Jump to content

Scartait metalic la roata din fata


lupo_bv

Recommended Posts

Salut!

De vreo 7000-8000 de km am urmatoarea problema destul de stresanta: atunci cand rulez cu viteze mici (mai mici de 50 kmh, dar de cateva ori a facut si pe la 100 kmh pt. scurt timp) se aude un scartait metalic la rotile din fata (sau numai cea de pe stanga, nu-mi dau seama exact)

Ce am observat:

- nu scartaie cand plec cu masina de pe loc ci dupa ce parcurg vreo 5-10 km (daca merg in oras aglomerat chiar mai putin)

- nu are legatura cu umezeala

- cand plec de pe loc se aude un scartait metalic ritmic, frecventa sunetului creste proportional cu viteza si apoi dispare

- dupa ce parcurg vreo 20 km (ultimii 10 in oras), jantele de pe fata sunt ca temperatura aproape ca cele de pe spate, parca un pic mai calde, etrierii sunt calzi (se poate tine mana pe ei), discurile aproape fierbinti (se poate tine mana pe ele 1-2 sec, nu ramane pielea acolo) - poate asa este normal, nu stiu cum trebuie sa fie.

Alte date:

-am schimbat placutele acum 12000 km

- discurile sunt un pic cam duse (mecanicul a spus ca data viitoare cand ma duc sa schimb placutele sa schimb si discurile)

- am o usoara trepidatie in volan intre 110-150 kmh, dupa 150 dispare. trepidatia a aparut dupa ce am schimbat placutele (atunci am sesizat-o eu, poate a fost mai demult sau este coincidenta). Am roluit jantele (le-am strambat pe DN1), le-am echilibrat. S-a diminuat trepidatia dar nu a disparut (or fi si cauciucurile deformate).

- cand am desfacut placutele sa le curat am observat ca tablitele alea care sunt montate pe ele sunt rasucite, deoarece nu mai veneau la loc, le-am polizat sa fie din nou la nivelul placutelor

-franele sunt eficiente, intre timp am facut si ITP-ul pe bune (acolo n-au scartait)

Nu ma streseaza chiar asa zgomotul cat ideea de a nu se intampla ceva mai grav pe acolo.

Mecanicii spun ca ar fi de vina placutele (materialul), dar eu cred ca nu prea e normal sa scartaie asa, mai ales ca inainte nu a facut

Deci, daca are cineva un sfat este binevenit.

Multumesc.

Link to post
Share on other sites

trepidatia pe care o simti e in plan vertical sau orizontal?

ce marca sunt placutele?

cat de duse sunt discurile?poate le-ai ovalizat?pistonasele de la etrieri sunt blocate cumva?

bieletele antiruliu in ce stare sunt?

bucsele de la bara stabilizatoare?

bieletele de directie?

anvelopele ????????ca zici ca ai roluit jantele

Edited by djpagany
Link to post
Share on other sites

Trepidatia nu este nici in plan vertical nici orizontal ci in jurul axei volanului

Placutele sunt Ferrodo din cate-mi amintesc

Discurile au o bavura pe margine cam de 1-2 mm nu stiu exact , masor maine si-ti spun, daca ar fi ovalizate nu ar trebuie sa tremure pedala cand pun frana ? la mine nu tremura

Bucsele si bieletele le-au verifcat la ITP, iar cand am schimbat uleiul acum vreo 2 saptamani am verifcat jocurile rotii si nu are nici in plan vertical nici orizontal.

Anvelopele le am de cand am luat masina (cam 22k) se poate sa fie putin deformate (am auzit ca daca jantele au fost deformate se deformeaza si anvelopele), poate ca ele provoaca trepidatia, dar nu si scartaitul.

Am pomenit de trepidatie pt. ca m-am gandit ca are legatura cu scartaitul.

Pistonasele de la etrieri au burduful intreg si ultimul mecanic la care am fost a zis ca alea nu au nimic (asta nu inseamna ca am si crezut, dar cum pot verifica?)

Link to post
Share on other sites

dac ai discurile ovalizate cand pui frana nu o sati tremure pedala . ci o sa se opreasca in hopuri . ca si cum ai pune frana , ai lua picioru , iar ai pune iar ai lua. si tot asa . insa rapid ... scartait e posibil de la placute . uitate la discuri vezi daca mai sunt uniforme...

din cate stiu si la a ta e ca la a mea trage roata dupa stanga .

dai roata stanga jos , ridico pe cric din stanga si pornesti masina si o pornesti. dai treapta 1 si ridici usor picioru dupa ambreiaj . o sa se invarta partea stanga fara dreapta . ( daca ai incercat asta sau daca stai e foarte bine ) dar incearca sa vezi daca scartaie si ce mai face . poti sai dai si treapta 2 fara probleme . insa nu mai mult ...ca sa nu urce mult in viteza si sa nu faca vrun hop motoru si sa o salte dupa cric . succes

Link to post
Share on other sites

scuze dar ieri seara mi-a picat netul.da este adevarat si anvelopa se deformeaza si e in zadar daca roata respectica este echilibrata daca anvelopa are o zona deformata pentru ca in acea zona roata va avea raza mai mare sau mai mica si va oscila in plan vertical.prin roluire se indreapta doar janta nu si anvelopa a caror corduri (fire rasucite din polyester, nylon sau otel) din pliuri dispuse la 90

Link to post
Share on other sites

Sonnic, nu trage numai roata de pe stanga, trag amandoua, dar din cauza diferentialului atunci cand o roata este blocata si una libera se invarte cea libera (din cauza asta atunci cand patinezi ramai acolo, masinile de teren au sistem de blocare a diferentialului insa nu poti merge decat in linie dreapta cu el blocat).

