Jump to content

Modificarea sistemului de injectie in scop economic


mac23
 Share

Postare recomandată

Ia arunca un ochi aici: http://www.termo.utcluj.ro/termoluc/L19/lucr19.html (INCERCAREA SI REGLAREA POMPELOR DE INJECTIE SI A INJECTOARELOR)

aici: http://www.alimentare.8m.net/

si aici: http://www.scribd.com/doc/26884468/Curs-Inject-Benz

Nu gasesc acum, dar am citit undeva despre un reglaj electronic al acestui arc. Mai exact al presiunii asupra membranei. Lucra in functie de maf si de vacuum. Mai caut...

Acum referitor la "operatia total interzisa" e o sperietoare... se refera strict la ... sa zicem "noxele" marite. DPDV al fizicii, catalizatorul a fost proiectat sa reduca/ depolueze pe o anumita plaja. Este normal ca atunci cand modific anumiti parametri catalizatorul sa nu isi mai faca treaba pentru care a fost proiectat. Asa si? Sa proiectam altul care sa corespunda noilor parametri. Aia, total interzisi.

Modificat de CVA G3
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • mac23

    15

  • cosmin_golf

    5

  • omu_negru84

    4

  • CVA G3

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ultimul link (cu acel curs ) este cat se poate de relevant, iar chestia cu osciloscopul este SFANTA!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce vrei neaparat sa umbli la acel arc? timpii de deschidere ai injectoarelor hotarasc cant de benzina sau pompa (in functie de model). ECU hotaraste in functie de ce anume citeste. scaderea pres benzinei face ca si pulverizarea sa fie mai ... putin in parametri adica ca si cum ai avea injectoarele ''putin defecte''

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da stiu care sunt riscurile acestei modificari.Insa dupa 17 ani consider ca pompa din rezervor nu mai are aceleasi caracteristici (ma refer la debitul furnizat).Bineinteles ca primordial este verificarea presiunii in circuit, si abia apoi se poate trage concluzii si efectua corectiile necesare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai daca consideri ca pompa de benzina nu m-ai are randament ...schimb-o , dar nu umbla la arcul de la regulatorul de benzina pt. ca ai sa regreti , oricum bafta. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam atat imi ia si mie la drum intins. 5.5 l - mers constant la 110 km/h. bine, eu am injectie multipunct deci cred ca asta ar face diferenta. sau?

Mac23,bravo pentru idee! :) succes

NU cred ca ai multipunc daca ai numai 75 de poney ..sorry !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din punctul meu de vedere, in uma testarii functionari motorului in 3 cazuri (fara arc, arc slabit, arc normal) am ajuns la concluzia ca se poate face un compromis intre reducerea cosumului si functionarea 'puturoasa' a motorului (ceea ce nu este recomandat) prin modificarea resortului cu pricina (a se vedea log-ul comparativ facut, in special relatie timp injectie-sonda lambda-temperatura apa). Bineinteles ca acest lucru are si partiel sale negative (pulverizarea neuniforma a benzinei de catre injector, uzura motorului datorata amestecului nepotrivit ptr. nevoile de moment ale motorului etc.).

In tabelul atasat am unit 3 loguri facute (fara arc, cu arc slabit si arcul normal).Dupa ce ieri am curatat temeinic corpul de acceleratie,bujii,delco,fise etc, am montat totul la loc, am pus arcul original la loc (pana la urma m-am convins ca e mai bine) si cu vag-com-ul am reglat motorul iar acum pot spune ca masina merge perfect (consum SIBIU-SIGHISOARA SI RETUR cca 9 litri) eu zic ca nu mai am ce experimenta pe sub capota.Au avut dreptate colegii ca daca ai consumabile ok, motorul reglat nu trebuie sa faci nici un artificiu ca sa obtii economie.

Sper sa nu aruncati cu pietre... am avut o curiozitate si nu m-am lasat pana nu am vazut ce si cum.

test_presiune_benzina_motor.xls

test_presiune_benzina_motor.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cars4fun2009 sorry pt ce?se poate injectie multipunct....daca te documentai un pic nu scriai asa..degeaba..motorul de 1,6 AEE,fabricat din luna 8 ,1995,pana in luna 12,1998 are sistem de injectie...de care crezi?....MPI Marelli 1AV...si mai stii ceva?are si 75 de cai..da!!!esti uimit? 55 kw..(scuze de tonul adoptat,da efectiv ai scris o tampenie-si mai si faci pe desteptul-cu sorry ala...)cauta la pagina 7 a manualului de reparatii,la motoare,si convinge-te.

succes :)

Modificat de cosmin_golf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Metoda sfanta cand vine vorba de verificarea corecta a functionarii pompei de benzina si a regulatorului de presiune: un ceas. Asta nu te inseala.

