Jump to content

Usi deformate de la gheata


dnldnl
 Share

Postare recomandată

Eu nici pana acum nu am primit nici un raspuns de la VW Ag. Am trimis mailul vineri si am primit confirmarea automata .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Producatorul raspunde prioritar pentru viciile ascunse,si eventual, in subsidiar intermediarii (dealerii/proprietarii intermediari).

In sensul legislatiei privind protectia consumatorilor, termenul viciu ascuns este definit ca fiind deficienta calitativa a unui produs livrat sau a unui serviciu prestat, care nu a fost cunoscuta si nici nu poate fi cunoscuta de catre consumator prin mijloace obisnuite de verificare.

Conditiile pentru a fi considerat un viciu ascuns sunt:

  • consumatorul nu l-a cunoscut si, dupa imprejurari, printr-o verificare normala, dar atenta, nici nu putea sa-l cunoasca, nefiindu-i comunicat nici de catre vanzator;
  • sa fi existat in momentul incheierii contractului;
  • sa fie grav.

La aprecierea indeplinirii primei conditiei se va avea in vedere consumatorul prudent si diligent. Astfel, lipsa de informare, experienta si nepriceperea consumatorului nu fac ca viciile pe care nu le-a putut constata singur sa fie considerate vicii ascunse.

Cea de-a doua conditie este indeplinita si atunci cand predarea produsului se face ulterior incheierii contractului.

Pentru viciile ivite ulterior contractarii - produsul se defecteaza sau isi pierde calitatea din cauza viciilor ivite dupa vanzare - vanzatorul nu raspunde, deoarece prin efectul incheierii contractului riscurile trec asupra consumatorului o data cu dreptul de proprietate.

In cazul in care proprietatea nu se transmite din momentul incheierii contractului, vanzatorul raspunde si pentru viciile ivite ulterior vanzarii, dar pana la momentul transferarii dreptului de proprietate

Cea de-a treia conditie este indeplinita daca din cauza viciului:

  • produsul este impropriu intrebuintarii la care este destinat dupa natura sa ori potrivit conventiei;
  • valoarea de intrebuintare a produsului se micsoreaza intr-atat incat dumneavoastra, in cunostinta de cauza, nu ati fi cumparat sau ati fi platit un pret mai mic.

Sarcina probei privind indeplinirea conditiilor revine consumatorului.

In cazul unui viciu ascuns consumatorul are un drept de optiune intre:

  • rezolutiunea vanzarii - actiune redhibitorie;
  • reducerea pretului - actiune estimatorie;
  • remedierea defectiunilor/inlocuirea produsului;
  • despagubiri.

Rezolutiunea contractului este admisibila chiar si atunci cand viciul nu face produsul absolut impropriu destinatiei sale normale.

Efectele juridice ale actiunii redhibitorii:

  • vanzatorul restituie pretul vanzarii si cheltuielile vanzarii;
  • consumatorul preda vanzatorului produsul.

Actiunea estimatorie opereaza atunci cand viciul este de mica importanta.

Reducerea de pret va fi proportionala cu reducerea valorii lucrului datorata viciului.

Deprecierea valorii produsului se estimeaza prin expertiza.

Remedierea defectiunilor - solutia intalnita in practica - opereaza in urmatoarele situatii:

  • este posibila repararea produsului;
  • repararea nu ar ocaziona cheltuieli disproportionate cu valoarea produsului;
  • solutia nu contravine intereselor dv.

Remedierea defectiunilor/inlocuirea produsului se va face in termenul maxim stabilit de reglementari sau, dupa caz, prin contract. Acest termen curge de la data finalizarii expertizei tehnice efectuate de un organism neutru (art. 13 - OG nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor).

Despagubiri pot fi acordate in situatia in care consumatorul dovedeste ca vanzatorul a fost de rea-credinta (a cunoscut viciile produsului).

Raspunderea vanzatorului pentru vicii ascunse poate fi angajata pe toata perioada duratei medii de utilizare - intervalul de timp stabilit in documente tehnice normative sau declarat de catre producator ori convenit de parti, in cadrul caruia produsele de folosinta indelungata trebuie sa isi mentina caracteristicile functionale, daca au fost respectate conditiile de transport, manipulare, depozitare si exploatare.

In concluzie: PRODUCATORUL (reprezentat de Importator) poate fi chemat in judecata pentru vicii ascunse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit acum certificatul de garantie care mi-a fost dat la cumpararea masinii si durata medie de viata a autoturimului este de 8 ani.

Am gasit un articol frumos in LEGEA si CONSUMATORUL cat si in HOTARIRE Nr. 394 din 8 iunie 1995, si se pare ca avem de partea noastra legea privin viciu de fabricatie.

