Jump to content

Reglaj lombar scaun sofer


Mama Omide
 Share

Postare recomandată

Probabil ca e mai convenabil sa cumperi tot scaunul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • cosmin_nst

    15

  • EEXCALADE

    12

  • F l o r i n

    10

  • D@ny

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Baieti, pe un b6 din 2009 cu reglaj manual se poate monta scaunul de la sofer electric? Exista mufa pe toate masinile chiar daca vin cu scaune manuale?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate monta. Dar trebuie tras cablajul si ai nevoie de mufe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Mie nu-mi merge reglajul lombar decat cand vrea el ... insa pare a fi din buton ... am dat jos tot plasticul care contine panel-ul cu butoane dar nu reusesc sub nici o forma sa scot acele butoane... am tras cat am putut de tare de butonul trapezoidal si de cel rotund dar nu iese si prin urmare nu pot scoate panelul de acolo.

 

 

A mai scos cineva ? ... vreau sa vad ce e in neregula cu acel joistick de merge numai cand vrea.

ms

2014 09 21 05.52.33

2014 09 21 05.55.02

2014 09 21 05.54.43

 

Modificat de mariovenera
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare națiune,

 

Se pare ca reglajul lombar este una dintre acele probleme "cunoscute" ale modelului B6 pentru care VW nu ne ofera decat solutii nefiabile si costisitoare. Din fericire dupa mai multe sapaturi, am descoperit o solutie complet necostisitoare pentru rezolvarea rapida a problemei care prezinta totusi dezavantajul ca se anuleaza complet functionalitatea de control al "umflarii" dar se pastreaza posibilitatea de reglaj a pozitiei pe verticala. Mie oricum imi place suportul lombar extins la maxim asa ca interesul meu e ZERO in repararea in continuare a angrenajului respectiv, mai ales ca e destul de complicat si nici ieftin nu e deloc.

 

Scule necesare:

- o surubelnita mai lunga, un levier, o bucata de lemn care sa poata fi folosita ca parghie- eu am folosit coada unui ciocan;

 

Timp de executie:

- 20 -25 de minute fara a necesita nici o indemanare speciala necesara in afara de capacitatea de a tine in mana o scula;

 

Procedura:

1) Impingeti la maxim scaunul soferului in fata si aplecati-l complet catre in fata pentru a avea cat mai mult loc in spatele acestuia.

 

2) Tapiteria spatarului este prinsa in partea inferioara cu o clema lunga si doua cleme verticale localizate pe laturile buzunarului din spate. Clemele sunt de tip fermoar si au doua parti profilate care intra una in cealalta. Desprindeti clema aflata in partea inferioara a spatarului, urmata de celelalte doua aflate pe verticala si ridicati tapiteria cu tot cu buzunarul din spate in sus.

 

3) Asigurati tapiteria in pozitie verticala astfel incat sa nu va incomodeze in timpul procedurii. Eu am folosit o bucata de scotch cu care am lipit provizoriu tapiteria si protectia din PVC din spatele acesteia de spatele spatarului.

 

4) La momentul actual va veti afla in urmatoarea situatie:

IMG_4330.jpg

 

Reglajul umflarii se face prin actionarea cablului din stanga in timp ce cablul din dreapta mentine ansamblul in pozitie fiind fix la partea superioara a suportului lombar. Dupa cum vedeti si in imagine cablul nu mai poate fi actionat si intreg ansamblul e complet relaxat adica ZERO suport lombar.

 

5) Coborati pana aproape in pozitia inferioara suportul lombar cu totul si introduceti levierul (sau orice scula aveti la indemana) intre partea marginea de jos a suportului lombar (marcata cu VERDE in imaginea de mai jos) si marginea metalica a scaunului (marcata cu ROSU) si comprimati suportul lombar pentru a slabi cablurile complet.

 

20130816_193215_Copy.jpg

 

6) Demontati ansamblul de tensionare de pe suportul lombar prin desprinderea carligului de otel, astfel incat sa ne permita rerutarea cablurilor in mod convenabil. In acest moment ar trebui sa aveti placuta de conectare impreuna cu carligul demontate iar cel doua cabluri sa atarne liber.

