Jump to content

Golf 6 - Lag al pedalei de acceleratie


blordc
 Share

Postare recomandată

Cand mi-am prezentat masina am explicat acolo ceva ciudat la pedala de acceleratie un lag care multi au zis ca e lag turbo insa nu e asa. Deci daca aps pedala de acceleratie nu se intampla nimic pt o secunda sau mai putin. Lagul turbo este atunci cand apesi pedala de acceleratie si iti creste turatia instant si apoi ai un raspuns intarziat de la turbo. Deci se pare ca au patit si altii, la mine e la fel Aici in alte tari cum ca nu ai raspuns imediat de la pedala de acceleratie. Se pare ca e la toate masinile din cate am citit pe aces topic de mai sus cel putin la Golf 6 gti. Am deschis acest topic ca sa vad daca si altii din Romania au aceasta problema.

Modificat de blordc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se manifesta cand accelerezi brusc din turatia de mers in gol, atunci e turbo-lagul. Dar sa intelegi fenomenul trebuie sa stii cum functioneaza o turbina si mai ales DIN CE CAUZA apare turbolagul si ce este el de fapt. Ceea ce ai descris tu (apesi acceleratia si nu se intampla NIMIC o secunda) este exact turbo-lagul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa zic si eu, asa se simtea si la dieselul meu cand am experimentat. insa o benzina se conduce prin definitie mai turat. daca apesi la 1000 de ture cat poti pe acceleratie e normal sa nu se intample nimic notabil.

daca se manifesta asa si la sa zicem 3000rpm atunci e clar ceva in neregula. dar la turatii f mici e ceva normal sa fie asa. te inveti sa nu o mai lasi asa jos in ture si o sa vezi ca o sa uiti de turbo-lag.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma cam indoiesc ca daca ai 1000+ ture si apesi pe acceleratie si nu ai raspuns imediat inseamna turbo lag. Din cate stiu eu la 1000+ ture nu iti intra turbina deci de unde turbo lag?

Incercati sa cititi si problema altora care am pus-o in primul post si o sa vezi ca e explicat de cineva ce inseamna turbo lag si ce inseamna sa ai cum zic ei "throttle lag","dead space".

"There should be no delay what so ever.

As long as there is pedal movement, the engine revs should change.

The pedal is attached to a rheostat (throttle position sensor) that sends a signal to the ecm. The ecm is the governor that controls the fuel management system vis a vis the injectors and throttle."

deci.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci ce?

ai dat un citat care nu spune nimic nou dar nici nu explica nimic.

la o masina turbo normala: turbina merge absolut continuu, fiind pusa in functiune de gazele arse si combustibili nu consumi decat cand e motorul oprit :). este adevarat ca turbina nu merge la maximul de rotatii la relanti sau la turatii mici, dar merge. deci la 1000 de ture iti merge linistit turbina si ai turbo lag si asa se manifesta el, indiferent cine ce zice. mai este adevarat si faptul ca poate diferi numele de la un caz la altul, dar e vb de acelasi lucru, numele nu e relevant. e normal sa se intample asta la turatii mici. eu mai stiu asa: ca sa nu apara fenomenul numit "surging" care poate culmina cu ruptul turbinei, e recomandabil ca la putine ture sa nu te proptesti cat poti in acceleratie, de altfel daca o faci ai sa vezi ca nici nu se intampla mare scofala, producatorul motorului (dupa parerea mea, sper sa nu spun prostii) inzestrand motorul cu un mecanisc de protectie astfel. adica te descurajeaza sa faci chestia asa des prin faptul ca masina nu e responsiva.

la tine e altfel: tu oricum ai si turbina si compresor la tine sta altfel treaba, probabil tu simti putin altfel acest turbo-lag.

nu ne-ai zis in ce plaja de turatii ai sesizat problema daca e cum banuiesc eu f jos in ture, poti sta linistit. invata sa conduci masina putin mai sus in ture, macar 2000 sa fie. un motor nu consuma deloc mai putin daca e subturat, ci din contra, consuma mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la tine e altfel: tu oricum ai si turbina si compresor

2.0TFSI are doar turbina. Nici urma de compresor.

Ma cam indoiesc ca daca ai 1000+ ture si apesi pe acceleratie si nu ai raspuns imediat inseamna turbo lag.

Ba exact asta inseamna turbo lag. La turatii mici turbina nu se invarte la turatia ei maxima, deci cuplul oferit la turatiile respective va fi unul echivalent (sort of) unui motor aspirat. Mai pe romaneste, sub turatia la care turbina lucreaza la capacitate maxima, ai cuplu redus. Diferenta pe care o simti intre cuplul la turatii foarte mici si cel la turatii de peste 2000 (sa zicem) este turbo-lag. Incearca sa n-o mai calci sub 2000 si o sa ai o surpriza foarte placuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba ma tem ca TSI-ul de pe GTI MK6 are si compresor si turbina! Din cate am vazut turbina incepe sa lucreze "calumea" de la 3000 ture in sus.

