Jump to content

Octavia versus Peugeot 307


bxxgfc
 Share

Postare recomandată

Noua SO nu va fi un facelift, va fi un model cu totul nou bazat pe Golf 5. Preturile nu se vor modifica in mod dramatic, dar la inceput vor fi disponibile mai putine motoare/ variante de echipare, si bineinteles ca pt primii 2-3 ani de fabricatie vor dispare ofertele gen Business, etc. In plus, timpii de livrare vor depasii cateva luni la inceput.

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si probabil ca modelul Combi va fi lansat mai tarziu :D(

Am vazut ca asa se intampla de obicei :D

Iar eu prefer break-urile ... :D Asa ca ar t6rebui sa cam astept :(

Hhehehehhe :D Ma apropii pe zi ce trece de SOB-a mea :D

Apropos, are cineva poze cu noua SO Combi?

O intrebare: ce este MAF-ul de care vorbiti toti? Eu habar n-am de motoare ... asa ca, va rog, daca se poate ... lamuriti-ma. Am cautat pe Forum ... dar, numic :(

Si o intrebare off-topic: A auzit cineva de Arras Auto? Sunt dealer Citoen, dar aduc si masini SH din Germania si le vand aici in leasing, cash, etc.

Sunt pe Valea Cascadelor, vis-a-vis de sediul Connex din Militari ...

Are cineva idee cat de seriosi sunt si cat de bune sunt masinile pe care le aduc?

thankx.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe intelesul tuturor, MAF-ul este un senzor ce da calculatorului de injectie indicatii precise despre masa de aer ce este introdusa in motor. Aceasa informatie este vitala (impreuna cu altele nu mai putin importante) pentru calculul cantitatii de combustibil injectat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci ender. O sa ma mai documentez si eu ...

Intrebarea este, voi de exemplu, ati schimbat MAF-ul asta la 60k?

probabil, asa cum ziceai si tu mai sus, daca bagi uleiul care trebuie, etc. nu e neaparata operatia ... Desi, 300-400$ la 60k, nu e chiar un cost imens per km ...

merci oricum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAF-ul nu se strica de la ulei. Vaporii de ulei proveniti din CCV condenseza in intercooler si-l infunda in timp). Vaporii ce nu au condensat in intercooler se combina cu gazele de ardere in galeria de admisie (dupa valva EGR). Asta se intimpla in cazul in care folosesti ulei cu punct de evaporare scazut si cu multe fractiuni usoare in el (se intimpla si cu ulei bun dar in proportie mult mai mica).

Remediul la aceasta problema este modificarea software a functionarii EGR-ului si/sau filtrarea vaporilor dupa CCV.

Cit despre MAF, el cade de nebun din diverse cauze mai putin cunoscute (mai absconse pot sa zic - tre' si reparata masina odata, nu? :D )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problemele MAF-ului si ale depunerilor din galeria de admisie s-au "disecat" pe forum in sectiunea TDI dar din pacate search-ul nu functioneaza decat in baza de date de dupa mutarea forumului.

Documenteaza-te aici:

MAF Saga sau cum "i-am invins" pe Bosch

Mizerie multa la intrare in valva EGR

Paza buna, primejdii mai putine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Explicati-mi si mie cum verific daca MAf -ul functioneaza ?

Mie mi se pare ca a cam inceput sa consume - poate avea vreo legatura ?

Eu am cam 45.000 km cu OCTAVIA mea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot incercand sa-mi achizitionez SOB, ama juns la un compromis ... :D

Am gasit un Ford Mondeo Wagon 1.8 Duratec pe benzina din 2001 ... cu urmatoarele dotari ....

- ServoDirectie

- Servofrana

- ABS

- EBD??? (nu stiu? cum aflu?)

- Airbag-uri (sofer + pasager)

- Airbag-uri laterale fata (cred - in stalpi e scris "AIRBAG")

- Airbag-uri laterale spate (cred - in spatele locurilor din spate e scris "AIRBAG")

- AC manual

- reglare volan

- reglare electronica scaun sofer pe innaltime

- motor DuraTec 1.8 (uitasem de el, dragutzul!!!)

