Jump to content

Golf VI 1.6MPI VS 1.2 TSI


exchange
 Share

Postare recomandată

  • Administrator

pysyk 1.2TSI nu contine compresor - are doar o turbina de dimensiuni reduse ce lucreaza pana la max 1.6 bar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • dogy_10

    6

  • rex

    6

  • exchange

    6

  • vali_devill

    5

Bun dc te uiti atent am adaugat 2 virgula stranga dreapta ...nu am stiut cum sa denumesc un motor care contine si turbina si compresor ....spre deosebire de mine care sa spunem l-am denumit gresit tu cum i-ai spune???

Eu l-as numi TFSI :). Am spus ca nu e "biturbo" pentru ca nu are dubla supraalimentare, nu pentru ca nu ai gasit cuvantul portivit. Este supralimentat cu o turbina... atat.

Doar pentru ca se numeste TSI nu inseamna ca are si compresor si turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara ezitare as alege 1.2 TSI .. am avut pe mana masina si chiar se descurca super pe motorul 1.2 .. Cei care spun ca e un motor prea mic le spun doar sa mearga cateva zile cu ea si apoi sa zica altceva. Legat de fiabilitate .. nu cred ca lansa VW un motor asa mic daca nu era sigur ca va duce multi km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

@Rex, Din cate am citit despre TSI, este totusi vorba despre "injecţie directă cu benzină şi dublă supraalimentare", folosindu-se "un compresor mecanic de supra-alimentare combinat cu un turbocompresor,". Chestiile astea le-am citit despre TSI-ul 1,4. La 1,2 nu e aceeasi tehnologie.

Acum, vorbind strict despre 1,2 TSI, dupa 3 luni de condus si 5000 km parcursi, pot sa spun:

- iti trebuie timp ca sa gasesti regimul optim al unui motoras cu turbina, adica sa descoperi cum sa ajungi un mers elegant, unitar, stiind ca ai o turbina care-si face la un moment dat simtita prezenta.

- s-a dovedit adevarata presupunerea ca un motor de generatie noua nu e testat suficient si poate crea probleme (la 2800 km am schimbat un injector). De atunci, parca n-a mai avut aceeasi silentiozitate...

- perfomantele sportive ale lui 1,2 TSI sunt acceptabile doar cu 1-2 pasageri langa tine si fara multe bagaje. Cu 4 persoane la bord si portbaagajul plin te cam rogi de ea.

- variatiile de consum sunt foarte mari. In oras, in conditii similare de trafic, am consumat si 7,0, dar si 12,5...

- pana la urma ma multumesc cu noua mea masina, dar nu mai am acelasi entuziasm ca atunci cand vizitam showroom-ul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Rex, Din cate am citit despre TSI, este totusi vorba despre "injecţie directă cu benzină şi dublă supraalimentare", folosindu-se "un compresor mecanic de supra-alimentare combinat cu un turbocompresor,". Chestiile astea le-am citit despre TSI-ul 1,4. La 1,2 nu e aceeasi tehnologie.

TSI = TwinchargedStratifiedInjection (denumirea oficiala).

Dupa introducerea motorului 1,4 TurbochargedFuelStratifedInjection (cel pe care il am eu) care a fost redenumit TSI, TSI inseamna SI TurbochargedStratifiedInjection.

Deci, practic TSI adevarate sunt doar motoarele cu capacitatea cilindrica de 1.4 si 140/150/160/170/180 cp.

Restul motoarelor TSI, respectiv 1.2, 1.4 de 122cp, 1.8, 2.0 sunt, de fapt, TFSI (doar cu denumirea TSI). Aceste motoare au o turbina si folosesc tehnologia FSI (injectie directa).

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

citisem pe undeva ca pt modelul meu abrevierea TSI ar insemna twincharger stratified injection...enspe denumiri de marketing...brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai a explicat clar rex:

TwinchargedSI sunt doar de 1.4 si 140/150/160/170/180 cp, restul sunt TurbochargedSI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salut la toata lumea! Ma intereseaza acest motor de 1.2 TSI 105CP pentru ca vreau un golf si cred ca 105CP sunt suficienti pentru un Golf. Oricum sunt obisnuit cu Focusul de 1.6l 100CPde care sunt super, super multumit ca fiabilitate, consum si tinuta de drum. Dar intotdeauna am dorit un Golf si in plus sincer Fordul e cam maricel. Acum pe mine m-ar interesa consumul unui 1.2 TSI 105CP facut de la plin la plin ideal la un motor deja rodat.

Cineva de pe forum mi-a spus ca raportul de compresie in 1.2 TSI ar fi de 1:10 ceea ce e destul de mult pentru un motor nativ supraalimentat - ar fi trebuit sa fie mai mic de 1:9 pentru ca presiunea din admisie sa poata fii mai mare - dar ar fi avut lag mai mare. Fiind un motor comprimat are nevoie de benzina buna - nu neaparat 100 sau 101 sau 99+ plus dar eu i-as pune mereu 10 l de astfel de benzina in rezervor peste benzina normala de 95.

