Jump to content

computer de bord


passat19tdi
 Share

Postare recomandată

pe mine m-a ajuns la 200 ron ,dar am cumparat cateva chestii aditionale de care nu ai nevoie neaparat

Cu ajutorul meu poti iesi in 150 ron sau mai putin, daca te pricepi putin la electronica,iti pot pregati eu un chit cu tot ce-ti trebuie si indicatii de care ai nevoie

montajul e foarte simplu cel putin la passat b4 pt care m-am documentat se leaga 4 fire la cupla ce vine la aparatele de bord +, - ,viteza si injectie cu conditia sa ai semnal digital de viteza,deci vitezometru fara cablu si motorul sa fie gestionat de un calculator deci sa aiba cel putin un senzor de injector

Montajul dureaza 15 minute, mai greu e sa-l integrezi in bord ceeea ce eu nu am reusit inca, dar am ceva planuri

cred ca se mai pot pune si doi senzori de temperatura interior , exterior sa poata afisa si asta ,dar trebuie sa mai studiez putin si sa-mi vina piesele care le-am comandat asta mai ridica pretul cu 50 ron ..cred?

Am tras firul de la pinul 27 al ecu (cel cu consumul). Am masurat tensiunea care iasa in functie de turatie si am obtinut ceva de genul:

-la relanti 150-170 mV (turatia 800-850 rpm)

-pe masura ce creste turatia (pe loc,masina la liber) creste si aceasta tensiune

Acum intrebarea mea - pot sa pun un circuit electronic cu afisaj (pe leduri de ex.) care sa imi traduca aceasta tensiune ? Ceva de genul unui vu-metru cu leduri de la alb la rosu?Ma gandesc sa folosesc pentru inceput un aparat de masura analogic sa vad cum se comporta in trafic (de ex. in a 3-a la 50 km/h si a patra tot la 50 km/h ca sa vad care este mai economic -mersul turat/subturat).

Modificat de mac23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

crezi ca merita mersul la consum? sa iti bulesti injectoarele si sa iti chinui motoru in ultimu hal si etc........eu sincer mi-as pune doar din curiozitate acea chestie care arata consumul.......pentru ca, consumul va scadea insesisabil mergand subturat mai ales daca circuli prin oras....in schimb afara iti zic sigur ca, cel mai bun consum il ai la 85km/h .....daca chiar vrei sa mergi la consum...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Semnalul de acolo este in impulsuri, pt a calcula consumul iti trebuie un circuit electronic sa-ti masoare nr de impulsuri (integrator ) cat si durata lor, cu aparatul de masura masori doar amplitudinea (si aia medie ) semnalului care nu are legatura cu consumul. Mai jos vezi cum arata semnalul.Pt a vizualiza consumul trebuie neaparat sa prelucrezi semnalul cu ajutorul unui microcontroler.Cauta pe cineva sau incearca tu sa faci montajul pe baza schemei de mai jos si pot sa-ti trimit eu un microcontroler gata scris la pret de unul nescris (adica il cumpar il scriu si ti-l trimit cu pretul cu care l-am cumparat ) de aici

detalii despre montaj aici

si aici

post-25908-1277145523_thumb.jpg

post-25908-1277146415_thumb.png

Modificat de passat19tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, este o solutie interesanta, la un calcul rapid ptr. piesele necesare rezulta ceva de genul 100 ron.Problema este ca ,desi am terminat o scoala in domeniu imi este strina activitatea de design si realizare montaje electronice - e mai greu cu trasarea circuitelor si plasarea componentelor in planul cablajului (ma pricep mai degraba si mai sigur la reparatii :icon_cool: ), asa ca as prefera sa cumpar un astfel de dispozitiv gata facut (acum daca stau sa ma gandesc la 250 ron iau tot mfa-ul de pe un mk3 1,8 cu bord cu tot) deci minicomputerul asta trebuie sa aiba o valoare finala sa zicem maxim jumatate din costul mfa-ului oem.

Revenind la subiect (ma atrage ideea) banuiesc ca se foloseste doar semnalul acesta provenit de la pinul 27, fara alte sonde...Vreau doar sa vad consumul, nu neaparat in forma in care mi-ai prezentat-o tu (afisare directa si exacta pe baza impulsurilor de la ecu care calculeaza acest lucru) ci si ceva de genul cum am scris mai sus, un indicator de la verde la rosu (vu-metru) dar care sa fie in stare sa interpreteze corect semnalul de la ecu (ceea ce inteleg din ce ai scris la postul anterior nu prea este exact, respectiv marimea tensiunii furnizate pe pinul 27 al ecu).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Folosind doar semnalul de pe pinul 27 si integrandu-l in timp vei obtine consumul in L/H (litri pe ora ) deci trebuie sai ai un ceas ,un numarator de impulsuri si un alt dispozitiv care sa masoare durata impulsului , cu toate aceste date vei obtine l/h.(totul se raporteaza la timp).Semnalul de acolo iti spune doar cand se deschide injectorul si cat timp, e un semnal brut .

