Jump to content

Repozitionarea Skoda catre gama low-cost


jagoman
 Share

Postare recomandată

Un articol interesant aici despre acest "zvon".

Cu ce ne alegem daca chiar va fi asa? Doar pret mai mic, sau si dotari?

La ce sa ne asteptam pana la urma?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit si eu ieri acest articol si am inceput sa caut mai multe info pe google. nu am reusit sa gasesc nimic despre subiect, daca e numai in presa noastra, cred ca ramane la stadiul de zvon sau stire neverficata. Hai sa ne uitam la gama Skoda: Superb, Octavia 2 facelift care arata bine zic eu, nu cred ca o putem duce langa Dacia. Stiu ca se vorbea de un model ieftin care sa concureze cu Dacia, dar care sa fie un model nou sau batrana Octavia Tour cu rabat la calitate clar sa ajunga la 8-10 mii euro. parerea mea e ca nu o sa vedem Superb la 12 mii :icon_thumright:

Modificat de manfred
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu scrie nicaieri ca bossul VW vrea sa concureze Dacia ! Eu cred ca e o idee buna ca Skoda sa ramana ca preturi si dotari undeva in zona mai accesibila, astfel incat clientii sa se intrebe: iau Logan full sau mai pun ceva si iau o Skoda ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu prea sunt de acord cu ce spune Boss-ul VAG.

Am impresia ca cehii le cam fac concurenta si...nu prea le convine..

Au facut o treaba excelenta cu S2 care concureaza cu brio Passat-ul iar O II facelift este super ok.

Nu prea vad cumparatorul de Dacie Logan sa zica..mai bine mai pun ceva si iau un O II; si asta din 2 motive:

- cumparatorul de Dacie Logan nu se va orienta catre Skoda deoarece el o va considera marca "premium" pentru buzunarele lui, la care ar vrea sa adere, insa ar fi prea de tot pentru el

- pretul; un logan full costa maxim 12-13 mii eur, pe cand O II se ridica peste 15 eur la benzina si peste 16 mii eur motorina, adica sare pretul cu minim 20%.

Nu vreau sa generalizez, poate exista si reversul situatiei este o parere strict personala.

Bine..acum ma astept la emiterea unor adevaruri d`alea..din strafundul intelectului, de catre formatori de opinie..de pe aici de pe forum, cum ca acolo ii era locul skodei..etc.

Daca ma intrebati pe mine, m-am cam saturat de ideile VAG...o sa vina mai nou cu o platforma comuna (aia care o va inaugura noul A3...) si o sa ne vanda accesorii in plus sau in minus, calitate in plus sau in minus a interiorului, dupa pozitionarea fiecarei marci (Skoda, VW, Audi);

Apoi unii o sa zica ca am Audi, altii VW, altii Skoda...de fapt au o platforma comuna modulara, care aduce mari profituri lui VAG; iar noi o sa ne certam pe topicurile de versus.

Nu stiu...VAG devine prea comun cu totul in spiritul globalizarii si profitului.

Oare pe cand o sa vedem si supercaruri Porsche integrate pe platforme comune cu celelalte surate de companie?? Ca tot a dat ceva bani pe el.... :)

Modificat de claudiusnc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da asta e buna cu marca premium pt cumparatorul Logan, uite chiar ieri am negociat un Logan pe care am sa-l cumpar, si stii de ce? Am nevoie de un caraus ieftin, probabil am sa fac 2.000 km/an cu el dar chiar imi trebuie un caraus, am gasit acest Logan MCV alb cu motorizare de 1,4 mpi, din 2008, cu fabuloasa suma de 3600 euro! Stiu, e submotorizat, dar singura pretentie care o am de la masina este sa MEARGA! Si sa pot incarca in el fara mila orice, dar sa pot merge si la pesti cu limuzina! Motor mic, euro4, inseamna TAXE NESIMTIT DE MICI, masina e inca in garantie, iar daca e s-o vand nu pierd mai nimic! In cazul meu particular cred ca este alegerea rationala, la skoda nu aveam echivalent la banii astia, nici macar pt dublul sumei!

Porsche Cayenne foloseste in totalitate platforma Touareg-ului, deci precedentul s-a creat deja :blah:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.........................

Porsche Cayenne foloseste in totalitate platforma Touareg-ului, deci precedentul s-a creat deja :blah:

Pai au fost dezvoltate impreuna. :P

Altfel, buna decizie cu Loganul MCV pt ce vrei sa faci cu el; pacat ca nu are o motorizare mai mare (1,6mpi).