Protecţia intereselor economice ale consumatorilor

  • consumatorii au dreptul de a pretinde agenţilor economici remedierea sau înlocuirea gratuită a produselor şi serviciilor obţinute, precum şi despăgubiri pentru pierderile suferite ca urmare a deficienţelor constatate în cadrul termenului de garanţie. După expirarea acestui termen, consumatorii pot pretinde remedierea sau înlocuirea produselor care au fost realizate, ca urmare a unor vicii ascunse apărute pe durata medie de utilizare a acestora;
  • remedierea deficienţelor apărute în cadrul termenului de garanţie la produsele de larg consum, inclusiv a celor de folosinţă îndelungată, şi care nu sunt imputabile consumatorilor, se fac într-un termen maxim stabilit de către organul administraţiei publice abilitat să îndeplinească politica de protecţie a consumatorilor; pentru celelalte produse, termenul de remediere va fi cel stabilit în contract;
  • în cazul unor vicii ascunse, termenul maxim stabilit la alineatul precedent curge de la data finalizării expertizei tehnice efectuată de un organism tehnic neutru;
  • în cazul produselor la care termenul de nefuncţionare din cauza deficienţelor apărute în cadrul termenului de garanţie, depăşeşte 10% din acest etrmen, vânzătorul este obligat, la cererea consumatorului, să le înlocuiască sau să restituie contravaloarea acestora. Timpul de nefuncţionare, menţionat la alineatul precedent, prelungeşte în mod corespunzător termenul de garanţie şi curge din momentul sesizării vânzătorului, până la aducerea produsului în stare de utilizare normală;
  • restituirea contravalorii sau înlocuirea produsului achiziţionat sau serviciului prestat se face imediat după constatarea imposibilităţii folosirii acestuia, dacă această situaţie nu este imputabilă consumatorului;
  • consumatorul poate solicita plata unor despăgubiri, potrivit clauzelor contractuale sau dispoziţiilor legale, în cazul remedierii ori a înlocuirii produselor sau serviciilor necorespunzătoare.http://www.muresinfo...a/62/page_id/84

HOTARIRE Nr. 394 din 8 iunie 1995 privind obligatiile ce revin agentilor economici - persoane fizice sau juridice - in comercializarea produselor de folosinta indelungata, destinate consumatorilor

ART. 10

Vinzatorul este obligat sa asigure repararea sau inlocuirea gratuita a produselor de folosinta indelungata, dupa expirarea termenului de garantie, in cazul in care defectiunea s-a datorat unor vicii ascunse, confirmate prin expertize tehnice efectuate de un organism tehnic neutru, aparute in cadrul duratei medii de utilizare a acestora, caz in care cheltuielile aferente vor fi suportate de vinzator, fara a-l exonera de raspundere pe producator.

http://www.urbaniuli...tat-in-service/

Definitii:

durata medie de utilizare - intervalul de timp, stabilit in documentele tehnice normative sau declarat de catre producator ori convenit intre parti, in cadrul caruia produsele de folosinta indelungata trebuie sa isi mentina caracteristicile functionale, daca au fost respectate conditiile de transport, manipulare, depozitare si exploatare;

http://www.dreptonline.ro/legislatie/codul_consumului.php

produs de folosinta indelungata – produsul relativ complex, constituit din piese si subansambluri, proiectat si construit pentru a putea fi utilizat pe durata medie de utilizare si asupra caruia se pot efectua reparatii sau activitati de intretinere;

Modificat de buru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lucrurile devin destul de clare, motiv pentru care ar trebui sa ne organizam pentru a declansa un proces colectiv.

Cred ca ar trebuie sa ne intalnim in week-end (cei din Bucuresti, de ex in fata la Casa Poporului daca nu are loc vreun targ) pentru a discuta detaliile.

Pana atunci, cei care sunt avocati/juristi sau au prieteni juristi/avocati ar trebui sa ne sprijine in identificarea unei case de avocatura care sa ne reprezinte in instanta. (de exemplu ce ziceti de "PIPEREA SI ASOCIATII" care au declansat procese colective pentru clientii bancilor)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aceste probleme nu se rezolva telefonic.

