Jump to content

Golf VI 1.6MPI VS 1.2 TSI


exchange
 Share

Postare recomandată

ma indoiesc ca VAG ar fi pus acest motor pe cele mai vandute 3 modele (Golf, Polo si Octavia) legat la ochi

+1

Nu cred ca va fi la fel de longeviv ca 1.6, pentru ca traim in alte timpuri, si altul este telul producatorului.

My2Cents

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • dogy_10

    6

  • rex

    6

  • exchange

    6

  • vali_devill

    5

- 1.2 TSI 105 CP are exact aceeasi raport de CP/L cu 1.4 TSI 144 CP.

O mica precizare, ai vrut sa spui "1.4 TSI 122" in loc de "1.4 TSI 144".

exchange Consumul de pe 1,6 mpi este clar mai mare decat cel de 1,2 TSI.

Daca ar fi sa facem o clasificare a conumului in ordine crescatoare ar fi: 1.2 TSI (105), 1.4 TSI (122), 1.4 FSI (90), 1.4 MPI (80), 1.6 FSI (115), 1.6 MPI (102), etc. Aceste consumuri sunt cele declarata pt Golf 5/ Golf 6. Singura modalitate de a vorbi obiectiv despre consum e sa luam datele producatorului. Mai este inca una: acelasi sofer (sau stil de sofat), aceeasi masa suplimentara, acelasi combustibil, acceeasi viteza (tot timpul), aceiasi consumatori (AC, radio, lumini, etc), aceeasi km la masina (una din masini sa nu fie in rodaj, si rodajul sa fie facut cu cap la ambele masini), si lista poate continua. Degeaba ne spui tu ca a ta conuma X in Bucuresti. Pana nu indeplinesti conditiile de mai sus nu poti compara obiectiv 2 consumuri!

Consumurile declarate de producator sunt facute dupa anumite standarde si toate conditiile de mai sus sunt respectate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am venit acum cateva saptamani, la o temperatura de -3 grade, cu consum 10.5% la 130 km/h pe A1, pe pilot automat, doar eu in masina si nu prea multe bagaje; vara la aceeasi viteza, tot pilot, tot A1 consum intre 9.2 si 9.7 cu AC pornit, doar eu in masina - de inteles as spune, avand in vedere ca e aspirat si in 8v, nefavorabil pt autostrazi).

genesis, este imposibil ca acel motor sa consume atat daca nu are nici o problema tehnica.

10,5% pe autostrada ar trebui sa consume doar daca ai tracta o remorca dupa masina la 130 km/h.

eu zic sa verifici tehnic masina. consumul tau pe autostrada e consum de v6 cu aproape 300cp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca am o problema la masina, am verificat si cu alti posesori de leon 1.6. Acum de cand vremea s-a mai incalzit, la 130 km/h pilot automat pe A1, aceleasi conditii ca mai inainte, consum 8.8-9.3%. Ma uitam pe niste posturi de ale mele de cand am luat masina si la 130 km/h pare sa consume mai mult ca in rodaj.

Daca scad la 120 km/h, consumul e pe la 7.4-7.9. La mers 100-105 km/h, pe pilot, merge pe la 6.3-6.6%. Eu am pus consumul pe seama cutiei mai scurte si a faptului ca e 8v, nefavorabil pt viteze mai mari pe autostrazi. (prin comparatie, am si un focus 2 in familie, tot 1.6, si consuma cu aprox 1L mai putin la 130-140 km/h si in oras tot cam 1L mai putin).

Modificat de Genesis
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Sper ca nu gresesc : care oboseste mai repede : un cal sau un magar incarcat cu bagaje sa aibe aceiasi greutate cat calul si sa mearga la aceiasi viteza si numar de km ??

Teoretic un motor mai mare nu este la fel de solicitat ca unul mai mic care trebuie sa scoata acelasi performante.

Dar traim intr o societate in care totul se deruleaza cu rapiditate ideea producatorilor este sa iti ia banul mai repede sa iti schimbi masina mai repede sa iti ofere avantaje materiale reducand consumul, marind puterea, scazand litrajul..etc cam toti merg pe linia asta. Oricum TSi este o idee excelenta sa speram ca si aliajele folosite pe motoare vor fi mai bune pt a deveni la fel de fiable si de lunga durata ca cele de 1.6, un avantaj il ai in turbina sau poate fi un dezavantaj, un reper in plus poate fi si o cauza de defectiune in plus...sa speram ca nu. Oricum pe RO turbinele se infunda mai repede....asta este praful de tara in care locuim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna comparatia cu magarul si calul, cu o singura adaugare... magarul a luat steroizi si este mai puternic decat calul :icon_thumright:.

