Jump to content

Problema stergator luneta O2


CristiGTI
 Share

Postare recomandată

Iata ce am descoperit:

- Carbunii de la motoras blocati , insa i-am deblocat

- Mecanismul stergatorului este stricat in sensul ca sunt 2 lamele care fac stergatorul sa se opreasca si care sunt uzate

Toate astea sunt culminate de lipsa de etanseitate a mecansmului astfel ca mai mult de jumatate din apa care ar trebui sa ajunga pe luneta se duce in tot mecanismul stergatorului si mai apoi in portbagaj

Concluzie finala: imi trebuie un nou motoras.

Stie cineva cat costa unul nou? Care este pretul pe ETKA?

Modificat de Clodius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca se poate arde motorasul pe spate daca avem instalatie de xen.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU, doar cel de pe fara, care e pe protocol LIN.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit motoras. Din pacate este in Craiova si o sa-l montez sambata.

Florin75, cum scriam mai sus problemele cele mai intalnite la stergatorul spate sunt:

- carbuni blocati

- mecanism ruginit, circuit integrat intrerupt sau alte componente stricate

- firele de la imbinarea intre caroserie si hayon rupte

Modificat de Clodius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update: Am schimbat motorasul si merge ca nou.

Eroarea pe maneta a ramas, deci tine intr-adevar de intermitenta stergatoarelor fata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CA sa scapi de acea eroare, desfa maneta si curata cu alcool contactele de la selectorul de trepte.

Cu cat ai gasit motorasul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prea complicat sa dau volanul jos, sa desfac maneta... poate ma ajuta coneva cu operatiunea asta.

Motorasul l-am cumparat din Craiova cu 100 RON. Am si garantie 1 luna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU trebuie sa dai maneta jos, se desface doar partea din spate a manetei si se scoate placuta cu contacte de acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Claudiu ti-am zis ca am eu maneta sa o probam daca vrei....nu verificasem dar este ca a ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Stiu ca e un topic mai vechi, dar poate ca va ajuta si pe altii explicatiile urmatoare:

 

Defectiune: nu functioneaza stergatorul luneta.

 

La actionarea comenzii stergatorului de la maneta se aude releul ca "clicaie" deci ia comanda; am masurat cu un voltmetru pe bornele de la mufa motorasului si apar tensiuni pe toate cele 4 borne, deci am banuit ca, maneta si cablaraiul sunt bune, asa ca am trecut la demontarea motorasului.

Am demontat capacul ala de plastic de pe interiorul haionului (cateva cleme metalice + surubul de la manerul de cauciuc) si am constatat ca au avut loc ceva scurgeri de lichid, scurgeri care nu le poti observa deoarece apa se scurge, printre haion si masca de plastic, exact pe gaura de la sistemul de inchidere al haionului.

1_zpsrrzpdzha.jpg

 

Am demontat capacul metalic de la mecanism.

2_zpstgstekv2.jpg

3_zpsqjtjmrnh.jpg

 

Problema constatata e urmatoarea: mecanism blocat din cauza infiltratiilor de lichid care au condus la ruginirea mecanismului, si o uzura a axului.

5_zpsv5lx5cti.jpg

6_zpsjrwy1jkf.jpg

 

Din cauza uzurii axului, acel simering de etansare nu si-a mai facut treaba, in timp rezultand rugina cu pricina.

Am curatat cat mai bine de rugina, urmeaza sa ung mecanismul cu vaselina, si am dus axul la un strungar pentru rectificare/bucsare pentru aducerea la cotele necesare.

Am achzitionat si un simering nou (dimensiuni 10 mm interior, 18 mm exterior).

Pe luni e gata si axul, asa ca mai revin cu poze cu axul bucsat si sa va spun cum functioneaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, revin...
Am bucsat axul in zona simeringului de etansare, am montat un simering nou, am gresat bine cu vaselina toate angrenajele, am montat ansamblul pe masina si... deocamdata functioneaza perfect, nemaiexistand scurgeri de lichid in angrenaj.
sk1_zps6gallg2l.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Stergatorul spate blocat cam la 1/3 din cursa.s-a mai batut cineva de problema oare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da... incepe prin a verifica firele in mansonul de cauciuc de la hayon. Daca sunt in regula, desfa motorasu si vezi daca e coroziune prin el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De obicei problemele apar la axul care misca stergatorul...se desface motorasul, se scoate duza care stropeste se pune piulita care tine bratul stergatorului la loc infiletand.o pe jumatate(cu bratul scos) si se bate usor pana iese acel ax...eu am gasit acolo pamant si rugina de pe timpul lui mihai viteazu'... Tot asa se bloca, si nu mai voia sa se miste. .dupa curatare se misca cu viteza luminii...maine cand ajungi la masina pui contactul sau o pornesti apoi dai sa stropeasca pe spate si te duci si il ajuti putin...pentru ca daca stergatorul nu se misca timp de vreo 10-15 secunde cred ca ii taie alimentarea si degeaba te mai chinui(ca sa mearga din nou tre sa opreati masina si sa astepti ceva timp sa mearga din nou) cel putin asa facea la mine. O seara buna. Dacavrei mai multe detalii astept pm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Am si eu o problema cu stergatorul de la luneta, a inceput sa nu mai revina pana la pozitia de "jos" si dupa s-a blocat la aproape un sfert de cursa, apa merge daca dau de maneta, dar stergatorul a ramas blocat.