doar documentele scrise sunt valabile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Eu am fost martea trecuta la Porsche si mi-au facut dosar pe care ei spun ca l-ar fi trimis la VW dar am sunat azi si mi-au spus ca nu au primit inca nici un raspuns.Incepe sa se contureze faptul ca ma duc cu zaharelul. Daca se stabileste vreo intalnire intre noi eu ma prezint...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am intrat si eu in club.Am fost la Midocar acum o saptamana(eram al treilea in ziua aia cu aceeasi problema) si au inceput sa ma plimbe cu zaharelul.Le-am explicat ca masina a fost cumparata de la Porsche si ca ar trebui sa gaseasca situatia reviziilor in sistem.Tipul cu care am vorbit a fost relativ amabil si mi-a explicat ca masina trebuie sa aibe reviziile la zi(sa nu depaseasca cu 1 km termenul de 15.000 de km sau 1 zi termenul de un an dintre revizii)dar a venit superiorul lui care mi-a gasit in sistem o singura revizie de prin 2007.Atunci mi-am amintit brusc ca am cartea de service in masina,i-am prezentat-o la care respectivul a vazut ultimele 2 revizii facute in alta parte,mi-a dat cartea inapoi si mi-a explicat ca nu poate sa faca nimic pentru mine.Vazand diferenta intre service planul meu si ce aveau ei in calculator,l-am rugat sa faca abstractie de cartea mea de service si sa-mi demonstreze ca masina mea are reviziile facute in alta parte.Solutia:sa merg la Porsche,sa cer un duplicat de carte de service contra a 300 ron si sa revin.

Concluzia este ca se agata de absolut orice motiv sa nu repare acest viciu de fabricatie.Asa ca ma bag si eu intr-o eventuala actiune comuna impotriva Porcii Romania(scuze,Porsche)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum nu vreau sa fiu carcotas, dar de usile alea parca s-a tras in disperare. si mie mi-a inghetat la coltul usii, m-am lovit si eu de problema, dar cu putina rabdare, cu un spray pentru gheata si putina apa calduta am dezghetat usa. plus ca am curatat zapada de pe parbriz. plus ca pe pasager l-am suit in spate. inteleg ca sunt probleme dar hai sa mai evitam din ele. ca dupa aceea ducem banii la reprezentante sau ne pierdem timpul aiurea cu cereri. in orice caz, sunt alaturi de voi. semnez si eu

Modificat de cip12cip12
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu vreau sa fiu carcotas,dar ce faci cand masina e ingropata in zapada si nu vezi ce e in usa sau usa nu-ti opune prea mare rezistenta?Nu stiu cum au tras restul colegilor de forum de usi,dar eu nu am tras cu mult mai tare decat de obicei,si in nici un caz nu mi-a opus rezistenta care in mod normal(la o masina cu tabla normala) ar trebui sa o aibe.Si ce te faci daca ai doar 2 usi ca mine?Ii bagi in portbagaj?Tii prea tare partea producatorului/dealerului.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi a raspuns la email dragos eliescu, eject direct... intretinere necorespunzatoare, factor extern cumulat cu lipda diagnoza in atelier autorizat vw. sa iau legatura cu dealerul meu pentru propunerea unei variante de solutionare... abureala...ma trimite dintr o parte in alta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tii prea tare partea producatorului/dealerului.....

Tin doar la buzunarul meu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cate reclamatii sunt eu tind sa cred ca nu toti trag ca nebunii de usi pana le stramba. Deci vina e cu siguranta a producatorului. Sunt curios daca ar sti nemtii cat de nesimtiti sunt romanii ce ar face?

Modificat de dizy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am scapat ca prin urechile acului pentru ca am deschis usa usor si am auzit niste zgomote urate rau care veneau din acea zona langa aripa. Am inchis usa si m-am chinuit 45 minute ca sa scap de toata gheata care era acolo pe interior. Am dat cu spray pentru dezghetat, am folosit o surubelnita foarte fina pentru a sparge gheata, intr-un final am reusit sa deschid usa. Oricum, daca trageam normal de usa, sigur o strambam. Eu nu vad acest lucru decat ca pe un defect de proiectare de la mama lui. Este aberant sa primesti un raspuns gen : intretinere necorespunzatoare.

Stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, eu nu mai suport aceasta atitudine. Am inceput sa contactez cateva case de avocatura:

"From: <xxxxxxxxxxxxxxxxx>

Date: 2012/2/23

Subject: proces colectiv Porche Romania

To: office@xxx.ro

Buna ziua,

Suntem un grup de proprietari de masini Volkswagen care ne-am lovit de un viciu ascuns la masinile noastre: indoirea portierelor datorita acumalarii de gheata in interiorul usii (dupa cum se poate vedea din fotografia atasata).