Am incercat ce ati spus voi cu roata suspendata numai ca atunci nu mai face, daca facea era remediata problema.

Asta este de fapt nedumerirea mea de ce scartaie dupa ce parcurg o anumita distanta si de ce nu face tot timpul.

Am masurat azi bavurile de la discuri si sunt cam de 3-4 mm si au ceva santuri pe ele (probabil ca a mai prins cate o pietricica).

Intr-o zi am dat jos etrierele si placutele si am curatat pe acolo cu spray de rugina, am polizat putin placutele sa nu se atinga de bavurile alea, dar nu s-a remediat problema, chestia cu smirghel-ul nu am incercat-o, dar o sa incerc.

Apropos ce sunt aia poloneti?

Ca o observatie: conduc in asa fel incat sa nu prea fiu nevoit sa folosesc frana in mod violent, de obicei am viteza foarte mica cand franez, dar azi mi-a venit ideea sa conduc mai "sportiv"si parca am auzit scartaitul mult mai putin, o fi coincidenta.

Chestia cu trepidatia o sa vad de unde este cand o sa trec pe cauciucuri de vara pt. ca am intentia sa iau si anvelope si jante noi.

Link to post
Share on other sites

polonetii denumire data de mecanici sunt Glisiere=axe glisiere= niste cilindri prin care trec suruburile de prindere si pe care gliseaza/aluneca etrierul si sunt piesele care se gasesc in interiorul celor 2 burdufuri mici de cauciuc ( acordeon) de la fiecare roata din fata. Acestea se ung DOAR cu vaselina siliconica.

Link to post
Share on other sites

trebuie sa fac o precizare ,, poloneti e denumirea data de mecanicosii lui asta mic dar de fapt ei se cheama coloneti[Etrierul de frina este mai cunoscut in general, este piesa din aliaj usor care fixeaza placutele si in care se afla si cilindrul si pistonul de frina. Etrierul "calareste" discul de frina si sa zicem ca ar avea forma unei palme indoite cu doar 2 degete la extremitati si bresa intre ele, in pozitia care sa permita sa tii in podul palmei cotorul unei carti. In locul cartii se afla discul de frina doar ca etrierul nu sta strins pe disc si floteaza intr-un cadru care se cheama calaret.

Pentru ca etrierul sa gliseze inainte si inapoi strict pe o directie perpendiculara pe planul discului el este ghidat de coloneti, acestia sint ca niste suruburi dar fara filet care gliseaza in gauri tubulare corespunzatoare din calaret, asezate pe directia de miscare a etrierului.

Alezajul din calaret este astfel facut incit colonetul sa intre fest in acesta.

Se mai intimpla ca lubrifiantul sa nu asigure ungerea in permanenta si/sau garniturile care sint menite sa impiedice proiectiile de apa si impuritati pe tija exterioara a colonetului si in interiorul calaretului se mai pot deteriora sau deplasa, in consecinta colonetul se gripeaza in calaret.

Rezultat: etrierul nu se mai centreaza in planul discului si preseaza pe disc doar una din placute, care se uzeaza prematur si infrineaza roata respectiva].

Link to post
Share on other sites

Merci djpagany de descrierea amanuntita.

Uite ce am facut eu impreuna cu un amic (nestiind exact denumirile fiecarui element o sa numesc numerele reperelor din atasament):

- am dat roata jos

- am desfacut suruburile 12 si 13 care au iesit impreuna cu reperele 14 si 15, unul a fost gripat pe surub si ne-am chinuit putin sa-l scoatem (reperele 16-19 nu-mi amintesc sa le fi scos)

- dat jos placutele, iar la acestea:

*am polizat tablitele alea care tin arcurile si care se rasucisera in jurul axei (nu-mi explic de ce) - le-am polizat la nivelul placutei pt ca nu am putut sa le aducem inapoi

*le-am polizat putin pe exterior pt. ca m-am gandit ca se ating de bavura formata pe marginea discului

- am curatat si uns suruburile 12 si 13

- am ciocanit usor discul sa cada rugina formata prin interior si am curatat pe acolo cu spray

Dupa operatiunile astea dupa vreo 10 km a facut exact la fel fara nici o ameliorare.

