Jump to content

Modificarea sistemului de injectie in scop economic


mac23
 Share

Postare recomandată

In primul rand rog moderatorii, daca este cazul, sa mute topicul in alta arie sau sa imi indice un topic existent care sa aiba cat de cat legatura cu tema topicului meu.

Vreau sa va supun atentiei o midificare pe care am de gand sa o fac, modificare cu motiv strict legat de economica combustibilului (dupa ce am citit si recitit mai multe articole legate de sistemul de injectie monomotronic ): modificarea presiunii benzinei prin modificarea resortului din regulatorul de relanti. Asa cum se vede in poza, atunci cand motorul functioneaza, pompa de benzina furnizeaza cantitatea X de benzina.O parte din benzina (Y) intra in motor atunci cand injectorul este deschis - aceasta cantitate fiind dependenta de orificiul injectorului si presiunea benzinei reglata de regulatorul de presiune( graficul rosu). Teoretic , daca eu elimin o spira din arcul existent in interiorul regulatorului, acesta nu mai apasa cu aceeasi putere membrana regulatorului, moment in care aceasta permita sa iasa o cantitate mai mare de benzina pe returul circuitului (graficul albastru).

Intrucat am 2 corpuri de acceleratie, unul din ele o sa il modific sa vad daca are efect acest lucru - teoretic eu zic ca trebuie sa scada consumul, intrucat ECU nu are de unde sa stie cata benzina imi intra in motor deoarece nu exista nici un senzor care sa masoare presiunea de benzina , eu acum avnd amestecul cam bogat (media factorului lambda fiin 0.818 la cca 40 km parcursi).

Problema care se pune, un amestec mai sarac afecteaza motorul? Adica daca e sa nu ii convina ceva motorul fie nu va avea turatia necesara fie nu va functiona, eu oricum voi incerca sa vad. In alta ordine de idei cum e mai bine sa verifc cu cat s-a modificat presiunea - prin introducerea pe furtunul de tur al unui manometru sau sa scot furtunul de la retur si sa vad in 10 secunde cata benzina se strange intr-un pahar cu regulatorul nemodificat si cata benzina in plus se strange cu regulatorul modificat ?

Sunt constient ca daca fac aceasta modificare nu o sa mai am putere la masina, dar eu avand un bebe mic nu merg mai mult de 50 - 80 km/h (oras-extra).

Astep sfaturi, pareri.

In manual este data o presiune de combustibil la relanti de 0,8-1,2 bari, deci e o toleranta de 0,4 bari, suficient cat sa influnenteze consumul zic eu (de la 0,8 la 1, 2 inseamna 50 %) cu alte cuvinte sunt convins ca 2 golfuri 3 consuma diferit in aceleasi conditii de solicitare daca au difernta aceasta la presiunea benzinei.

post-30655-1269202232_thumb.jpg

Modificat de mac23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • mac23

    15

  • cosmin_golf

    5

  • omu_negru84

    4

  • CVA G3

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

daca o sa reusesti ceva clar o sa fac si eu la fratior acelasi lucru ca si tine (cad ca avem acelasi tip de motor ),deci daca merge o sa iti deschizi atelier de modificar consumurile la cat au facut astia carburantul

:(

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai actualmente, fara sa fiu complexat sau obsedat de chestie, am cca 9% oras cu schimbat pe la 2200 si maxim a 4-a, si cam 8% poate un pic mai mult afara, si la cat au facut astia (si mai au de gand sa o faca) e binevenita orice scadere, dar numai daca motorul nu are de suferit (dupa capul meu mi-as lua si un motor de proba dar deja devine cercetare stiintifica :) :rolleyes: :( )

Avand tester, o sa fac maine , inainte de modificare un drumrelativ scurt, sa monitorizez timpul de infectie si factorul lambda (numai dupa ce temp. motorului va fi 90 de grade). Modific si refac traseul urmarind aceiasi parametri.

Daca o sa imi rezulte o diferenta cu masuratul cantitatii de benzina la relanti si pe traseul parcurs masina o sa se comporte ok (repet in limita de viteza amintita) eu zic ca e ok, iar la salar o sa fac plinul, fac un drum si vad exact ce si cum stau lucrurile.

Modificat de mac23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bravo mac. Alex.

Am studiat si eu aceste aspecte dar mai mult pentru a regla functionarea masinii.

Uite aici cate ceva care sper sa te ajute... sa ne tii la curent cu evolutia.

Rugam moderatorii sa faca topicul stiky, orice discutie pe aceasta tema ( econoime carburant etc) fiind de un real folos utilizatorilor de golf 3.

Fine_tuning_your_monomotronic_engine.pdf

u215e.pdf

Inyeccion_gasolina__mono_jetronic.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai este o chestiune legata de autoturismele vechi, si anume orificiul de pulverizare al injectorului, care dupa 17 ani, in cazul masinii mele, s-ar putea sa fie decalibrat, si atunci evident sa intre o cantitate mai mare de benzina in admisie. Cu toate acestea senzorul lambda este esential in aceasta privinta, fiind singurul in masura sa transmita la ecu daca este ceva in neregula cu amestecul. Bineinteles ca si aceasta sonda are o viata de functionare (a mea cred ca a trecut demult de varsta pensionarii) deci se impune schimbarea acesteia ptr. inlaturarea suspiciunilor.

Momentan umblu sa fac rost de manometru de lichid si t-ul aferent ca sa vad care este presiunea actuala si cat se modifica dupa ajustarea arcului.

O sa revin cu detalii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am cca 9% oras cu schimbat pe la 2200 si maxim a 4-a, si cam 8% poate un pic mai mult afara

Eu, cu acelasi tip de motor am 5,8-6% in afara si max 7% in oras, deci ,sa nu ai si alte probleme de iti consuma asa mult.

Nu vreau sa deschid discutie pe tema consumului.Parerea mea ca vei pierde din putere.Oricum iti dai seama ca daca iti reuseste inventia, ne facem toti.

In alta ordine de idei, din cate stiu eu, pentru un consum mai mic se cere o dispersie cat mai perfecta jetului de combustibil.

Spor la treaba si sa ne ti la curent, sper sa reusesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bineinteles ca nu poate fi generalizata chestia cu consumul deoarece depinde si de gradul de uzura al motorului (un motor cu o compresie mai slaba evident papa mai mult). Dar mie mi s-a pus pata pe aceasta chestie (eu de fel sunt mai nonconformist - si la serviciu cand se strica o masina cu control numeric si se da verdict DEFECT ,fac eu cate o "romaneasca" si readuc la viata aparatul) si vreau sa imi satisfac aceasta curiozitate.

Cat despre alti senzori / parti componente care sa imi dea acest consum nu cred ca mai exista ceva neschimbat in afara de sonda lambda, dar ii vine si ei randul.

Iar chestia cu consumul tau este credibila deoarece am finul meu cu mk3 1,6 abu, 5 afara si maxim 7.5 oras, acelasi nr de km ca mine, deci la mine undeva s-a intamplat ceva care a dat peste cap injectia. Revin maine, sper sa gasesc manometru (la serviciu avem profesionale dar numai ptr. aer) si sa realizez conexiunea la corpul de injectie. Dispersia benzinei tine de starea injectorului dar cum iti dai seama daca pe fiecare cilindru ajunge aceasi cantitate de benzina din moment ce noi avem injectie monopunct , cu admisia comuna ?

Modificat de mac23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrucat cel mai ieftin compresor l-am gasit undeva la 35 lei (0-4 bar) am renuntat la aceasta varianta deocamdata, pana gasesc unul pe la prieteni sau prin targ.

DAR astazi am facut un test care m-a cam lasat masca - am incercat sa tai arcul despre care v-am relatat si m-am trezit ca s-a rupt patentul!!! iar arcul nu prezinta nici o zgarietura! :Driver: Doar maine la serviciu o sa incerc cu flexul sa il tai.

Am scos arcul cu totul, am lasat doar membrana si am pornit masina convins fiind ca nu va porni - dar a pornit si chiar functioneaza si fara. Cat despre cum functioneaza,aici e partea mai interesanta, bag de seama ca am avut dreptate cu supozitiile mele anterioare : conform logului vag-com fara arc cantitatea de benzina a scazut intrucat media factorului lambda este de 1,14, insa a crescut timpul de injectie, fapt ce dovedeste ca sonda functioneaza solicitand marirea timpului de injectie inrucat la catalizator se citeste amestec sarac.

Am repus arcul la loc si am refacut acelasi traseu (linie dreapta, mers cu a 4-a ) si am revenit la o medie a factorului de 0,895, in timp ce timpul de injectie a scazut intrucat mai multa benzina injectata a dus la imbogatirea amestecului.

Concluzii : sonda lambda functioneaza (fiind singura capabila sa creasca timpul de injectie atunci cand presiunea benzinei scade), cu siguranta si consumul de benzina a scazut. Cat despre comportarea masinii intradevar fara arc, cand plec de pe loc este mai lenesa, dar dupa 1400-1500 de ture are din nou forta (se vede ca si amestecul tinde sa fie unul ceva mai bogat - scade lambda spre 1,15 - 1,20). Toata treaba este sa nu fie afectat motorul, masina la relanti sta tot la 775-800 rpm cu diferenta ca fara arc valorile sunt total diferite in cele 2 cazuri:

cu arc fara arc

lambda 0.85 1,2

timp inj. 1,25 1,60

Sunt convins ca pot aduce valoarea senzorului lambda spre 1 (concomitent cu scaderea timpului de injectie) prin eliminarea unui anumit nr. de spire din arcul de rezerva pe care il am. Dupa ce reusesc o sa intensific cautarile ptr. un manometru sa constat presiunea circuitului.

Astept pareri, postez si log-urile nu pot sa le dau upload, imi zice ca nu pot uploada acest tip de fisier (excel csv ) oare de ce?

Modificat de mac23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

barzone,mac23...sper sa nu intram in polemica,dar:la golf3,consumul(dat de producator-cu motorul nou!!!) la puterea de 75 de cai e acelasi,indiferent de ce capacitate are(ba daca bine imi amintesc ala de 1,4 papa mai mult in oras ca al meu)...este un topic pe chestia cu consumul...nu mai insistati pe cat de putin consuma...ca toate consuma la fel.deci:chestia cu consumul e in-credibila.

sper sa poti face ceva din ce ti-ai propus mac,dar te intreb:mai ai aceeasi putere in motorul ala???adica merita sa risti o uzura accelerata si o putere mai mica doar pentru un litru de benzina mai putin?

respect :)

Modificat de cosmin_golf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici vorba de polemica, e adevarat ca nu poti sa scoti mai putin decat da constructorul in carte, dar in cazul meu,date fiind problemele pe care le-am avut, precum si consumul actual (mai mare decat normal) cred ca de impune luarea unor masuri. Iar singurul lucru pe care pot sa il verific / ajustez este presiunea benzinei, deorece alti parametri sunt strict controlat si monitorizati de ecu. Tocmai asta este rostul topicului, data fiind modificarea va intrebam daca are un efect negativ asupora motorului (bineinteles cu justificare), caci daca este asa nu ma aventurez ca nu sunt genul omului care se uita la 1 litru de benzina (merg cu masina la supermarketul de la 800 de metri, deci nu la economie mi-e gandul) ci doar strict functional am constat ca amestecul meu este mai bogat si incerc sa aflu cauza si sa o remediez.