Producatorul stie de acest viciu (recunoscut oficial pe piata americana si neoficial in Romania) si ofera chiar si o solutie gratuita in acest caz (2 gauri in aripa, montarea a 2 piese de plastic, reconditionarea usilor, etc) dar numai pentru proprietarii care si-au facut toate reviziile in reteaua VW, lucru care este un abuz din punctul nostru de vedere deoarece:

1) nu a existat nicio clauza contractuala la cumparare care sa elimine garantia caroseriei daca reviziile se fac in alta parte

2) nu este vorba de o garantie a motorului ci a caroseriei (cel putin pe durata de utilizare normala de 8 ani daca nu pe 10/12 ani cat se acorda in mod normal la caroserie)

Pentru mai multe detalii, exista un forum de discutii la adresa http://vwforum.ro/topic/65834-usi-deformate-de-la-gheata/page__st__240

Va rugam sa ne spuneti daca sunteti interesati de declansarea unui proces colectiv impotriva reprezentantului marcii Volkswagenin Romania (Porche Romania SRL) in aceasta speta si cum ne putem intalni pentru a discuta detaliile contractuale.

Cu stima,"

Persoanele interesate sunt rugate sa vina sambata 25.02.2012 ora 12:00 in fata Casei Poporului pentru o prima intalnire in care sa ne cunoastem, sa schimbam datele personale si sa stabilim planul de actiuni in vederea declansarii procesului colectiv.

Modificat de domnul_dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@domnul_dan

Prima data trebuie sa va indreptati cu reclamatia catre vanzator respectiv dealer-ul de la care a fost cumparata masina pentru ca doar asa ne incadram la urmatorul articol din lege:

HOTARIRE Nr. 394 din 8 iunie 1995 privind obligatiile ce revin agentilor economici - persoane fizice sau juridice - in comercializarea produselor de folosinta indelungata, destinate consumatorilor

ART. 10

Vinzatorul este obligat sa asigure repararea sau inlocuirea gratuita a produselor de folosinta indelungata, dupa expirarea termenului de garantie, in cazul in care defectiunea s-a datorat unor vicii ascunse, confirmate prin expertize tehnice efectuate de un organism tehnic neutru, aparute in cadrul duratei medii de utilizare a acestora, caz in care cheltuielile aferente vor fi suportate de vinzator, fara a-l exonera de raspundere pe producator.

http://www.urbaniuli...tat-in-service/

Eu am facut o reclamatie la dealer, am primit raspuns ieri aprox. dupa 5 zile, raspuns in care mi se solicita prezentarea pentru constatare (ceruta de producator asa mi-au spus cei din service) si mi-am facut astazi programare pentru luni dimineata.

Va tin la curent cu demersul reclamatiei.

Oricum cred ca orice mail trimis atat in Germania cat si in Romania la producatorul vor avea un rezultat. Trebuie doar convinsi ca are nicio legatura periodicitatea reviziilor si locul unde au facute cu caroseria masinii.

Modificat de buru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hot 394 este abrogata de art 26 din legea 449 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora.

CAP. III

Drepturile consumatorului

ART. 9

Vânzătorul este răspunzător faţă de consumator pentru orice lipsă a conformităţii existentă la momentul când au fost livrate produsele.

ART. 10

În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul să i se aducă produsele la conformitate, fără plată, prin reparare sau înlocuire, în funcţie de opţiunea consumatorului, conform art. 11, sau să beneficieze de reducerea corespunzătoare a preţului ori de rezoluţiunea contractului privind acele produse, în condiţiile art. 13 şi 14.

ART. 11

(1) În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului, ca măsură reparatorie, înlocuirea sau repararea produsului în funcţie de opţiunea sa, în fiecare caz fără plată, cu excepţia situaţiei în care această solicitare este imposibilă sau disproporţionată.

(2) O măsură reparatorie va fi considerată ca disproporţionată, dacă ea impune vânzătorului costuri care sunt nerezonabile în comparaţie cu cealaltă măsură reparatorie, luându-se în considerare:

a) valoarea pe care ar fi avut-o produsele dacă nu ar fi existat lipsa de conformitate;

b) importanţa lipsei de conformitate;

c) dacă cealaltă măsură reparatorie ar putea fi realizată fără un inconvenient semnificativ pentru consumator.

(3) O măsură reparatorie va fi considerată ca imposibilă dacă vânzătorul nu are un produs identic pentru înlocuire.

(4) Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele.

ART. 12

Termenul fără plată, prevăzut la art. 10 şi 11, se referă la costurile necesare aducerii produselor la conformitate, inclusiv costurile poştale, manopera şi materialele.

ART. 13

Consumatorul poate solicita o reducere corespunzătoare a preţului sau rezoluţiunea contractului în oricare dintre următoarele cazuri:

a) dacă nu beneficiază nici de repararea, nici de înlocuirea produsului;

b) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie într-o perioadă de timp rezonabilă;

c) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie, conform art. 11 alin. (4), fără inconveniente semnificative pentru consumator.

