Jump to content

Variaza turatia la rece, cand plec de pe loc imi da in nas


nutzuXXL
 Share

Postare recomandată

va salut , am si eu o problema cu tdi-ul :)

acum ceva timp am avut debitmetrul stricat . am mers cu mufa scoasa de la debitmetru o vreme , pana am luat altul . masina mergea normal , doar ca nu tragea asa de tare .

ieri mi-am cumparat un debitmetru nou si l-am montat pe masina . acum masina face in felul urmator . la relanti , cand e rece motorul , turatia oscileaza intre 900-700rpm , parca da in nas , se inneaca . de asemenea , face asa si cand plec de pe loc , pana pe la 1500rom , imi da in nas , dupa 1600rpm , merge normal , trage foarte bine , nu mai e nici o problema .

am citit pe forum si am inteles ca poate fi o problema de pe la vacuumuri .

azi am scos furtunele de pe la vacuum , le-am verificat . tot asa face . am scos furtunul care intra in cutia de la filtrul aer , tot asa face . am scos furtunul de la n75 , de pe la egr si tot asa face chiar si cu furtunele scoase , nu e nici o modificare cand scot furtunele . singura chestie care am observato e ca atunci cand astup furtunul de la vacuum care intra in filtrul de aer , motorul se opreste . acum nu stiu de ce sa ma mai iau . urmeaza sa imi cumpar furtune noi si le schimb pe toate ca m-am saturat de ea .

am mai observat ca la rece , pana ajunge pe la aprox 60 grade , oscileaza la relanti si cand plec de pe loc pana pe la 1600ture . apoi , cand se mai incalzeste , doar cand plec de pe loc mai oscileaza si imi da in nas tot asa , pana pe la 1500 ture , dar mai putin sesizabil .

din cate am observat , cand scotr de exemplu debitmetrul sau senzorul de presiune/temp de pe admisie , masina intra in regim de avarie si merge dupa cum stie ea . nu o mai intereseaza vacuumurile sau alti senzori .

am cautat pe forum probleme asemanatoare dar nu prea am gasit niste raspunsuri . va rog sa imi dati cateva sfaturi . multumesc

o sa fac si un filmulet in caz ca nu am fost destul de explicit :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa o scanare sa vezi ce erori ai , poti sa-i faci un log in mers sa vezi cum merge debitmetru, bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

i-am facut scanare , nu apare nici o eroare . debitmetrul este bun , am incercat si cu altul si tot asa face . posibil sa fie de la vacuumuri ? vre-un furtun infundat/crapat ? le-am verificat , dar nu am observat nimic in neregula , doar ca mi se par cam obosite furtunele .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi bine daca ai testa EGR-ul,sau sa-l cureti e cel mai bine.

Incearc-o si pe asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

egr-ul pare ok , cand scade turatia , tija de la clapeta nu se misca deloc . am comandat furtunele de vacuum . am sa le inlocuiesc pe toate cu unele de silicon . sa vad dupaia daca face tot asa , o sa verific valvele comandate electronic n75 , n18 , n239 . ele ar putea sa aiba vreo legatura cu variatia turatiei ? asi mai curata admisia/egr-ul turbina .

am cum am observat ca la relanti , cand e motorul rece , pe langa variatia de turatie 700-900rpm , scoate si fum , ca si cum s-ar inneca . un fum cenusiu si innecacios . cand scot unul din senzori : debitmetru sau senzorul de tmp/presiune care se afla pe admisie , nu mai face asa . de ceva timp merg cu debitmetrul scos , ca altfel nu asi fi putut sa circul cu masina .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va salut , azi am scos egr-ul . mi-am pus mainile in cap cand am vazut cum arata pe interior ;) avea 0,5cm stratul de negreala ( calamina ) . tot asa are si pe admisie ( azi nu am curatat admisia pt ca nu eram pregatit ) . in fine , am curatat egr-ul si l-am pus . am pornit si tot asa se inneca ( dadea in nas) dar mai putin , nu asa de tare ca inainte . am scos furtunul de vacuum care da comanda la supapa pt recircularea gazelor si nu se mai inneca . am pus degetul pe furtunul de la vacuum si acesta facea vacuum . cred ca e o problema pe la vacuumuri , o supapa ceva da prea mult vacuum si din aceasta cauza supapa de la recirc gazelor sta mereu deschisa rezultand variatia turatiei la elanti si acceleratia in trepte pana pe la 1500rpm . acum masina merge perfect , cu acel furtun scos .

l-am pus un dop si l-am lasat asa , dezactivand in acest fel supapa pt recirc gazelor .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai atunci ori e mangeventilul ori debitmetru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

sincer sa fiu voi schimba furtunele de vacuum / curata valvele care sunt pe vacuum si las asa dezactivat egr-ul . doar nu ma ajuta cu nimic , din contra , face mai mult rau motorului bagand gazele de evacuare in admisie . masina merge bine acum . trage normal , nu scoate fum . totul e ok .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

aceeasi problema o am si eu!cu mufa de la debitmetru bagata si furtunul de la supapa ptr recirculare bagata se inneaca,da sa moara,iar cand ajunge la 700rpm se ridica singur la 900 si tot asa!Insa cu mufa scoasa de la debitmetru situatia se schimba!la fel face si cu furtunasul acela de la supapa...pot lasa mufa debitmetru bagata si doar sa scot furtunul de la supapa ptr recirculare si iarasi se schimba situatia si merge ok!Spune-mi si mie dupa ce cureti si schimbi ce e de schimbat care a fost cauza problemei sa ma apuc si eu de a mea!stima

Modificat de inS^^
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!