P.s. Si in nici un caz nu vreau sa discutam de consum meu, al lui x, etc., este topic dedicat ptr. asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu daca influenteaza faptul ca reduci debitul de benzina.si aici ma refer la faptul ca daca ii dai presiune mai mica,s-ar putea sa mearga mai rau la turatii mai mari.asa ar fi logic(ma gandesc la diferenta de benzina care este la turatie mare fata de relanti,sau ceva de genu asta).problema amestecului bogat nu cred ca e din pompa de benzina...ea doar iti da continuu benzina.benzina nu va intra mai mult decat zice ecu.asa gandesc eu.ecu aduna toti parametrii,si in functie de acestia,da (face )amestecul...nu e asa?eu tin minte ca aveam presiunea scazuta in pompa la supernova si sa vezi ce batai de cap aveam....pana mi-am dat seama ce e de bai la masina,aia de la service voiau sa imi demonteze motorul.

in concluzie:cred ca o schimbare in acelasi timp a consumabilelor-bijii,filtre aer/polen etc.,cauciucurile umflate cum zice cartea,eventual spreiate contactele de sub capota,verificate furtunele de sub capota,temperatura nominala de functionare,ar fi indeajuns ca motorul sa se simta bine(daca pot zice asta).

astea sunt opiniile mele personale si ale mele only :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat! Carburatorul meu se pare ca fie nu este de pe Golf, fie s-a intamplat ceva la el.Spun asta deoarece cu arcul original presiunea era de 1.45 bari (deci peste maximul dat de manualul service), masurat la un fost service (cineva care a avut service dar s-a retras, insa i-au ramas scule).

Am facut 2 experiente:

-montat arc mai tare decat cel de pe masina - a scazut timpul de injectie la 0,95 sonda lambda indica 0,55 (relanti 750-775 rpm, 90 grade)

-montat arc mai slab decat cel existent pe masina - timp injectie 1.40 sonda lambda 1,1 maxim (relanti 750-775 rpm, 90 grade)

Facut plinu, parcurs 55 km (drum intins extern, treapta 5, 90-95 la ora pe drum european cu maxima de 100), refacut plinul la aceeasi benzinarie,aceasi pompa au intrat 2,83 litri ! Pe tot parcursul valorile sondei labda erau undeva intre 0,98 - 1,15, cu o medie ptr. cei 55 km de 1,082 la sonda lambda.

Nici la putere nu se simte diferenta (e normal deoarece acum presiunea este de aprox. 0.9 bari), masina se comporta super ok, ramane sa vad in oras care este scorul la consum. Si da, la 2800 de rpm valorile sondei se invart undeva pe langa 1 (0,98 - 1,085) cred ca va fi ok si la gaze.

Stie cineva de ce nu pot atasa fisiere xls. ? 9logurile de la vag-com ptr. confirmarea spuselor mele)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

carburator ?!

Modificat de tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, asa se mai zice la masinile care un injectie monopunct.

@mac

nu stiu daca consumul s-a redus asa drastic dupa aceasta schimbare.Insa dupa cum ai spus , la 110km ai consumat 5.66L, ceea ce este foarte bine.Se stie ca motorul de 1.6 consuma mai putin si ca treptele cutiei sunt mai scurte decat la cel de 1.8(66kw).Oricum se pare ca , consumul s-a mai diminuat.Bravo!

p.s.Inainte care erau cifrele pentru 100km extraurban, in aceleasi conditii mentionate de tine mai sus?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam atat imi ia si mie la drum intins. 5.5 l - mers constant la 110 km/h. bine, eu am injectie multipunct deci cred ca asta ar face diferenta. sau?

Mac23,bravo pentru idee! :) succes

Modificat de Dacro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic: eeee..asa mai merge..vezi ca nu trebuie sa kileresti (a se intelege a-l gadila putin sau mai mult )motorul :lol: ? :scratch: eu raman la parerea ca motoarele noastre sunt printre cele mai bune la varsta lor si trebuie doar intretinute,nu umblat des in ele.asa consum trebuie sa ai la motorul tau.

nu am inteles nimic din care parte era baiu-a se intelege ca nu stiu despre care arc e vorba,dar iti urez din toata inima un sincer : spor la drum :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este vorba de arcul din poza (este tot regulatorul de relanti desfasurat acolo).

