Jump to content

Polo 6N/6N2 - Probleme Termostat


stealth
 Share

Postare recomandată

Vezi poate cablajul de la butonul de aer cald/rece nu actioneaza clapeta, Desfa pe acolo si vezi cand modifici pozitia de pe rece pe cald sufa aia ar trebui sa actioneze inainte si inapoi. Poate nu mai sta fixata camasa sufei in spatele comutatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • stealth

    20

  • ionut melinte

    17

  • SergiuD

    7

  • nike1

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

salutare.de putin timp am cumparat un vw polo 6n 1,4 60cp pentru nevasta-mea si dupa cca o luna imi spune ca acul de temperatura din bord incepe sa urce peste 110 grade iar termocupla nu porneste m-am apucat sa o repar incepand sa schimb sonda temperatura (cea cu 4 fire) sonda temperatura radiator acea are 3 fire mufa dar sonda mea are 2 picioruse se vedea ceva acolo dar nu stiu daca era al treilea si era rupt sau asa era din fabrica...am cumparat una cu 2 picioruse si una cu 3...si fara suces..am demontat termostatul si am vazut ca era varza.acum am cumparat termostat nou lam schimbat si nimic la fel aceaiasi problema...ieri am demontat iar termostatul si am observat ca tija lui era mult scoasa si trecea prin orificul capacului...va rog frumos daca se poate sa imi spuneti acea urechiusa trebuie sa culiseze tija ptin ea sau doar sa se sprijine in ea??

Nike 1 te rog spune-mi si mie cum ai rezolvat problema? am observat ca si la tine a fost exact aceeiasi problema un furtun foarte incins si unul rece cel de jos.

va multumesc si drumuri bune va doresc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut si bine v-am gasit !

Din pacate prima postare, este despre o problema !

 

Aceeasi situatie am patit si eu azi, la polo meu, mi-a urcat temperatura pana la 110 grade, si simptomele sunt asemanatoare cu ale lui @jardel50, adica termocupla nu pleaca, de nici un fel, nici daca o pun pe "scurt" (face asa un tacanit ca de la releu), am verificat daca are curent si are, face masa, furtunul de sus e fierbinete (cel de la radiator), cel de jos nu prea, am duso la mecanic, putin uimit mi-a spus ca s-ar putea sa fie nu stiu ce fel de "modul" (amplasat undeva in partea dreapta jos sub baterie) maine o pune pe tester sa vada, si astept verdictul.

O fi infundat radiatorul, chiar nu trece apa prin el ?, o fi ramas si termostatul cuplat pe inchis ? habar n-am ...

Daca e dus termostatul e posibil sa nu functioneze termocupla (asta ar trebui totusi sa plece cand "simte" temperaturi de peste 90 C, o fi vreun senzor)..

 

Da, sunt curios si eu cum sa rezolvat problema in cazul lui @Nike1 si @jardel50 ...

Va mai tin si eu la curent !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

se pare ca ai probleme si la termostat, dar ventilatorul e defect nu blocul de relee

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dat termocupla jos, din pacate, e un model de motor capsulat, l-am desfacut, periile erau blocate, plin de mizerie praf, s-a curatat si acum functioneaza !

 

Pe urma am dat si termostatul jos, impreuna cu suportul ala de plastic, care la fel de tampit gandit e ca si termocupla, si surpriza, taija termostatului, atrecut prin acea urechiusa subtire si a ramas pe "inchis" deci clar nu-mi deschidea circuitul de apa. (vezi poza)

 

L-am schimbat cu unul nemtesc, Vernet (nu stiu cat de bun e ?!) impreuna cu acel racord de apa !

Am mai cumparat inca un litru de antigel G12 si o sticla de apa distilata !

 

Pret total:75 lei !

 

Senzorul ala verde de temperatura, G20 (parca ii spune) nu l-am schimbat, vad ca acum apa sta la 90 C. Nu are fluctuatii, nici nu mi-am mai urcat apa la 110 C, acuma sincer nu stiu ce sa zic, nici termocupla nu am auzit sa plece, nu stiu exact la cat porneste, dar am observat ca si daca ii dau drumul la dezaburire ea pleca (cred pe treapta I din II). - eu am climatronic pe ea ! in rest pleaca si oricum cand pornesc aerul conditionat, sau caldura ...

 

In rest furtunurile ala de sus, care intra in radiator se incalzeste destul de tare, cel care iese se incalzeste si el, dar nu la fel de tare (probabil ca se raceste apa dupa ce trece prin radiator) !

 

Numai bine si sper ca asta sa fie solutia ideala, sa nu mai am probleme cu racirea !

