate exista deoarece, ar fi afectata functionarea in sine a motorului, inclusiv randamentul. Cum vad eu lucrurile, totul fiind conditionat in mare parte de CO a benzinei: Un avans prea mare, duce la o aprindere a amestecului carburant, cu mult inainte ca pistonul sa ajunga la PMS si ca efect, pistonul ar avea tendinta sa roteasca arborele in sens invers; mai popular spus, "i-ar da in cap" pistonului. In cazul itarzierii prea mari a avansului, asta ar insemna ca, explozia sa aiba loc dupa ce pistonul trece de PMS (deci, porneste cursa in cilindru) si asta ar insemna pierdere de enrgie, implicit randament scazut si mai mult, parte din amestecul carburant sa nu aiba timp sa arda in faza de ardere (in cilindru) si sa continue sa arda in evacuare.

In concluzie, cam acestea ar fi limitele de corectie a avnsului.

Ceea ce spui despre Oltcit, cred ca este/era valabil si pe ultimele Dacii. Daca nu gresesc, informatia privind PMS al pistonului 1, era furnizata de un senzor de pe volant.

Mai jos, este un grafic cu scanteile pe fiecare cilindru si momentele acestora.

LE: legat de "pierderea de tesiune pe distribuitor care este importanta" la care faci referire, nu pot decat sa confirm. Este stiut faptul ca, o scanteie lipsita de energie (se poate recunoaste in primul rand dupa culoarea rosiatica) duce la o aprindere lenta (uneori incompleta) a amestecului carburant. Aceste pierderi insa, pot aparea si dupa eliminarea sistemului ruptor/distribuitor, la nivelul izolatiilor (strapungerile de izolatii).

Sunt convis ca stiai deja ce am scris pana aici dar, sper ca sunt de folos si celor mai putin initiati in tainele motoarelor. :))

Daca exista lipsuri, sau erori in cele prezentate, astept(am) completari sau, dupa caz, corecturi. :cool:

post-3949-1273505818_thumb.jpg

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sorin atanasiu
Publicat (modificat)

Sall

Revin cu noutati...

am inlocuit bobina...aceleasi simptome...trepidatii si rateuri in sarcina...(imi venea si imi vine sa latru de nervi-mai aveam putin si imi crapa inima de suparare)

am inlocuit si fisele cu unele noi...au disparut rateurile in sarcina, adica nu mai da in nas, dar au ramas trepidatiile la ralanti.

dupa ce am inlocuit fisele si bobina, am plecat la o plimbare de vreo 5km in care am mers mai turat...4000-5000RPM, s-au diminuat considerabil trepidatiile la ralanti...

de dimineata am iesit in fata blocului si am mai facut un scan...si am cateva erori, dar mai ales imi tremura motorul...la ralanti

Nelu sau oricine altcineva spuneti-mi ce masuratori sa mai fac, pentru a intelege ce se intampla...

va multumesc si va atasez ultimele erori...

Sunday,16,May,2010,12:53:59:21461

VAG-COM Version: Release 704.1

Address 01: Engine

Control Module Part Number: 036 906 032 D

Component and/or Version: ME7.5.10 3398

Software Coding: 00031

Work Shop Code: WSC 07247

3 Faults Found:

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0300 - 35-00 - -

16686 - Cylinder 2: Misfire Detected

P0302 - 35-00 - -

17987 - Throttle Actuator (J338): Adaptation Not Started

P1579 - 35-10 - - - Intermittent

Modificat de sorin atanasiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Scuze de intarziere.

Ai verificat si bujiile...in special cea de pe cilindrul 2?

Ai facut adaptarea clapetei?

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sorin atanasiu
Publicat (modificat)

sall

nu-i problema de intarziere

adaptarea clapetei am facut-o...eroarea aia de la clapeta este? de ce este cu intermitent...?

bujiile sunt ok, atat la culoate cat si la distanta dintre electozi.

Ideea e ca s-au mai redus trepidatiile dar tot mai sunt.

o sa fac un scan nou ca de la cel postat mai sus nu am mai facut verificari(nici nu prea mai merg cu masina asta ca e sotia cea care o utilizeaza, eu doar pe week-end---am un logan de la seviciu...)

Modificat de sorin atanasiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am aceeasi problema si am facut exact ca si tine,am schimbat totul, dar trepidatiile au ramas.Dar am aflat ce este am motor 1.4 16v benzinar, langa clapeta de acceleratie este un furtun, am scos acel furtun si merge perfect, l-am pus la loc apar trepidatiile si moare motorul, acela este vacumul, maine tre sa merg si sa schimb pompa de vacum si sper sa rezolv problema, o sa mai revin cu informatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sorin atanasiu

Sincer

te referi la recuperatorul de vapori de benzina?

aia nu-i pompa de vacuum e un filrtu cu particule active si o supapa care se deschide atunci cand trebuie si cat trebuie...

un scan cu VAGCOM-ul ai facut?

posteaza erorile si te va ajuta cineva...adica sper ca nu schimbi doar ca spune un mecanic ce banuieste fara o interogare a defectelor...

Bafta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer

te referi la recuperatorul de vapori de benzina?

aia nu-i pompa de vacuum e un filrtu cu particule active si o supapa care se deschide atunci cand trebuie si cat trebuie...

un scan cu VAGCOM-ul ai facut?

posteaza erorile si te va ajuta cineva...adica sper ca nu schimbi doar ca spune un mecanic ce banuieste fara o interogare a defectelor...

Bafta...

parerea mea :

-verificare bujii

-verificare fise

-verificare compresie...in ordinea asta.Daca compresia nu e buna pe un cilindru rezulta DESFACUT CIULASA deoarece o supapa e cu probleme ....sau poate mai multe supape.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sorin atanasiu

sall

revin cu noutati...adica aceleasi probleme

tot imi mai tremura motorul la ralanti dar nu mai da in nas

am mai facut un scan dupa ce s-a aprins martorul "check engine" si uitati cu ce erori m-am pricopsit...

Tuesday,01,June,2010,21:45:56:21461

VAG-COM Version: Release 704.1

Address 01: Engine

Control Module Part Number: 036 906 032 D

Component and/or Version: ME7.5.10 3398

Software Coding: 00031

Work Shop Code: WSC 07247

3 Faults Found:

16804 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold

P0420 - 35-10 - - - Intermittent

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0300 - 35-00 - -

16686 - Cylinder 2: Misfire Detected

P0302 - 35-00 - -

Readiness: 0000 0000

o sa schimb si bujiile cat de curand...

incep sa banuiesc benzina...de la Rompetrol...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut eu am akq motorul si la mine sunt acele trepidatii la relantiu,eu am schimbat tot bobina, fise bujii desfacut motorul verificat pistoane si desfacut baia de ulei, clapeta de acceleratie ... insa nu a disparut trepidatia.Daca reusisti sa le faci sa dispara te rog anunta-ma si pe mine cum pentru ca e deranjant sa nu auzi motorul cum toarce frumos dupa ce l-ai demontat aproape complet....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa schimb si bujiile cat de curand...

incep sa banuiesc benzina...de la Rompetrol...

Nu vreau sa-ti spulber sperantele dar, nu este din cauza benzinei :)) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt de parere ca aceasta problema e cauzata de o functionare defectoasa a supapelor (supapei...). Cred ca pe viitor ar cam trebui verificate intr-un atelier de specialitate(ca sa nu ai si alte surprize). Pretul reparatiei nu e prea mare dar e cam mult de lucru pana se ajunge la ele. Stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!