Jump to content

VW Passat 1.8T(2003) vs Renault Laguna 1.9dCi(2004)


rempha
 Share

Postare recomandată

Verisoara mea vrea sa-si schimbe masina si are de ales intre un VW Passat 1.8T 2003 61000km si un Renault Laguna 1.9dCi 53000km.

Momentan detine o Fabia2 1.4 16v 86CP (2007) si parcurge aproximativ 20.000km/an. Vrea ceva mai mare si mai puternic si ambele sunt ocazie.

Pe ce varianta de masina de familie o sfatuiti sa mearga?

Passatu stiu ca are motor benzina turbo de 150CP dar Laguna are 2 variante de diesel 1.9 (101CP, 120CP) si nush care dintre ele este.

Ce argumente pro si contra ar fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu personal as alege passat.motorul 1.8 este senzatie, iar la fiabilitate nici nu incape discutie.piesele sunt mult mai ieftine la un vw decat la un renault.acum depinde si ce isi doreste verisoara ta de la o masina si ce stil de condus are.motorul 1.8 este sportiv pe langa dci-ul de la renault.consumul este diferit clar intre cele doua modele(in favoarea renault), insa avand in vedere ca parcurge doar 20.000 pe an,nu cred ca ar reprezenta o problema.succes in alegere si oricum nu stiu cati vor alege renault avand in vedere ca discutam pe un forum dedicat marcii :cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Preturile sunt identice? Ce variante de echipare au masinile?

Piesele sunt la fel de scumpe (sau ieftine, depinde cum vreti sa le considerati). Daca te apuci sa schimbi suspensia fata la Passat, te ia cu ameteli. La Laguna e f. simpla, implicit ieftina. Pe spate, deja e complicat si la Laguna.

La Passat o sa fie dezamagita de consum, 1.8T nu exceleaza la capitolul consum. Desi vine obisnuita de pe Fabia, care nu e monument de... frugalitate.

Laguna o sa consume mult mai putin, o sa aiba cutia in 6 trepte.

Passatul fiind mai putin dotat, o sa aiba mai putine potentiale probleme. Sigur nu o sa aiba probleme cu pornirea cu card, usile cu deschidere automata sau cu senzorii de presiune in pneuri la Passat - pentru ca nu le are. Poate nici cu geamurile electrice spate.

Passatul are mai mult crom pentru cine iubeste genul asta de ornamente... Laguna e mai discreta, dar la design exterior este mai eleganta Laguna 2.

Pana la urma depinde ce o intereseaza mai mult, dar e greu sa gasesc ceva avantaje pentru Passat in afara faptului "e nemteasca" care pe mine ma lasa indiferent.

Modificat de r&d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar nu as lua Renault-ul, intretinerea este foarte scumpa. Ar avea de partea lui doar consumul redus al unui diesel, in rest nimic.

Passat-ul B5.5 este consacrat pt fiabilitate, iar combinat cu 1.8T este si sportiv. L-as alege fara sa ma gandesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce anume este scump (sau.. mai scump) la Laguna fata de Passat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Renault este scump din toate punctele de vedere(la un megane erau 2500 ron bieletele de directie)!La capitolul stabilitate stau execrabil,la capitolul motor iar stau prost(se topesc pistoanele-in special la nr 3),la capitolul cutii de viteze(alea cu 6 trepte) iar stau prost!Cutia de viteze are in ea 1,5l de ulei si se unge prin ceata de ulei care se formeaza de la turatia pinioanelor.Mersul prin oras o farama,neformandu-se ceata si cedeaza rulmentii care sunt foarte finuti si firavi!Cutiile ...daca nu ma insel si retin bine,au codul PK6.Va zic din cunostiinta de cauza lucrat la Dacia-Renault 7ani+cursuri la academia auto unde cunosti multi angajati ai firmei Renault care iti expun aceleasi defecte.Si sa nu mai vb de injectoarele de la DCI care sunt foarte proaste-probabil si din cauza motorinei!Eu nu mi-as lua Renault,decat daca ar fi ultima masina de pe pamant!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depnde ce dotari au. Eu as lua un Passat Highline 1.8T din 2003 fara discutie si la 120.000 km in favoarea unui Renault din 2007-2008 cu 50.000 km. Trebuie sa ne gandit si la revanzare sau la depreciere. E normal ca masinile sa se deprecieze, dar unele se depreciaza totusi prea repede.