- faruri ceata

- jante normale 16" (apropos, cum pun antifurt de capace la ele?)

Vreau sa stiu si parerea voastra ... Chiar daca e offtopic, faceti o parelela intre cele doua modele din topic (SOB si 307) cu Mondeo asta.

Thanks.

gfc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frate, nu cred ca o sa gasesti pe cineva pe aici care sa-si dea cu parerea despre TREI masini diferite din EXPERIENTA.

Si apoi nu poti compara o masina noua cu o masina s.h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ender, probabil tu ai dreptate ... Insa eu sper sa fie cineva dintrei cei de pe forum care sa poata face o paralela macar intre doua din cele 3 modele supuse discutiei: 'mondeo 2001 vs SOB' sau 'mondeo 2001 vs 307' ...

Eu mai sper, totusi ... aceeptand toate :12: datorate faptului ca mondeo nu face parte din 'specificul' forumului ...

All da best.

gfc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as opta pentru o masina noua, cati km are Fordul? si mai ales de ce il vinde? - in plus tu te-ai pregatit pentru un diesel si acum iti iei un benzinar care nu cred ca o sa te ierte prea tare la consum.

Mondeo II Turnier am impresia (nu-s sigur) ca se face abia din 2001, in primul an de fabricatie multe masini au bug-uri mari din cauza ca producatorii se grabesc sa arunce pe piatza modele inca in dezvoltare si prefera sa le imbunatateasca pe parcurs.

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are 50.000 km, nerulat in tzara, adus direct din Germania. Cu garantie 6 luni. Masina e intr-adevar din 2001 ... dar n-am prea auzit mari plangeri despre ele ... Consumul e incomparabil mai mare decat al Octaviei, asta e clar ... dar nu depaseste consumul Daciei mele actuale ... deci, sunt obisnuit ...

Si eu sunt de acord cu achizitionarea unei masini noi in loc de SH, insa cand nu sunt bani, te uiti si la alte optiuni. :D

Sincer, la 13.500 Euro nu stiu ce-as putea gasi mai bun (ca si masina noua, ma gandesc) raport pret/dotari/fiabilitate.

Greshesc?

gfc.

PS: Am vazut o Superb noua. Brici. Am vazut un Passat de 1 an. Brici. La Mondeo asta ai spatiu cat in Superb, deci mai mult decat in Passat iar la capitolul "sigurantza" sta mai bine: 6 airbag-uri + puntea spate independenta. Exista aceeasi masina, varianta TDCi, insa e cu 2800 Euro mai mult ... :P((

PSS: masinile sunt aduse in tzara, din Germania, de tipii de la Grand Garage Auto de pe Valea Cascadelor ... Luate de la nemtzii care si-au terminat leasing-uri si au optat pentru masina noua + continuarea leasing-ului ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.....PSS: masinile sunt aduse in tzara, din Germania, de tipii de la Grand Garage Auto de pe Valea Cascadelor ... Luate de la nemtzii care si-au terminat leasing-uri si au optat pentru masina noua + continuarea leasing-ului ...

Ai grija, la noi s-a impamantenit obiceiul la dealerii S/H de a aduce masini lovite pe care le repara si le revand fara sa recunoasca asta. Nu vorbesc de cei de pe Valea Cascadelor pt ca nu-i stiu, dar in general TOTI fac asa. In vama e plin de masini de cel mult 2-3 ani lovite rau de tot, practic ireparabile. Sfatul meu: ia cu tine pe cineva care se pricepe si-ti poate spune daca masina e OK. Daca era diesel din 2001 iti spuneam cu mare siguranta ca-i dat kilometrajul inapoi, la benzinar e posibil sa aiba doar 50.000.

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce zici tu e perfect adevarat ... Sunt la cunostintza de practicile astea ...

Dar, eu am fost cu masina la cei de la AutoFord (cu service autorizat Ford ... hehehhe :D celor de la Grand Garage le-am zis ca ma duc cu ea la Romcar, sa-i derutez :P si sa nu cumva sa le treaca prin cap sa "aranjeze" ceva) si i-am facut verificarea si constatarea tehnica: n-a fost lovita deloc, nici fata, nici spate, nici lateral ... M-am uitat cu baietii de acolo pe dedesubt, e curata ca o fata mare ... Calculatorul nu zice nimic. Suspensii ok, bucse/etc. la fel ... Mie mi s-a parut in regula, si cei de la service au zis la fel ...

