Jump to content

1.6 TDI CR 90CP


Florinutzu
 Share

Postare recomandată

nu exista masini submotorizate. exista doar soferi care vor mai mult. submotorizata inseamna o masina pe care de-abia o urnesti din loc, aia e submotorizata. daca nu face depasirile ca la curse nu inseamna ca nu e submotorizata. nu-ti mai bate capul. scuze de offtopic.

Modificat de mandelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am eu un Golf cu motor diesel de 90 cp, si daca vrea cineva cu G6 1.4, 1.6 benzina sa se intreaca cu mine la demaraj ca sa se convinga de ce spune producatorul sunt gata oricand la un test drive, cu respectarea vitezelor legale normal, numai sa imi dati un pm cu 1-2 zile inainte.

:icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista masini submotorizate... chiar multe din cele enumerate mai sus.

Nu submotorizate pentru viteza maxima sau acceleratia pana la 100kmh, ci pentru depasirile omniprezente in Romania pentru ca nu avem autostrazi!

Nici eu nu obisnuiesc sa o calc, insa stiu cum e sa stai in spatele unui tir care urca cu 50kmh si sa nu poti depasi pentru ca nu ai 300-400m vizibilitate ca sa fi sigur de depasire.

La o masina cu putere mai mare(mai bine zis cuplu) ai nevoie poate de 200m.

Cei care opteaza pentru motoare mici ca putere si cuplu, ori incearca sa-si gaseasca o scuza sa nu dea bani pe mai mult "oomph" ori nu-si dau seama ce vorbesc(in opinia mea).

Si pana la urma, trebuie sa te controlezi si sa cunosti limitele masinii. Cei care nu fac asta ajung la stirile de la ora 5, nu cei cu masini "puternice"!

PS: As opta oricand pentru un Golf 1.4MPI daca as trai intr-o tara unde poti circula constant si rapid pe autostrazi, nu franat de carute si tiruri supraincarcate pe drumuri judetene/nationale/europene cum intalnim la noi!

Modificat de samartean
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.Si sa va dau 4 exemple concrete, 4 accidente recente din care 3 grave cu cunoscuti de ai mei. In toate accidentele fiind implicate masini VW, Seat, Skoda cu 1.9tdi trei dintre ele si unul de 2.0tdi. Toate cele 4 cu peste 100 de cp, in toate cele 4 cazuri cauza a fost VITEZA.

2.De cele mai multe ori insa a trebuit sa reduc drastic viteza ca sa las pe unii si altii fata sa depaseasca pentru ca s-au bazat pe cei 100 si ceva de cai si ... nu au fost de ajuns.

1.Cred ca cauza a fost viteza excesiva, si nu VITEZA pur si simplu. Se arunca de prea multe ori anatema peste viteza, uitand ca soferii sint difereti, dotati cu aptitudini diferite. Ca sa nu mai vorbim ca adevaratele cauze a accidentelor sint greu de stabilit daca nu le-ai vazut cu ochii tai. De multe ori o clipa de neatentie, starea carosabilului sau nerespectarea unor reguli elementare pot (si o fac) sa concure la accident.

2.Zici ca nu au fost de ajuns. :) oamenii vor sa repare acest...neajuns.

Revenind, ideea e simpla : drive test. Daca esti chiar interesat sa cumperi un Golf cu motorul asta si te manifesti, sint sigur ca cei de la reprezentanta iti vor inlesni un drive test mai de durata. Eu am primit o masina pentru o zi, 100% alti colegi de-ai nostri probabil ca au fost imbiati cu oferte si mai generoase.

