Jump to content

Cutiuta neagra bazaie


wolfskin
 Share

Postare recomandată

Salutari,

Scuze daca s-a mai discutat, dar momentan nici nu stiu dupa ce sa caut.

De o vreme aud un sunet nou ce vine din compartimentul motor. Apare la scurt timp dupa pornirea motorului, se mai intrerupe, si uneori persista 1-2sec dupa oprirea motorului. E ca un bazait infundat.

Am incercat deci sa-l localizez sub capota si am constatat ca o cutiuta neagra produce un bazait insostit de vibratie palpabila. E localizata in extremitatea dinspre parbriz in coltul de la pasager, e o cutiuta neagra de plastic in care intra un manunchi de fire electrice si ies un manunchi (6 sau 8 bucati) de furtunase de cauciuc.

1) Stie cineva ce este? Banuiesc ca genereaza comenzi pneumatice prin acele furtunase?

2) Stie cineva de ce ar putea sa bazaie? Daca misc mufa electrica, uneori inceteaza sau se intrerupe bazaitul. Am dat cu spray de contacte pe ea, a disparut bazaitul pt. scurt timp, dar a revenit.

3) Ce urmari ar putea avea daca cedeaza de tot? Mometan nu simt nimic diferit la masina...

Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare!

nu stiu cum e asezarea pieselor in jurul motorului diesel, dar eu banuiesc ca e pompa de servodirectie. ea este actionata electric si cand opresti motorul, rotorul pompei are inertie si inca se invarte (asa cum ai zis 1-2 sec).

si nu cred ca cedeaza. la mine se aude mai tare de cand am mai scos din buretele ce o inconjoara.

incearca asta: pe loc, cu farurile aprinse, roteste de volan si asculta daca se aude mai tare bazaitul. daca e asa, atunci e pompa.

daca nu e asa... inseamna ca m-am inselat. repet: nu stiu cum is asezate ansamblele pe langa motorul tau, stiu sigur ca la mine pompa de servo de in spatele farului de pe partea soferului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nop, nu e nicio pompa de servodirectie.

Este blocul de electrovalve al sistemului de control vacuumatic al motorului, turbo bla bla.

M-am confruntat cu o situatie similara si cred ca am rezolvat-o punand niste saibe da cauciuc sub fiecare din piciorusele metalice cu care se sprijina pe caroserie. Iti sugerez sa incerci acelasi lucru. Atentie, ca sa lucrezi bine trebuie sa demontezi din suruburi vasul de expansiune si sa il dai deoparte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Blitz, mersi, asa ceva mi-am imaginat si eu ca ar fi.

Solutia aplicata de tine trateaza insa doar simptomul, adica nu mai auzi inauntru bazaitul. Dar de ce bazaie? E ceva nou, n-a facut asa de la inceput.

Mai important, daca-l las asa, si in final pica unitatea (sau ceva in ea), raman in drum sau nu? Un "limp mode" nu-i un capat de lume...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

blocul de electrovalve al sistemului de control vacuumatic al motorului

:icon_thumright: este asa ceva si la benzinare?

si imi cer scuze ca mi-am dat cu parerea gresita...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nicio problema, suntem aici sa ne dam cu parerea. Daca ar fi pareri profesionale, am plati bani, nu?

Poate ca exista si la alte motoare, dar sigur difera in functie de motor. La TDI el controleaza comanda turbinei cu geo variabila, EGR-ul, si probabil si alte lucruri judecand dupa numarul de furtunase ce ies de acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ar fi pareri profesionale, am plati bani, nu?

:) :))

Nu, teoretic nu ar trebui sa crape nimic prin ea iar daca ar crapa ai ramane cel mult cu un martor check engine aprins si un "limp".

Nu stiu care-i treaba cu bazaitul, inauntru sunt niste electrovalve. Am auzit si cu bazait mult mai puternic (se manifesta la oprire), totusi mergeau fara probleme.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bazaitul la electrovalve este dat de corpul electrovalva si supapa, din anumite cauze (impuritati) asha fac la un moment dat orice electrovalva, solutia ar fi de schimbat corp+supapa. In ciuda bazaitului electrovalva functioaneaza si nu exista riscul imediat de defactiune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...
Alpha Detailing

Salut,

Am si eu cam aceeasi problema.Golf V plus, 2008 dupa oprirea motorului timp de 15-20 de secunde se aude un bazait din acest bloc de electrovalve sau cum ii spune.Daca compresez unul din furtunase, parca cel numerotat cu 2 se opreste.Masina merge la fel...dar ma scoate din sarite pentru ca pan' acum sigur nu facea asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

cu aceeasi problema se confrunta si un passat 2009 1.9.

chiar nu merge curata sau reparata cumva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!