Jump to content

Skoda Octavia 1, 1.6MPI, Black Magic


n.cristian

Postare recomandată

  • 1 month later...

Stai linistit..ca nici Octavia 2 Elegance dar fara xenon OEM n-are senzor de apa pt parbriz..niste zgarciogi cehii astia domnle.. :D

Link către comentariu

Un prieten bun de-al meu are un Cielo din '99, cu senzor de nivel pt spălătorul de pabriz. :D

Link către comentariu

Confirm, si eu m-am speriat de "fintina arteziana" din bord la Cielo... :))

"...abia ieri am observat că nu am senzor pt spălătorul de parbriz, cu toate că nivelul de echipare este Ambiente..."

Eu am Ambience din 2001 si are senzor :)

Modificat de Moog
Link către comentariu
  • 3 months later...

Ca să profit de zăpada proaspăt așternută și pentru că oricum aveam chef de o scurtă plimbare, la mijlocul lunii ianuarie am mers pe Drumul lui Băsescu,

Link către comentariu
  • 2 months later...

Felicitari ti-au iesit f bine. Imi propusesem si eu treaba asta dar din lipsa de timp s-a amanat pe termen nelimitat :D. Ce vroiam sa iti spun este faptul ca daca vrei sa te legi la plafoniera si sa functioneze in paralel cu ea, poti sa gasesti firele de alimentare ale ei in stalpul de la sofer. Acolo gasesti ROSU/ALBASTRU pentru +, iar celelalte 2 sunt masa (una permanenta si una de la modulul confort). Cele pe care le folosesti tu sunt ALBASTRU/GRI. Asta ca sa nu te duci cu firele pe sus, sa te chinui sa dai plafoniera jos s.a.m.d. (informatie primita de la Al_Bundy)

Link către comentariu

Foarte interesant :D

Ce ti-a propus Al bundy? ca vreau si eu sa fac acelasi lucru in octavia mea. Si desigur leduri multe in plafoniera :D

Link către comentariu

Vezi comentariul lui @Circoloco. ;)

Link către comentariu
  • 3 months later...

Am fost la Autec Tg. Jiu să schimb discurile și plăcuțele de fr

Link către comentariu
  • 3 years later...

Salutări stimabililor,

 

Revin după mai bine de 3 ani și resuscitez acest topic, pe motiv de bruscă nostalgie . Nu e ca și cum nu aș fi ținut cu religiozitate jurnalul de bord pe forumul monomarcă sau că n-as mai fi intrat pe forumul vw (în fapt, îl frunzăresc o dată la două zile), însă din varii motive am neglijat acest jurnal de bord. Acum intentionez să mă țin de treabă și să-l updatez la termen.

 

În primul rând, văd că la ceva upgrade de forum s-a confuzat db-ul și ca atare diacriticele din însemnările vechi nu-s prea lizibile :10[1]: 

În al doilea rând, o să trec în revistă, foarte rapid, evenimentele care au avut loc în absența mea de pe forum:

 

1) Odometrul arată acum 164.000 și mașina face în primăvara anului viitor, 6 ani de când e în posesia mea și nu am de gând să mă descotorosesc de ea prea curând. În fapt, dacă nu apar evenimente neprevăzute, prin vară îi mai iau o surioară- o Mazda MX-5, mk II :icon_bounce:

2) La 140000 i-am schimbat bujiile. Am pus NGK BKUR6ET-10.

3) În primăvara anului 2012 am meșterit eu cu spor la motorașul de leveling de la farul drept (sau era celălalt?) vreo 10 minute, cu farurile aprinse și motorul pornit. Când să-i dau cheie, normal că n-a mai vrut să pornească. Am reanimat bateria și, pe considerentul că cea veche și-a făcut treaba (era bateria originală), am cumpărat o altă Varta Black de 45Ah, identică cu cea veche. Pe aceasta din urmă i-am dat-o unui vecin, și-a montat-o pe un Peugeot 206 1.4 benzină și încă mai circulă cu ea fără să fi fost nevoie să o încarce. E drept că nici eu nu am încărcat-o niciodată pe asta nouă :tuktuk:

4) Tot în 2012, prin vară, am schimbat sonda lambda 1. La cea veche s-a ars elementul de încălzire și îmi aprindea beculețul magic în bord, plus DTC-uri legate de amestec. Tot atunci am curățat și readaptat clapeta de accelerație.