 

7) In continuare treceti capatul cablului fix (cablul din dreapta) prin gaura de sus a piesei de conectare si apoi blocati-l in gaura de jos. Montati inapoi carligul metalic de atasare, avand grija sa mentineti pozitia acestuia ca in montajul initial. E un pic dificil pentru ca are tendinta sa cada mereu prin gaura din placuta dar cu putina atentie si rabdare o sa reusiti.

 

8) Tensionati din nou suportul lombar ca la pasul 5 si introduceti carligul inferior al ansamblului de tensionare modificat inapoi in locasul sau de la partea inferioara a suportului. Situatia finala ar trebui sa se prezinte in felul urmator:

 

20130816_193215.jpg  

 

In acest moment suportul lombar este extins 100% si poate fi reglat in continuare pe verticala folosind joystick-ul de pe scaun.

 

9) Asigurati in pozitie cel de-al doilea cablu (cel din stanga) folosind bride de plastic sau chiar banda adeziva, pentru a evita blocarea altor mecanisme sau vreun scurt circuit pe la cine stie ce mai are scaunul ala in interior.

 

10) Montati tapiteria la loc si ... bucurati-va de o bere :beer:!

 

 

Spor la SUCCES!

Modificat de ovtudor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am incercat sa fac rotile dintate la laser din metal,plexic...etc am reusit sa le fac din poliamida (material asemanator cu teflonul) pe masina de danturat. Din cauza formei dintilor ,cantitatii mici si a "meseriasului" lucrarea a iesit in propotie de 75%.Pt cine vrea sa incerce am pus dimensiunile si in PM ofer varianta proiectului in AutoCad (DWG)

post-74110-0-25145300-1411286652_thumb.j

post-74110-0-81403500-1411286892_thumb.j

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

P.S.:

Ca o varianta pentru cei care vor doar 80% din extinderea suportului lombar se pot inversa cele doua cabluri ca in poza de mai jos:

 

20130816_190920.jpg

 

Spor la... SUCCES!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Panoul de comanda este pe interior si nu pot sa-l scot intrucat tine butonul trapezoidal de la exterior ....stie cineva cum se scoate (in afara de tras cu forta bruta pentru ca am incercat deja)

 

2014 09 21 05.52.33

2014 09 21 05.55.02

Modificat de mariovenera
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trage de el, trebuie sa iasa.

 

daca vrei sa iti faci vreo verificare, am eu unul pe undeva.... si te ajut cu el,  iti dau sa verifici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ovtudor: tu ai tapiteria de piele? la mine la comfortline nu am vazut sa pot desface asa spatele scaunului...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e din piele cu alcantara (versiunea HIGHLINE) dar nu cred ca e vreo diferenta pentru ca scaunul efectiv (adica sasiul din metal) e la fel, si-atunci tapiteria trebuie sa fie croita identic pentru ca altfel nu se poate monta.

Uita-te bine in special pe marginile buzunarului de la spatele scaunului si incearca sa le desprinzi ca in imaginea de mai jos.

 

post-108648-0-93033800-1411881721_thumb.

 

post-108648-0-15209000-1411881494_thumb.

 

De fapt daca te uiti cu atentie o sa vezi ca pe laturile buzunarului nu se vede nici o cusatura. Pur si simplu se desface ca un fermoar doar ca trebuie sa stii cum sa apesi. Se vede destul de bine in poza de mai sus cum e sistemul de prindere.

 

post-108648-0-24082800-1411881662_thumb.

 

 

Spor la... SUCCES!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, la mine nu e asa. 