Pana la urma cred ca o sa incep prin inlocuirea discurilor pt. ca o uzura de 3-4 mm pe o parte cred ca este mult peste limita admisa si mi-e teama sa nu crape

Link to post
Share on other sites

stai calm ca nu vor crapa discurile .daca ai facut toate operatiile si scartaitul nu a disparut de vina nu ar mai putea fi decat placutele care fiind parca ferrodo au totusi o calitate mai scazuta si in plus mai au si niste span metalic pentru a tine mai mult in timp[daca ai pune placute tip race in cateva luni se vor duce pentru ca acestea au un procent foarte mare de ferodou].daca vei schimba discurile iti recomand sa schimbi si placutele.eu unul le-am schimbat si am pus discuri brembo ventilate si placute pagid si sunt foarte multumit de mariajul acesta.

Edited by djpagany
Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Pana la urma a ajuns sa scartaie aproape tot timpul si pana la viteze mai mari de 50-60 kmh si facea destul de urat ca speriam lumea pe trecerea de pietoni :o asa ca m-am suparat si am schimbat si discurile si placutele.

Cred ca ar fi mers remediata problema dupa sfatul lui wolfvw sa polizez bavura de pe disc pentru ca dupa ce am studiat uzura de pe placute si disc asta a fost problema: chiar daca placutele se departau de disc mai atingea de bavura aia. Problema este ca pana la urma tot la schimbare as fi ajuns asa ca le-am schimbat si nu mai scartaie nimic.

De trepidatia din volan nu pot inca spune nimic deoarece a fost traficul cam intens si nu am avut unde sa-i dau talpa

Schimbarea am facut-o astfel:

- discuri ventilate Zimmerman ( am vrut sa iau din cele cu gaurele numai ca erau cam duble la pret si pana la urma nu am de gand sa fac liniute cu masina

- placute ATE

In total distractia a costat 470 RON si multumirile si sucul de rigoare la mecanic ^_^ (Nu mai retin exact dar discurile au fost cam 320 iar placutele 150).

Link to post
Share on other sites

bravo.ma bucur ca ai rezolvat-o.nu stiu daca al tau mecanic ti-a spus dar al meu a si subliniat faptul ca avand placute si discuri noi sa nu-l calc prea tare pe coada si sa nu franez brusc la viteze mari daca se poate pentru pentru a nu duce la deformarea discurilor si asta vreo 250 - 300 km.[eu unul am avut senzatia vreo 50 km ca nu prea aveam frane mai deloc dar progresiv a disparut dupa vreo 200 si ceva de km]

Edited by djpagany
Link to post
Share on other sites

Mi-a spus si m-am confruntat si eu cu problema lipsei de eficienta cand am schimbat placutele acum vreun an si ceva. Fiind incepator (asta-i prima masina de cand am luat carnetul) si neavertizat era sa-l pup pe unul (noroc cu frana de mana).

Merci de sfat.

Sunt curios maine sa vad daca a disparut si vibratia

Link to post
Share on other sites

scuze ca am uitat sa mai precizez .vreo 3 saptamani a se evita spalarea exterioara a buburuzoiului imediat ce s-a ajuns la spalatorie.se mai asteapta vreo 15 minute pentru a se mai raci discurile pentru ca apa rece cu disc fiebinte mai ales ca e nou nu prea merge.

Link to post
Share on other sites
  • 6 years later...
A n d r e i

Salut! Am si eu o problema similara la o Skoda... Am schimbat de 500km discurile ATE si placutele ATE, atat pe fata, cat si pe spate. De cateva zile, dinspre roata stanga fata, se aude un scartait. Se aude la o anumita rotire a rotii, ca si cum ar atinge o anumita portiune. Am dat jos placutele in ideea ca ar fi intrat vreo pietricica ceva pe acolo. Le-am pus in aceeasi pozitie, iar zgomotul tot se aude. Ceva idei? In momentul franarii, sunetul dispare. 

Link to post
Share on other sites

Dă roata jos şi învârte discul cu mâna. Dacă are porţiuni unde se învârte mai uşor şi altele unde se învârte mai greu şi se vede cum se depărtează plăcuţa de disc (te uiţi atent pt că s-ar putea să fie modificări foarte mici), este posibil să ai butucul deformat. La frânare tremură volanul/pedala de frână?

Link to post
Share on other sites
A n d r e i

Maine dau iar discul jos, si voi verifica si treaba asta. Nu tremura la franare nimic. Bine, nici n-am avut unde sa sar de 60km/h... 

Link to post
Share on other sites
  • 4 years later...
Nenciu Victor

Salutare, este normal ca la un set nou de placute si discuri marca TRW sa scartie in mers ? Indiferent de viteza ? Se aude ca si cum ar tremura si e sunet metalic ... Frana tine, nu sunt batai in pedala, in volan, nimic ... Este posibil sa fie de faptul ca sunt noi si pana se tocesc un pic sau de la acea vaselina, care nu cred ca a fost pusa, m-am uitat la acele cleme de la placute care se prind pe etrier si sunt curate ca lacrima ... Momentan le-am schimbat doar pe fata dar urmeaza si spatele si macar sa stiu in mare care ar fi cauza ... Masina este cea din semnatura ... 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri