Jump to content

Pot completa apa distilata peste antigel G12?


toni
 Share

Postare recomandată

Stie cineva cine fabrica aceste antigeluri G12? In afara de Aral Silikatfrei n-am gasit aici nimic. Se gaseste in Selgros Metro ? Am nevoie urgent, adica azi si nu-mi lipseste decat 300 de ml.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am luat de la volksman antigel G12 HEPU (Germany).

Parca 25 lei / bidon 1L concentrat. Avea si gata preparat, dar n-am intrebat pretul.

Vezi pe topicul lui, poate gasesti mai multe informatii.

Scuze, am vazut acum ca esti din BV. sper totusi sa-ti fie utila informatia.

Modificat de seba
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu pe langa pompa de apa si garnituri, termostatul ar fi in mare pericol in caz ca se foloseste doar apa distilata.

Adica in lipsa lubrefierii de catre amestecul cu antigel poate ramane blocat.

Si cred ca s-a mai spus dar repet: Se poate dilua G12 cu apa distilata dar sa nu se combine cu alt tip de antigel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer cred ca legatura cu termoastatul e mai mult de tip "coroziv". Nu prea cred ca conteaza "ungerea" data de antigel.... Adica apa multa, antigel putin=protectie mica impotriva coroziunii=se poate bloca....Eu zic ca rolul cel mai important il are inhibitorul pe care il contine G12. Ala e specific la combitatia de metale aflate in circuitul de racire VAG. Ce pot sa va spun e ca sunt mai nou si alte tipuri de antigel care contin mai multe tipuri de inhibitori si realizeaza protectie la orice combinatie de chiulasa, bloc motor, tevi, termostat si mai stiu eu ce alte metale cu care e in contact. Deci alea pot inlocui PERFECT G12 si nu e problema. Da, e adevarat ca prea mult antigel nu are rost ca nu preia caldura asa de bine....insa nu cu mult...apa la randul ei corodeaza, etc. Daca pui prea mult antigel, in CEL MAI RAU caz sa pui aproape antigel PUR si tot nu ingheata decat sub -15 grade C. Diferenta de vascozitate este ceva, insa foarte mica. Mare e si diferenta de vascozitate intre rece-cald oricum. Cu ungerea pompei..o fi contand si acolo ceva...Personal, nu stiu cat...

Ideea e sa ai cat de cat ceva antigel acolo, macar o cincime.. :blink:

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ufff.. adica.. daca eu am in masina numai antigel (G12), pur, nu e bine ? :) trebuie sa ma duc sa mai dau jos din el si sa il diluez cu apa distilata ? ar fi un moment nasol.. ptr. ca, in primul rind, am dat o galeata de bani pe el, ca l-am schimbat cu totul.. cel vechi avea o ''minunata'' culoare gri noroios.. si, in al doilea rind, habar nu am cum se face manevra asta cu dat jos zeama din motor.. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca nu e greu ma! :) Cel mai usor scoti din vasul de expansiune! Daca vrei poti deconecta un furtun care merge la el si curge singur!

Ar fi bine sa pui cat de cat si apa, macar un 10% sa nu ai o surpriza de -20 grade C in urmatoarele zile/saptamani si sa iti inghete!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recomandabil e sa ai 40% apa si 60% antigel, sau 50% cu 50%. Poti sa incerci cu o seringa mai mare si un furtunas sa scoti niste antigel din vas si sa completezi cu apa distilata. Nu e greu. Si nu trebuie sa desfaci tot vasul sau alte complicatii de genul acesta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ufff.. adica.. daca eu am in masina numai antigel (G12), pur, nu e bine ? :blink: trebuie sa ma duc sa mai dau jos din el si sa il diluez cu apa distilata ? ar fi un moment nasol.. ptr. ca, in primul rind, am dat o galeata de bani pe el, ca l-am schimbat cu totul.. cel vechi avea o ''minunata'' culoare gri noroios.. si, in al doilea rind, habar nu am cum se face manevra asta cu dat jos zeama din motor.. :)

Esti sigur ca e pur? G12 poate fi ambalat pur sau gata diluat. Verifica (daca mai ai cum) ce scrie pe ambalaj referitor la punctul de inghet. Daca e -40 inseamna ca e deja diluat cu apa distilata.

