Jump to content

Martor uzura ?


plc
 Share

Postare recomandată

Salutare , am pe masina niste anvelope asemanatoare cu cele din poza si pana la martorii subliniati in poza mai sunt vreo 3 mm . Cant este recomandata schimbarea lor in momentul in care ajunge uzura la martori ? Am observat ca si masina franeaza pe distante mai mare decat ar trebui desi ABS-ul lucreaza .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi nu am dat search sunt convins ca exista deja raspuns pentru intrebarea ta undeva pe un alt topic.

Nu se vede poza atasata, astfel este greu a ne da seama ca este de vara sau de iarna, apoi nu stim care este DOT-ul acestuia, de ce afirmi ca ar trebui sa se opreasca mai repede? Carosabilul este curat, uscat? franele cum sunt? Sunt o groaza de factori care influenteaza franarea. Sunt de parere ca un moderator o sa mute (sau o sa inchida acest topic), pana atunci vezi ce s-a modificat de la ultimul test efectuat de catre tine.

'till than drive safe :Driver:

Modificat de janos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MUltumesc . Am cautat si eu pe forum cateva raspunsuri ..

Am uitat poza :icon_thumright: ... este vorba de vara .

Spun ca franeaza mai greu fiindca facusem in toamna pe carosabil uscat la un 80 km/h cateva teste si masina folosea abs-ul si frana cam in 10 11 metri ..binenteles cu aproximatie . Acum nefiind sigur daca uzura isi spune sau nu cuvantul am deschis topicul sa ma lamuresc ce-i cu martorii aia ..

post-58289-1267890893_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In masura in care ai facut testul acum (vreme rece) testul nu este elocvent.

Daca ar fi fost temperatura identica dar carosabil murdar atunci profilul (adancimea acestuia) influenteaza scoaterea mizeriei de sub anvelopa (identic pe suprafata umeda). Astfel daca uzura anvelopei nu este sub cea recomandata (in anumite legislatii impusa) atunci nu vad rostul schimbarii acestuia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doot = 0104 , deci sunt fabricate in 2004 .. dar sincer nu cred ca astea-s anvelope ce nu prezinta siguranta (fiindca citisem pe forum ca sunt garantate cam 4 ani de la data fabricatiei ) ... am vazut unele la altii ce au crapaturi si tot nu explodeaza ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai in primul rand anvelopele mentionate de tine sunt de vara, la temperaturile care sunt acum numai vara nu este, deci testul tau nu este deloc concludent. Pe vremea asta cauciucul (materialul) este dur, din cauza frigului de afara iar proprietatile lui sunt puternic reduse din aceasta cauza.

Intr-adevar acei martori sunt martori de uzura, cand uzura anvelopei atinge acei martori nu mai este recomandat sa folosesti anvelopa, in unele tari fiind lilegal folosirea acesteia.

Acum vad ca testul facut de tine a fost in toamna, in continuare ramane problema temperaturii valabila. Franare de la 80km/h la 0 km/h (stop) in 10-11 m e foarte ok (la 100km/h masina se opreste in app. 17m)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot respectul,daca cineva imi arata si mie ca franeaza de la 100km/h pana la oprire totala in 17 metri ?! cred ca cifra corecta e undeva la 40 m.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi cer scuze, abia acum am vazut ce am scris, defapt vroiam sa scriu app.37m

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doot = 0104 , deci sunt fabricate in 2004 .. dar sincer nu cred ca astea-s anvelope ce nu prezinta siguranta (fiindca citisem pe forum ca sunt garantate cam 4 ani de la data fabricatiei ) ... am vazut unele la altii ce au crapaturi si tot nu explodeaza ..

Eu cred ca niste anvelope originale facute de o firma buna duc si 10 ani fara probleme. Eu unul am folosit niste Michelin Energy made in france luate SH, fabricate in 1995 si le-am folosit pana in 2007, deci aveau de 3 ori durata de viata garantata. In ultima vreme le pusesem pe spate, fiindca devenisera slick-uri, dar nici vorba sa faca explozie, galme sau macar sa scape aer.

O anvelopa face explozie daca se deterioreaza structura de rezistenta formata din corzile metalice, respectiv nylon.

Acum insa nu sfatuiesc pe nimeni sa faca experimente de genul acesta cu propria lui viata...

Safety first! :somnmare:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru pareri .. omul cat traieste invata , vorba aia . M-am lamurit acum si cu martorii pentru care am deschis si topicul .

Testul il facusem la peste 15 grade in mamaia in perioada cand poti sa te dai si peste cap ca nimeni nu baga de seama .

Drept urmare raman cu anvelopele inca un an si schimb eventual doar cea de pe fata dreapta care are niste umflaturi de la o groapa . Dar daca pun o anvelopa mai noua numai pe dreapta fata afecteaza cu ceva franarea ? Am observat ca mereu masina se duce drept indiferent de starea carosabilului cand franez brusc . E posibil cu o guma mai buna pe dreapta sa traga dreapta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e foarte posibil acest lucru, directia si franarea iti vor fi afectate. Ce ai zis tu nu e deloc recomandabil, de ce? In primul rand o anvelopa noua are aderenta mai buna decat una uzata si in plus gandeste-te la greutatea anvelopei noi si si a celei uzate...plus diferenta de inaltime, care nu e foarte mare dar la viteze mari isi face cunoscuta prezenta.

Acele umflaturi se numesc "galme" ele se produc cand insertia de metal din anvelopa se rupe (datorita unui impact,groapa) si in principiu nu este recomandat sa se mai circule cu anvelopa asa (pericol de explozie).

Te rog pune o poza cu acea anvelopa se vedem despre ce este exact vorba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt mai multe , le-am facut noaptea .

img1654te.th.jpg

img1660g.th.jpg

img1662j.th.jpg

img1667dx.th.jpg

M-am hotarat sa-mi mai cumpar o anvelopa Continental ca cea de pe rezerva (care-i aproape noua) si sa schimba doar pe fata ca sa am siguranta la drum lung . Pe spate le las pe cele vechi ca mai merg folosite .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Asa mi-am pus si eu... Mi-am gasit o anvelopa de le rezerva si cu rezerva mea am facut 2 bune la pret mic! Sunt convind ca din cauza dot-ului vechi nu mai au aceeasi calitate, proprietati dar asta este!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...
Michael Wittmann

Vin si eu cu o problema:

Acum vreo doua saptamani am schimbat anvelopele de vara cu cele de iarna. La momentul la care le-am depozitat pe cele de vara pe balcon, fiind una langa alta, am observat ca una din ele este mult mai uzata decat celelalte trei. Din pacate sesizand diferenta doar dupa schimb, nu pot sti la care roata era. Care sa fie motivul acestei diferente de uzura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de uzura. Daca e uniforma, poate fi din cauza compozitiei. Poate face parte din loturi de anvelope diferite si date de fabricatie diferite. Daca este uzura neuniforma , adica , interior , exterior , banda de rulare , atunci cauza poate fi o suspensie cu jocuri. Se intampla sa apara astfel de diferente de uzuri.

P.S. si mai exista o posibilitate: Sa fi pus rezerva de vara daca ai facut vreo pana si sa fi uitat sa o inlocuiesti dupa ce ai fost la vulcanizare. Astfel , rezerva poate avea uzura diferita fata de restul anvelopelor. :blah_:

Modificat de Jurasik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Michael Wittmann

Uzura e uniforma, iar anvelopele au aceeasi data de fabricatie. Posibil sa fi fost varianta cu rezerva (masina e cumparata de cateva luni).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!