Consumul inainte (si de fapt de cam un an de zile) era de 7,5-8 % extra si cam 9-9,5 in oras.Si spun de cam un an de zile deoarece anul trecut am fost in Moldova si am avut undeva la 6 consumul mediu, dar de atunci saraca masina a suferit ceva modificari.Oricum acum merge si sunt bucuros ca am rezolvat-o.

post-30655-1269489836_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAC.. daca iti aduci aminte venisem eu cu cateva zile inainte cu ideea sa facem niste loguri mari cu VAG COM sa comparam datele pentru cei cu injectie mono-motronic (motoarele ABD, ABU, AEA - motoare care au multe in comun).

Imi aduc aminte ca aveai un timp mediu de deschidere a injectorului la cald mai mic decat al meu iar valoarea medie a factorului lambda mult sub valoarea de 1.

Acum cred ca te-ai apropiat de valorile mele.

Dar da-mi voie sa-ti dau niste sfaturi:

Nu e bine sa modifici taria arcului deoarece regulatorul daca functioneaza bine iti asigura presiune optima pentru o pulverizare corecta a benzinei de injector.

Problema la tine o sa apara cand filtrul de benzina se va imbicsi sau cand pompa de benzina va fi pe duca: in acele momente pompa nu va putea sustine presiune de benzina necesara dat fiind faptul ca ai intervenit asupra regulatorului de presiune.

La presiune mica nici injectorul nu va pulveriza bine atunci cand ECU va comanda electrovalva acestuia rezultand o omogenizare proasta a picaturilor de benzina in aerul aspirat de motor.

Inainte aveai timp mic de dechidere a injectorului fiindca sonda iti citea amestec bogat. Cred ca si potentiometrul clapetei inregistra o pozitie mica a clepetei de acceleratie. Acum situatia e pe dos la tine: timp mai mare de deschidere a injectprului, unghi oleaca mai mare la clapeta, factor lambda mai mare de 1.

Ceea ce vreau sa zic este ca ECU se adapteaza la modificarile tale in incercarea de a stabili un amestec optim de aer/benzina.

Ca sa scoti consum bun varianta este sa pacalesti senzorul de temperatura al lichidului de racire, al senzorului de temperatura aer, practic acei senzori dupa care ECU decide cantitatea de benzina injectata dar si avansul dinamic.

Din cercetarile mele efectuate pe baza logurilor am ajuns la concluzia ca pana la 55 de grade amestecul e imbogatit si consumule cel mai mare pana la acel interval. Plus ca sonda lambda merge si ea in regim de open-loop o buna bucata de timp din momentul pornirii la rece.

Oricum concluzia mea este si o sustin: intretinerea corecta a motorului, a senzorilor (apa, aer, lambda, etc), a filtrelor, a aprinderii, folosirea cauciucurilor recomandate si a uleiului de motor + transmisie potrivite, este cheia de a avea consumul optim, cel declarat de constructor.

Modificat de dorur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:)) foarte bine spus!!! despre asta vorbeam si eu!!!! :D si aici ma refer la partea cu consumabilele...

Modificat de cosmin_golf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inteleg foarte bine ce vreti voi sa spuneti, si ma "incadrez in aceste sfaturi" : toti senzorii schimbati noi, bujii noi, capac delco,filtele toate sunt noi.

Oricum ptr mine e clar , media factorului lambda este peste 1, consumul si-a revenit deci nu imi mai fac griji. Si daca intr-adevar ecu s-a adaptat la modificarile mele explicati-mi de ce nu mai am valori ale sondei lambda sub 1 (desi teoretic e adevarat ca ecu in functie de senzori duce amestecul spre 1,dar eu nu am umblat la senzori ci doar la presiunea benzinei).

Si inca o chestie care am observat-o, cu arcul cel tare injectorul tacanea de ziceai ca am diesel, iar cu cel mai moale nu se auzea deloc. Oricum cu arcul care il am montat acum (identic cu cel original ca si lungime - 16mm liber si 6mm comprimat insa cu un coeficient de comprimare mai mic, adica mai slab) motorul suna ok,in continuare persista acea variatie de +/- 50 rpm dar care nu ma deranjeaza.

Modificat de mac23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mac23 sa stii ca am studiat mult timp functionarea sondei.