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa este ...dar si steroizii luati in exces ( mereu talpa ) dauneza grav sanatatii.

PS: next car sigur va si un TSI si la mine in ograda, deocamdata batranul lup de mare 1.6 isi face meseria la mare arta si asta ma astept si de la TSIuri.

Modificat de xqzme
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa speram ca nu va avea aceasi fiabilitate a lui 1.2 HTP, montat pe Polo, Fabia si Ibiza. Nu inteleg cum de au putut sa scoata un motor atat de nereusit. Am vazut zeci de cazuri cu astfel de motoare picate prematur (chiulase, pistoane praf - este probabil sa fi fost penalizate si de arhitectura in 3 cilindrii).

Iar vis-a-vis de "nu ar putea VAG-ul sa monteze un motor nereusit", iata ca a mai facut-o...Si inca ani buni la rand. Poate ca de data asta istoria nu o sa se mai repete.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut si eu drive-test cu 1.2 TSI 105 CP si trebuie sa spun ca apreciez foarte mult motorul asta, chiar este de apreciat, performantele sunt peste 1.6 clar, consumul de asemenea, trage de la turatii scazute foarte viguros. Cei care zic de fiabilitate, ca trebuie turat sa scoti ceva de la el, nu prea stiu ce vorbesc. Ce conteaza la o masina este CUPLUL si daca o masina are mai mult cuplu decat alta, evident va traga mai bine. Daca verificati putin cam cum s-ar traduce un cuplu de 175 Nm o sa vedeti de ce se simte asa viguros motorul asta. In medie un motor de 1.6 benzina aspirat are un cuplu in jurul a 150 Nm +- in functie de constructor si configuratie 8 sau 16 supape. Problema este ca cei 175 Nm ai 1.2 TSI se bat deja cu un motor cam de 1.8, la cilindreea asta se regasesc in jurul a 170-180 Nm cuplu, deci iata de ce trage si cam care sunt performantele lui 1.2. Nu sunt chiar ca la un 1.8 deoarece un motor de cilindree mai mare are altfel distributia plajei de cuplu. Deci putem spune ca motorul de 1.2 TSi scoate performante dinamice undeva intre 1.6 si 1.8, mai spre 1.8. Dar la capitolul consum lucrurile stau total in favoarea lui 1.2, iar la taxe idem. Practic singurul dezavantaj al lui 1.2 este pretul putin mai mare si pentru carcotasi turbina, oricum este clar, este un motor de preferat si care clar merita achizitionat.

Pentru carcotasi, ca are turbina ca nu e fiabil etc, sa isi ia in continuare motor de 1.6 aspirat daca chiar vor sa se simta ei multumiti. E la fel ca la diesel, ca la turbina apar probleme etc, pai atunci luati-va SDI-uri si sa imi spuneti daca sunteti multumiti cu dinamica cu mult inferioara, consum mai mare chiar etc. Trebuie sa inteleaga toata lumea ca in ziua de astazi trebuie sa cumparam tehnologie, sa ne inarmam cu ea si sa o folosim la capacitatea pentru care a fost conceputa, daca dorim si noi sa evoluam, asta e adevarul. Lucrurile sunt foarte clare in privinta motoarelor pe benzina turbo de cilindree mica, asta este viitorul, avantajele sunt foarte bune, foarte clare, doar cine nu vrea sa le vada nu le vede.

Ideea este sa ne permitem sa cumparam tehnologia asta, ca raportat la puterea de cumparare a romanului ...

Oricum motoarele TSI au aparut deja de cativa ani buni si nu au existat plangeri in privinta lor, ci foarte multe laude.