 

http://tinypic.com/view.php?pic=10h226v&s=8

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ventilatorul merge doar pe AC

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe bune ! eu ma gandeam ca daca ajunge si temperatura la apa pe la 94 -95 C cupleaza si el automat ... :), deci in concluzie sa inteleg ca ... la mine "functioneaza normal" ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci el porneste si cand apa ajunge pe la 95 de grade sau la cat termocupla facuta, dar nu porneste cand setezi clima pe aer cald

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut! Apelez la amabilitatea voastra in a gasi o solutie la rezolvarea unei probleme legata de racirea cu apa a motorului. Am un vw polo variant 2001 (2000), motor AUD 1.4 MPI 60CP si in urma cu doi ani am schimbat termostatul. Indicatiile ceasului din bord pareau oarecum corelate cu temperatura mediului ambiant si dupa efortul depus de motor. Acum cu noul termostat, acul indicator pentru temperatura urca direct in 90 de grade. Foarte rar s-a intamplat sa indice ca pe vremea celuilalt termostat. Celalalt s-a blocat si a crapat in locas. Ieri (02-08-2014) am desfacut stutul cu flansa  si am gasit o bucata de plastic (3mm x 12mm). Am crezut ca am rezolvat, dar nu s-a schimbat nimic. Si inca ceva va rog, o fotografie cu cele doua furtune groase legate la motor si radiator. Anul trecut am schimbat radiatorul, si poate o fi gresit mecanicul conexiunile (putin probabil), trebuie sa ma conving. Multumesc anticipat.   

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si care e problema ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dimineata (06:10) cand plec la serviciu temperatura mediului ambiant este de 15- 16 grade, dupa 100- 150 de metri de deplasare, acul urca brusc la temp. de  90 de grade. Cred ca ar fi normal sa-mi arate cel mult 75 de grade in timpul deplasarii. Asta este problema. De unde imi citeste temperatura apei pentru indicatie in bord? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

S-a rezolvat, am schimbat termostatul, celalalt deschidea foarte greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,

Am un POLO 6n2 din 2001, tip motor AUA, benzina+GPL

 

asa cum vedeti vine iarna si era "normal" ca si la masina sa a apara probleme. Problema mea este ca acum cateva zile ma trezesc cu acul de la temperatura apei la peste 110. Trag pe dreapta....apa fierbea in vasul de expansiune. Problema observata initial: elicea de la termocupla era scapata de pe motoras. Las masina in benzinaria unde am tras-o vreo 2 ore, se raceste apa si vin acasa cu ea...a 2 a zi dimineata ma duc la service iar in 3 km apa creste iar la 100. II arat problema si-mi zice ca trebuie schimbata termocupla (desi erau in jur de 5 grade afara si nu cred ca trebuia neaparat sa intre termocupla). In fine....ma duc sa cumpar termocupla, gandindu-ma evident intre timp si la termostat...dar na, eu nu sunt mecanic. Vin cu termocupla, o da jos pe cea veche...surpriza, era scapata elicea din surubul care o tinea dar o punem pe cea noua. Stupoare...problema cu temperatura apei era aceeasi. Imi zice ca este de la termostat, il desface, intradevar era spart si apoi a lasat circuitul direct fara termostat. Apa ramanea acum la minim, intra in radiator, nu are pierderi pe circuit, nu am observat alte probleme pana acum. Aseara m-am dus si am pus noul termostat (Wahler) si am inlocuit tot antigelul, am incalzit apa in motor, ajunge la 90 de grade, ii da drumu in circuit, am incalzit in continuare apa, a pornit termocupla asa ca mcanicul a considerat prob aparent rezolvata. Plec cu masina, dupa nici 1 km apa incepe deodata sa scada la 70 si pe urma la minim. Il sun pe mecanic care imi spune ca probabil termostatul nou este defect. O las in parcare aprox o ora, plec din nou si temperatura prin oras si urca din nou la 90 grade insa oscilea intre 60-70 si 90. Acum cautam Polo-isi care au mai avut aceeasi prob asa ca am ajuns aici. Ma duc acum sa fac testul cu furtunele sa vad daca a ramas pe deschis. Credeti insa ca ar putea fi alte probleme? sau mecanicul are dreptate si termostatul nou chiar sa fie defect ?(nu as vrea sa ma duc la magazinul de unde l-am luat sa cer sa-l schimb degeaba, nemaiavand incredere in mecanic dupa faza cu elicea termocuplei)

Multumesc anticipat

 

 

Edit: Am testat furtunele si se pare ca termostatul ramane deschis pentru ca dupa termostat se incazescc foarte repede. O sa ma duc sa schimb termostatul. Revin cu detalii. Totusi daca aveti alte idei va rog sa ma ajutati

