Jump to content

Golf VI GTI VS Golf VI GTD


blordc
 Share

Postare recomandată

1. Eu m-am raportat la consumul obtinut de soacra-mea cu o Octavia 2 Combi 1.9TDI DSG in Bucuresti si afara(8l in oras si ~6 afara). Asta ca sa fac un calcul grosier.

2. Nu am spus nicicand ca Golf GTI sau GTD sunt masini de duminica, din contra.

Ma refeream la remarca ta privind consumul diesel-ului: "Daca folosesti masina numai ca sa te plimbi si sa te fatai cu prietenii nici nu o sa intelegi." . Masinile tocmai pentru asta sunt facute, sa te plimbi(sau sa mergi, cum vrei) si sa te fatai, fie ele GTI sau GTD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu vreau sa ma refer la costuri de intretinere.

GTi este un brand in sine. La banii pe care ii dai pe un GTD, iti iei 2.0TDI HL 140cp + optionale de 4000Euro. Ulterior poti sa il chipuiesti la 170cp ca sa nu mai fie asa diferenta de putere eventual niste spoilere. Corect, un adevarat hot hatch nu va fi pe diesel niciodata. Faptul ca arata ca gti-ul interior si exterior (exceptie evacuarea) nu inseamna ca joaca in aceeasi liga. Departe de a spune ca nu este bun GTD-ul, dar fiind lansat dupa GTi, imprumutand 90% din look-ul lui pare doar fratiorul mai mic, copia varianta diesel. GTD e gaselnita de marketing mai mult, GTi este traditie. Cum a inceput sa fie si .:R

Vrei consum, dar sa arate si a GTi, go for the GTD.

Ambele sunt daily drivers. Ferrari e masina de week-end si de plimbari prin Monte Carlo :)) .

Off-topic: Sunt multe masini performante pe diesel, s-a dus vremea cand dieselul era doar pentru SUV-uri. Sa scapam totusi de ideea asta preconceputa. Audi cu motor diesel a castigat 24h de la LeMans :P

Am condus diesel, vestitul 1.9TDi 130cp si acum piticul 1.4TSi 122 iar la brutalitatea acceleratiei mi-a placut dieselul (acum 2.0TDi este CR, nu mai are acea brutalite), dar ador plaja de turatii de pe TSi. Ocazional am condus si un 2.0TFSi 211cp, iar ca feeling nu se compara, senzatia, sunetul evacuarii, iar modul cum accelereaza dupa 3000rpm, te va convinge 2.0TSi :P

Modificat de George Mihail
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt un fan diesel; ultimele 4 masini detinute au fost bmw (3 seria 5(2 e39 si un e60) si un X5) cu motorizare diesel (din care 3 motoare cu 6 cilindri in linie si unul cu 4cilindri) sunetul produs de cei 6 cilindri este specific(un marait aparte), cuplul mare de la turatie joasa si consumul fac din acest tip de motor o alegere justa.Daca ar fi sa aleg din nou o limuzina sau un suv mai mult ca sigur ca ar fi diesel.Exista persoane care nu suporta dieselul si au o parere preconceputa, cum ca dieselul e puturos, face ca un tractor...etc....Tin sa precizez ca din parbrizul GTI-ului am vazut cum un 535 diesel softat se facea tot mai mic dupa 180 km/h... :) Dar GTI ramane un "brand", o legenda, iar placerea condusului nu se compara cu nici un bmw detinut de mine pana acum, daca ar fi sa imi iau din nou un bmw sigur ar fi un M.Pentru ca gusturile se modifica cu trecerea timpului, cu masinile conduse pana atunci, cred ca toti vor mai mult si mai mult, nu o sa se intoarca nimeni de la 140 de cai la 90. Masinile au evouluat, la fel si motoarele, iar acum alegerea diesel vs benzina tine doar de gusturi. Avantajul dieselului e consumul in primul rand, deci ii inteleg pe cei care isi iau diesel doar din motive de costuri,dar ii inteleg si pe cei care isi iau un diesel pentru ca asa e firesc(limo,suv, masini de familie).Daca ai timp sa privesti in jurul tau, in trafic (cel putin in capitala) sunt o gramada de suvuri si limuzine de clasa mare cu motoare pe benzina V8 si nu numai, care stau la fel de mult in loc la semafor in coloana ca si orice clio diesel, costurile fiind si de 5 ori mai mari ca la clio.Am constatat ca e vorba de imagine....pe cat de irational pare...asta e adevaru...cel putin la romani statutul social vrea sa fie reprezentat de masina chiar daca unii au Q7 si stau in chirie...Daca e benzinar, arata ca are bani sa se si plimbe cu el....chiar daca 4.2 fsi e sub 4.2 tdi (si nu vad rostul alegerii variantei pe benzina sub nici o forma).Insa cand vine vorba de un model high-end cum e S8, S 63 AMG sau 760 LI (doar un exemplu) alegerea e justificata.Stii ca ai luat-o "cea mai tare" de pe lista...si ca nu este alta mai puternica, consumul e justificat iar asta e un motiv cat se poate de plauzibil.