5) Tot în aceeași vară a anului 2012 am schimbat furtulul de la epurator (PCV). Cel vechi era secționat parțial în partea inferioară.

6) În toamna aceluiași an am montat o închidere centralizată Thunder CCL002, cu cheie briceag.

7) Februarie 2013- am înlocuit parbrizul pe motiv că cel vechi a interceptat o piatră. Parbrizul nou e North Glass, dar pare mai slab calitativ decât cel OEM.

8) Iunie 2013- am schimbat termostatul, cu tot cu carcasă. La cel vechi s-au rupt cele două urechiușe care-l țineau și ca atare lichidul trecea nestingherit pe lângă el.

9) Tot prin vara anului 2013 am desfăcut ambele uși din spate și am schimbat folia din ușă (am luat OEM). Înainte de asta, când ploua mult și mașina era parcată pe un plan înclinat, aveam infiltrații de apă.

10) Toamna anului 2013, 153.000 km : am schimbat kit-ul de distribuție.

11) Anno Domini, 2014, în sfârșit ! :lol:  Am montat niște senzori de parcare PNI Escort S4, cu display și, cel mai important, am făcut upgrade la anvelope. În loc de vechile Sava Perfecta, pentru vară am luat Goodyear EfficientGrip Performance și în loc de Sava Eskimo, pentru iarnă am luat Continental TS850, pe 195/65/R15. Cum tablele mele de iarnă erau pe 14”, am cumpărat alte 4 table originale Skoda și 4 capace pe 15”.

(...) în rest, doar revizii și probleme minore, majoritatea fiind ”probleme” doar prin prisma piticilor mei de pe creier.

 

Trăgând linie, strict pe reparații, în peste 60000 de km am băgat sub 1000 de lei, în condițiile în care am menținut mereu mașina într-o stare tehnică aproape impecabilă. E drept că majoritatea lucrărilor le-am făcut eu, din plăcere :beer:

 

În continuare, atașez o serie de poze, mai bune, mai rele, cum am găsit la o căutare rapidă.

post-65020-0-48915300-1419799624_thumb.j

post-65020-0-94027000-1419799634_thumb.j

post-65020-0-51982900-1419799642_thumb.j

post-65020-0-68862100-1419799648_thumb.j

post-65020-0-13152900-1419799657_thumb.j

post-65020-0-41712100-1419799662_thumb.j

post-65020-0-00615500-1419799668_thumb.j

Link către comentariu

Azi am scos Octavionul la o plimbare hibernală pe Drumul lui Băsescu (DN 66 A, de la Cheile Buții/Uricani, tot 'nainte). Peisajul- sublim 16.gif

 


 

post-65020-0-99682200-1419876627_thumb.j

post-65020-0-92943300-1419876636_thumb.j

post-65020-0-68842200-1419876642_thumb.j

post-65020-0-44524500-1419876648_thumb.j

Link către comentariu
  • 5 months later...

Rezumat: merg fără EGR și totul e roz în lumea Octavionului  21.gif

Octavionul se aproprie de 170.000 km și, cum de ceva vreme avea ușoare oscilații la ralanti, ezitări sporadice și de scurtă durată atunci când acceleram brusc de pe la vreo 3000rpm și celebrul DTC 16555 prezent mai tot timpul fără însă să-mi aprindă check engine, am decis să curăț clapeta de accelerație, EGR-ul și să caut sursa unei pierderi de vacuum. Clapeta de accelerație era destul de murdară pe interior, pt că până acum am curățat-o fără să o demontez de pe admisie, însă m-am speriat de cantitatea de jeg pe care a putut să o bage EGR-ul în admisie, jeg care s-a sedimentat datorită vaporilor de ulei de la PCV  31.gif După ce am terminat cu clapeta și am înjurat EGR-ul, am zis să-l desfac și pe acesta din urmă, am desfăcut conductele de legătură și cum le-am tensionat puțin de tot ca să reușesc să le scot, am remarcat o mică fisură fix pe conducta care intră în clapeta de accelerație, în zona mediană, unde face un cot de vreo 80 de grade. Fiind absolut improbabil să fi rupt eu țeava în timpul demontării (n-am tras tare, nici dacă era din plastic nu ar fi cedat), e clar că pe acolo îmi trăgea mie aer fals și-mi genera DTC-ul aferent. De-aici începe epopeea...