In ceea ce priveste topicul acesta, eu cred ca este vorba de un model pe care Skoda il va scoate drept competitor pt Logan si nu de repozitionarea marcii.

La cum se scriu articolele in presa, de cele mai multe ori nici nu le mai citesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Claudiusnc, Octavia 2 are la baza o platforma tehnica comuna cu Golf 5, Touran, Audi A3, Seat Leon 1P, Passat B6, Superb 2 si alte cateva modele din grup. Asta ca sa vezi ca nu e nici o noutate o platforma comuna pentru modele de la marci diferite si din segmente diferite. Cat despre Skoda ca marca premium... chiar si relativ cu Dacia, nu se poate discuta despre asa ceva. Skoda are un loc bine determinat in grup, ca fiind masina cea mai accesibila la pret, cu dotari ok si design oarecum discutabil. Ma cam indoiesc ca Superb concureaza cu Passat B6, foarte multi clienti sunt descurajati de design, mai ales la partea din spate a masinii, la modelul in 3 volume.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iar seatul in ce categorie se incadreaza? .. masina cu un pret prea mare pentru designul oarecum discutabil al interiorului? Sa nu mai emitem "judecati" din astea de valoare - fiecare marca are segmentul ei de cumparatori si este profitabila pe acel segment. Cumparatorul de Passat nu va cumpara Superb ci eventul va incerca sa cumpere un A4(A5 sportback, A6 etc.) si nu pentru ca e descurajat de design cum ar putea crede unii ci pur si simplu pentru ca vrea o marca "mai premium" (cum spun altii). Eu personal fiind mai pragmatic si zgarcit as alege superbul neinteresandu-ma designul exterior prea mult si avand toate motivele sa spun ca interiorul superbului este net superior unui passat B6 si cine nu crede nu are decat sa le testeze pe amandoua si se va convinge.

Toate bune!

Modificat de pro_niger
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu mi-am exprimat parerea personala fata de Skoda sau de modelele Skoda, ci am spus doar care e pozitionarea marcii in grup. Sa lasam deoparte lucrurile subiective. Asa cum Skoda vinde masini unui anumit client tinta, te asigur ca toate marcile din grup au targeturi diferite de clienti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da asta e buna cu marca premium pt cumparatorul Logan, uite chiar ieri am negociat un Logan pe care am sa-l cumpar, si stii de ce? Am nevoie de un caraus ieftin, probabil am sa fac 2.000 km/an cu el dar chiar imi trebuie un caraus, am gasit acest Logan MCV alb cu motorizare de 1,4 mpi, din 2008, cu fabuloasa suma de 3600 euro! Stiu, e submotorizat, dar singura pretentie care o am de la masina este sa MEARGA! Si sa pot incarca in el fara mila orice, dar sa pot merge si la pesti cu limuzina! Motor mic, euro4, inseamna TAXE NESIMTIT DE MICI, masina e inca in garantie, iar daca e s-o vand nu pierd mai nimic! In cazul meu particular cred ca este alegerea rationala, la skoda nu aveam echivalent la banii astia, nici macar pt dublul sumei!

Exact ce ziceam...mai sus. Tu te gandesti ca sa iti iei Logan din perspectiva de tras pe el, insa eu ma refer strict la cel care se duce in showroom si isi ia Logan, insa ezita si se gandeste sa isi ia Skoda...

Hmm....nu prea cred.

Iar cand ma refer la premium , ma refer la comparatia Logan/Skoda.

Porsche Cayenne foloseste in totalitate platforma Touareg-ului, deci precedentul s-a creat deja :)

Pe bune? Habar nu aveam...nu prea ma incanta Cayenne ...

Apoi...cand am facut aluzia, m-am referit la platforme comune pentru 911, boxter, cayman...alea mici de la porsche.

Si este deranjant daca ar face asta, pentru ca ar disparea acea exclusivitate pe care o alegea un cumparator de porsche.

@cristian - stiu ca este platforma comuna OII/G5...etc; nu despre asta vorbeam ci despre faptul ca a avea o platforma comuna (cred eu...) poate fi uneori deranjant pentru un posesor de premium (Audi) vis-a-vis de unul de nonpremium (in speta..skoda); si poate fi deranjant la fel cum si poate fi imbucurator pentru cel de nonpremium. (frate am platforma de Audi..insa am Skoda...)

