Jump to content

VW Lupo vs. Renault Twingo


Ryngo-Star
 Share

Postare recomandată

Ce puteti spune despre cele doua masini din punct de vedere al fiabilitatii si cheltuieli de intretinere ? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu iti spun ce am vazut acum cateva minute pe discovery la emisiunea fith gear:

pentru a schimba un bec de far la un renault megane e nevoie de 55 de minute si trebuie data roata din fata jos

acelasi bec la un golf 5 se schimba in 53 de secunde

stiu ca sunt alte masini dar cred ca poti sa-ti faci o idee despre piese si cheltuieli intretinere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre twingo iti pot spune ca desi pare inghesuit, ai destul spatiu in el :icon_thumright:. Adica mie mi s-a parut incomparabil mai spatios decat lupo;Ba chiar am ramas uimit de spatiul interior oferit.

La intretinere nu ma bag ca nu sunt la curent cu pretul pieselor, dar sa stii ca e mai mult mit treaba asta ca la renault sunt FOARTE scumpe, iar la VW FOARTE ieftine. Cel mai probabil preturile sunt comparabile cu diferente minore;

Ce as mai putea adauga e ca ce m-a deranjat la twingo a fost calitatea interiorului si materialele folosite care sunt clar mai nasoale decat cele de pe lupo :Driver:.

Eu personal as merge pe lupo, desi twingo e mai ieftin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eugen asa tragi tu concluzii?

Twingo imi place mai mult e mai interesant la interior si mai ieftin de intretinut , merge orice de dacie pe el...se schimba mai reopede orice bec decat la lupo iar bordul e mult mai interesant ca la orice lupo...

Am avut twingo si am fost super multumit de el.

bossake sper ca nu compari un twingo de 10 ani cu un lupo de 2007 ... calitatea materialelor nu e diferita deloc, si lupo e plin de plastic slab de nu s epoate...sa nu compari cumva cu polo sau vreo varianta hyghline la lupo ceva...

Modificat de gabriel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LUPO nu se mai fabrica din 2005 din acte stiu eu.

Iti spun in calitate de posesor de LUPO: masina e foarte OK ca si masina de oras sau ptr distante scurte. La interior spatiul este foarte bun ptr dimensiunile ei, dand senzatia de spatiu probabil si din cauza suprafetei vitrate destul de mari.

Singurul neajuns ar fi portbagajul, dar eu o spun din postura de tata (carucior, etc)...

Ca si materiale, eu am si un PEUGEOT 206 din 2005 si LUPO din 2001: sunt la fel ca si calitate a plasticelor, a imbinarilor, iar zgomotele pe care le am in PEUGEOT-ul din 2005/48.000km le am si in LUPO din 2001/97.500km, ambele mergand pe jante pe 15".

La intretinere nu stiu ce sa iti spun, sunt cam la fel. Iar ca si probleme, cred ca aici depimde de norocul fiecaruia. Am prieten cu PASSAT ultimul model si Golf 5 care s-au saturat de probleme si prieteni cu PEUGEOT si RENAULT care nu stiu ce e ala service...

Asta cu masinile frantuzesti si cele germane e mai mult mit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in calitate de posesor de twingo si doritor de lupo as putea sublinia cateva aspecte ale ambelor masini:

twingo

+ garda la sol imensa in comparatie cu lupo (stabilitatea e totusi foarte buna)

+ modularitatea si spatialitatea interiorului. bancheta spate se poate misca inainte-inapoi, permitand mai mult loc pentru bagaje sau pentru pasageri.

+ interiorul vesel si plasticul suficient de rezistent (desi e destul de tare si nu foarte placut la atingere, nu are de suferit daca ai scapat putin ambipur pe el)

+ cutia de viteze mult mai "usoara" decat la vw. se schimba vitezele foarte usor, nu agata, are cursa scurta, vitezele sunt delimitate foarte clar si schimbatorul este foarte precis.

+ motorul de 1.2 8v - este motor pus pe kangoo si ofera un cuplu destul de mare inca de la turatia de relanti. fiabilitatea motorului este extraordinara.