S-au ,pt a obtine consumul trebuie sa numeri impulsurile pe timp de 1 ora si durata lor rezultatul obtininut il inmultesti cu o constanta, care rezultat il inmultesti cu 4 (pt ca acolo este semnalul de la un singur injector si noi avem 4 ) si obtii consumul L/H,toate astea le face usor un microprocesor,analogic e foarte greu sau chiar imposibil(va trebui sa folosesti un montaj mult mai mare ca nr de piese ) deaia il numim computer de bord.

Si sa zicem ca obtii totusi o tensiune continua proportionala cu consumul si-l vizualizezi cu un wu-metru , e irelevant acest L/H ,pt a obtine L/100km trebuie sa introduci in ecuatie si viteza (care este pe pinul 26) care si acolo ai niste impulsuri care trebuie sa le numeri cu un ceas in mana si sa stii cate impulsuri sunt pe km.

Concluzie

wu-metrul foloseste o tensiune continua ,deci tote semnalele alea trebuie sa le transformi intr-o tens continua si asta poate face doar un microcontroler

nu exista pe masina un singur semnal direct proportional cu consumul

exista unele variante de comp de bord ( mai vechi) care iau semnal de la sonda lambda dar erorile de masurare sunt mari ( am vazut asa ceva pe BMW si indica doar cons instant )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@passat19tdi - am si eu o mare curiozitate : la un motor cu carburatie, s-ar putea implementa ceva similar? Sau doar la injectie?

Am avut candva un mk2 gti (1985) care avea injectie mecanica (cel putin asa imi spuneau cunoscatorii, eu nefiind foarte in tema) si avea computer de bord exact ca la golf 3. In plus, avea un indicator analogic care arata consumul instant, in viteza a 5-a. In celelalte trepte, indicatorul cadea in stanga, nu se mai vedea. Cand mergeai cu pedala la pozitia optima ~ consum optim, acul era undeva la mijloc si in spatele lui se aprindea o sageata portocalie. Mi-as construi asa ceva, daca ar fi posibil, la un motor pe carburatie. Nu ma intereseaza sa merg la consum, ci vreau sa fac asta for fun. M-as descurca sa fac montajul (mai montez ocazional scheme electrice/electronice in aplicatii audio), atata timp cat ma indruma cineva la partea teoretica....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt motoarele cu carburatie e foarte greu si scump sa-i pui computer de bord pt ca nu exista nici un semnal electric care sa fie proportional cu consumul

si trebuie sa produci unul ,adica sa-i adaptezi un senzor sau mai multi

Ceea ce zici ca era la golf ,cred ca avea un senzor la clapeta de acceleratie de la carburator ( nu am vaz sistemul)....ai putea lua o sonda litrometrica si un indicator (litrometric) de pe o masina veche si sa faci ceva asemanator...legang rigid cursorul de clapeta iti va indica pozitia clapetei care are o oarecare legatura cu consumul intr-o anumita viteza , asta in principiu iar daca vrei sa intram in detaliu o vom face

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut

am si eu un volkswagen golf 4 2002 , 1.6 benzina si pe displayul din bord mia disparut afisajul...a aparut in momentul in care am ramas fara baterie asta iarna si a disparut din nou .

astept pareri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai putea sa scoti plansa de bord (treaba de 15 min) si sa verifici mufa din spate. poate fi un contact imperfect sau contact oxidat. sau sa de joci putin la dispaly. e prins in 2 cleme parca. daca el joaca in clemele alea nu face contact.

Modificat de Andrey_sxg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt motoarele cu carburatie e foarte greu si scump sa-i pui computer de bord pt ca nu exista nici un semnal electric care sa fie proportional cu consumul

La carburatie, cantitatea de benzina nu e direct proportionala cu turatia ? Turometrul e electronic si primeste curent de la 3 fire. Vitezometrul e mecanic....cablu rotativ.

Ceea ce zici ca era la golf ,cred ca avea un senzor la clapeta de acceleratie de la carburator ( nu am vaz sistemul)....ai putea lua o

Masina era pe injectie....nu avea carburator. Atasez o poza in speranta ca poate lamurim ceva. Masina respectiva avea kilometrajul tot mecanic, dar e posibil sa fi avut un senzor la cutia de viteze, pentru ca stia sa calculeze viteza medie, L/100km. In bord nu erau conexiuni intre partea mecanica si cea electronica...deci cred ca de la motor primea informatia despre KM.

Fac comparatia asta, pt ca ma gandesc daca se poate corela turatia cu viteza, in functie de rapoarte....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La carburatie, cantitatea de benzina nu e direct proportionala cu turatia .

Daca ar exista un senzor care sa spuna in ce viteza este cutia, atunci cu ajutorul turatiei motor se poate determina viteza .

PS. nu vad poza aia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca s-a luat curentul si n-am apucat s-o atasez....apoi am uitat...

post-27196-1279904088_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!