Apoi..este foarte profitabil pentru VAG, insa asta nu ma ajuta/incanta/satisface pe mine.

Anyway...la asta ma refeream cand am emis enuntul cu privire la deranjul meu fata de VAG.

Poate vorbesc doar in numele meu...poate pe altii nu ii deranjeaza, insa asta e...nu am ce sa imi fac; ma deranjeaza si gata!

La fel iti spun si tie..nu consider marca Skoda premium ci doar am folosit acest concept in comparatie cu Loganul.

Asa...acum nu stiu cum ar putea VAG sa repozitioneze Skoda vs Logan...probabil va fi doar de crearea unui model care sa concureze Loganul, dupa cum spunea si colegul Aer Curat.

Altfel nu vad cum dracu sa faca asta...poate doar sa scada pretul la ele prin folosirea unor materiale proaste la interior si eventual sa puna ca si optiuni: volan, scaune, roti!

Personal, as fi mentinut o competitie intre VW, Skoda, Seat, as fi pastrat Audi pentru premium si Porsche pentru exclusivitate.

Dar deh...nu este profitabil pentru corporatie.

Modificat de claudiusnc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Audi nu va primi platformele comune cu celelalte marci din grup, cu exceptia modelelor de clasa mica si compacta: Audi A1 imparte platforma cu Vw Polo si Seat Ibiza (nu si cu Skoda Fabia, care are aceeasi platforma cu modelul Fabia anterior), iar A3 imparte platforma cu Vw Golf, Seat Leon, Skoda Octavia, VW Passat, Touran si celelalte modele bazate pe aceasta platforma.

Cat despre pozitionarea Skoda langa Dacia, ma cam indoiesc. In afara de modelele ieftine de la Renault, produse in Turcia (Symbol, Fluence) si cateva modele de la Fiat (Albea si Linea), nu prea vad ce alte modele ar putea concura cu Logan. Ma cam indoiesc ca Skoda va avea un model care sa se vanda cu 7-8000 Euro, ar insemna sa scada prea mult calitatea, pentru ca salariile sunt costuri fixe. Poate doar daca ar muta o parte a productiei, cea legata de acest model concurent cu Loganul, intr-o tara cu costuri ale fortei de munca foarte scazute, gen Turcia, Iran, India, etc.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Audi nu va primi platformele comune cu celelalte marci din grup, cu exceptia modelelor de clasa mica si compacta: Audi A1 imparte platforma cu Vw Polo si Seat Ibiza (nu si cu Skoda Fabia, care are aceeasi platforma cu modelul Fabia anterior), iar A3 imparte platforma cu Vw Golf, Seat Leon, Skoda Octavia, VW Passat, Touran si celelalte modele bazate pe aceasta platforma.

Mai imparte si cu VW cate ceva...Phaeton/A8, iar VW nu este premimum. Nu-i asa??

Cat despre pozitionarea Skoda langa Dacia, ma cam indoiesc. In afara de modelele ieftine de la Renault, produse in Turcia (Symbol, Fluence) si cateva modele de la Fiat (Albea si Linea), nu prea vad ce alte modele ar putea concura cu Logan. Ma cam indoiesc ca Skoda va avea un model care sa se vanda cu 7-8000 Euro, ar insemna sa scada prea mult calitatea, pentru ca salariile sunt costuri fixe. Poate doar daca ar muta o parte a productiei, cea legata de acest model concurent cu Loganul, intr-o tara cu costuri ale fortei de munca foarte scazute, gen Turcia, Iran, India, etc.

Stai linistit...se duc in India..ia 200.000 de leprosi care se spala in Gange, le da bani de ..vaci si gata low-costul!

Glumeam...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Phaeton are ceva ani de cand a intrat in productie, eu vorbeam de prezent. Audi A4 b7 a fost ultima generatie care a impartit aceeasi platforma cu Passat B5.5. Incepand cu Audi A4 B8 e alta platforma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok...

Din cate stiu...de la Audi B8 in sus, se foloseste platforma MLB..parca, pentru motoare longitudinale, iar pentru motoare transversale..MQB. Poate ma insel..insa dincolo de platforme comune si alte bla..bla..bla-uri, mai folosesc si motoare cu puteri asemanatoare..etc!

Ma indoiesc ca nu ar folosi-o/folosi pe viitor si pentru alte modele/marci din grup...

Dar ne ducem spre offtopic...vorbeam de skoda p`aici.

Si daca tot suntem offtopic, poate se corecteaza si titlul topic-ului...Repozitinarea!