Ciudat e ca in ETKA apare procedura diferita doar pentru Trendline. Ce-i drept, la procedura din ETKA apar scaunele de Highline. Nici o referinta pentru Comfortline.

post-52441-0-76432200-1411925563_thumb.j

 

Mai mult imi era ciuda pentru ca eu m-am chinuit pe spatiul disponibil dupa ce desfaci pliul de jos, si mi-am rupt spatele. As fi vrut un access mai bun ca sa fac lucrurile cum trebuie. Plus ca l-am scos cam tare si ma cam doare la drum lung. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acuma vad si eu desi as fi jurat ca sunt la fel! Cred totusi ca se poate ridica in sus in cazul tau... o sa mai caut ceva informatii cu privire la treaba asta si pe site-urile externe ca sigur trebuie sa fie un DIY ceva. In rest si la mine s-ar putea sa fie prea extins, poate imi fac curaj si-l mai desfac o data ca sa-l leg incrucisat pentru o extindere de 80%.

 

Spor la... SUCCES!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Dupa ce am incercat sa fac rotile dintate la laser din metal,plexic...etc am reusit sa le fac din poliamida (material asemanator cu teflonul) pe masina de danturat. Din cauza formei dintilor ,cantitatii mici si a "meseriasului" lucrarea a iesit in propotie de 75%.Pt cine vrea sa incerce am pus dimensiunile si in PM ofer varianta proiectului in AutoCad (DWG)

 

 ...au mers rotitele tale?

Modificat de mariovenera
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand mai ajung pe acasa (la Onesti) iti fac si eu o vizita :) sa imi rezervi :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nu am reusit sa folosesc decat 3 buc din toata comanda pe care am returnat-o din cauza ca nu corespundeau dimensiunile.Le-am facut din poliamida,un material forte bun dar destul de scump.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salutare forumisti! am citit tot topicul si nu am gasit nimic care sa ma satisfaca. am si eu o problema cu regaljul si sper sa nu fie atat de grav cum am vazut pe la voi. deci mie imi functioneaza reglajul lombar "sus jos" si doar se "dezumfla" si se "umfla" doar cand vrea el (adica butonul). cand actionez "butonul" si funcioneaza face un clic iar atunci cand il actionez si nu mai functioneaza nu se aude nici clicul acela oricat as apasa. eu cred ca este din buton. stie cineva ceva despre asta???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

posibil si asta.... dar nu am intalnit pana acum. Da jos tastatura cu butoane si verifica ce s-a intamplat in ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

janjean

Ai apasat pe butoane si nu se aude motoasul? Incearca intr-o zona unde e liniste.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorasul functioneaza la cele trei optiuni mai putin pentru umflat. cum se desface protectia de plastic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Are cineva idee de ce nu merge butonul de reglare al spatarului scaunului soferului? Am verificat siguranta de langa relee si este ok. Reglajul lombar functioneaza fara probleme. In ultimele 2 luni mi.a functionat de 3 ori si asta cand lasam masina nepornita pentru 3-4 zile. Mergea fara probleme daca apasam de 3-4 ori dupa care nu mai mergea oricat apasam pe buton. Odata a ramas spatarul coborat jos si nu se mai ridica. Am reusit sa il ridic mai tarziu dupa care din nou nu merge. Sa fie oare modulul de control al butonului sau motorasul sa aiba vreun defect? Mufa am deconectat.o si reconectat.o dar nici un rezultat pozitiv. Nu stiu ce sa ii mai fac, un modul de comanda nou costa peste 100 E si la dezmembrari nu se vinde separat de scaun. Ma gandesc si la o alternativa inlocuitoare de buton de contact, are careva vreo idee? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut .. am si eu o problema.. mi-a ramas reglajul lombar al scaunului soferului blocat pe pozitia extins in fata!! .. in pozitia ( sus- jos ) merge insa nu mai merge           ( inainte-inapoi) iar cnd incerc sa-l actionez se aude un pacanit des in partea stanga a scaunului de la sofer.. aveti cv idei de remediere a problemei? Multumesc!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Idei sunt destule, trebuie doar sa citesti topicul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

M-ar putea ajuta cineva din Bucuresti maine sa schimb suportul lombar la scaunul soferului? Eu pana acum nu am reusit nici tapiteria sa o desfac sa am access ok, deci nu m-as baga sa rup ceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!