Un exemplu orientativ la dilutia cu apa distilata: de la -40 diluat 1/1 te duce la -15 aprox (nu la -20 cum te astepti). Deci ai grija cat diluezi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...

am si eu o mica dilema.

recent am schimbat distributia la o octavia.

din cate stiu volumul instalatiei are cam 6,8 l

in urma operatiunilor s-a pierdut cam 2,8 l din instalatia de racire si s-a completat cu 2l antigel Hepu g12 plus si cam 0,7 apa distilata.

lichidul vechi masurat tinea la -25grade, deci 4l ramasi erau la -25gr

este ok proportia? ma gandeam sa nu fie totusi prea concentrat sa-mi face rele p'acolo.

cam cat ar avea acum?

am gasit pe net ceva specificatii g12 plus, care apar si pe bidon

" Raport diluare :

-8°C ............20% (antigel)....................80% (apa distilata)

-15°C ..........30% (antigel)....................70% (apa distilata)

-25°C ...........40% (antigel)...................60% (apa distilata)

-37°C ...........50% (antigel)...................50% (apa distilata)"

Modificat de mihi78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihai.Nechifor

Nu are ce rau sa faca daca e putin mai concentrat. Dar daca e mai vechi de 2 ani mai bine schimbai tot

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ai vrut sa zici 5 ani nu 2, ca nu e lichid de frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

H2OEGlycEutectic0.gif

Graficul este mai mult decat explicit. Cu roz este reprezentat amestecul lichid si celelalte culori este reprezentat amestecul solid.

Pe axa x avem temperatura, pe axa Y avem amestecul de etilen glicol cu apa.

Deci pentru un punct de inghet minim avem un amestec optim de apa si etilen glicol. (acesta fiind un punct eutectic,putin peste 60% procentul de etilen glicol ).

Modificat de Ionut78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

acest grafic e valabil in mod egal si pentru benzina si pt diesel?

 

daca se pune 80% antigel G12+ ne asteptam la o protectie(ungere/transfer de caldura) mai buna a motorului sau mai slaba fata de 60% cat este optim pt inghet? 

 

sunt curios cum ar arata un grafic in functie de protectia motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Procentul MAXIM de antigel este de 60% și nu trebuie atins decât în cazuri excepționale (Siberia). Tot ce este peste 50% înseamnă răcire deficitară vara.

Sent from my S500 using Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles. eu recent am adaugat concentrat pt completare si am creeat aproape 60% antigel acum, pot considera ca cel care era deja neschimbat de multi ani s-a facut si el "mai apa" intre timp?

adica de-al lungul anilor consideram ca avem cat am pus la inceput sau mai putin antigel si mai multa apa din cauza pierderii proprietatilor in timp(eu punand G12 si cred ca tot asta aveam in stistem)?

 

daca da, la G12+ la fel putem considera, ca se mai pierd niste procente in timp?

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Antigelul nu-și pierde proprietățile în timp. Te sfătuiesc să-l diluezi cel puțin pana la 50%.

Sent from my S500 using Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai am luat un bidon de antigel original concentrat de la dealerul VW de langa mine .

Codul este G012 A8FA4 ....merge la VW si Audi.In spatele bidonului am harta de amestecuri vs temperaturi ext. si anume

ptr -37 C se combina 50/50 antigel/apa

ptr -52 C se combina 60/40 antigel/apa

ptr -64 C se combina 70/30 antigel/apa

 

am gasit asta plus cineva a pus poze cu manual de seat si scria ca se pune pana la 60%, iar ca din fabrica ar veni cu 40%. mie mi-au schimbat o data la reprezentanta si probabil or fi pus tot 40%. acum 2 ani l-au verificat, nu mai stiu cat a zis de temperatura, dar era ok.

 

pe bidonasul de l-am cumparat acum scrie ca e recomandabil schimbarea antigelului la 3 ani, deci inteleg ca isi mai pierde proprietatile, e G12 cu norma vw TL 774 D-F .

 

ce mai scrie pe bidonas in engleza e : noise reduction ?!, life extension, anticorosive efect.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!