Un mic lag am observat si eu la modelul asta,dar nu intodeauna. blordc incearca aceeasi chestie cand astfaltul este uscat si ESP off. Poate ai sa sezizezi diferenta.

Modificat de Brambus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

are si compresor la el insa intai intra compresorul si apoi turbina. ca sofer nu simti cand inceteaza una si intra cealalta, doar simti ca trage masina f bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oameni buni e doar un element de marketing" TSI ",deci nu inseamna ca daca ai pe masina aceaste litere , motorul are si turbina si compresor.Doar motorul de 1.4 are asa ceva.(170,160,140 hp) 2.0 TSI are doar turbina.

Revenind, cand am avut sa ocazia sa conduc un GTI mk6 , sincer sa fiu nici nu am observat acest fenomen, mai ales ca era si un DSG , si cand acceleram brusc ,cumulat cu downshiftul , senzatia de lag in turbo era practic anulata . Daca tu ai manuala , si cumva se iveste o situatie de genul in care te afli in treapta a 4 a de viteze , ajungi la o turatie de 1000+ , pana in maximum 2000 rpm, si accelerezi brusc , ai acel raspuns mort ,"death throttle" , datorat lipsei de cuplu la acea turatie , cumulat cu o subturare a motorului , treapta necorespunzatoare pentru viteza aferenta. Asta o poti pati in toate treptele de viteza daca nu sunt utilizate in regimul lor de turatie . Si turbo lagul e practic atenuat la 2.0 tsi , fata de multe alte motoare turbo pe benzina , de cilindree medie, datorita noilor tehnologii folosite. Incearca sa mentii un regim de turatie mai ridicat pentru a a atenua acea senzatie de lipsa de putere , sau daca nu fa o vizita la service .

Mult succes.

Modificat de BigSmith
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In turatii mici nu ai suficiente gaze de esapament => nu are ce sa invarta turbina (turbina se invarte dar incet) => turbina nu poate furniza presiune de aer in admisie. Degeaba dai blana din relantiu, injectia poate baga mai multa motorina in cilindri, dar inutil caci turbina nu poate baga aer, iar ca sa arzi o cantitate mai mare de combustibil ai nevoie de un volum mai mare de aer. Geometria variabila a fost inventata exact pentru a reduce turbo-lagul.

De aici avantajul compresorului, poate furniza presiunea necesara in admisie indiferent de turatia motorului, deoarece nu este conditionata de gazele de esapamant. Bineinteles compresorul are alte dezavantaje, fiind antrenata permanent consuma resurse in mod continuu, pe cand turbina merge gratis, deoarece este actionata de un produs rezidual al motoarelor, de gazele de esapament.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu reusesc sa gasesc daca e cu compresor sau nu. daca nu are decat turbina mai mult ca sigur el simte turbo-lagul de la turatii mici. eu am mers cu gti6 dar fiind cu dsg, desi i-am dat cat am putut incepand de jos, dsg-ul ar retrogradat si nu am simtit absolut niciun turbo lag (1-0 pt dsg aici :icon_thumright: ). dar e simplu si la manuala, te obisnuiesti sa o conduci in asa fel incat sa eviti acea usoara perioada moarta. oricum e mica fata de cum e la un diesel unde e chiar groaznic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

2.0TSI are doar turbina... din cate am discutat/inteles, presiunea de lucru ceva mai mica a turbinei o face sa traga ceva mai de jos, dandu-ti senzatia ca ar avea si compresor mecanic

Modificat de dudu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TSI = Twincharged Stratified Injection sau Turbocharged Stratified Injection

uite aici un link ca sa va lamuriti ca nu exista la 2.0 tsi si compresor; va arata toate modelele cu si fara:

http://de.wikipedia.org/wiki/TSI_(Motorentechnik)

eu nu am nici un fel de lag cand apas pedala de acceleratie, ma refer la 2.0 TSI pe scirocco care e acelasi cu GTI; cu siguranta cei ce au asa ceva, au o problema; dar nu cred ca e vorba de turbina in nici un caz.

Modificat de sorinsab
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci fenomenu e foarte sesizabil la treapta 1 la plecarea de pe loc in rest e insesizabil. Sau daca ai peste 2000+ ture si bagi pedala la fund la fel patesti ca nu raspunde imediat. Daca apesi mai usor o ia mult mai tare decat daca apesi la fund pedala. Intradevar cand retrogradezi cum face DSG nu simti chiar nimic. Iar DSG in treapta 1 nu il simti. O sa vad cand imi fac timp sa trec cu ea pe la service. Eu nu am mai mers cu alt gti mai nou si nu am cum sa fac comparatie(fata de cea veche care raspunde imediat asta mi se pare lenesa cand apesi pedala la fund).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate fi si o problema. Turbo lag-ul nu inseamna "nu se intampla nimic" ci "nu se intampla mare lucru", masina tot accelereaza, urca in ture dar lent pana cand turbina face presiune cum trebuie si atunci acceleratia e mult mai puternica. Fa o diagnoza si daca ai posibilitatea fa schimb pt cativa km cu un alt gti 6 manual sa vezi daca e diferita senzatia.