M-a costat 700.000 lei totul, dar merita. In plus, e cam imposibil ca in garantia de 6 luni sa nu iasa ceva la iveala daca e ... Desi dupa cum am vazut-o si eu pe dedesubt, nu cred ...

Asta-i tot ...

gfc.

PS: Ca sa fiu sincer ... m-am dus acolo croit pe Focus, un TDCi din 2001 cu 80k la bord. Super masina. Dar dupa ce te urci din Focus in Mondeo e ca si cum ai trece de la Dacie la Cielo. Fara exagerare. Asa mi s-a parut mie ... si din punctul de vedere al materialelor, finisaje, spatiu, etc.

Si-asa m-am hotarat la benzinara asta ... :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-o stapinesti sanatos si fara incidente :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Am mers toata vara cu un Peugeot 307 disel... full options si am fost foarte incantat. Drumul pana la Constanta a fost un deliciu... adica a fost asa cum ma asteptam.

Ideea este ca m-a mancat sa fac test drive-ul cu Octavia. Deci mi-am luat Octavia. Pe undeva cele doua masini suporta comparatii (nu le mai enumar ca sunt scrise de voi inainte ) dar dupa parerea mea si Octavia Tour este net superioara Peugeot 307 cu toate ca este sensibil mai ieftina. Nemtii nu se vor compara la masini cu francezii nici in urmatorii 50 de ani ( statistic vorbind ), chiar daca Peugeot ramane Mecedesul lor. :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti sa imi spui si mie ce anume ti s-a parut atat de "inferior" la 307?

dar pana iti redactezi raspunsul te invit sa iti recitesti propriul post pe un topic alaturat

Oare este normal ca o masina de 3 saptamani cu 1200 km la bord sa-si puna singura avariile si sa se tureze sacadat ca in filmele cu prosti? Am ramas mut cateva secunde, ma claxonau toti ca eram in mijlocul intersectiei, iar masina nu mai mergea decat in "suturi". Specific ca pe bord se aprinsese ledul "ECP"  :)

M-am scarpinat in cap, am oprit motorul cu riscul de a ramane infipt in intersectie. Am tras aer in piept si de data asta am avut noroc. Masina s-a comportat ca si cum nimic nu s-a intamplat si am putut scapa de blestemele soferilor agitati.  :confused:

Stie careva de unde a survenit problema? Este anormal ca o masina de 15k euro, luata de noua, sa faca exact ca o dacie din ''77 trecuta pe gaz. Multumesc!

<{POST_SNAPBACK}>

faptul ca postul precedent si cu celalalt de pe alt topic se bat cap in cap cu concluzia ta ca 307-le este o masina inferioara unei masini comparata cu "o dacie din 77 trecuta pe gaz" de catre propriul posesor, denota o warza totala

nu stiu ce naiba va tot luati de rufa masinilor frantuzesti. pana una alta Skoda nu mai are nimic de conceptie proprie (motoare, suspensii cutii de viteze, caroserie) fapt care nu este neaparat rau. Skoda este absorbita cu totul de VAG si si-a pierdut si identitatea in aceasta. cand o sa ajunga si Skoda sa isi proiecteze singura un surub macar, atunci o sa aveti si voi dreptul sa faceti comparatie cu alte marci fie ele bune sau proaste. pana atunci insa, singurele comparatii sunt intre VAG si PSA pt ca a lor este tehnologia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti sa imi spui si mie ce anume ti s-a parut atat de "inferior" la 307?