Golful actual are 102 cp si printr-o exploatare corecta a resurselor nu da semne majore de submotorizare. Evident, pastrand proportiile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

poate ca postul meu este tardiv pt florinutzu, insa poate pt altii va putea fi considerat util

eu am achizitionat asta toamna un G6+ cu un astfel de motor

de lipsa de informatii m-am lovit si eu mai ales ca motorasul era o premiera pt Romania (din cauza asta am pierdut mai mult timp pe la RAR)

dupa cautarile mele din toamna trecuta am constatat ca aceasta motorizare se adreseaza unor anumite piete, n-as putea decela motivele pt care VAG face asta

de ex pe site-urile vw.de, vw.fr, vw.it nu era; in schimb l-am gasit pe vw.uk de unde m-am si documentat

nici pana acum pe vw.ro nu prea exista date despre aceasta motorizare, foarte succint ceva pe la livrare imediata si cam atat din ce stiu eu

cateva aprecieri personale:

-mai silentios decat generatia anterioara de tdi pd; nu se mai aude ca un tractoras, dar totusi se simte ca este diesel

-trage binisor "fara impresii" cand ai nevoie dar trebuie sa te dai la el, retrogradezi si-l turezi in functie de necesitati; fata de ex-loganul 1.6 8v 90cp se simte cuplul mai ales in panta

-motorasul si cutia de viteze te penalizeaza imediat cu tremurici pt mers subturat, legat de asta e cam aiurea indicatorul de treapta de viteza pt consum optim al CB care afiseaza doar ce-l intereseaza pe el adica sa consume cat mai putin, nu prea conteaza ca motorul e subturat ca la balamuc si masina dardaie

-despre consum, (mai ales ca a fost un criteriu de achizitie fata de 1.6 benzina) cam 6% mixt iarna, 5% mixt vara in primii 5.000 km fata de 4,7% cat spune neamtul (recunosc ca sunt un pic nedumerit cum posesorii de vw cu motoare pe benzina de pe forum declara cam aceleasi consumuri medii)

-motorasul se dovedeste a fi economic in conditii de drum intins la o viteza de croaziera de 110-120 km/h, iar in oras consuma destul pana intra in regim optim (in Buc. min 6,5% max 10%) deci nepotrivit pt curse scurte asa ca trebuie sa te f

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te salut zaxx, multumim pentru detalii. Orice informatie este binevenita, acesta este un topic despre acest motor nu numai pentru mine ci si pentru altii care vor sa afle informatii despre el.

Oricum pot sa spun ca sunt si pentru mine informatiile tale, deoarece inca nu m-am hotarat la motor. Am lista pregatita cu optionale cu tot dar la capitolul motor inca oscilez, banul fiind probabil factorul de decizie insa nu vreau sa iau acum o masina care imi place foarte mult golful 6 si dupa 1 an sa o pun la vanzare pentru ca nu am ales motorul care mi-ar fi trebuit, asa ca prefer sa mai astept 1-2 sau chiar 3 luni sa ma informez bine sa fac test drive-uri cat mai multe si sa vb cu persoanele care au motoarele care ma intereseaza (si poate intre timp se mai strang si ceva banuti in plus pentru avans)

In cautarile tale, ai gasit cumva informatii despre reprizele acestui motor ? 80 - 120km/h ? in treapta 4 sau 5 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din pacate nu, dar inainte de drive test (care daca este facut in conditii rezonabile poate fi edificator) o sugestie iti pot face pt ceva informatii utile: teste facute de revistele auto pt new polo sau golf 6 cu aceasta motorizare, eventual email catre redactie/autor, poate oamenii ce scriu despre masini sunt mai bine informati decat reprezentantii de vanzari vw

la momentul achizitiei mele eu nici macar asa ceva nu am gasit pt ca abia se lansase aceasta motorizare, de drive test nici nu mai vorbesc pt ca schimbau parcul de test; m-am plimbat totusi un pic prin parcarea midocar vitan cu un G6 tdi 105 cp (a cam iesit un pseudo drive test pt ca pe mine ma interesa G6+ dar din curiozitate pt noua motorizare am acceptat)

o completare pt postul anterior: aprecierile mele sunt pt G6+ care este mai greu cu cca. 100 kg fata de G6

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi informatii foarte binevenite daca ne-ai putea pune aici aceste teste facute de revistele auto pt new polo sau golf 6 cu aceasta motorizare (un link ceva).

