Jump to content

Presiune ulei - probleme


Ice_2k
 Share

Postare recomandată

Am mai postat despre problema mea, dar am dat search si nu am gasit unde.

Azi am patit a doua oara faza asta (dimineata la pornire, martor presiune ulei aprins in bord, clipeste si piuie), dar motorul nu se opreste. Am oprit motorul si l-am repornit si nu a mai facut figuri. Data trecuta cand am patit am pus vag com si nu avea erori stocate si presiunea mi-o arata OK. Ce trebuie verificat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mers la un service si verificat presiunea la cald la90grd daca e normala sonda de presiune minima ulei e defecta sau canalul ce duce la ea infundat cu slam.

incearca sa faci o spalare interioara cu motor flush inainte de schimb ulei

incearca un RAVENOL 5W40 VPD

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa fac si asta, dar am schimbat uleiul doar de o luna (si nu prea ma indur sa-l arunc asa repede), am pus noul Aral. Inainte am avut exact Ravenol VPD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am schimbat senzorul de presiune ulei, problema persista. Motor rece, clipeste in bord martorul rosu. Dupa ce se incalzeste motorul nu mai face, asta daca il opresc si repornesc. Tind sa cred ca e o problema cu cablurile, ceva fir intrerupt...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat cablurile din compartimentul motor, nu am gasit nimic cu probleme. Am mai inlocuit inca o data senzorul cu unul original. Problema persista. Dimineata se aprinde in bord martorul presiune ulei si nu se stinge decat la o noua pornire a motorului, dupa ce acesta s-a incalzit putin (chiar si cateva minute de functionare). Cand pornesc de la serviciu dupa ce masina sta 8 ore si ceva, nu se mai aprinde. Ce sa mai verific ? :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presiunea cu un manometru montat in locul senzorului ai verificat-o?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta urmeaza sa fac, dar sunt 99,99 % sigur ca e buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Tind sa cred ca e o problema cu cablurile, ceva fir intrerupt...

..din ce spui este o problema electrica si mai mult ca sigur cablul are o problema. Vezi sa nu fie intrerupt sau ciupit pe undeva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la electrician si s-au verificat si cablurile pana la intrarea in habitaclu, sunt in stare perfecta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari tuturor.

 

urmeaza sa va prezint o situatie pe care am prezentat-o si in alt topic care este putin mai general. Citind topicul asta, cred ca se potriveste mai bine.

 

De 3 saptamani am un Vw Bora si, ca orice om, pt siguranta, am schimbat uleiul chiar daca vanzatorul mi-a spus sa nu schimb ca l-a schimbat el. Deci in ultima luna uleiul a fost schimbat de 2 ori. Avea 10 w 40 Magnatec si i-am pus 5 w 40 Magnatec + un tratament.

 

In ultima saptamana mi s-a aprins alarma STOP, oil pressure, de 2 ori: prima oara a tipat 3 - 4 secunde dupa care s-a stins pana am oprit, a 2-a oara am oprit imediat (in 5-6 secunde). In ambele cazuri am repornit dupa cateva minute si a mers ok.

Tot de vreo saptamana, pornind dimineata si/sau seara (deci la rece) mi se aude un sunet metalic, un tacan destul de fin (nu e agresiv) dar se aude clar, atata timp cat motorul sta turat, pana isi reduce singur turatia, iar consumul devine 06 - 08 l/h.

 

Ulei destul, pete nu lasa sub ea, trage bine, nu fumega.

 

Am fost la un service autorizat Vw si le-am povestit, au spus ca e posibil sa fie pompa de ulei, dar ca tebuie sa facem masuratorile presiunii uleiului la cald. Sa zicem ca rezolv cu asta, daca e pompa o schimb si gata, dar ma streseaza acest tacanit la rece 30 - 40 secunde cat motorul sta turat.

 

Puteti lega informatiile astea si sa-mi dati cateva idei, lamuriri?

 

multam.