Benzina-Diesel. Depinde cat mergi. Daca mergi 10.000 km/an merita un 1.8T fiindca mergi cu putin dar cu stil. Daca mergi 18.000-25.000 km/ an parca mai bine merita un diesel. Iti zic si consumul Passatului 1.8T ca sa stie la ce sa se astepte (daca motoru e bun tehnic... ca daca nu e bun is niste cifre mari): afara 6.5-8, oras 11-13, mixt care depinde cat ai oras sau afara 8.5-10.5. La diesel toata lume stie consumurile asa ca nu are rost. In plus ca la Renault si intretinearea e scumpa si am auzit ca le cam pica pe la oameni cardurile de pornire, li se face "bordul pom de craciun", clima, sau altele.

Passat :) Renault ;)

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am lucrat la Renault si nu iti recomand aceasta firma...preturi la piese de te doare capul si nici fiabile nu prea sunt.Bine nici cu passat-ul nu imi este rusine dar oricum as merge pe passat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Preturile sunt identice? Ce variante de echipare au masinile?

Piesele sunt la fel de scumpe (sau ieftine, depinde cum vreti sa le considerati). Daca te apuci sa schimbi suspensia fata la Passat, te ia cu ameteli. La Laguna e f. simpla, implicit ieftina. Pe spate, deja e complicat si la Laguna.

La Passat o sa fie dezamagita de consum, 1.8T nu exceleaza la capitolul consum. Desi vine obisnuita de pe Fabia, care nu e monument de... frugalitate.

Laguna o sa consume mult mai putin, o sa aiba cutia in 6 trepte.

Passatul fiind mai putin dotat, o sa aiba mai putine potentiale probleme. Sigur nu o sa aiba probleme cu pornirea cu card, usile cu deschidere automata sau cu senzorii de presiune in pneuri la Passat - pentru ca nu le are. Poate nici cu geamurile electrice spate.

Passatul are mai mult crom pentru cine iubeste genul asta de ornamente... Laguna e mai discreta, dar la design exterior este mai eleganta Laguna 2.

Pana la urma depinde ce o intereseaza mai mult, dar e greu sa gasesc ceva avantaje pentru Passat in afara faptului "e nemteasca" care pe mine ma lasa indiferent.

Preturile la cele doua masini sunt identice si ma astept sa fie variante de echipare "high" dar nu stiu sigur (probabil laguna va avea ceva mai multe dotari)

Consumul momentan de la fabia este 6.5-7 in afara si 10-12 in oras, probabil la 1.8T o sa fie cu putin mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic sa alega 1.8T , am auzit ca este un motor foarte bun , puternic , cosumul cred ca o sa fie cam 10-12 , bine depinde si de oras , si renault este destul de scump la piese si altele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unu as merge pe Laguna diesel. Prea mult consuma motorul de 1,8T. Adica prea mult pt buzunarul meu, nu stiu la altii. O masina care sa consume 12-14 in oras mi se pare mult. Si passatul meu consuma 10 in Cluj si mi-ar fi placut un consum de 8%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laguna sta f. prost la fiabilitate.Un interior de Renault la 100.000km arata ca dupa razboi,are tot felu' de greierasi si mi se pare f. urata la spate,e "tesita" ,e enervant stergatorul ala,nu mai zic ca,cardul ala dupa 2 ani de utilizare se uzeaza foarte rau si arata chiar naspa.

In schimb Passat-ul o spun din proprie experienta ca si dupa 10 ani arata de nota 8 din 10 cu o uzura de 30.000km pe an.Suspensia pe 8 brate face masina f. stabila mai ales la viteze mai mari si mai precisa,zic eu.

In concluzie Laguna nu mi-as lua, cum a spus si cosminwon nu prea exceleaza decat la dotari care oricum se strica cam des.(Senzori si alte prostii).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Renault este scump din toate punctele de vedere(la un megane erau 2500 ron bieletele de directie)!La capitolul stabilitate stau execrabil,la capitolul motor iar stau prost(se topesc pistoanele-in special la nr 3),la capitolul cutii de viteze(alea cu 6 trepte) iar stau prost!Cutia de viteze are in ea 1,5l de ulei si se unge prin ceata de ulei care se formeaza de la turatia pinioanelor.Mersul prin oras o farama,neformandu-se ceata si cedeaza rulmentii care sunt foarte finuti si firavi!Cutiile ...daca nu ma insel si retin bine,au codul PK6.Va zic din cunostiinta de cauza lucrat la Dacia-Renault 7ani+cursuri la academia auto unde cunosti multi angajati ai firmei Renault care iti expun aceleasi defecte.Si sa nu mai vb de injectoarele de la DCI care sunt foarte proaste-probabil si din cauza motorinei!Eu nu mi-as lua Renault,decat daca ar fi ultima masina de pe pamant!

Si la un Passat sunt 5000 bieletele de directie... EUR, nu RON. Ca atat a dat vecinul de la doi pe ele. Cu vorbe pot umple si eu forumul.