Nu va faceti griji de fiabilitatea componentelor de motor - cred ca motorul de 1:2 in esenta e un motor creat mai de mult pe care l-au supraalimentat cu presiune joasa si i-au schimbat chiulasa. In principiu motorul ar trebui sa fie mai fiabil decat un 1:2 aspirat pentru ca este turat mai putin pentru acelasi lucru mecanic. Turbina daca este mica si bine echilibrata fiind pe benzina nu ar trebui sa apara problemele de la diesel subturat. In plus nu are geometrie variabila. Partea sensibila poate fi intercoolerul si galeria de admisie impreuna cu valva electronica de regulare a presiunii. Dar nu cred ca VW ii punea distributie pe lant la acest motor daca nu ar fi considerat ca merita motorul sa fie cat mai "care free".

Zgomotul pe care il face de la relanti poate fi si de la lant. 1.4 benzina de pe opel astra classic II e pe lant si la fel face un tacanit la relanti - - de la lant - oricum opelul are aproape 100000km fara nici un incident de garantie sau service (mai fiabil decat fordul).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

1.2 TSI Polo consum real 10 l % in oras, mers in fiecare zi, resetat "bordul" dupa pornire si incalzit 2 min.

Consum real Bacau-Sibiu (300KM) 4.5 l %. Aceeasi masina.

Cel mai bun consum oras pe cae m-am straduit sa-l ating a fost de 8 l % in oras care s-a dat peste cap cand am oprit la 3 semafoare si 3 treceri de pietoni.

Consumul este in orasul Sibiu.

Sa-mi spuneti va rog daca masina mea are vreo problema sau masina mea. : ).

Daca vreti video trimiteti mail: oarga_dt125@yahoo.com

Am avut ford fiesta 1.6 16 v 2002 si consumul era tot de 10l % in oras.

Afara era de 8l %.

1.2 TSI este un pic mai performant decat 1.6 simplu, ma refer la cuplu max, deci consumul sa fie mai ridicat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E un consum perfect normal. Cifrele scrise in carte sunt cel putin ultra optimiste, nu te lua dupa ele.

Nu consuma mai mult ca un 1.6, asta e cert. Puterea e obtinuta prin turbo, reducand capacitatea cilindrica, deci un consum mai mic.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am scos cu golf-ul (1.2tsi 105cp) si sub 6 (5,5-5,6) in Bucuresti pe traseul Piata Charles de Gaule -> Dorobanti -> St cel Mare -> Mihai Bravu -> Baba Novac -> N Grigorescu -> Policlinica Titan. Condus vara, iulie, la ora 20 cu schimbul vitezelor 1500-1700rpm si mers legal 100%. Pe exact acelasi traseu cu A3-ul (1.6mpi 102cp) am scos cu un litru si ceva in plus in aceleasi conditii doar ca audi-ul avea 25k km iar golful sub 5000.

Si sunt dispus sa fac traseul cu oricine la primavara si o sa vedeti cat de putin pot consuma benzinarele daca sunt conduse extrem de economic.

In opinia mea tsi-ul e super economic daca e condus ca atare dar e si mult mai fun, cuplul se simte clar in tr II la 2000. Evident daca le calci amandoua consuma mult, dar in condus sportiv (nu dement, cu depasiri pe contra sau trecut pe rosu) cu greu poti scoate peste 12-13 pe cand 1.6 in aceleasi conditii se duce aproape de 15.

Singurul capitol la care 1.6 castiga detasat e zgomotul in blana... si acuma regret ca nu am facut inregistrarea fara muzica :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uh, mie-mi suna a stil de taximetrist asta cu 1500rpm shift-up. Nu schimb decat rar sub 2000rpm, mi se pare ca se chinuie prea rau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se chinuie prea rau. Depinde de cat de greu lasi piciorul pe acceleratie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu schimb asa:

1: ~3.000 RPM

2: ~2.500 RPM

3: ~2.100 RPM

4: ~1.700 RPM

si deja sunt pe la 80 la ora, fara sa schimb sus sau sa accelerez foarte puternic. Este o viteza mai mult decat decenta pentru oras, schimb pana intr-a 6-a si raman pe acolo.

Si am consum de 8.5 - 9 prin toata aglomeratia care e prin Pipera.

Ideea motorului e sa mergi cat mai mult pe plaja de cuplu, sa schimbi sa pici pe cuplu, mergi pana la varf, schimbi etc. Asa masina se misca mai repede decat mai toate(cel putin decat cele care nu vor sa "faca") si consuma mai nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fain trage si 1.6le insa trebuie dus sus in ture, la 1.2 cuplul are o plaja de la 1500 la 4000rpm. Adica este un motor mai simplu de condus, responsiv la turatii joase. Legat de sound suna bine si 1.2, neasteptat de bine la 4000-5000rpm.

In aglomeratie, cand se merge incet dar constant la 60kmh deja treapta a 6a , daca se accelereaza retrogradez direct intr-a 4a, iar daca e de depasit a 3a.

Apropo de deparaj intr-a 3a la 60kmh

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

140 km/h in a 3-a !?

1.4 TSi e la fel :).

Eu am renuntat la a mai schimba a 6-a mai devreme de 80 km/h.

