Jump to content

1.6 TDI CR 90CP


Florinutzu
 Share

Postare recomandată

Are cineva informatii cu privire la fratele mai mic al lui 1.6 TDI de 105 cp si anume 1.6 TDI de 90 CP (66kw) DPF ?

Exista in configurator la 13.109 euro fara tva.

Este cu 750 euro (cu tva) mai ieftin decat 1.6TDI de 105cp.

Nu am gasit date tehnice dar din ce banuiesc cuplul nu e de 250Nm ca la 105 cp si cred ca e de 200-220Nm nu???

Alte informatii cunoaste cineva ? consum ... ce e modificat la el...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot sa iti dau eu unele detalii dupa ce am dat un search :

Cuplu 230 nm

Viteza max 178 km/h

Acceleratie 0-100 km/h 12.9 s

Consum urban 5.7 l

Consum extraurban 3.8 l

Consum mixt 4.5 l

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca este vorba de una din eternele greseli si ineptii aparute pe site-ul oficial din Romania .

Din ce vad acest motor nu apare in configuratorul nemtesc decat pentru POLO.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca nu e nimeni pe aici care sa fi dat comanda de acest motor.

Mi s-ar parea inadmisibil sa fie o greseala de genul acesta pe site-ul oficial.

Personal mi se pare o alternativa buna la 1.4 TSI adica 13.045 fara tva 1.4 TSI respectiv 13.109 fara tva 1.6 TDI 90 cp.

Urmand ca la diesel sa ai consumul sensibil mai mic si cuplul ceva mai mare 230 Nm, diferenta de putere fiind clara de la 122 la 90 CP dar cred ca se pot aduce ceva caluti la cel de 90 CP macar pe la 100 si tot si e arhisuficient.

Intreb de acest motor pentru ca mi se pare interesant pentru un regim, 65 % oras respectiv 35% extraurban.

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

posibil pentru Romania sa fie si alte versiuni fata de cele din Germania.

exista diferente clare intre masinile de RO si cele din DE, de la configurare si pana la aspect!

cel mai bine te lamuresti cu un telefon la dealer, sau cu o plimbare pana la el :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

userul cosmin86cos a comandat unul. nu i-a venit inca, se apropie clipa insa. vb cu el, cred ca stie mai multe.

un sfat: cuplul ala pe care il tot dau toti in specificatii este cuplul motor, nu cuplul la roata. pe tine te intereseasa in mers ala la roata, nu cat da motorul. ca atare nu fa calcule dupa cuplu, e irelevant.

Modificat de mandelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ridicat masina saptamana asta :) .

Impresii: Masina se misca binisor pentru cei 90 de cp care ii are (fac comparatie cu ALH-ul care lam avut pe bora). Despre nerv inca nu pot sa spun foarte multe pentru ca masina e inca in rodaj dar chiar si asa nu mi-a dat impresia ca e submotorizata. De cand am luato am facut 300 km din care 280 prin oras si consumul pe BC e de 5.9 l/100km.

Dupa ce implineste 1500 revin cu mai multe informatii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa o folosesti multi km fara probleme si sanatos .

Cred ca esti bucuros tare

:lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre datele tehnice ale motorului, poti citi si aici chiar daca e despre Polo.

4 cilindri, motor Diesel, Common Rail

Capacitate cilindrica = 1598

Putere maxima, kW (CP) la 1/min = 66 (90) / 4200

Cuplu maxim, Nm la 1/min = 230 / 1500-2500

Motorul acesta este disponobil pe Golf 6, dar doar in echiparile Trendline si Comfortline.

Modificat de TheBoogieMan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa un Testdrive saptamana trecuta cu G6 cu 1.6 TDI de 105 - si acesta mi-a dat impresia de submotorizare. Nu vreau sa ma gandesc cum se "misca" cel de 90.

In mod cert insa e si o treaba de "setari" - la alte motoare asemanatoare (1.5 si 105 sau 110cp) la "concurenta" - comportamentul este mult mai "sportiv" - la greutati comparabile.

