Jump to content

My little blue shark


Adrian D.

Postare recomandată

De curand fac si eu parte din grupul fericitiilor detinatori de Golf. Mai precis un VW Golf VI TL 1.2 TSI 105CP Blue-shark. De aici "little blue-shark". Ma numar printre primii detinatori ai acestei motorizari, daca nu chiar primul. Spun asta deoarece chiar azi am fost la RAR impreuna cu reprezentatul VW sa atestam masina pentru a primi cartea de identitate (primele 10 exemplare din orice model trebuie atestate personal la RAR).

Alegerea

De multi ani m-am tot uitat eu la Golfuri. Intotdeauna mi-a placut Golful: simplu, dar eficient si calitativ. Cum zice un prieten: alte masini, japoneze sau franceze, te impresioneaza la inceput dar dupa o vreme par trecute; Golful, sau VW in general, nu te da pe spate cand o vezi, dar are un design care place si peste ani. Desi anost pentru unii, mie chiar imi plac liniile simple ale Golfului si interiorul VAG in general.

Cand a venit timpul sa-mi iau o masina, dupa multe evaluari si comparatii, am ajuns tot la Golf. Initial am vrut un 1.6 MPI, dar cand am vrut sa mi-o configurez am aflat ca nu se mai dau comenzi, doar din stoc. Mi-am zis ca daca tot imi iau o masina noua sa mi-o configurez cum vreau eu, prin urmare am asteptat lansarea lui 1.2 TSI. A fost o decizie grea sa imi iau un motor care abia se lanseaza. Se zice sa nu iti iei masina la aparitie, dar motor nou-nout... Am incercat sa caut ceva informatii despre acest motor dar nu am gasit mare lucru despre el. Pana la urma mi-am zis ca nu poate VW sa scoate un motor cu probleme, avand in vedere ca va fi foarte cautat probabil pe Golf, inlocuind 1.6MPI .

Am dat comanda in noiembrie si dupa vreo 12 luni am primit masina, intr-o zi cu cod de ninsoare.

Din pacate, din cauza vremii potrivinice si din cauza unor probleme de sanatate, nu am facut decat 160 km cu masina inca.

Daca modelul l-am ales cu inima, alegerea configuratiei masinii a fost facuta din ratiuni economice: dotari pe care le-am considerat eu necesare pentru comfortul la volan si o motorizare care sa ofere un raport optim costuri/performante (mai multe detalii mai jos).

Dotari

Trendline +

Aer conditionat Climatronic

Computer de bord Plus

Pachet secure: cotiera si faruri ceata

Radio CD RCD 310

Pachet sport

Link către comentariu
  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Adrian D.

    18

  • manatee

    8

  • laur_vd

    7

  • mandelu

    3

He he, primul 1,2 TSI (sau oricum printre primele). Stiu cum ii, si eu am fost pe acolo.

Frumoasa culoare ai ales!

Ca si planuri de upgrade as spune jante de 16/17.

In rest, drumuri bune si sanatate!

Link către comentariu

Frumoasa masina, cati mai multi km fara evenimente neplacute.

Frumoasa prezentare, oricum partea cu muritul motorului este din faptul ca nu il auzi asa am patit si eu cu gti meu cand l-am luat si pana m-am obisnuit ca la turatii mici nu il auzi iar la cel vechi il auzeam destul de bine. Mai e si cursa ambreiajului unde la mine la cel vechi tinea mai sus iar la asta nou tine foarte jos. Dupa ce te obisnuiesti merge ca uns. :blink:

Link către comentariu

bravo. sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea. cam mare consumul pt un 1.2 ma astept sa se duca in jos. eu nu m-as mai lua dupa "sugestiile" CB+

Link către comentariu

MARFA!!!!!Primul !

Sper sa fiu si eu al -II -lea!Trebuia sa fi venit si a mea.In principiu cred ca la sfarsitul saptamanii sunt la volan!

Ce este acest Shift Asist?Este ceva specific pentru 1.2?Nu stiam de el.

Link către comentariu

Felicitari, felicitari, intr-adevar esti printre primii... unul dintre curajosi...lasati baiatul in pace cu upgrade-ul ala deocamdata. Sa ne tii la curent cu km parcursi, cum se simte motorul, acceleratii, reprize, silentiozitate,...apropo are distributia pe lant ca si fratii mai mari?