Multumim anticipat.

Si sa te bucuri de masina multe sute de mii de km fara neplaceri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

totusi care ar fi diferentele intre cel de 105CP si cel de 90 CP? ceva tehnic sau doar soft?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel de 105 are turbina cu geometrie variabila... iar cel de 90 turbina simpla.

Avertisment

QUOTE / REPLY (citatul) ajută c

Modificat de WVWZZZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

estetic este vreo diferenta intre 105 si 90 cp? vreun i rosu la TDI? ca am vazut un G6 TDI

Modificat de tup83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine in spate scrie normal, nici un I colorat

Avertisment

QUOTE / REPLY (citatul) ajută c

Modificat de dudu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc. am vazut un golf si avea evacuare simpla (1 teava) si era cu I rosu. o fi fost 2.0? sau schimbase proprietarul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nici alea cu 2.0 nu au I rosu. poate era ala de 170CP, dar ala e GTD si scrie in spatele lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc. am vazut un golf si avea evacuare simpla (1 teava) si era cu I rosu. o fi fost 2.0? sau schimbase proprietarul?

Sau probabil este varianta de 105 CP a motorului de 1.6 TDI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cumpara cu toata increderea 1,6TDI / 90 CP. Este un motor ok, consuma putin ..dar normal fara pretentii sportive exagerate, ca nu ti-ai luat BMW 335! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce stiu eu: daca scrie TDI si are 2 evacuari, este de 2.0 litri cu 110 cai. Daca scrie 2.0 TDI atunci are 140 de cai. Cele cu o singura evacuare fie sunt 1.2 TSI fie 1.6 TDI. TDI de 105 cai cred ca are esapamentul vizibil, iar cel de 90 este ascuns sub bumper. (ca la 1.4 80, 1.6 102)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 2.0 TDI de 110 cai are o singura teava de esapament care se bifurca. La iesire practic sunt 2 tevi una langa alta, vizibile din spatele masinii. Toba este destul de mare, puteau sa ii faca lejer doua tevi una in stanga si una in dreapta, dar probabil motorul nu e foarte puternic incat sa necesite asa ceva. Am vizualizat-o mai bine la revizie pe elevator, cand m-am dus sub masina. Pe haion scrie simplu TDI, fara rosu. Nici nu am auzit pana acum ca ar fi ceva cu rosu la golf. Am vazut ca la noua motorizare 1.6 TDI nu se vede teava de esapament din spatele masinii.

Modificat de KimDiesel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine la 105 cp se vede teava. nu se vede la cel de 90cp, asa cum a zis si un coleg mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

am si eu o intrebare pt posesorii acestui motor: la cate rotatii/min schimbati vitezele? mers normal :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

ai perfecta dreptate

dar sa nu cadem in extreme

sa nu ne intoarcem la transportul cu magari

si sa dam bomba nucleara pe bataia cu pietre si apa clocotita

progresul si civilizatia isi cere tributul

altfel am fi ramas in copaci si am fi baut apa de ploaie cand era- cand nu apareau victimele - pe care cineva trebuia sa le planga

acum ideal ar fi motoare de 500 cm3 cu 1000 cp si consum de 2 litri

probabil vom ajunge si acolo

nu avem decat de asteptat si de investit in tehnologia actuala pentru a avea cercetarea bani pentru viitoare inovatii

off topic - am inteles ca la magurele se va testa teleportarea cu ajutorul celui mai puternic laser din lume

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Am ramas placut impresionat de aceasta motorizare...am mers cu asa ceva,zici ca mergi cu un benzinar,ma refer la zgomot si se tureaza asemanator.mi-a placut.

Brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o intrebare pt posesorii acestui motor: la cate rotatii/min schimbati vitezele? mers normal

trebuie schimbat la o turatie de peste 2500 de ture, ca motorul cand pleaca in urmatoarea treapta de viteza sa aiba 2000 de ture (asta la urcare in trepte).Turbina trebuie sa fie in sarcina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!