dar pana iti redactezi raspunsul te invit sa iti recitesti propriul post pe un topic alaturat

faptul ca postul precedent si cu celalalt de pe alt topic se bat cap in cap cu concluzia ta ca 307-le este o masina inferioara unei masini comparata cu  "o dacie din 77 trecuta pe gaz" de catre propriul posesor, denota o warza totala

nu stiu ce naiba va tot luati de rufa masinilor frantuzesti. pana una alta Skoda nu mai are nimic de conceptie proprie (motoare, suspensii cutii de viteze, caroserie) fapt care nu este neaparat rau. Skoda este absorbita cu totul de VAG si si-a pierdut si identitatea in aceasta. cand o sa ajunga si Skoda sa isi proiecteze singura un surub macar, atunci o sa aveti si voi dreptul sa faceti comparatie cu alte marci fie ele bune sau proaste. pana atunci insa, singurele comparatii sunt intre VAG si PSA pt ca a lor este tehnologia.

<{POST_SNAPBACK}>

si tu crezi ca eu mi-ss lua cu skoda ca are traditie si ca isi fabrica singura piesele sau ca a fost cumparata de VAG? sau ca mi-am luat skoda pt ca au facut ei masini si al 2-lea razboi mondial si ca au un nume? Eu mi-am luat skoda ca au un raport foarte bun calitate/pret acum, ca sunt foarte fiabile (in raport cu frantzestile care incep sa cada dupa 2 ani in cel mai bun caz) si ca nu confund zgomotul inchiderii usii cu a scapa din mana o cutie de conserve goala cum se intampla la frantzusesti.

Si pe deasupra partea electrica a unei masini poate fi afectata de o alarma romaneasca cum nici nu iti poti inchipui (oricum poti citi pe forum si despre un pegeout ramas in intersectie fara a mai porni ...)

noroc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Well...ma potrivesc de minune pt acest topic:posed Octavia 1 elegance 1.9 tdi 110 cp si 307 xline 1.6 hdi 109 cp.O sa fiu cat se poate de scurt si exact( incerc macar); Egalitate in ceea ce priveste costuri de intretinere;Avantaje Octavia:calitatea fabricatiei, functionalitate instrumente bord, desi are cuplu mai mic este mai nervoasa de la treapta a 4-a (100 km/h) si a5-a(130 km/h) in sus,nepretentioasa la tipul de combustibil, vizibilitate in fata de pe locul soferului , consum in afara mai mic la acelasi stil de condus(schimbari de la 2800-3000rpm), confort la rulare mai bun(depinde ce doreste fiecare) asta implica stabilitate mai slaba la viteze mari si in curbe( nu am esp pe niciuna dintre ele).Avantaje 307:design exterior si interior( in functie de gusturi...eu prefer interiorul 307 si exterior Octavia), consum mai mic in mediul urban, la acelasi stil de condus, mai nervoasa in treptele inferioare de viteza, spatiul interior paradoxal mai mare atat in fata cat si in spate(contrar unor opinii de pe aici ), dar portbagaj mai mic, locuri de depozitare in interior mai multe si mai bine gandite, tinuta de drum mai sportiva(ambele sunt incaltate cu 195/65/15, ca o precizare), motor mai silentios.Ca dezavantaje la 307: calitate slaba asamblare si subansambluri , pretentioasa rau cu tipul de combustibil(unele au murit cu OMV euro 3), preechipare boxe audio groaznica, lumina m-arierre groaznica(nu vezi nimic), aparitia de zgomote in habitaclu si motor la varste fragede( dupa 10.000 km), sisteme noi dar nefiabile pt cutia de viteze , volant , ambreiaj(apar probleme nu grave dar sacaitoare), locuri de depozitare in portbagaj pe langa roata rezerva ca si inexistente.Cam asta este...cine doreste sa ma consulte in luarea unei decizii O1 vs 307 ii stau la dispozitie.Salutari tuturor forumistilor!...a era sa uit, directia este mai fina si mai precisa la 307!

Modificat de iio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand le-am cumparat eu: O 1 elegance( feb 2002) cu pachet dr grele, jante aliaj si covorase fata spate,culoare metalizata si nu mai stiu daca am platit airbag pasager 15.300 cip , 307 (oct 2005) , cu extra: clima auto, jante aliaj, culoare metalizata, pack protectie si pack electric 1, 13.400 cip cu discount 1800 euro, deci cam tot pe acolo( fara discount e 15.200).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!