Modificat de alexxxu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU avem alte idei. Schimba termostatul. Au mai fost destule probleme. Vezi sa nu aiba urechile de prindere rupte, si sa nu stea termostatul la locul lui. in acest caz, trebuie cumparata flansa cu totul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

termostat Wahler am pus si eu, a venit cu tot cu flansa, termostatul se tine in 2 urechiuse de plastic, daca una se rupe nu mai poate inchide circuitul, eu am termostatul de 2 ani si merge ca in prima zi, l-am montat eu, eventual cauta-ti un amic care le mai are cu surubaritul, si are cateva scule si uitati-va care e problema ca nu e greu de demontat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recomandarea, mea daca tot desfaci, iar termostatul:

 

1. schimba si flansa, ca-i vreo 10-12 lei, cu tot cu garnitura si stai linistit,

 

2. apoi termostatul inainte sa-l schimbi iar, baga-l intr-un vas cu apa si punel pe foc, vezi daca decupleaza, inainte sa fiarba apa !

Eu am pus, pe a mea unul Calorstat (by Vernet) - 45 ron, din vara montat cu grija de mine, si n-am probleme cu el, de cand l-am pus !

Reumplut cu lichid racire (G12 1/1 parti cu apa, ca e concentrat) si gata !

 

3. Fa si o verificare pe tester, s-ar putea sa trebuiasca sa schimbi si senzorul de temperatura de pe blocul motor (si acela iti poate face figuri dupa atata vreme) ,... G20 parca era denumirea, culoare verde, si detalii, gasesti tot aici in thread-ul asta, cateva pagini anterioare... citeste si gasesti !

 

4. Spor !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut

 

am un renault laguna 1 si de ceva timp am probleme cu racirea motorului..imi creste nivelul la apa in butoias..ii fac aerisirea pe la radiator si in scurt timp iar creste nivelul de apa..in acest timp se incalzeste motorul foarte tare...care ar putea fi problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut.

Conduc un Polo 6N2 din 2001 si aseara am observat ca acul de la temperatura apei a urcat vertiginos spre 130 grade. Abia la 110 grade am observat iar in nici 30 secunde pana am gasit loc sa trag pe dreapta a ajuns spre 130. Din pacate nu am constinte de mecanica si nu am stiut la ce sa ma uit. Cert e ca nu ieseau aburi din motor. Vreau astazi sa merg sa pornesc motorul si sa fac testele pe care le-am citit in topicul asta.

Problema e ca mai aveam 6km de mers pana acasa si a trebuit sa fac inca 3 opriri ca sa scada temperatura la ~80 grade. La ultimele 2 porniri am sesizat ca motorul tusea la ralanti, parca statea sa se opreasca, dar in trafic tragea la fel de bine. Probabil o sa o duc maine in service dar ma intrebam daca gravitatea problemei imi permite sa fac de unul singur interventiile necesare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Vizitator changed the title to Polo 6N/6N2 - Probleme Termostat
  • 2 months later...

Dragi colegi va rog sa ma ajutati cu o informatie legata de locatia termostatului pentru motorul 1.4 tdi cod AMF.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare, am si o problema cu temperatura motorului VW Polo 6N2 1.4 MPI AUD,  si anume:

pe loc mi se incalzeste pana la 90 de grade cum este normal dar imediat cum plec cu masina temperatura apei scade pana la minim. Acest lucru se intampla indiferent de anotimp si indiferent daca merg in oras sau la drum lung. Am schimbat pana acum 2 termostate + 2 senzori de temeratura si carcasa termostatului o data si in continuare am aceeasi problema. 

Stie cineva ce ar putea fi? pompa de apa cu distributia sau ce anume deoarece raman in pana de idei. precizez ca ambele termostate si senzori de temperatura au fost de la firma Febi. 

Multumesc mult.

Modificat de calinstefan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Buna! Sunt nou pe acest forum, iar daca am postat gresit va rog sa ma scuzati. Am si eu o problema la un Polo 1.4 16v din 2000 luna octombrie cod motor AUA. Nu baga caldura destul in masina. Am schimbat antigelul deoarece era foarte murdar, dar tot degeaba. Daca  plec cu masina dimineata in aproximativ 2km ajunge apa la 90 de grade, dar caldura tot slabut. Daca apa e la 90 si ridic capota radiatorul de racire e rece, furtunul din partea de jos de la radiator e rece si cel de sus e fierbinte. Temperatura la ceasul din bord nu oscileaza, ramane fix pe 90 in timpul mersului. Care este motivul pentru care nu baga caldura? Termostatul? 

Modificat de Oli82
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Radiator incalzire habitalu colmatat cu depuneri in el.Trebuie sa-l speli pe interior si daca nici asa nu are efect trebuie schimbat.

Daca era termostatul fierbea apa.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar e normal ce se intampla cu radiatorul de racire si furtunul din partea de jos,care porneste din el,  adica sa fie reci amandoua si cel de sus fierbinte chiar daca apa e la 90 de grade?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!