1.6 a fost extraordinar pentru average user, de aceea este atat de criticat 1.2-ul, e greu sa inlocuiesti o legenda.

Modificat de mike.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.6-le este un motor bun,fiabil care are sanse mici sa se strice si nici nu este pretentios,partea proasta consumul urias pt satisfactiile care tii le ofera,eu am akm pe mizeria asta de vreme consum 10 mixt si in oras 13-14...:)),binentales ca consuma mult fiindca are cuplu maxim la 3.800 RPM si doar acolo pe cand 1.2-ul are de la 1.500 la 4000,este normal ca 1.2 sa manance mai putin,sa accelereze o idee mai bine si sa para ca defapt ai alt motor sub capota toate asta datorita faptului ca ai cuplu maxim cand vrei ,cum vrei tu.....:))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai bine nu accelereaza. Se misca ceva mai bine datorita cuplului mai mare si consuma ceva mai putin datorita cuplului disponibil la o turatie scazuta si a cilindreei. Dar unul langa celalalt sunt aproape egale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  1. Am facut schimul de ulei si filtru aer la 7.920Km. M-a contactat cineva de pe forum dar nu mai am mailul lui in legatura cu pretul.
  2. M-a costat toata afacerea 540 RON la reprezentanta VW Tess Sibiu in 09/02/2012 . Mi-au completat si cu antigel. Super.
  3. Dealerul a spus ca pe la 30.000 isi mai da drumul motrasul si va consuma mai putin. Eu nu cred, dar am reusit daca conduc mai balbait (sa schimb max la 1500 rot/min) si sa scot 8.5-9l/100 dar nu-mi place stilul de condus si am sa ma indrept iar spre 10 l %.
  4. Ne auzim si drum uscat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbat la maxim 1500rpm la o benzinara? Nu este deloc ok, hai 2000-2500, dar la maxim 1500 este subturata destul de serios. E vorba de 1.2tsi? Consumul e destul de mare, un 9% in Sibiu mi se pare mult mai ales la schimbat foarte devreme, daca era 1.6 se explica.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Am avut 3 săptămâni mașina în service. În perioada asta am primit la schimb un G6 1.2 TSI 105 - 6TR.

Comparatii directe, personale:

Consum: Câștigător 1.2TSI - fără discuții

Sportivitate: Câștigător 1.2TSI - Turbo+Cuplu o idee mai mare iși spune cuvântul.

"Pentru cărat" (persoane mai multe în mașină sau bagaje foarte multe): Câștigător 1.6. - Odată ce crești în greutate TSI-ul suferă de cilindreea mică - se simte serios impactul. Practic pierde toate avantajele. 1.6 are și el impact, dar mai mic.

Viteză peste 130km/h: Câștigător 1.6. De pe la 140+ simțeam că TSI nu mai poate; 1.6 încă mai dă ceva vlagă până pe la 180...

Dacă aș avea de ales totuși azi, m-aș orienta spre TSI clar.

Modificat de deeJayOg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai ca ar trebui sa traga mai bine 1.2 avand 175nm fata de 153nm. Plaja de turatie e mai lunga pentru cuplu maxim, iar puterea maxima o atinge la 5000rpm pe cand 1.6@5250rpm.

Altceva important este cutia de viteze diferita (6 viteze vs 5 la 1.6mpi). Daca ai accelerat-o intr-a 6a pe la 140 poate nu mai simteai, dar intr-a 5a cred ca se simtea altfel.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În teorie da... clar. Mie însă nu mi s-a părut așa. Am încercat și în 5 și în 6.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am stiut ca cu 1.4 TSI in treapta 3a poti ajunge la 140km/h, ma rog in alta ordine de idei...eu zic ca e invers de cum zice Rave cu schimbatul...cu cat esti in treapta mai mare cu atat poti schimba la turatii mai mari

Eu in treapta 1-2 la 2000rpm, in 2-3 intre 2000 si 2500, in 3-4 deja cam pe la 3000rpm iar mai sus depinde de ce stil de condus ai ca deja in oras nu mai esti :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...

Salut.
Poate o sa incurc cu postul meu dar vad multi oameni cu pareri avizate aici si chiar am nevoie de un sfat. Sunt novice in ale masinilor si nu vreau sa iau decizii pe baza lui google. Planific sa imi cumpar un Golf 6 si pe benzina si nu stiu ce motorizari sunt bune dpv al intretinerii/performantelor si consumului. Eu m-am gandit pana acum la 1,6 MPI 105-122 cai(nu stiu exact de cat sunt motoarele astea dar cert e ca nu vreau 80 cp). Observ din ce ce in ce mai multe masini de vanzare cu motoare TSI sau FSI.Am inteles ca sunt cu probleme in principal din cauza carburantului relativ prost din Romania. Puteti sa ma ghidati spre alegerea unei motorizari care sa nu creeze probleme ce necesita investitii mari pe viitor in masina? As putea face rabat de la consum(nu fac km multi. job-casa, eventual un city break). va multumesc si astept cu nerabdare raspunsurile voastre! O zi frumoasa!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!