Offtopic: Fara a dori sa jignesc pe cineva dar e pacat sa cumperi un GTI si sa nu stii ce se invarte sub capota (vis a vis de 2.0 TSI).

Modificat de spb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Semi offtopic, dar interesant : dupa cate stiu eu, pe benzinare (cu cateva exceptii - Porsche) nu exista turbo cu geometrie variabila. Am dreptate ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa 3000 ture nu se simte nici un lag, nimic trage de rupe. I-am dat 130 in 8 sec aproximativ(am facut un filmulet si de acolo am calculat 8 secunde).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma simt deloc jicnit spb.....masina o am de f.putin timp nu am avut timp sa studiez detaliile si in schimb am zis nu am dat cu paru, bineinteles citisem undeva asta ,dar se pare ca informatia este gresita. Si acum sa fim sinceri tu chiar sti tot ce ai sub capota la o masina noua? Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@oaspetele: Fluxul de gaze la benzinare este mai fierbinte ca la diesel si elementele mobile din interiorul turbinei s-ar topi. La Porsche probabil a fost posibila folosirea unor ultramateriale, costurile nefiind asa "dictatoare" cum sunt la masinile de consum. Probabil in 5-10 ani toate bezinarele vor avea geometrie variabila.

@blordc: Daca poti fa un filmulet cu lag-ul de care vorbesti. Marcheaza cumva momentul apasarii aceleratiei sa vedem si noi ce se intampla cu turatia si viteza.

@Brambus: In general cumpar informat dar cu siguranta nu stiu "tot" niciodata si oricine greseste. Doar ca mie imi pare normal ca un posesor de GTI sa stie cum se face aspiratia masinii, cum stie ca are 4 cilindri si nu 6 in V, ca are 4 roti si nu 8 ca la camion, ca e pe benzina si nu diesel etc. Oricum... omul cat traieste invata. Nu pot decat sa te felicit pt masina ta, sa iti urez multi km fara incidente, sa ai grija de ea si ea de tine si sa schimbam in continuare pareri pe forum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

off: Multumesc la fel .......asa cum ai zis omul cat traieste invata! La masina anterioara GTI-ului stiam si cel mai mic surub ce face. Informatia asta referitoare la compresor o citisem tot pe un forum nu zic care :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intreb si eu ca un neofit, deci nu dati cu piatra. Exista diferente intre turbolag la un benzinar si un diesel? Stiu, am functia search la indemana. Turbina si compresor, care intra prima si are vreo influenta capacitatea motorului, nr. de cilindri, arhitectura agregatului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catre initiatorul topicului: nu am inteles daca ai lagul cand esti in mers (ai cuplata o treapta de viteza) sau cand stai la relanti si apesi acceleratia si nu se intampla nimic timp de o secunda.

Am observat la un Golf GTD din 1996 problema asta: apasam acceleratia la relanti si avea o mica intarziere pana cand ii venea motorina si urca turometrul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai din cate am citit pe aici ar fi turbo lag ca dupa cum zice un coleg turbina merge tot timpu insa nu la capacitate maxima si cel mai sesizabil e cand nu merge la capacitate maxima. Asta la treapta 1 daca bagi in viteza si nu o turezi destul se poate intampla, iar daca sta la relanti si apesi brusc pedala de acceleratie nu se intampla nimic pt 1 sec dupa care raspunde prin cresterea turatiei. Deci e turbo lag. Daca o turezi nu mai sesizezi nimic raspunde instant. Daca mergi de exemplu constant si apesi la fel pedala de acceleratie la fund dupa o perioada, din mers constant pana in acceleratie la fel are o intarziere mica sub o secunda dar e sesizabila. Daca schimbi in inferioara de exemplu cum face automata cand apesi brusc pedala de acceleratie normal ca nu se mai simte acel lag. Oricum e destul de ciudat pana te inveti. Eu am trecut de la aspirata la turbo care e putin diferit si trebuie sa te inveti cu el. In rest foarte multumit pana acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai cautat si am gasit dar nu e confirmat de pe un site oficial ca:

"The limiters are in the OE software as a hardware protection and have been present in all chain drive 2.0T models. This is one of the items we modify in order to increase smoothness. You will not get any of that jerkiness with our software, all of the "delays" are gone."

Deci nu e un turbo lag, si un soft ar rezolva problema. O sa mai postez cate ceva daca mai gasesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...iar daca sta la relanti si apesi brusc pedala de acceleratie nu se intampla nimic pt 1 sec dupa care raspunde prin cresterea turatiei

Hmm... pe mine pasajul de mai sus ma face sa cred ca nu e (doar) turbo lag-ul de vina. Daca o secunda dupa apasarea pedalei nu creste turatia deloc, nici macar cu 100rpm, poate sa fie alta problema... La masina pe care o am (nu VAG), are o cursa de vreun centimetru in care chiar nu se intampla nimic, nici dupa o secunda, nici dupa 10 secunde, sper ca se poate regla usor in service. Se poate sa fie si la GTI-ul tau aceeasi problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • GabiB77 changed the title to Golf 6 - Lag al pedalei de acceleratie

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!