Am lăsat mașina desfăcută în garaj și-am luat-o perpedes apostolorum, prin Lupeni, să-mi comand țeava în cauză. 4 magazine de piese auto mai târziu, după vreo 3 ore pierdute și nervi cu distribuitori de piese care habar nu aveau să-mi aducă un reper corect deși l-am identificat chiar eu pe schema din ETKA (am primit de 2x oferte pentru EGR-ul de pe diesel ), mi s-a spus în final că piesa vine doar pe original și durează de la 5 zile în sus ca să ajungă la mine. Eu le-am urat sănătate, pentru că urma să mă întorc la Cluj peste 2 zile și-am decis să renunț, cel puțin temporar, la EGR.

Soluția unei șaibe oarbe la intrarea în EGR nu ar fi funcționat pentru mine, întrucât ar fi tras în continuare aer fals prin gaura din țeava care duce în clapetă, așa că am pus o șaibă oarbă din tablă zincată fix la țeava care intră în clapetă. Ceea ce am uitat să zic e că, atunci când am remontat totul, pe motivul nervilor pe care mi i-am făcut cu țeava și cu distribuitorii de piese, am forțat prea tare un furtun de apă și-am rupt un teu din plastic, cel care face legătura între furtunele de la  auto-aerisirea sistemului de răcire. E redundant să spun că nu am găsit niciunde un teu de genul, doar pe original... în vreo 5 zile. Ca urmare, am mers la un nene care e meșter sudor și mi-a făcut unul din țeavă de 8mm, am pus coliere cu filet pe cele 3 furtune și ... așa moare, nu mai pun acolo teu de plastic 4.gif În cele din urmă am montat totul la loc, am pornit mașina, a luat-o la sfert, am lăsat-o la ralati până a pornit termocupla: mers lin, fără oscilații ale turometrului, fără vibrații ușoare transmise în caroserie. Am făcut o tură mai în forjă- mașina trage excelent din ture joase, nu mai are acele ușoare ezitări pe care le-am descris anterior și, în mod surprinzător, trage destul de liniar până acolo unde se termină puterea maximă.

Asta se întâmpla acum 2 săptămâni. Mai bine de 400km mai târziu, după un drum extraurban de 270km și restul kilometrilor parcurși în regim urban (deci destul de mult partial throttle, unde EGR-ul ar fi trebuit să funcționeze), nu am niciun DTC și sunt extaziat de felul în care merge mașina. Am citit despre ceea ce implică anularea EGR-ului și, dincolo de efectul negativ asupra noxelor și o ușoară creștere a consumului (pe care, deocamdată, nu am remarcat-o) nu văd decât părți pozitive. Rămâne de văzut dacă voi schimba acea țeavă sau nu, monitorizez situația și dacă am DTC-uri legate de amestec, o voi schimba ... în caz contrar, nu. Legat de faptul că nu am blocat și întrarea în EGR iar prin acea gaură din țeavă vor ieși gazele de eșapament în compartimentul motor, am urmărit situația și cantitatea de gaze e insignifiantă, nici măcar nu apuci să simți mirosul eșapamentului, dacă stai cu nasul în zona respectivă. De sudat, nu o sudez - mi-a zis meșterul sudor că n-o să țină prea mult.

Voi veni cu update-uri constante pe marginea acestui subiect, dacă e nevoie. Eu sper să nu fie și mașina să meargă la fel de bine ca până acum 4.gif

 

 

post-65020-0-66379600-1434892332_thumb.j

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!