Jump to content

fire electrice rupte la motor


mcmihai003
 Share

Postare recomandată

buna,

am o octavia 1 tour; are aprox 2,5 ani vechime si ~18000 km

acum 2 dimineti nu a pornit; m-am documentat cum e treaba cu pirghia aceea (parca debitmetru???) care trebuia miscata si am zis ca asta este si o sa o repar

astazi am incercat sa fac treaba: ma uit in zona din dreapta soferului sub geam si nu vad nici o pirghie..

ulterior am gasit o piesa asemanatoare cu ceea ce am vazut in desenele altora si am miscat-o conform indrumarilor insa nimic...demarorul invirte motorul insa acesta nu porneste

uitindu-ma mai bine pe acolo, am vazut in partea din fata a motorului niste fire electrice rupte in doua zone distincte si presupun ca asta e motivul pentru care nu porneste (vezi fotografiile atasate, cite doua pentru fiecare caz - calitate de telefon mobil..)

acum eu nu prea imi explic de ce s-a intimplat asta (fiind si doua zone apropiate eu am suspectat vreo rozatoare) insa poate ma puteti ajuta cu un sfat, poate ce fire sunt acelea si de unde pot lua altele noi

daca nu ar fi prea complicat m-as incumeta eu sa le schimb...

multumesc,

mihai

post-13546-1271434341_thumb.jpg

post-13546-1271434350_thumb.jpg

post-13546-1271434358_thumb.jpg

post-13546-1271434366_thumb.jpg

Modificat de mcmihai003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai mult ca sigur ai avut un soricel nepoftit la motor, altfel nu s-ar fi rupt firele respective. Banuiesc ca nu iti mai porneste din cauza celui de langa filtrul de ulei, cablaj care mi se pare ca ar fi de la senzorul de turatie arbore cotit. In fine, indiferent unde ar duce ele, cablajele rupte trebuie remediate prin lipire. Solutia inlocuirii lor pica din start, deoarece nu vin separat, ci doar toata instalatia electrica a motorului, care costa o multi bani si a carei inlocuire e destul de complicata (din cate stiu eu, trebuie taiate si lipite vreo 100 de fire, neexistand o mufa de legatura).

Asa ca nu ai decat sa apelezi la un electrician priceput la "carpit" cablaje, daca nu te incumeti de unul singur.

Modificat de x-tremist
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel de jos, gri e de senzorul de turatie, cel de sus e G40 senzor axa cu came.

AI avut un soricel care a ros firele. Se rezolva. Te intereseaza?

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Soricelul a stiut ce sa roada. Ar fi bine daca ai gasi o masina donatoare de la care sa iei mufele din poza 2 care par a avea rupte/roase firele prea in scurt. Ar fi bine sa gasesti mufele cu cat mai mult cablu posibil.

Modificat de dic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista kit de reparatie pentru orice mufa de pe masina, sunt 2 pini sertizati pe un fir de 30 cm, se scoate pinul existent care nu are fir sau e prea scurt si se inlocuieste, si apoi se leaga de cablajul masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru raspunsuri

am vb deja de ieri cu cineva sa ma ajute; sper sa rezolv asa

va tin la curent

multumesc,

mihai

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am rezolvat-o

mai greu a fost cu acela de la senzorul de turatie...a trebuit demontat cite ceva pe acolo

se poate inchide

multumesc,

mihai

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai spune-ne si cum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru firele de la axul cu came, fiind rupte chiar linga conector a inlocuit pinii din conector cu altii cu 10 cm de fir si le-a innodat si izolat

mai greu a fost cu celalat fir - din cauza pozitiei

a trebuit sa scoata segmentul de fir afara ceea de presupunea demontarea senzorului

pentru asta a trebuit sa scoata capatul tevii care vine de la intercooler spre turbina, a scos un capac care acopera niste roti de la distributie si dupa a demontat senzorul (cu atentie, sa nu scape surubul in distributie)

a reparat firul si a pus totul la loc in ordine inversa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Bine ar fi sa gasim o solutie pentru a evita aceste episoade cu soareci... asta iarna am observat si eu cum de sub Octavia lui tata au iesit doi soareci, chiar prin fata pe la motor. Tocmai venise de la tara si cand s-a racit motorul soriceii au plecat spre canalul din apropiere. M-am speriat si i-am spus lui tata, stiam si eu problema cu rosul instalatiei electrice... i-am dus masina la service - norocul lui ca nu apucasera sa roada ceva. De frica soarecilor tata a pus niste crengi de bucuioc pe la motor si prin masina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!