+ este un caz atipic de renault, fara probleme la capitolul suspensie. masina nu a fost importata niciodata in ro. (twingo 1)

- acelasi motor poti sa-l turezi cat vrei, ca el va merge la fel. ca acceleratie si viteza, masina nu sta excelent. oricum... e ceva mai rapida decat un sdi.

- portierele imense, care in timp se mai lasa. cu 50 de lei se rezolva repejor

- deschiderea cu cheie a rezervorului.

+++++ costurile de intretinere:

revizie < 2 mil (~80 lei 4l de ulei elf, recomandat de producator + filtrele + manopera)

consum ~7l in oras si 5 in afara.

majoritatea pieselor sunt de solenza/logan astfel incat discuri de frana, amortizoare, manere interioare, sonde lambda, etc pot fi procurate la preturi de dacia si nu de renault.

lupo:

+ designul + bordul

+ consum (prezenta motoarelor diesel)

+ fiabilitatea renumita vw

- cost achizitie si intretinere

- spatiul interior

- schimbarea vitezelor e ceva mai greoaie comparativ cu twingo

- nu am condus decat lupo pe benzina, iar concluzia e ca motoarele trebuie turate ca masina sa se misto cat de cat.

+/- materialele din interior: mai placute la atingere, dar mai pretentioase in timp. se zgarie cu usurinta, etc.

- motoarele mici, in 3 cilindri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pedro multumesc mult pentru informatiile complete si pertinente.Inclin sa cred ca Twingo este mai nimerit si are si un pret de achizitie mai scazut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

are si el minusurile lui, si nu putine, dar per total, ca si costuri cred ca iese mai bine decat lupo.

nu are manere metalice si mai ramai uneori cu manerul in mana, nu e la fel de rafinat ca un vw, dar isi face treaba de minune. desi am masina de un an jumatate, nu eram eu pe deplin incantat de ea si urmaream sa o schimb repejor cu un lupo sau arosa, dar iarna asta mi-a schimbat parerea. nu multe masini din clasa asta au pornit la -30 de grade si si-au facut treaba maimult decat onorabil pe strazile complet nedeszapezite.

verifica atent masina la cumparare pentru ca este construita din multe elemente imbinate intre ele, prin suruburi si alte metode de prindere, suduri fiind foarte putine. in caz de accident e foarte usor sa schimbi cam orice parte a masinii fara a ramane urme, deci iti recomand sa tii cont si de asta cand verifici masina. apoi ai in vedere faptul ca pana in 99-00 modelele de twingo au tabla ceva mai grosuta, iar din 2003 daca nu ma insel au caroserie galvanizata. tu stii cel mai bine ce te avantajeaza, asa ca urmareste si aspectul asta.

in rest, e dificil de vorbit la modul general despre masina aia. ori iti place, ori nu. mie mi-a luat mult tare pana sa o inghit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Twingo n`am avut , Lupo da , 1.4 TDI.Pe langa faptul ca era in 3 pistoane mergea de rupea pamantul.piesel erau rezonabile luand in vedere ca era pompe diuse dar odata schimbate nu am avut treaba cu el ani de zile.PRO LUPO si ca rezistenta ca am citit ceva mai sus legat de accidente , am facut dauna totala , l`am incolacit pe un copac acum 3 si imi mentin Ideea PRO LUPO !

Modificat de rebelkid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Twingo ar mai fi sistemul de rabatare al scaunelor foarte elaborat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Cu ce te incalzeste sistemul de rabatare? La LUPO scaunul se duce in fata si se si ridica putin, facand foarte mult loc... Si apoi scaunul revine in pozitia initiala... Bancheta spate nu culiseaza, dar spatarul banchetei este fractionat 50:50 si are 2 posibilitati de inclinare (ptr a mari putin volumul portbagajului)...

Iar despre faza cu imbinarile elementelor prin suruburi... Mie nu mi-ar surade ideea... Poate sa iau o masina noua cu astfel de imbinari, dar una uzata... Are caroserie galvanizata si rezista bine la rugina.. Al meu e din 2001 si nu are punct de rugina... Si are cateva zgarieturi pe caroserie...