Revenind la titlul topicului..am vazut un comparativ intre GTD si rivalii din poza de mai jos cu motoare diesel de 170 de cai facut de auto motor si sport, GTD-ul iesind invingator la toate capitolele.Este o masina foarte buna, cea mai buna din clasa chiar, duce la fel de multi pasageri ca si GTI, spatiul interior este identic, consuma mai putin, arata ca un GTI si desi sunt un fan diesel, nu se va ridica niciodata la prestanta unui GTI care este un hot hatch adevarat (tinuta de drum, acceleratii, sunet, motorul benzinar cuplat la DSG e formidabil (cine a condus stie despre ce vorbesc), plus imaginea pe care ti-o ofera fiind varf de gama de 35 de ani, inventand segmentul de "hot hatch" (acum depasit de R) ,e alta mancare de peste, nu o spun doar din punctul meu de vedere, le-am condus pe amandoua, dar o spun editorii revistelor auto din intreaga lume.

Imi cer scuze pentru partea offtopic.

post-79494-0-14312900-1316717404_thumb.j

Modificat de corad0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

frate...cine zice ca gti ul 6 cu dsg consuma 14 in bucuresti eu ma fac popandau:))

Sunt un fan diesel; ultimele 4 masini detinute au fost bmw (3 seria 5(2 e39 si un e60) si un X5) cu motorizare diesel (din care 3 motoare cu 6 cilindri in linie si unul cu 4cilindri) sunetul produs de cei 6 cilindri este specific(un marait aparte), cuplul mare de la turatie joasa si consumul fac din acest tip de motor o alegere justa.Daca ar fi sa aleg din nou o limuzina sau un suv mai mult ca sigur ca ar fi diesel.Exista persoane care nu suporta dieselul si au o parere preconceputa, cum ca dieselul e puturos, face ca un tractor...etc....Tin sa precizez ca din parbrizul GTI-ului am vazut cum un 535 diesel softat se facea tot mai mic dupa 180 km/h... :) Dar GTI ramane un "brand", o legenda, iar placerea condusului nu se compara cu nici un bmw detinut de mine pana acum, daca ar fi sa imi iau din nou un bmw sigur ar fi un M.Pentru ca gusturile se modifica cu trecerea timpului, cu masinile conduse pana atunci, cred ca toti vor mai mult si mai mult, nu o sa se intoarca nimeni de la 140 de cai la 90. Masinile au evouluat, la fel si motoarele, iar acum alegerea diesel vs benzina tine doar de gusturi. Avantajul dieselului e consumul in primul rand, deci ii inteleg pe cei care isi iau diesel doar din motive de costuri,dar ii inteleg si pe cei care isi iau un diesel pentru ca asa e firesc(limo,suv, masini de familie).Daca ai timp sa privesti in jurul tau, in trafic (cel putin in capitala) sunt o gramada de suvuri si limuzine de clasa mare cu motoare pe benzina V8 si nu numai, care stau la fel de mult in loc la semafor in coloana ca si orice clio diesel, costurile fiind si de 5 ori mai mari ca la clio.Am constatat ca e vorba de imagine....pe cat de irational pare...asta e adevaru...cel putin la romani statutul social vrea sa fie reprezentat de masina chiar daca unii au Q7 si stau in chirie...Daca e benzinar, arata ca are bani sa se si plimbe cu el....chiar daca 4.2 fsi e sub 4.2 tdi (si nu vad rostul alegerii variantei pe benzina sub nici o forma).Insa cand vine vorba de un model high-end cum e S8, S 63 AMG sau 760 LI (doar un exemplu) alegerea e justificata.Stii ca ai luat-o "cea mai tare" de pe lista...si ca nu este alta mai puternica, consumul e justificat iar asta e un motiv cat se poate de plauzibil.

Revenind la titlul topicului..am vazut un comparativ intre GTD si rivalii din poza de mai jos cu motoare diesel de 170 de cai facut de auto motor si sport, GTD-ul iesind invingator la toate capitolele.Este o masina foarte buna, cea mai buna din clasa chiar, duce la fel de multi pasageri ca si GTI, spatiul interior este identic, consuma mai putin, arata ca un GTI si desi sunt un fan diesel, nu se va ridica niciodata la prestanta unui GTI care este un hot hatch adevarat (tinuta de drum, acceleratii, sunet, motorul benzinar cuplat la DSG e formidabil (cine a condus stie despre ce vorbesc), plus imaginea pe care ti-o ofera fiind varf de gama de 35 de ani, inventand segmentul de "hot hatch" (acum depasit de R) ,e alta mancare de peste, nu o spun doar din punctul meu de vedere, le-am condus pe amandoua, dar o spun editorii revistelor auto din intreaga lume.