Eu l-am achizitionat de pe e-bay pentru mai multe verificari: presiune benzina, vacuum, starea motorului, presiune furnizata de turbina pentru modelele care nu suporta VAG-COM-ul la verificarea presiunii turbinei etc.

Daca dispuneti de o suma pana in 100 de lei eu va recomand deoarece e o scula de nelipsit in arsenalul unui pasionat.

post-15350-1270467464_thumb.jpg

Modificat de dorur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spune-mi te rog ce reglaje ai facut cu vag-comul.

Modificat de floringti
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

[quot name=dorur' date='Apr 5 2010, 14:40' post='1261461]

Metoda sfanta cand vine vorba de verificarea corecta a functionarii pompei de benzina si a regulatorului de presiune: un ceas. Asta nu te inseala.

Eu l-am achizitionat de pe e-bay pentru mai multe verificari: presiune benzina, vacuum, starea motorului, presiune furnizata de turbina pentru modelele care nu suporta VAG-COM-ul la verificarea presiunii turbinei etc.

Daca dispuneti de o suma pana in 100 de lei eu va recomand deoarece e o scula de nelipsit in arsenalul unui pasionat.

post-15350-1270467464_thumb.jpg

Vreau neaparat si eu unul !! Te rog, da-mi linkul de pe ebay ! cu cat l-ai luat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Mac23 mi-ai dat o idee cu topicul tau.

Ma plictiseam zilele astea si mi-a picat ideea sa fac un mic experiment ce consta in schimbarea injectorului de la 1.6 ABU cu unul ce provine de la o injectie de 1.4 ABD. Evident ca experimentul va fi insotit de loguri cu vag-com si test privind consumul in noile circumstante.

Acum astept sa-mi pice un injector de ala pe mana sa pot experimenta...:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu cred ca are de aface injectorul cu consumul,el este controlat de calculator care dozeaza cantitatea de benzina in functie de motorizare,ca ideie am schimbat injectia de pe un motor de 1.4 abd cu o injectie de 1.6 abu si nu am constatat nici o marire de consum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doru nu faci decit sa maresti timpii de injectie prin autoadaptare dupa sonda lambda...

Injectoare mai mici -> timpi mai mari pt aceeasi cantitate de zeama...

Daca vreti sa faceti "solticareli" / "tiuning la coltu' strazii" cautati un emulator de sonda lambda si dupa aia umblati cu prostii...altfel ECU e destul de destept sa se adapteze...in limita bunului simt bineinteles...daca sariti calu' va da cartonas rosu=check engine :))

Sfatul meu e sa aveti bujii, filtre, ulei, sonda lambda buna (dupa 70-100k(in Ro) imbatrineste si duce la marirea consumului), clapeta, EGR curate...un sofat decent... -> consum redus...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, este adevarat ca orice reglaj ai face (modificare presiune benzina,admisie aer,potentiometru clapeta) ECU corecteaza avansul,timpul de injectie si pozitia clapetei (prin motoras) pentru buna functionare a motorului.Intradevar singura metoda de a pacali Ecu si de a modifica parametri functionali (pe proprie raspundere) ar fi posibilitatea inlocuirii senzorilor cu surse te tensiune reglabile (ex. sonda lambda 0-1 V) si atunci facute comparatii.Raman la concluzia ca unitatea de consum trebie raportata la starea motorului (uzura+consumabile+senzori) si stil de condus, si nu doar la codul motorului(resp. date tehnice).

Modificat de mac23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din punctul meu de vedere, in uma testarii functionari motorului in 3 cazuri (fara arc, arc slabit, arc normal) am ajuns la concluzia ca se poate face un compromis intre reducerea cosumului si functionarea 'puturoasa' a motorului (ceea ce nu este recomandat) prin modificarea resortului cu pricina (a se vedea log-ul comparativ facut, in special relatie timp injectie-sonda lambda-temperatura apa). Bineinteles ca acest lucru are si partiel sale negative (pulverizarea neuniforma a benzinei de catre injector, uzura motorului datorata amestecului nepotrivit ptr. nevoile de moment ale motorului etc.).

In tabelul atasat am unit 3 loguri facute (fara arc, cu arc slabit si arcul normal).Dupa ce ieri am curatat temeinic corpul de acceleratie,bujii,delco,fise etc, am montat totul la loc, am pus arcul original la loc (pana la urma m-am convins ca e mai bine) si cu vag-com-ul am reglat motorul iar acum pot spune ca masina merge perfect (consum SIBIU-SIGHISOARA SI RETUR cca 9 litri) eu zic ca nu mai am ce experimenta pe sub capota.Au avut dreptate colegii ca daca ai consumabile ok, motorul reglat nu trebuie sa faci nici un artificiu ca sa obtii economie.

Sper sa nu aruncati cu pietre... am avut o curiozitate si nu m-am lasat pana nu am vazut ce si cum.

Salut,

Zi-mi si mie ce reglaje ai facut la motor in vagcom? Eu unul am cautat prin vagcom sa vad ce se poate regla la 1.6ABU si nu am gasit nimic.

Bine, ca nici nu am cautat mult, dar zi-mi si mie ce reglaje ai gasit tu ca poate ma ajuta si pe mine.

Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai ce regla cu VAG-ul... cel mult sa faci adaptare clapeta, EGR dupa ce le cureti... sau reset mapa de injectie daca ai avut probleme si self adaptationul e dat peste cap...cel putin la benzinare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAC umbland in parametri date de fabricant nu ai sa reusesti decat sa castigi una si sa pierzi alta , adica un amestec "sarac" duce la un consum de combustibil mic dar o uzura mare a motorului, si dupa cum ai observat ECU in cearca sa compenseze. Pentru un consum optim masina trebuie sa fie ca "noua" si aici ma refer la sistemul de injectie ,cu toti senzori in parametri temperatura aer, temperatura apa si Lambda ( monomotronic) la multipunct mai apare si senzor detonatie ,debitmetru aer , sistemul de aprindere , capac delco ,ruptor ,fise bujii, bujii cu distanta reglata corect , avansul reglat corect , eventual un test de compresie sa vezi cum inchid supapele si cum merg cilindri. Dupa toate astea te poti ocupa de caroserie ,rotile sa fie echilibrate ,rulumenti , bucse, pivoti, unghiurile in parametri ,"Camber" de cadere , si "toe" paralelismul orizontal la rotile din fata. Daca nu mergi sportiv poti monta cauciucuri mai inguste de exemplu 175 ( sant si cauciucuri Economice cu rezistenta mica la rulare) , bineinteles presiunea in pneuri corecta . Nu cara dupa tine toate sculele si alte chestii in porbagaj care ingreuneaza masina si duc la un consum marit, la fel si aerodinamica masini este influentata de porbagaje montate pe cupola e.t.c.

P.S. un motor care consuma putin e un motor eficient incearca sa maresti eficienta motorului , un sistem de injectie mai avansat poate ? marirea raportului de compresie ,o scanteie mai puternica si mai precisa ( fara distribuitor) Succes

Modificat de Danny78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salut. Tot despre consumul de benzina vreau sa postez dar de data asta din cauze pe care tocmai le-am descoperit: cineva imi fura benzina din rezervor. Treaba e destul de simpa (nu vreau sa dau idei). Se trage usor de usita de la rezervor si se baga un obiect subtire (un fel de Slim Jim) si de impinge cuiul care blocheaza usa si se deschide. Exista ceva busoane de rezervor care sa potriveasca G3/Vento cu cheie? se gasesc la piese auto? mi-am dat seama de treaba asta pt ca am alimentat zilele trecute de 100 lei si nu am facut nici un drum. acum cand am pornit masina acul statea relax pe minim. m-am dus la rezervor si am vazut ca prin locul pe unde au bagat parghia sau surubelnita (ce or fi folosit) e sarita vopseaua. la poilitie n-are rost sa sun din motive lezne de inteles. cel mai bun lucru e sa imi schimb locul de parcare si sa achizitionez un buson cu cheie daca exista pt modelele noastre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

orice masina are capac la rezervor pe langa usita din tabla.Chiar daca departeaza usa,este capacul pe care nu ai cum sa-l deschizi.Tu nu ai capac la rezervor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ca l-am pierdut prin vreo benzinarie (eram cu capu in nori). cele originale nu se pot deschide daca e inchisa masina? uite ca asta nu stiam... oricum intre timp am dat un search si am gasit cu cheie 35 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai inchidere centralizata usita este inchisa automat de inchidere plus ca sub usita este capacul de la rezervor care trebuie invartit ca sa se poata deschide.Daca nu ai inchidere, capacul de la rezervor este prevazut cu butuc pentru cheie, deci se poate inchide.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inchiderea centralizata pe vacuum. Inchide usita de tabla dar dupa cum am descris mai sus daca tragi de ea poti baga surubelnita si sa impingi cuiul care o blocheaza. Busonul original (pe care l-am pierdut) nu era cu yala, pur si simplu invarteai de el si gata. Deci oricine deschide usita de tabla are acces la benzina cu sau fara buson. Eu am crezut ca inchiderea centralizata blocheaza si busonul (are un cui plasticat in gura rezervorului dar nu stiu inca ce rol are.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine vrea sa-ti fure benzina poate sa o faca oricum...nu se streseaza la un buson cu cheie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!