Personal (ca om posibil interesat in aceasta caroserie+motorizare) consider ca merita diferenta dintre cele doua motorizari. Economia facuta la achizitionare poate da mari frustrari in exploatare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bleunightdanger

90CP diesel teoretic par suficienti pe caroseria Golfului. Dar timpi de acceleratie si viteza maxima indicati de constructor mi se par cam optimisti.....

Oricum daca masina este folosita mai mult urban atunci diferenta de 750euro dintre 105CP si 90CP poate fi folosita pentru echipamente optionale

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

90 sunt prea putini. chiar de ar fi si 1000 de euro diferenta, cel de 105cp merita.

nu va mai luati masini submotorizatr doar pt ca sunt golf 6. am experienta mare pe asa ceva si este frustrant. nu poti face depasiri in forta samd. e greu la deal cu boii mici.

stau si ma intreb cum se misca golful 6 cu motor de 1.4 aspirat. nu tu cp nu tu cuplu si mergi cot la cot cu loganele.

daca 1.4tsi e in aceiasi bani cu 1.6 tdi cu 90 cp atunci nu mai sta pe ganduri.

Modificat de maryuskkk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TDI 90 cp e clar facut pentru economie. Cine vrea o masina mai temperamentala se orienteaza spre altceva, insa comparatia cu loganul mi se pare putin trasa de par . Motorul are suficenta putere sa iti permita depasiri decente si am cu ce face o comparatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg de ce se spune ca Golf 6 1.6/90CP diesel e submotorizat?

Pana acum 10 ani 80% din TDI-uri erau 1.9/90 CP si toata lumea alerga sa prinda unul SH.

Nu uitati ca si Audi B4 si Passat si Golf Cabrio si Bora si Golf 4 si Audi A6 au avut motorul tdi de 90 cp. De cele SDI de 64 de cai ce sa mai zic.

Acum daca a aparut 2.0/170 CP nu inseamna ca restul sunt slab motorizate.

Nu va uitati la secundele 0-100km/h. Astea nu reprezinta mare lucru. Nu imi aduc aminte cand am plecat ultima oara de pe loc si am prins 100 km/h. Importante sunt cuplul, etajarea cutiei, reprizele.

Eu ma bucur ca au aparut ca ai de unde alege. Sigur e mai rapid decat 1.6/102 benzina sau 1.4 MPI/80 cp si cam la egalitate cu 1.2 tsi/105

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur e mai rapid decat 1.6/102 benzina si cam la egalitate cu 1.2 tsi/105

Frate.... de unde le scoateti ???????? Pe ce te bazezi cand afirmi asa ceva? Sau doar esti la vanatoare de posturi??

Modificat de iepumare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu vanez posturi. Ma simt ofensat de aceasta remarca :)) . Dovada sta numarul mic de posturi in 3 ani de zile. Daca pot sa aduc o info obiectiva o fac. daca nu, nu. Daca se considera ca este in plus, rog moderatorul sa stearga posturile mele ca sa nu deranjez pe cineva.

E foarte clar faptul ca benzinele aspirate au cuplul mic si sus si atunci sunt mai slabe ca un turbo-diesel modern la capitolul reprize care sunt cele mai importante in utilizarea cotidiana (ex: depasiri). Comparatia cu 1.2 tsi am facut-o deoarece TDI-ul are cuplul mai mare. Am vazut mai sus comparatie la pret cu 1.4 tsi dar aici invingatorul este clar tsi-ul.

Modificat de nsm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

nsm, mai multi Nm nu inseamna neaparat mai rapid

Conform producatorului, 1.6 aspirat are aceeasi accelerare 0-100km/h cu 1.6 TDI-ul de 105 cai asa ca...

In utilizare, pe reprize este alta discutie (cuplul la low-revs fata de cuplul la high-revs, de fapt marele versus diesel - benzina) insa cifrele nu mint

Discutie incheiata!