Imi cer scuze pentru partea offtopic.

corad0:)) adu'l la mn pe 535d ala care te a suparat sa vezi ce plange:))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cred ca la trafic aglomerat, clima pornita, caldura mare, 14 e o cifra data cu indulgenta pt un benzinar de 2L turbo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel mai mult imi plac frazele care incep cu eu cred...adica unii cred ca,si altii au si spun ca...hmmmm.

gti nu o sa fie niciodata gtd si gtd nu o sa fie niciodata gti.luati ce va place fiecaruia,fara a va uita dupa aia peste gard

brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cred ca la trafic aglomerat, clima pornita, caldura mare, 14 e o cifra data cu indulgenta pt un benzinar de 2L turbo.

prietene aici e vba strict de gti 6 nu de alt 2l turbo. eu consum 14 in oras cu gti 6 dsg dar am soft revo. stock consumam in oras maxim 12.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in bucuresti mers normal 12l-12.5l/100 km clima on.

afara -9l-10l/100 km- mers 130-140 km/h depasiri etc..

-la fel de bine poate consuma 7l-8l/100 km cu o viteza de croaziera de 90-100 km/h

aici intervine avantajul GTD-ului ;)

Modificat de corad0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa corad0! aveam nevoie de sustinere:) 14 consum indulgent auzi:)) ala e consum de r20!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

99% din GTI-urile vandute sunt date pentru a fi modificate si conduse "sportiv". Cine-si cumpara un GTI pentru asa ceva nu se gandeste la consum...

Si sunt mult prea putini cei care isi cumpara un GTI ca sa-l tina stock si sa se fataie cu el ca si cu o masina normala. Si aceia cumpara masina doar pentru aspect si imagine, pentru ca te poti plimba prin Bucuresti si cu un GTD care-ti ofera acelasi lucru si cu un consum mai mic.

Si consumul la 2.0 t nu e chiar de speriat. Am condus un VRS 2.0 TFSI(varianta de pe G5 ce-i drept) si seara, prin aglomeratia geniala din Pipera am ajuns acasa cu 11l in bord(fata de 9-9.5 la 1.2 TSI, si am putere la jumate fata de VRS).

E foarte simplu raspunsul.

Cei care vor consum isi iau GTD si mai mult de un Stage 1 nu se duc niciodata.

Cei care vor GTI si-l iau sa-l duca sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut ocazia sa conduc prin Bucuresti un GTI si intr-adevar la mers "normal" consumul era ~12.5, maxim 13. In acelasi timp, GTD-ul presupun (pentru ca n-am condus) ca are undeva la 8. Problema vine din faptul ca la acel mers normal la GTI folosesti probabil vreo 80CP din totalul de peste 200 disponibili. Daca incepi s-o alergi un pic, consumul sare cam urat, lucru care nu se intampla la GTD. Ca atare, nu mi se pare f ok in comparatia asta ca pe de-o parte ridicam in slavi senzatiile date de GTI (pe buna dreptate, fiind net superioare GTD-ului) dar in acelasi timp apar niste cifre de consum care nu prea se pupa cu senzatiile alea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dc vrei tu sa ne contrazicem?:)) gti nu consuma mai mult de 15 alergandu l! punct.

plus ce nu inteleg eu comparatia asta...compari mere cu caise...nu si are rostul:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca si aici compari "mere" cu "caise" cand ai 2 masini identice,cu 2 motoare de litraj identic....atunci cand poti sa mai compari benzina cu diesel?sau de la sine sunt incomparabile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma refeream la strict la consum. adik normal k un benzinar consuma mult mai mukt k un diesel dar nici chiar cu zic baietii de mai sus. ce rost are sa compari 2.0 tdi cu 2.0 tsi ca si consum? nu e logic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca nu e alergat cum trebuie daca nu trece de 15...sa fim seriosi...sunt multi oameni cu GTI pe forum si pot confirma ca uneori si-ar dori sa vada doar 15 consum.

Si al meu 2.0 tdi papa 11-12 daca il alerg. Cu siguranta benzinarul de 2.0 Turbo va fi mai setos de 15 in acelasi stil. Ca sa fie cat de cat corecta comparatia la consum, sa incercam la aceleasi turatii....dar cine oate sta sub 4000 cu un GTI? :D

Dar strict on topic, GTI all the way. Nu as mai lua diesel pentru condus sportiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie imi pare ca nu goana ucide consumul ci traficul... Si nu vad de ce posesorii de diesel spun tot timpul ca GTI-ul consuma mult te invita masina sa o gonesti (sunet, felul in care urca in ture etc.) cand asta este doar un plus, un "feature" pe care il folosesti daca vrei, nu te obliga nimeni si e clar mai bine sa ai posibilitatea asta decat sa consumi putin ca nu iti vine sa ii dai cox...