ART. 14

Consumatorul nu este îndreptăţit să solicite rezoluţiunea contractului, dacă lipsa conformităţii este minoră.

CAP. IV

Acţiunea în regres

ART. 15

Dacă vânzătorul este răspunzător faţă de consumator pentru lipsa de conformitate rezultată dintr-o acţiune sau dintr-o omisiune a producătorului ori a unui operator economic din acelaşi lanţ contractual, vânzătorul are dreptul de a se îndrepta împotriva celui responsabil de lipsa de conformitate, în condiţiile legii.

CAP. V

Termene

ART. 16

Răspunderea vânzătorului, conform prevederilor art. 9-14, este angajată dacă lipsa de conformitate apare într-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului.

Care este faza? Cand am cumparat masina in 2006 in contract face referire la hot 394, care este abrogata din 2003.

Nu prea avem ce face. Toate viciile ascunse trebuia declarate in 2 ani de la cand am cumparat masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Te cam grabesti sa tragi concluzii:

http://www.anpc.gov.ro/anpc/anpcftp/legislatie/Lege%20nr.%20449(r1)%20din%202003.html

Art. 16. - Răspunderea vânzătorului, conform prevederilor art. 9-14, este angajată dacă lipsa de conformitate apare într-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului.

Art. 161. - După expirarea termenului prevăzut la art. 16, consumatorii pot pretinde remedierea sau înlocuirea produselor care nu pot fi folosite în scopul pentru care au fost realizate ca urmare a unor vicii ascunse apărute în cadrul duratei medii de utilizare, în condiţiile legii.@

Legea este de partea noastra si e pacat sa ne lasam pacaliti la infinit de catre toti. Oare romanii nu mai au pic de coloana verticala ?

DECI: ne intalnim sambata 25.02.2012 ora 12:00 in fata Casei Poporului ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

n ar strica sa mergem toti la porsche la stimabilu` Eliescu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

n ar strica sa mergem toti la porsche la stimabilu` Eliescu...

Buna idee. Ar fi o idee sa mergem si la PRO-TV si Antena 1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma gandeam daca ne adunam sambata sa mergem la o reprezentanta..PBN de ex si sa vedem ce iese.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As fi bucuros sa ma alatur voua dar sunt din Iasi.

Cred ca este o idee buna sa mergeti la unul din posturile A1, A3 si ProTv.

Legea de care ne putem folosii este 449/2003 cu articolele:

CAPITOLUL V

Termene

Art. 16. - Răspunderea vânzătorului, conform prevederilor art. 9-14, este angajată dacă lipsa de conformitate apare într-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului.

Art. 161. - După expirarea termenului prevăzut la art. 16, consumatorii pot pretinde remedierea sau înlocuirea produselor care nu pot fi folosite în scopul pentru care au fost realizate ca urmare a unor vicii ascunse apărute în cadrul duratei medii de utilizare, în condiţiile legii.@

__________

@Articolul a fost introdus prin art. I pct. 7 din O.U.G. nr. 174/2008.

Art. 162. - Pentru produsele a căror durată medie de utilizare este mai mică de 2 ani, termenul prevăzut la art. 16 se reduce la această durată.@

__________

@Articolul a fost introdus prin art. I pct. 7 din O.U.G. nr. 174/2008.

Art. 17. - Consumatorul trebuie să informeze vânzătorul despre lipsa de conformitate în termen de două luni de la data la care a constatat-o.

Art. 18. - Până la proba contrară, lipsa de conformitate apărută în termen de 6 luni de la livrarea produsului se prezumă că a existat la momentul livrării acestuia, cu excepţia cazurilor în care prezumţia este incompatibilă cu natura produsului sau a lipsei de conformitate.

De 2 saptamani de cand am patit-o ma uit la toate masinile Golf 5 si vad ca sunt destule care au probleme similare.

Ma gndeam sa fac niste fluturasi pe care sa-i pun sub stergator prin care sa-i rog pe proprietari sa se adreseze dealer-ului si la Porsche Romania.

Modificat de buru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine aceeasi problema , coltul de la usa la Golf v s-a indoit , masina a fost la parintii mei ,desi i-am avertizat :argue: , au tras cu simtul raspunderii si ...am colt usa sofer indoit si colt aripa stg fata zgariat.

Masina am lasat-o astazi la PBV1 pt reparatie , vineri ar fi gata.

Am revenit , am luat masina de la PBV1 , cost reparatie 700ron

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!