Mersi

Modificat de dudu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu personal nu recomand 1,4 aspirat .. am condus golf 5 cu acest motor si este cat se poate de puturos. Nu stiu cum se comporta 1.6 90CP dar daca se apropie de 1.4 80cp nu il vad prea bine. De ce oare pe HL nu au bagat si acest motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Pentru ca nu se justifica dpdv al costurilor sa ai motorul entry-level pe echiparea cea mai scumpa (lasand la o parte GTI, GTD, R20)

Inca o data: aici nu se discuta despre 1.4, nu este versus

Rog pastrati discutiile Ontopic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca se poate face cumva vreo comparatie oricat de mica ar fi ea cu 1.4mpi cu 80cp si acest diesel CR cu 90cp.

Avem 230Nm la diesel care este CR (rampa comuna) si multi dintre voi stiti prea bine ce inseamna acest lucru, asadar fata de 132 Nm la 1.4mpi, si la ce turatii se ating aceste valori, si cu ce consumuri si cate si mai cate diferente enorme.

Asa ca oricat de offtopic ar fi mesajele noastre aici totusi haideti sa nu mai facem comparatii aberante.

...

Revenind la subiect consider ca pentru cineva care isi doreste un diesel chiar putintel mai economic, si in plus mai economic mai ales la pretul de vanzare fiind cu aprox 700 euro mai ieftin decat cel de 105cp, iar daca este vorba de un credit diferenta este per total de peste 1000 de euro cu tot cu dobanda, cred ca este o alternativa demna de luat in calcul.

Va rog mult sa nu revenim la povestea cu cei 50-60 cp de pe fabie sau polo sau 80 pe golf insuficienti, ... nu inteleg de ce nu putem sa vedem dincolo de "lungimea" sculei (scuzati expresia) mai exact aici dincolo de marimea hergheliei de sub capota.

Si sa va dau 4 exemple concrete, 4 accidente recente din care 3 grave cu cunoscuti de ai mei. In toate accidentele fiind implicate masini VW, Seat, Skoda cu 1.9tdi trei dintre ele si unul de 2.0tdi. Toate cele 4 cu peste 100 de cp, in toate cele 4 cazuri cauza a fost VITEZA.

1. un accident soldat cu moartea sotiei (copilul nou nascut in scaun isofix a supravietuit dar tatal va trebui sa ii explice toata viata de ce el nu a cunoscut-o niciodata pe mama) conducea cu aprox 120-130km/h in afara localitatii noaptea pe drumul moldovei.

2. un accident in vestul tarii unde o skoda octavia 2.0tdi s-a facut aproape acordeaon in jurul unui copac intr-un sant din cauza competitie cu un necunoscut. Din fericire nimeni nu a murit dar masina a ajuns la dauna totala si cei doi soferul si pasagerul s-au ales cu traume pe viata.

3. un accident in afara localitatii unde din cauza vitezei excesive a pierd controlul directiei a intrat pe acostament si apoi s-a rasturnat dar pentru ca a avut centura soferul a supravietuit, masina dauna totala era de nerecunoscut.

4. altcineva de curand intr-un rond in bucuresti a pierdut directia si a facut un usor accident ( explicatia soferului : fuge domle spatele masinii este instabila in curbe Seat Leon 1.9tdi 105cp) si acum eu va intreb pe voi ce masina este stabila in sensul giratoriu la vreo 60km/h daca nu chiar 70 ???

Cate exemple trebuie sa mai dam ca sa incetam cu discutiile de motoare suficiente sau nu, stiu pe cineva de aici de pe forum care are Skoda Octavia 2 cu 1.4mpi este sofer profesionist cu peste 2.000.000km si are si rulota care incarcata are peste 1tona si face concedii in lung si in lat in tara si in afara si nu s-a plans o secunda de motor... Cautati oamenii de genul acesta, avem ce invata de la ei. Nu suta in 9,2 sec face diferenta fata de 11,5 sau 14 ci capul si mintea soferului.