Masina este inca in garantie, se poate rezolva in garantie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bineinteles ca trebuie rezolvat in garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, multumesc. Maine sun la Skoda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare, am si eu o problema asemanatoare (cu ce s-a mai discutat pe aici, scuze daca nu se potriveste).

 

De ceva timp (cam dinainte de iarna) stergatorul de luneta nu mai arunca prea bine apa pe spate. Initial am zis ca e duza infundata, am lasat-o peste noapte in otet, a mers ceva mai bine o vreme, apoi iar a facut asa. Peste iarna nu am prea avut nevoie de spalat luneta, asa ca nu am mai bagat-o in seama. Cum a venit primavara, si am vazut ca tot asa face (stropea apa cam pana la jumatatea stergatorului, in cazurile cele mai bune), am zis sa o schimb.

Moment in care incepe distractia. Pus duza noua, la fel, maxim pana la jumatatea stergatorului. In prima zi. In a doua zi si mai putin, iar cand am tinut maneta apasata am inceput sa aud ca un țâșnit in habitaclu, pentru ca in cele din urma sa inceapa sa iasa spuma in habitaclu pe la grila de ventilatie din fata (cea lunga de pe bord de langa parbriz). N-am insistat prea mult. A treia zi am insistat (ce baiat destept are mama), si ce sa vezi, nu a mai iesit spuma prin grila de ventilatie.

Nu, de data asta a inceput sa curga direct pe sub / prin spatele volanului (in spate pe luneta parca mai ajungea un spârcâit, asa, de lichid).

Asa ca intrebari intrebatoare:

- banuiesc ca a iesit o mufa in fata - pot ajunge la ea sau ar fi cazul de service?

- ca sa iasa totusi mufa asta, inseamna ceva presiune prea mare prin traseu (ma gandesc eu) - ce/cum as putea verifica daca traseul in rest este ok?

- in fine, ce ma sfatuiti sa fac/verific?

Multumiri anticipate!

(nu mai stiu daca apare semnatura, Octavia 2FL, 2011, 1.6MPI)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt mufe acolo. decat sa desfaci bordul sa cauti defectul, tragi alt furtun din fata de la motor pana in pragul stang.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

idiotii au trecut furtunul.prin bord ca sa il duca in spate si se intampla sa mai frece pe niste muchii de metal si se sparge. Si au folosit tub de plastic, predispus la intarire, mai ales cu solutii proaste de parbriz. 

Poti cumpara de la reprezentanta kit de reparatie ( cuple pt tubul de plastic) si tub de plastic la bucata de 10 m.

 

putin offtopic :

Oltcit.ul.meu avea o solutie constructiva mai simpla si extrem de eficienta - vas separat de stropgel plasat in aripa din dreapta spate. Mai usor tragi 2 fire electrice  decat un furtun din fata pana in spate, dar e mai scump sa pui 2 vase si 2 pompe 

 

 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Vreau sa intreb si eu daca ati mai avut probleme cu furtunul de la spritiera pe spate . Mie imi curge lichidul chiar deasupra la panoul de sigurante . Stie cineva cum pot remedia problema cum pot schimba furtunul acolo? Sau cum desfac bordul , componentele de plastic sa ajung la furtun ?( mentionez ca lichidul curge in interior nu in exterior). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12.04.2016 at 19:06, Al Bundy a scris:

Nu sunt mufe acolo. decat sa desfaci bordul sa cauti defectul, tragi alt furtun din fata de la motor pana in pragul stang.

Se poate schimba din afara ? Unde e motorasul de stergatoare sau trebuie schimbat de la pompa complect ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se poate din afara, el este pe sub bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!