 

Ady.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

dar ma streseaza acest tacanit la rece 30 - 40 secunde cat motorul sta turat.

un tacanit metalic destul de pronuntat l-am avut si eu...cauza: pompa de apa uzata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate stiu pompa de apa nu tacane si sa zicem ca ar face vreun zgomot dubios ar face tot timpul atata timp cat pompa este antrenata de curea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la fsi e cunoscuta problema tacanitului datorat pompei de inalta presiune(aia din fata motorului din care ies conductele) fiind tehnologie noua la vremea respectiva,inca nu fusese perfectionata..Ce e drept nu ar trebui sa tacane mai mult de 3-4 secunde..Daca tacane pana scade relantiul posibil sa fie prolema la pompa.Incearca sa izolezi mai bine zgomotul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atentie baieti, vorbesc despre un sunet (l-am numit tacanit) metalic, complementar sunetului "diesel" care inteleg de pe forum ca e de la pompa de presiune si care, tot de pe forum, am inteles ca e specific FSI-ului. Acest sunet diesel nu ma deranjeaza, nici nu ma streseaza, chiar imi place, ii da o oarecare agresivitate.

E bastardul celalat, metalic, care imi da ganduri.

 

PS: surprinzator, astazi dimineata + seara, la pornire, nu a mai facut tacanitul metalic (ci doar cel diesel pt 1 - 2 sec). A pornit excelent, asa cum am cumparat-o.

 

Oricum, imediat ce am niste cifre, masuratori in mana, va anunt si pe voi de rezultate.

 

Salutari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil ca pompa de ulei sa nu faca presiunea necesara in anumite conditii si sa tacane tachetii. Ar trebui sa verifici presiunea cu un manometru, montat in locul senzorului de presiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai frate, astazi in 30 km mi s-a aprins martorul rosu intermitent ulei de  5 ori impreuna cu alarma STOP Oil Pressure, Service Manual. Citind topicul, mi-ar placea sa cred ca e senzorul, pe care l-am comandat deja (15 euro), dar parca imi e frica sa ma mai duc cu masina la munca maine. As lasa-o in parcare pana sambata, ce ma duc direct la reprezentanta.

 

Toate problemele au inceput de cand am pus porcaria asta de 5 w 40 Magnatec in loc de 10 w 40. Nu as crede ca s-a dus pompa chiar cand am schimbat uleiul, e prea mare coincidenta.

 

In fine, ne auzim dupa masuratori.

 

Salutari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer eu nu stiu de ce pana acum nu ai facut o masurare a presiuni uleiului sa vezi exact problema de unde este.

Si in locul tau nici nu mai miscam masina din loc.Nu este de joaca cand se aprinde martorul de ulei.Risti foarte mult sa strici altceva pe la motor si nu ai de unde sa stii daca este de vina senzorul.

I-ai facut o diagnoza?

 

Castrol este un ulei de toata jena.Am avut si eu si am fost foarte dezamagit de el.Pune in motor un ulei de calitate si daca se simte bine cu acel ulei nu il schimbi din senin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sambata acum am programare la reprezentanta si atunci voi face toate masuratorile. Ideea e ca tot de la reprezentanta mi-au spus ca uleiul care trebuie pus (conform manualului) este 5 w 30 castrol edge.

 

Revin cu detalii pt cei interesati de rezolvare.

 

Salutari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

orice ulei care respecta norma 502.00 505.00...ala din cate stiu eu e 502.01.Castrol nici eu nu mai folosessc de cand a inceput sa il manance.Folosesc wurth fara completare intre schimburi.A....si nu astepta 10k km sa il schimbi.Fa revizia mai des,la un 8000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok Zebro, mc pt sfaturi.

 

O sa iau normele astea cu mine sambata la service. Va tin la curent cu informatii.

 

Salutari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu informatii. Am fost la cineva sa verific presiunea uleiului la cald. E 1 la ralanti si sare de 4 cand e putin turat motorul. E Ok ? Problema e ca manometrul ala pe care l-a pus in locul senzorului nu s-a strans etans, pentru ca am gasit ulei pe jos pe urma, ma gandesc ca asta a afectat negativ masuratoarea, si posibil ca presiunea sa fie mai mare...