Cati dintre noi nu ne-am nascut in batrana Dacia care ne-a carat cu amaratii ei de vreo 50cp cu acea cutie cu doar 4trepte, era un vis cine avea cu 5trepte si nu a mai murit nimeni cu cai putini. Si acuma cu 5trepte nu mai suntem multumiti si vrem cu 6-7 ...

Cu totii ne grabim catre ceva anume, dar nimeni nu stie catre ce ... e trist ... adrenalina ? pai o data de doua ori adrenalina si a treia oara in copac si jumatate din familie moarta sau mai rau familia unui nevinovat participant la trafic decedata in intregime.

Habar nu avem ce se intampla in jurul nostru, am 26 de ani si o biata Solenza care a suportat cu stoicism acest Bucuresti infect si cei 75cp mi s-au parut suficienti pentru tara asta si pentru ce se intampla in jurul nostru. Si da stiu cum e sa accelereze un tir pe care il depasesti si sa nu mai ai rezerve, iti iei marje si renunti la depasire in conditii de siguranta, dar asta nu mi s-a intamplat f des.

De cele mai multe ori insa a trebuit sa reduc drastic viteza ca sa las pe unii si altii fata sa depaseasca pentru ca s-au bazat pe cei 100 si ceva de cai si ... nu au fost de ajuns. De curand aproape ca am fost aruncat in sant pe centura bucurestiului de un nenorocit cu un Audi deci avea lejer peste 100cp. A fortat a depasit tirul, l-am vazut am franat, am redus drastic am muscat din sant in dreapta ca sa nu intre in mine si nici macar nu a incetinit ca sa vada daca nu am sarit in sant.

Cat timp trebuie sa treaca pana cand intelegem cu adevarat ca mai bine 10-15 minute in plus pana la destinatie decat sa nu mai ajungem deloc, ce pret are viata noastra ??? ... ce il costa pe cel din lista de mai sus sa ridice 5mm piciorul de pe acceleratie si poate ca astazi sotia lui ar fi fost in viata si copilul lui ar fi avut mama ?

Sincer va spun ca sunt ingrozit de ce se intampla in jurul nostru. Zilnic indiferent de distanta evit posibile accidente si ma intreb oare nimeni nu mai pune nici un pret pe VIATA ?

Cam atat a fost OFF TOPIC-ul meu.

Am deschis acest Topic in ideea ca eram interesat de un consum mic, un pret mai mic per total cu peste 1000 euro fata de dieselul clasic si ideea de diesel motor mai durabil sa ii zicem, dar de aici si pana la a spune ca este un motor insuficient si la a-l compara cu 1.4mpi ... cred ca cine face o astfel de comparatie este un posibil numar in lista de accidente de mai sus.

Va multumesc pentru rabdarea cu care ati citit acest post.

Modificat de Florinutzu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oau.. eu unu .. SOCAT!

Interesant post, poate prea dur. Din pacate ai mare dreptate.

Pentru RO si pentru drumurile noastre un motor mic este bun. Deci 1.6 90CP este super ok pentru RO si pentru tine.

La noi (poate si la mine), din pacate la multi dintre noi, conteaza in schimb masina, puterea, dotarile.. si apoi te gandesti si la viata ta. Asta este mentalitatea.

Pentru 700 euro.. diferenta nu cred ca merita.. acum depinde si de ceea ce isi doreste soferul sa aiba sub capota.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

un motoras ok pt birjareala urbana si economic pt extraurban

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florinutzu .. slow down man ! :lol: . Ai dreptate sa stii.. in Romania perceptia celor cu bani pentru masini puternice asupra modului in care trebuie sa le exploateze capacitatile e direct pe dos fata de a celor din tarile civilizate .