Modificat de laur_vd
Link către comentariu

Multumesc pentru urari.

@mandelu

Consumul mare il atribui rodajului si mai ales faptului ca circul doar pe distante scurte si motorul nu are timp sa se incalzeasca. Se vede pe consumul 1 ca tot scade cu distanta.

@Asigurator

La ce ii zic eu Shift-assist este un indicator pe CB+ care iti zice cand sa schimbi intr-o treapta superioara sau inferioara. Tind sa cred ca nu e specific pentru 1.2, pentru ca un coleg de-al meu are pe Skoda 1.8 TSI.

@laur_vd

Din cate stiu eu, citit pe net si video de prezentare din postul meu, are distributie pe lant, din ratiuni de cost. Dar nu garantez, trebuie verificat.

Link către comentariu

interesant aia cu shift-assist, eu la 1.4 tsi nu am vazut-o. si am mers de cateva ori cu unul. ma gandeam ca e pt bluemotion, dar la tine parca nu e bluemotion. in fine, decat deloc, mai bine ceva in plus. :cool:

mi-a placut ca ai pus niste poze de calitate. conteaza.

Link către comentariu

Am dat un search pe net pentru shift-assist si nu am gasit nimic.Ba mai mult am cautat si pe site la VW rom in disctionarul tehnic ... nimic despre asistenta la schmbarea treptelor.

Esti sigur ca aceasta functie vine doar pe CB+ sau este specifica 1.2TSI?

Link către comentariu

Felicitari pentru achizitie! Sa o stapanesti sanatos si sa n-ai parte de probleme!

Cel mai mult imi plac scaunele, sunt nemaipomenite, ai facut o alegere de zile mari. Culoarea de asemenea, foarte reusita. Asteptam sa ne mai povestesti despre motor, eventual intr-un topic dedicat, in aria Golf VI.

Link către comentariu

Denumirea de shift-assist este data de mine, probabil ca nu are un nume specific. Repet, nu cred ca este specific pentru 1.2 TSI, cu atat mai putin BLUEMOTION, din moment ce un coleg are pe Skoda 1.8 TSI. Feature-ul este specificat si in manual, unde zice ca daca schimbi conform indicatiilor lui vei avea un consum optim. Poate fac o poza cu el, desi trebuie sa o fac in mers.

Link către comentariu

Este o functie veche ... cel putin la Audi asa este. Se poate activa cumva din VAG-COM, dar nu stiu exact ce echipare trebuie sa aiba masina!

Anyway, felicitari pt micul turbat! :)

Link către comentariu

Am gasit eu ceva despre "shift-assist" (asa l-am botezat eu). Apare in catalogul Golf 6 din Germania (catalog pdf) la pagina 50 a catalogului (adica pagina 26 a pdf-ului). Daca te uiti in poza cu BC+, in dreapta sus apare un 2 si o sageata in sus, adica esti indrumat sa schimbi in treapta a2a. Totusi in scurta descriere a BC+ nu apare referinta.

Link către comentariu

Recomandarea producatorului de a schimba pe la 2000 de rotatii parca contrazice tot ce stiam despre regulile utilizarii motoarelor cu turbina. Da este pentru un consum mic probabil, dar nu cred ca in timp ii convine turbinei, poate si catalizatorului... sau poate se bazeaza ca la drum lung extraurban mergi oricum la turatie ridicata si se compenseaza

Link către comentariu

Imi indica sa schimb pe la 2000 de la a3a in sus. La a1a imi zice sa schimb undeva sub 3000 si la a2a undeva pe la 2500. La a5a imi zice la 1900.

Dar daca mergi mai turat cu motorul, adica calci mai ferm dupa ce schimbi, atunci si CB+ iti zice sa schimbi undeva mai sus. Deci tine cont de regimul de condus.

Cat timp sunt in rodaj imi convine "sa-l ascult", mai ales cand am motorul rece. Dar dupa aceea clar o sa ii dau turatii ceva mai mari.

Link către comentariu

Deci sa inteleg ca se adapteaza stilului de mers...surprinzator. Eu ma gandeam ca sunt niste setari standard pur si simplu.