Asta e parerea mea, probabil ca o impartasesc destul de multi pe forum, sper.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

+1 :D

...ma gandesc la 1.2 TSI pe Octavia (imi trebuie mai mult spatiu) - pare "compromisul ideal" ca si pret vs intretinere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut duminica drive-test cu octavia 1.2TSI.

e misto rau,ganditi-va la impozit,rca.apoi chiar trage,si chiar bine,ditamai caroseria de octavia.ma intreb pe polo cum se misca,cred ca tare de tot.turbina incarca repede,mai repede ca la 1.4TSI 122,dar isi pierde suflul destul de prematur,sa zicem in treapta a2a-pe la 70 km/h.parerea mea.per total e un winner incontestabil pt o masina mare ca octavia.asta e parerea mea ca sofer de tsi.brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o mica precizare: ce conteaza e cuplul la roata, nu cuplul motor, ce da producatorul e cuplul motor. in functie de treapta de viteza ai mai mult sau mai putin la roata. nu inseamna ca daca ai un diesel cu cuplu mare, in orice conditii e mai buna ca un benzinar cu cuplu mai mic. conteaza si caii si cuplul per ansamblu.

cred ca se duce frumos si tsi-ul cel mai mic. se duce si al meu bine de tot, macar sa am unde sa ii dau ce poate. cam asta e viitorul, motoare mici cu cai multi, si mai mult ca sigur, turbo.

Modificat de mandelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca as avea bani de masina noua nu as sta pe ganduri si as alege TSI...indiferent ca e 1.2 sau 1.4....si cand ma gandesc ca il poti combina cu o cutie DSG in 7 trepte :D ....iar legat de 1.2tsi nu l-am testat dar oricum pe un polo cred ca e mai mult decat suficient....cat despre 1.4tsi no comment....m-am dat cu varianta de 140cp de pe golf5 cutie manuala 6 trepte....acum au alte ganduri producatorii....normal fiabilitatea se va arata cu timpul.... TDI a fost un mare succes in ceea ce priveste un motor diesel....TSI e o reteta noua pentru benzinare si nu cred ca va amagi pe viitor.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu un golf6 de 1,6 si sunt foarte multumit de consum.. 7,8 pe ultimii 200 km care au fost numai prin oras, asta la un condus normal- spre sportiv .. pe un drum brasov-cheia si inapoi consum 6,4 - drum cu serpentine , schimbat mult vitezele 2-3...

eu sunt foarte multumit de masina si de consum, poate si ca mai am un golf2 1,6 cu carburator care in ultimul timp papa si 15...acuma l-am mai reglat si-a mai revenit pe la 10...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am avut 1.6 pe un Leon , vis-a-vis de performante nu ma pot plange dar la consum 12 cu clima pornita .

Este foarte obositor sa scoti un consum decent cu acest motor.In plus ma omorau inferioarele la deal lucru care salta consumul si in afara.

Nu spun ca 1,2tsi este o alegere mai buna , pana nu trec 2-3 ani peste acest motor , chiar si cu un consum mai mic sau performante mai bune 1,6 este un motor fiabil si ieftin de intretinut.

Ca si posesor aduc un minus motorului de 1,2 tsi (sper sa nu fiu blamat , dar nici sa arunce lumea cu pietre in acest motor) pozitionare turbinei este CRIMINALA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!La ce le-a stat mintea?

Cine a mai avut patanii cu masina stie ca la un accident (chiar si minor) datorita franarii masina tinde sa aplece foarte mult si intra foarte jos uneori chiar sub panoul spate al masinii din fata care la randul ei se ridica de spate tot ca fenomen al franarii, avariind partea superior-frontala a masinii exact unde se afla turbina.GRILA /capota-->TRAGER-->TRUBO (atentie vorbesc de parte superioara , nu centrala/mediana unde este bara/absorbant/traversa )extrema/radiatoare.....)

Un -1 din punctul meu de vedere , pentru ca datorita plasticului de la grila , bara, antifonarii de capota , rar or sa exista urme vizibile pe turbo de impact ci mai mult o sa fie impins din prinderi (aspect nu stiu cat de sesizabil).Avaria poate nu se va putea observa pe moment si ulterior o sa te trezesti la garantie cu turbo defect si cu cei de la service care arunca bine inteles vina pe accident implicit Asigurator care la rindul lui o sa justifice ca nu a fost instiintat de aceasta avarie si 0 despagubire

offffffffffffffff

Modificat de Asigurator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu tocmai am luat ptr "femeia mea" un Polo 1.2TSI cu DSG (7viteze), dupa ce m-am dat cu el in teste. Masina e superba, iar cei 105CP pe micutul Polo sunt impresionanti. Motorul e de o silentiozitate criminala, incat ai impresia ca nu ai pornit masina! Cand imi vine masina (12 saptamani) va mai scriu dupa ce o iau, sa ma dau mai mult cu ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Mai are cineva impresii despre 1.2TSI pe Jetta sau Octavia care sunt cu ~200kg mai grele decat Polo sau Fabia? Am un prieten care ar vrea sa opteze pentru Octavia 1.2TSI si nu a avut ocazia sa faca un drive-test.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am mers cu 1.2tsi pe octavia.e o alegere demna de luat in considerare,daca nu ai sti ce motor are,ai zice ca are cel putin 1.6.trage de la decent spre super,daca esti realist si sti ce inseamna 1.2