1.6 TDI 90CP pe un Golf 6 e raportul cel mai tare in ceea ce priveste performantele si consumul . Am avut un Cordoba 1.4 TDI 75 cp si vorbesc oarecum in cunostinta de cauza. Daca stii sa exploatezi motorul in momentele in care ai nevoie de putere ai sa fii surprins cat poate duce.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu totii ne grabim catre ceva anume, dar nimeni nu stie catre ce ... e trist ... adrenalina ?

Sincer va spun ca sunt ingrozit de ce se intampla in jurul nostru. Zilnic indiferent de distanta evit posibile accidente si ma intreb oare nimeni nu mai pune nici un pret pe VIATA ?

Cam atat a fost OFF TOPIC-ul meu

Va multumesc pentru rabdarea cu care ati citit acest post.

Salut,

Am o singura remarca la topicul tau...Nu motoarele mari/puternice ii fac pe unii dintre noi sa se creada zmei...De muuulte ori an fost depasit cu flashuri de motare loganuri 1.4 si polo 1.2; Pe ai tot puterea generoasa ii facea sa alerge ca nebunii? Sau clasa de siguranta a masini???

Daca cineva are complexe sau vrea sa dovedesca ceva, tot la stirile de la ora 5 va ajunge...

Revenind la topic, eu am avut G6 1.6 mpi, am vandut-o dupa patru luni si am luat un Tiguan 2.0 tdi. Nu spun ca Golful era puturos, era doar o masina limitata.

Este adevarat ca acum ceva ani puterile motoarelor erau mai modeste, insa nu uita ca si greutatea masinilor era ceva mai mica.

O masina submotorizata va implica schimbarea frecventa a treptelor de viteza si lucrul motorului constant la o turatie ridicata. Nu mai enumar uzurile care apar in componentele mecanice datorate acestui regim de exploatare. S-a vorbit prea mult despre acest lucru.

Eu nu recomand o masina puternica sau o masina lenesa; fiecare stie in ce conditii va folosi masina in cauza, asa ca trebuie sa fim atenti cand platim.

Altminteri, mai tarziu o sa regretam ca nu am platit 1000 euro in plus, dar sa am o masina pe care sa nu o tin din frana in frana cand trebuie sa depasesc eterna caruta sau bicicleta prezenta pe drumurile mioritice.

Nici consumurile nu sunt mai mici la o masina cu motor mic, doar costurile de intretinere difera.

Numai de bine si drive safe!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi permit sa ma bag si eu pentru ca am o masina submotorizata, cum ziceti voi. Adica 1250 kg, 75 CP, max. 161 km/h, 0-100km/h 14-15 sec.

Nu inteleg de spuneti voi ca sunt masini submotorizate. Mai degraba as spune ca sunt asteptari prea mari din partea lor. Trebuie sa dai dovada de un sofer care a luat permisul in conditii suspecte daca te apuci sa faci depasiri la limita si sa te crezi pilot de raliuri bazandu-te pe faptul ca ai un motor puternic. Acea putere NU a fost gandita pentru asa ceva, ci pentru un condus mai comod.

Cu motoare "slabe" au ajuns Mercedes si Volvo din anii '70 si '80 la foarte multe sute de mii de km fara probleme majore (apropo de greutate, sa nu-mi spuneti ca un Cobra sau un Volvo 240 sau 740 sunt mai usoare decat un Golf ca nu va cred). Cum se face ca in anii '80, chiar si '90 prea putini se plangeau de putere?

Daca vrei adrenalina pura la volan, i-ati Golf GTI sau Ferrari si du-te pe circuit, ca eu vreau sa ajung intreg acasa.

Deci un Golf cu un asemenea motor nu mi se pare deloc submotorizat. Daca nu uiti ce fel de motor ai sub capota (adica daca sti care-i sunt limitele), nu vad unde e problema. Nu cred ca in Romania ai nevoie de spint pana la suta cat mai mic sau de 200 km/h viteza maxima. Asa cum a mai zis cineva, diferenta de pret pana la 105 CP o poti folosi pentru niste dotari faine (gen trapa :lol: )

Modificat de LauCalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!