Simtomele au ramas aceleasi. Motor rece, se aprinde martorul si ramane aprins oricat as circula (isi face testul doar la pornire ?, nu mai interogheaza senzorul si pe parcurs ?). Daca in schimb opresc motorul dupa ce a functionat chiar si 1 minut si il repornesc, martorul nu se mai aprinde in bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ulei ma sfatuiti sa pun la un golf 4 1,6 16v trecut de 200 mi de km ? Castrol magnatec 10w-40 sau Aral bluetronic 10w-40 ? Ca si eu am avut niste probleme cu presiune ulei si sal schimb  sa pun unu bun poate o fi fost si de la ulei o singura data mi sa aprins becu si clipea si sa oprit si motoru si scria stop  presiune ulei scazuta dar dupa ce am ridicat capota si am inchiso cu motoru pornit sau stins toti martorii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Pune linstit 10w40,la uzura motorului pe care o ai.Nu se va intampla nimic.Eu la masina din semnatura la 160.000km folosesc tot acelasi ulei pe care vrei tu sa il bagi in motor.Avantaju e ca facut in Germania,restu...ce sa zic,cu Dumnezeu inainte :).

Totusi intai si intai,verifica presiune de ulei,chiar daca ti s-a aprins o singura data.E cel mai important,degeaba ai ulei daca n-ai presiunea corespunzatoare.Nu se mai face ungerea cum trebuie si sa vezi dupaia ce show...

Prima data verifica presiunea vezi ce "zice",apoi schimba uleiul.Vezi ca 10w40,se schimba la 8000km,eu asa il schimb,ca vad ca isi pierde destul din calitatile de ungere.

 

Noroc,

Modificat de carceacristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu noutati. Cu motorul rece, am pus VCDS (care apropo, nu da nicio eroare nici macar cand martorul clipeste in bord) si am asta:

 Address 17: Instruments  (1J0 920 806 G)

15:02:53 Group 001: General
  0.0 km/h  Vehicle Speed
  0 /min  Engine Speed
  Oil Pr. 2 <min  Oil Pressure Switch 2

Interesant e faptul ca motorul e oprit, dar martorul rosu din bord incepe dupa cateva secunde sa ma avertizeze sonor si vizual. Cum e posibil ?
Cand pornesc motorul, valoarea citita de VCDS se schimba imediat in OK, dar martorul clipeste in continuare:

 Address 17: Instruments  (1J0 920 806 G)

15:03:43 Group 001: General
  0.0 km/h  Vehicle Speed
  920 /min  Engine Speed
  Oil Pr. 2 OK  Oil Pressure Switch 2

In rest, simptomele descrise in postarile anterioare raman valabile. Eu nu mai inteleg nimic, de ce incepe martorul sa clipeasca si sa tiuie daca motorul e oprit ? Cele constatate azi ma fac sa cred ca problema nu are treaba cu uleiul, cu presiunea de ulei. Sa ma duc la un electrician sa-mi desfaca bordul, poate o fi acolo ceva problema ?...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema este foarte simpla:

1. Treaba cu presiunea de ulei pe vcds este o mare tampenie pe care ar fi bine sa o uiti cat mai repede.

2. Ca sa fii sigur de presiunea uleiului sau de starea pompei si de faptul ca nu gripezi motorul trebuie sa verifici presiunea cu un manometru montat in locul senzorului de presiune, personal ma conectez cu un furtun de frana, cu o prindere ferma, fara scurgeri si cu manometru in toate mintile. Conform autodata la motorul axr trebuie sa fie 2 bari la 2000rpm. Trebuie urmarita si tinut minte si valoarea de la relanti. Eventual aceasta testare se poate face in mai multe conditii de mers, trafic si temperatura a motorului. In tot acest timp mufa de la senzor fiind scoasa vei fi avertizat in bord optic si sonor de lipsa presiunii. Ca sa scapi de aceasta avertizare trebuie sa legi firul din mufa la minus sau pe caroserie; daca avertizarea dispare inseamna ca firul are continuitate si instrumentul este ok. Daca presiunea indicata de manometru si instrumentul sunt ok inseamna ca senzorul de presiune este dus sau presiunea la relanti este mai mica decat limita senzorului. Daca presiunea indicata de manometru nu este ok inseamna ca ai treaba in motor.

3. Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!