Un voltaj constant peste 0.5 volti sau un factor lambda constant sub 1 indica un amestec bogat pentru care unele explicatii ar fi: debitmetru defect, injector care curge (care nu etanseaza perfect), etc... acestea fiind cauze generale.

Un voltaj constant sub 0.45 volti sau un factor lambda constant peste 1 indica un amestec sarac si una din cele mai dese cauze e aerul fals.

Evident semnalul sondei in volti trebuie sa fie unul sinusoidal, se vede foarte bine la osciloscop. Cu cat amplitudinea oscilatiei e mai mare cu atat senzorul raspunde mai bine la variatile de oxigen rezidual din gazele de evacuare . Un senzor de oxigen mort nu va da nici o sinusoida sau daca e pe duca atunci va da un semnal care va oscila slab de tot.

Acum sa revin la parerile mele: un consum bun se obtine totusi la un voltaj mediu (sau constant daca vreti sa zic asa) sub 0.45 volti, pe la un 0.1-0.15 volti sau la un factor lambda de peste 1 (undeva spre 1.04-1.05). Deci daca n-ai aer fals , scapari de vacuum eu zic ca cel mai bine pentru consum e sa ai o medie a factorului lambda spre 1.04-1.05. Pe de alta parte puterea maxima se obtine pe la un factor lambda de 0.85-0.86 sau pe la un 0.9 volti daca masuram semnalul in volti. Desi am fost tentat o buna bucata de timp sa cred ca cel mai bun consum il ai la lambda factor = 1 ca doar e factorul pentru care amestecul e optim pana la urma dupa multe cercetari si multe diagnoze efectuate mi-am modificat oarecum parerea asa cum am spus mai sus.

Modificat de dorur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, si din punctul tau de vedere, avand experienta in acest domeniu, in care caz se poate vorbi de un consum minim? Sau mai bine zis pot sa merg pe mana sondei lambda (atat timp cat toti ceilalti senzori sunt ok) in ceea ce priveste consumul de benzina ? Adica daca eu am o medie de 1,1 iar o alta masina (tot golf,acelasi traseu) are 1,02 de exemplu, pot spune teoretic ca am consumat mai putin decat cealalta masina? Un amestec sarac inseamna mai putina benzina si mai mult aer...

P.S. Sper sa nu devenim off-topic cu dependenta senzor lambda-consum, dar ptr. ca ECU stie cata benzina intra in motor efectiv de la senzorul lambda e normal zic eu sa cunoastem functionarea acesteia.

Modificat de mac23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doru, ziceai ca: "regulatorul daca functioneaza bine iti asigura presiune optima" cum stii daca functioneaza bine?... Din cate am vazut eu, verificate din cutie la magazin, nu am gasit 2 la fel. Uite .. alta chestie: senzor temperatura, nou, la temp exterioara de 15-16 grade, in clipa in care trece de 60 de grade fluctueaza rezistenta... ca si cum ar face scurt.. asta timp de cateva grade deoarece la 70+ revine in parametri ( conf manual). Ei, scurtul ala imi omoara motorul, variaza turatia, scade pana la 100 si se balbaie. Scuze de paranteza dar in romania nu mai cred in piese...

Din punctul meu de vedere consider ca se poate bate cartea. Se pot obtine perfomante in special la consum/putere net diferite fata de ce zice cartea.

Vorbesc aici in special la motoarele cu explozie.

Acum, pentru a nu umple topicul de consumuri... rog userii "amatori de senzatii" sa nu ne comunice ce performante au ei la consum la 100 de km. Avem si noi. Poate ne ajuta si moderatorii cu stergerea posturilor unde doar se prezinta consumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

timpul de deschidere al injectorului influenteaza consumul, timp dictat de ECU raportat la alti parametri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Modificarea tararii resortului regulatorului, in scopul maririi presiunii de injectie, este o operatie total interzisa, deoarece sistemul poate fi scos din plaja de compensare electronica, ducand la pierderea (partiala sau totala) a capacitatii de depoluare a convertizorului catalitic.

Acest paragraf a fost exras dintr-o lucrare despre sistemul de injectie mono-motronic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!