Link către comentariu

Este o interpretare ca se adapteaza. Poate fi interpretat si ca un delay, daca calci acceleratia mai tare esti tot timpul peste 2000, si dupa ce schimbi intr-o treapta superioara; deci nu poate sa zica sa muti direct in a6a. Asteapta sa mai creasca putin turatia si apoi iti zice sa schimbi.

Link către comentariu

Te intreb pentru ca ti-am zis , eu comandat un 1.2 tsi cu CB simplu si eram curios daca eu o sa am aceasta functie

PS: eu am vazut in pdf.-ul pe care l-ai atasat ca este o functie specifica BlueMotion-ului

Modificat de Asigurator
Link către comentariu

Desi este prezentat in catalog la BlueMotion, apare si la prezentarea CB+, care zice ca e pt Highline.

Pe CB simplu nu stiu ce sa zic, dar putine sanse, deoarece e doar jumatate din CB+, restul fiind martori.

Link către comentariu

Pai atunci o luam pe partea cealalta ... nu am auzit pe nimeni cu alta motorizare si CB+ sa aiba aceasta functie.

Uite , am sa pun o intrebare in aria CB golf6 sa vedem ce zice lumea

Link către comentariu

Precum am zis si mai sus, un coleg are acelasi lucru pe o Skoda Octavia 2+, motor 1.8 TSI, luata in decembrie, pe MaxiDOT - echivalentul CB+.

Modificat de Adrian D.
Link către comentariu

Mai lasati vorbaria... :blink: Omule urca-te in masina si pedaleaza...si mai vino cu impresii la noi. Fa rodajul mai repede si spune-ne ce poate motorasul. :)

Link către comentariu
Pai atunci o luam pe partea cealalta ... nu am auzit pe nimeni cu alta motorizare si CB+ sa aiba aceasta functie.

Uite , am sa pun o intrebare in aria CB golf6 sa vedem ce zice lumea

uite iti raspund eu fara sa mai intrebi...am si eu CB+ si la fel am indicatorul acela. Confirm ca se adapteaza stilului de condus. In functie de cat de tare apesi pedala, asa iti indica. Eu cred ca ar trebui sa urmam acel indicator ca nu degeaba s-a petrecut timp ca sa puna aceasta functie, ca sa o folosim.

Si eu stiam o gramada de chestii despre turbo si regimul de turatie, insa totusi cred ca functia aceasta tocmai de aceea a fst inventata, sa puna capat speculatiilor cum ca daca mergi subturat se duce turbo...nu cred ca asta e motivul

Link către comentariu

Felicitari pentru masinuta. Ader si eu la parerea ca Golf V era putin prea grasut si rontunjor iar Golf VI s-a supus unei evidente cure de slabire si a mai mers oleaca la sala...

Foarte interesanta motorizarea, intr-adevar dpdv al taxelor este o adevarata binecuvantare sa ai motor de 1.2, stiu pe propria piele cand a trebuit sa dau darile ptr 1.9 tdi, iar ca si consum vad ca e cam la fel.

Asadar dupa ce o sa ma plictisesc de tdi si o sa vreau sa trec si eu pe benzina cred ca stiu pe ce o sa ma orientez.

Tocmai ce am vazut pozele de pe picasa...foarte faine...chiar stiu astia de la VW cum sa aduca mici imbunutatiri care sa te faca sa vrei un VI cand ai un IV :D parca mi se pare ca in spate exista mai mult loc pentru picioare decat la IV, mult mai mult nu?

Cat despre partea cu garda joasa, intr-adevar asta implica un condus mai atent si o evaluare a bordurilor inainte de a te urca pe ele dar asta e, pana la urma cu un scut de otel daca nu ai deja o sa respiri mult mai usurat cand ai de urcat o bordura.

Foarte frumoasa culoare masinii cum se numeste?

Modificat de bbogdanmircea
Link către comentariu

Functia aceea care a iscat controverse, am vazut'o si pe youtube la un Scirocco din Spania. Probabil e o functie noua in BC+. Eu unul nu o am.

Cat despre consum, dupa vreo 5000 de km, vei vedea ca se va "lasa" foarte mult motorul. La mine a fost vorba de vreo 2-3 litri/100 km.

Oricum, foarte frumoasa culoarea, iar manerele de la usi si oglinzile se asorteaza cu grila...Cel putin asa mi se pare mie.

Asfalt uscat si cat mai multi km fara probleme!

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!