Ontopic:

Chiar daca colegul infoschumi a mai postat

, il mai postez si eu; cred ca este cel mai bun exemplu de lucru bine facut de catre skoda. Cum ar putea sa se adrese low-cost-ului cu S2?

Eu chiar nu inteleg afirmatia CEO-ului de la VAG..

Era beat oare??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Ok...

Din cate stiu...de la Audi B8 in sus, se foloseste platforma MLB..parca, pentru motoare longitudinale, iar pentru motoare transversale..MQB. Poate ma insel..

Corect. MQB e noua platforma pt. arhitectura cu motor transversal, MLB e pt. cea cu motorul montat longitudinal.

Exceptia ramane clasa mica (Polo, Fabia, Ibiza, viitorul Lopo, etc..) care folosesc platformele PQxx, azi PQ25 (cu exceptia Fabiei care e inca la PQ24)

Abordarea "platformelor" a adus avantaje enorme atat pt. Skoda si Seat (care au avut astfel acces la tehnologiile de ultima ora - tineti minte da Fabia1 a folosit platforma PQ24 inainte de Polo, iar Ibiza2 a fost prima pe PQ25), cat si pt VAG care a maximizat profiturile din productia in masa a subansamlelor si prin uniformizarea procedurilor de service.

Nu e cazul sa ne suparam pe aceasta abordare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Si as putea sa adaug la cele scrise de wolfskin ca noutatile tehnologice de pe M*B vor fi introduse pe platformele de serie in anii viitori. Audi este intotdeauna "playground-ul" iar ceilalti eficientizeaza costurile.

Ce cred ca vrea sa spuna articolul este ca Skoda va prelua segmentul "low-cost" in cadrul concernului. Adica pozitia pe care a avut-o si pana acum. Nu cred ca inseamna ceva dpv al noilor modele. Superb2 este mai ieftina decat un A6 vs ce ofera, insa pierde la marca si tehnologiile de sub "piele". Probabil Seat va fi vanduta :cool:

Cum spuneau colegii mai sus, cumparatorul tintit e diferit. De ex, eu am vazut in DE ca nemtii prefera o masina germana uneia comparabile, cehesti. De ce? Nu stiu... o fi protectionism, o fi jena fata de vecini, teama de a fi considerat un scartar, poate e respectul fata de conationali - si garantia calitatii...

La fel, mie nu imi mai plac masinile frantuzesti, insa francezilor da, le place Clio, Megane. Difera conceptul - eu vad masina ca pe un bun, ei ca pe o scula (utilitate)... Ca est-european, incerc sa nu judec restul tarilor dupa setul meu de valori. Poate mai avem de invatat...sau poate societatea in care traim ne influenteaza conceptiile.

Un lucru mi-e clar - prefer o discutie asa decat una de genul: masina mea e cea mai tare pt ca e BMW :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
........

Ce cred ca vrea sa spuna articolul este ca Skoda va prelua segmentul "low-cost" in cadrul concernului. Adica pozitia pe care a avut-o si pana acum. Nu cred ca inseamna ceva dpv al noilor modele. Superb2 este mai ieftina decat un A6 vs ce ofera, insa pierde la marca si tehnologiile de sub "piele". Probabil Seat va fi vanduta :)

........

Astfel de repozitionari au si legatura cu ceea ce zicea la un moment dat Brent Valmar despre clienti din romania, in general, si anume faptul ca in continuare oamenii prefera sa cumpere un pret nu si o masina...

Modificat de claudiusnc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie sincer articolul ala mi se pare bullshit platit de Boc&Co: hai sa ne imbatam cu apa rece si sa credem ca Dacia se compara cu Skoda mai nou...uite dom'le ce treaba buna facem noi si cum si nemtii au ajuns sa se inspire de la noi. Suna ca si campaniile ProTV-iste platite de Udrea: nu va duceti la bulgari la mare ca va mananca nu stiu ce tantar si nici la greci ca nu va lasa sa treceti prin vama. Stati in Romania, pe litoral, ca acolo e totul bine si frumos...my ass...ca nici macar nu puteai sa ajungi acolo.

In fine, sa revenim on-topic. Poate, cel mult, Skoda va lansa un concurent pentru Logan...vreo Fabia 1, inapoiata tehnic la nivelul anilor 90, ca sa poata romanul sa care oi si porci cu masini noi de 3 mii de euro, iar neamtul sa si-o cumpere din alocatia copiilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!