Dar omul a cerut date reale despre masini. Asa de greu este sa scoatem capul din cutie si sa privim realitatea nu ceea ce am auzit la coltul blocului?

bieletadirectielaguna2.th.jpg bieletadirectievwpassat.th.jpg

1.9dCi nu au probleme cu injectoarele - fiind Bosch.

Cele de 1.5 de pe primele modele (doar pe Clio si Kangoo), fiind primul sistem CR de la Delphi a avut o gresala de proiectare. Cam la fel cu ce se intampla la Passat 2.0TDI. Actualele sisteme de pe 1.5 nu au nici o problema de fabricatie. Intretinerea proasta sau defecte sporadice de fabricatie - se mai intampla.

Laguna se strica, Passatul se strica. Un mecanic care lucreaza in service-ul VW are destul de multe de povestit despre ce face in fiecare zi. Si programarile in service se intind pe o saptamana in avans. Si crede-ma ca nu sterge praful de pe bord, ci repara la greu. La fel ca si la Laguna.

Modificat de r&d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar crezi ca vorbeste din ce a auzit in coltul blocului daca a lucrat (asa cum spune el) 7 ani la Renault?

Modificat de But_Fns
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA,le-am vazut..ti se pare o diferenta asa mare de pret in favoarea lagunei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Piesele sunt la fel de scumpe (sau ieftine, depinde cum vreti sa le considerati). Daca te apuci sa schimbi suspensia fata la Passat, te ia cu ameteli. La Laguna e f. simpla, implicit ieftina. Pe spate, deja e complicat si la Laguna.

Nu sustin ca sunt mai ieftine la Laguna. SI nici nu am zis asta vreodata. Afirm doar ca intretinerea este la fel de scumpa sau ieftina la amandoua.

Modificat de r&d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este FALS! Tot kit-ul de mecanica pe fata costa 1000 ron la Passat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

volksman said

QUOTE (Vlad_passat @ Jul 22 2009, 20:18) *

Poti sa imi zici si mie pretul la un kit de brate passat(Lemforder sau TRW) din 2000,cod motor ATJ,116 CP?

Numai bine! icon_thumright.gif

2.100 ron

Pret brate - sursa ieftina

Modificat de r&d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu as recomanda renault,sta ft prost la capitolul fiabilitate.

1.8T nu consuma mult,dar ai tendinta sa il calci,de aici rezulta consum mai mare.in oras aglomerat ,in trafic greu se duce in 14%

in afara consuma ft ok...

5.7 undeva la 90,si 6.3 undeva la 120...dupa parerea mea e mai mult decat satisfacator

in we asta ma duceam linistit spre Sinaia,admiram peisajul

dsc00112n.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este greu de cuantificat "fiabilitatea" :D. Cu pretul pieselor, e simplu... ca-s in RON.

Ce intelegi prin "foarte prost la capitolul fiabilitate"?

Nu de alta, dar am avut 3 Renault-uri (Clio, Laguna1, Laguna2) si acuma am un Trafic 1.9dCi (~80.000km) si o Laguna 1 1.6 16V (198.xxx km)... si sa stiu si eu pe unde sa ma uit dupa fiabilitatea asta... Oare unde o fi pusa?

Modificat de r&d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Niste preturi de la revizii, eventual reparatii poti sa ne dai?

Eu stiu o gramada de Renault-uri care scot fum ca dracii, propietari care au platit in service-uri preturi enorme si tot asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lucas tu vorbesti asa... generalitati sa zicem. Nu cred eu ca diferenta este cer-pamant la fiabilitate. Am si eu prieteni care au avut Renault si nu s-au plans, dar am auzit plangeri de la cei cu VW. Lumea crede ca daca cumpara un VW este cea mai fiabila masina, nu e chiar asa. Si nici piese de Passat B5.5 nu is chiar ieftine, aici ma refer la originale nu stifturi chinezesti sau facute pe vapor.

De exepmplu o bara fata passat b5.5 costa 1800RON, chiar is curios daca poate cineva sa afle pretul al unei bari fata Renaul Laguna 2004.

Modificat de Eto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu an prieten care a adus cel putin 4-5 Laguna...dintre care 2 pt el in familie,restul le vindea.

Le lua din DE de la relatii/cunostinte la preturi bune.Masini extrem de dotate,piele,navi,xe,trapa...etc.Nu mi-a recomandat niciodata una(puteam sa iau in 2007 una extrem de dotata ,3 ani vechime pe la 4200E).Motorul 2.2dCi consuma in draci...11.2% vara in trafic lejer.

Poate ca sunt subiectiv,nu am avut renault(tata are dar el e subiectiv) dar am auzit chestii destul de rele de la apropiati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!