rca mic,impozit 43 lei,consum intre 6.8-10 in oras,de la mers normal la red line,un adevarat sportiv in haine de gradinita.pt cineva care ar merge cam 12k-15k km pe an,e best choice.brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am citit pana acuma tot ce s-a scris pe aici insa observ un singul lucru toti condamnatzi 1.2 TSI ca nu rezista ca poate o sa ii trebuiasca o distributie schimbat la pana 50 de mii eee Uita-ti un singur lucur ff ff important 1.2TSI are DISTRIBUTIE PE LANTZ! asta inseamna ca poate rezista ff usor la peste 100 de mii de km fara sa umblii la distributie ...in privinta consumului acesta ia 7 in bucuresti ora de varf pe POLO nu am prieteni cu altfel de masini cu 1.2 tsi pe el ...!!!

Alcineva a precizat pe forum ca o sa aiba un turbo lag !Dar dc mergi cu masina 100 de metri iti dai seama ca el nu exista fiind un motor "BITURBO" sau ma rog nu stiu cum il putem numii el dispune de 2 lucruri separate O turbina care ii da si denumerea de turbo care intra pe la 1.700 - 1.800 spre deosebire de alte masini si un compresor care ajuta de la relantii pana la 1.700 1.800 asa cei de la vw au scos total efectul acele de asteptare ....a puterii.de asemenea orientarea si modul in care motorul trimite gazele de esapament spre evacuare il ajuta acesta fiind schimbat + Daca o sa cautatzi pe youtube o sa gasitzi si un filmuletz unde explica din ce material sunt facute priesele aici ma refere la pistoane etc. unde precizeaza ca pentru o viata mai indelungata ele au fost comuse din nu stiu ce ....forjat si intarit ma rog...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cititi aici un articol relevant pentru acest topic Octavia 1.2 TSI vs. Corolla 1.33vvti vs. Cruze 1.6i

http://www.promotor.ro/teste-auto-teste-co...-cruze-6127523/

Comparatii urban vs extraurban vs costuri si concluzii.

Modificat de rempha
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai exista linkul..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vali_devill

parca a mai existat nickul pysyk,sau ceva asemanator.si tot asa de cunoscator era pana au intervenit moderatorii...in orice caz,daca fac confuzie,scuze.

exprimarea si aberarea era acasa la ea,si nastea flame-uri la fiecare virgula.daca confund,scuze.

brgds

si atunci tot de biturbo se vorbea dar pe 2.0 tsi.oh well

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar dc mergi cu masina 100 de metri iti dai seama ca el nu exista fiind un motor "BITURBO" sau ma rog nu stiu cum il putem numii el dispune de 2 lucruri separate O turbina care ii da si denumerea de turbo care intra pe la 1.700 - 1.800 spre deosebire de alte masini si un compresor care ajuta de la relantii pana la 1.700 1.800 asa cei de la vw au scos total efectul acele de asteptare ....a puterii.

Colegul vali_devill a fost foarte diplomat. Eu vrea sa spun un lucru pentru ca toti care citesc acest topic sa intelega... Afirmatia din quote e FALSA. Nici gand sa fie "biturbo"!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun dc te uiti atent am adaugat 2 virgula stranga dreapta ...nu am stiut cum sa denumesc un motor care contine si turbina si compresor ....spre deosebire de mine care sa spunem l-am denumit gresit tu cum i-ai spune???

Referitor la ce a afirmat vali_devill nu comentez ca nu cunosc dc te uiti sunt nou pe aici si nickul pysyk e defapt numele meu trecut in buletin Pisica.Singurul motor de care m-am interesat pe acest forum a fost 1.2 tsi si la care am si avut posturi , cel mult poate sa mai fi postat Tatal meu pe aici ceva despre passat 2.0 tdi B6 el fiind mecanic si cunoscand masina sa cap coada, la tsi pana si el are indoieli ...!! oricum la noi in familie :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!