Adesea se intampla ca prietenii sa imi spuna ca la fel mergi si cu un diesel de 105cp, ca nu se justica etc. Toata logica asta e daramata de un WOT 2-3...

Modificat de spb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Vad ca toata lumea discuta numai de consum de benzina sau motorina , as vrea sa pun o alta intrebare tot de consum dar de ulei , cat ulei mananca fiecare dintre ele ? :) (forja si neforjate ) si ce zice producatorul :)

Modificat de Diabllo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu de exemplu trebuie sa completez cu circa 500ml astazi. Am implinit 6000km si s-a aprins martorul de Check Oil. Ce-i drept, nu l-am mai verificat de pe la 1500km si nu stiu cum s-a consumat pe parcurs...

Cu toate astea, nu inteleg ce relevanta are consumul de ulei in cazul asta?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si uleiul costa bani . Nu? :lol:

Eu desi sunt posesor de 2.0 tdi/170 cai pot sa spun ca pe Golf alegerea buna e cel pe benzina.

Pe masini gen Skoda Superb, Vw Passat care oricum nu sunt proiectate cu gandul la manevrabilitate este recomandat tdi-ul.

Dar pe Golf clar merita GTI; îsi va mentine si valoarea la revanzare mai bine ca dieselul deoarece exista multi fani GTI care sunt mai dispusi sa plateasca o suma frumusica pe un GTI de 6 ani decat fani diesel care sunt dispusi sa achite la fel pentru un golf diesel la pret de passat. Acestia vor prefera passatul ...

Manevrabilitatea unui diesel e mai proasta pe un hathback fata de benzina care e mai usoara pe fata si mai echilibrata.

Doar 120 d de la BMW merita luat in seama datorita motorului semi - central unde se mai estompeaza dif de masa.

Modificat de nsm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@nsm perfecta dreptate , mai ales daca bagi ulei cum bagi benzina in ea de ex .. eu sunt curios cat ulei mananca amandoua modelele ( daca s-ar sa-si dea cu parerea detinatori ) , @jug ms de explicatie vad ca ai r20 :)

Modificat de Diabllo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2.0 tdi CR de 170 cai (cu filtru de particule) nu mananca ulei absolut deloc. Si cel putin al meu vede 4500 rpm zilnic.

Eu la Superbul meu am 10500 km si nu am completat cu nimic si nici nu apare sa aiba nevoie.

Chiar au ras de mine la reprezentatnta cand am vrut sa iau un bidon de ulei pentru completari (inainte am avut TDI PD) .

Modificat de nsm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar au ras de mine la reprezentatnta cand am vrut sa iau un bidon de ulei pentru completari (inainte am avut TDI PD) .

Mda, meseriasa atitudinea asta a vanzatorului care-si permnite sa rada de prostiile spus de client. In strainezia, ala era demult vanzator de ziare la intersectii... Frate, daca eu in calitatea mea de client care-ti plateste tie salariul zic cea mai mare ineptie, indiferent ce reactie ai, ULTIMA ar trebui sa fie aia de a incepe sa razi. Da' mno, asa-s shoarecii astia de la noi, cu precadere cei din reteaua PoRo, care au senzatia ca-s Alfa si Omega intr-ale cunostintelor auto. Scuze de OFF...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand discutam de asemenea masini (scumpe) nu cred ca un criteriu in a alege una din ele poate fi asta... Al cobsumului suplimentar de ulei.

Chiar daca ar fi sa consume 1l la 10000km, costul este infim raportat la cel al combustibului, de exemplu. Asta ca sa nu zic de lichidul de parbriz, care cu siguranta inseamna mai mult de un litru de ulei.

Ca un posesor de gtd, asta nu mi se pare un motiv plauzibil de a alege una sau alta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand discutam de asemenea masini (scumpe) nu cred ca un criteriu in a alege una din ele poate fi asta... Al cobsumului suplimentar de ulei.

Chiar daca ar fi sa consume 1l la 10000km, costul este infim raportat la cel al combustibului, de exemplu. Asta ca sa nu zic de lichidul de parbriz, care cu siguranta inseamna mai mult de un litru de ulei.

Ca un posesor de gtd, asta nu mi se pare un motiv plauzibil de a alege una sau alta.

Bineinteles ca asa este!

Consumul de ulei e ultimul lucru pe care il ia in considerare orice posesor de masina, fie ea GTI/GTD sau chiar Logan. In cel mai rau caz, uleiul poate adauga 10RON/luna, suma pe care nimeni nu cred ca o regreta/ urmareste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!