S-a mai vorbit de pornirile la rece iarna asta.... Si al meu LUPO a pornit la sfert de cheie in fiecare dimineata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Salut. Cu ce te incalzeste sistemul de rabatare? La LUPO scaunul se duce in fata si se si ridica putin, facand foarte mult loc...

Twingo prin sistemul de rabatare al scaunelor poate transforma interiorul in pat perfect de 2 persoane unde poti dormi comod cand mergi cu prietena sau cu sotia la munte fara sa te mai temi ca te trezesti cu Ursul peste tine in cort. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exista campinguri, si intotdeauna dormitul in cort va fi mai bun decat cel in masina. TWINGO are si lungimea interioara necesara unei pozitii de dormit? Iti trebuie cel putin un 1.8m sa stai OK... Nu cred ca are aceasta lungime la interior...

Vorbind de partea practica, a unei masini in 2 usi, revin cu ideea ca: rabatarea scaunelor ptr intrarea pasagerilor din spate este foarte facila la LUPO, prin rabatarea banchetei se face suprafata perfect plana cu podeaua portbagajului, ptr cei care vor sa incarce bagaje mai voluminoase.

Dpdv al pretului, cred ca pretul real este aproape identic la cele 2 modele, pe piata noastra, luand in calcul acelasi an de fabricatie (am cautat dupa 2001, inmatriculate, benzina).

Deci nu vad o avantaj de partea RENAULT-ului pe problema pretului.

Ca si design, de departe LUPO castiga meciul, si la interior si la exterior...

Sunt nenumarate posibilitati de modificare a LUPO-ului si este o masina reusita chiar si in forma bruta, nemodificata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Twingo se poate folosi si la munte deoarece are garda la sol mai ridicata decat Lupo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt destul de nou pe aici , dar , fiind un fan al masinilor mici iti pot spune si parerea mea despre twingo dupa ce am avut 3 masini, in primul rand am ales twingo datorita dimensiunilor mele 1,92 si la un moment dat 125 kg , m-am uitat dupa tot ce era mic si le-am incercat, twingo de departe este cel mai spatios adica pot sta in el 4 barbati adulti si mari (datorita banchetei care culiseaza) ca fiabilitate sun f.decente prima din 93 vreo 270000 manca un pic de ulei motor generatie veche , a doua din 2001 si ultima din 2004 , acum am urcat standardul un pic si am un mini care in fata este mai spatios ca twingo dar in spate nu se poate sta deloc, scaun lipit complet de bancheta,

intretinerea la twingo e decenta ,sunt si chestii scumpe (daca o lovesti de exemplu un ventilator pt twingo cu ac este 350 euroi nou exagerat de mult) dar in rest filtre ,directie faruri aripi barii preturi decente, garda la sol mare avantaj ,pe mini la luat gaia iarna asta , consum la ambele motoare 1,2 8 si 16v 5 afara si 7 oras .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Modelul din 93 care avea injectie monopunct,cum era in comparatie cu celelalte de generatie mai noua?

Consum.demaraj, etc....

Cu respect ! :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa cum s-a zis deja si mai sus, cele din 93 deja au o varsta si incep sa consume ceva ulei si sa cam pice. in plus au 1249 cmc si se taxeaza ca si capacitate cilindrica 1.2-1.4, nu prea are rost sa intri la norma asta de impozitare si asigurari, cand masina tot 1.2l are.

eu iti recomand macar un 1.2 8v, multipunct. ca si consum, minim 7 in oras, in general 7,5-8 si in afara, in functie de talpa. pana la 90 km/h ~5%. daca depasesti viteza asta creste binisor si consumul.

cele din 98-00 au raportul ideal calitate/pret. cu maxim 2500 euro iei una foarte dotata si buna. motoarele din generatia respectiva au echipat renault kangoo si sunt foarte fiabile. daca iti place intr-adevar masina si vrei ceva mai bun, recomand motorul in 16v, model dupa 2001, cu caroserie galvanizata, ac, trapa, etc la maxim 3500 euro. motorul asta e si euro 4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!