Jump to content

Ce parere aveti despre 1.6 TDI CR 105 CP pe Superb 2?


Marian
 Share

Postare recomandată

Nici eu nu sunt as la matematica, dar parca nici chiar asa: daca 105 cp trag de 105 tone, rezulta ca fiecarui cp ii revine 1 tona. Adica, 1cp/tona

Acuma eu nu stiu cu ce ti-ai inchipui ca incarci superbul, poate cu o cariera de piatra, dar ca sa ajungi la 0.5cp/tona, masina ar trebui sa aiba 210 tone. :)

Intelegi ideea. Octavia 2 1.9 TDI are aprox 75cp/tona, nu stiu cate kg are superbul, dar sunt convins ca nu-i chiar asa mare diferenta. :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 155
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • nsm

    11

  • FABIAn RuSu

    11

  • crystyann

    10

  • Gorillaz_Doktor

    10

Gorillaz_Doktor

Ma scuzati, am gresit calculelele..le. era vorba de 50 cp/tona.

Din cate stiu, O2 FL are 1350 kg (1275 fara sofer). S2 are 1517 (1442 fara sofer) - ambele cu motoare de 1.6 TDI CR. Diferenta este de 167 kg. Considerabil, zic eu. Calculul ar fi O2 FL - 77 cp/tona, S2 - 69 cp/tona. Daca as fi malitios, as zica ca e cat dacia 1310 cu bord de CN. Da' nu-s. :beerchug:

Revenind. Io am 135 kile, doamna 64, tanara membra a familei 6, bagajele, zic 25. Deci 1442 masina + 135+64+6+25=1672 kg adica 62 cp/tona. Daca incarc masina la maxim (iau si nasa, si mama, si cainele) si ajung la greutatea maxima admisa de 2080 rezulta fix 50,48 cp/tona.

Revenind la ideea exprimata intr-un post anterior : daca traiam in germania, si aveam autostrazi intre fiecare oras peste 50 000 loc si altul mergand pe varianta buget/emisii/taxe/sofer calm, se justifica. Dar cum eu am autostrada fix intre Turda si Gilau, depasesc la tiruri pe drumurile patriei de ma apuca greata, iar 50-65 cp/tona mi se pare NESIGUR in primul rand (bineinteles, discutand in paradigma faptului ca vreau sa ajung la Arad, Iasi, Oradea inainte de pensie).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina mea are, dupa cum am spus aprox 75 cp/tona. Daca ar avea mai putin as zice ca e submotorizata...deci mi se pare undeva la limita. Intr-adevar 50-60 cp/tona e putin cand ai de depasit, plus ca daca si masina e mare si are ruliu mai maricel, da o senzatie nasoala de nesiguranta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raportul CP/masa este relativ, avand in discutie o cutie cu nr.fix de rapoarte, intrucat acel raport se atinge doar la 4400 rpm, la 5 viteze distincte de deplasare. ex: la 121 km/h in treapta 3 are o acceleratie maxima, sau la 178 km/h in treapta 4. In restul plajei de turatii, raportul este de 95-96-100-103 CP/greutate

Performantele ar fi suficiente, insa cu o transmisie cu 6 trepte, sau mai bine, un DSG 7. Cu DSG 7, calci blana si motorul da tot ce poate. Il consider o alegere foarte buna pe aceasta masina, intrucat este economic si are distributie pe lant,5 trepte manual sunt prea putine.

Din cauza caracteristicilor tehnice ale acestei motorizari, cei 105 cai se ating doar la 4400 rpm. Tinand cont ca turatia maxima este 5000 rpm, este prea mica si prea sus plaja de 600 rpm dintre turatia de putere de maxima si turatia maxima admisa, pentru o cutie cu 5 trepte relativ departate. Din acest motiv, performantele motorului nu vor putea fi exploatate niciodata la maximum. Ex: intr-o depasire cu a treia, soferul accelereaza maxim pana ajunge la 5000rpm (~102 cai), viteza de deplasare ajunge la 137 km/h. Schimba a 4a si ajunge la 3400 rpm(~96 de cai), ceea ce e devine putin, si corespunde unei pierderi de acceleratie. Daca turatia s-ar fi redus la 3800 (~102 cai), ar fi fost la limita, rapoartele fiind echilibrate in jurul celor 4400 rpm. Ideal la DSG ar fi sa schimbe la 4800 (~103cai) si turatia sa ajunga la 4000 (~103cai)

Daca ar avea CVT, deja motorul ar fi chiar suficient pentru masina, intrucat turatia ar sta numai la 4400 rpm, adica 105 CP, fara variatii, iar acceleratia ar fi maxima mereu, raportul de putere/greutate fiind mereu cel mai convenabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... intrucat este economic si are distributie pe lant ...

1.6Tdi CR NU are distributie pe lant !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da? sunt chiar surprins, si pe mine chiar ma tenta motorizarea 1.6 TDI. Iese din discutie pentru fanii lantului :D, pentru ei, ramane TSI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lol ...

chiar rad. deci daca nu credeti intrati pe briskoda.net si o sa vedeti cati comanda skoda superb greenline.

Aceasta este cu motor diesel 1.6 tdi.

Ideea e urmatoarea : ai nevoie de masina sportiva iti iei tdi de 170 cp sau tsi de 160 sau 200 sau 240(v6)

Dar vedeti cum e acuma criza mai pe toti ii intereseaza consumul. Fapt care 1.6 tdi il face cu brio.

Intrebarea care trebuie sa ti-o pui e ce vrei si ceea ce iti permiti!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gorillaz_Doktor

2.0 tdi 140-170/1.8t 160 nu mi se par motorizari sportive. 2.0 t 200cp este sport-ish, v6 240 este sport in masura in care se poate cere comportament sport de la o masina de 4.84 metri si 1.7 tone.

Cred ca adso este cel mai in masura sa ne dea clar diferentele, dar discutam inaintea achizitiei lui si imi spunea ca diferenta de taxe intre 140 si 170 este de 500+E/an. Taxele sunt principalul motiv pentru care se cumpara 1.6. Autostrazile sunt un alt motiv pentru care isi pot cumpara 1.6. Consumul este ultima problema dpdv financiar. Asa ca poti sa iti spui "sunt eco, salvez planeta, platesc si mai putine taxe ca oricum pe autostrada merg cu 130 si cu 400 de cai si cu 105".

Astept pareri ale posesorilor de S2 cu 1.6tdi, dar, la octavia, intre 1.9 si 1.6 nu am sesizat diferente de consum atata timp cat pastrezi dinamica. In mod esential, 1.6 consuma mai putin, dar vreau sa vad posesorul de S2 care imi va spune ca obtine nu 5.4 ca la green line, ci 6.2 in oras.

@polotsi - mai stiu eu ceva fizica, dar nu atat de ingineresc. N-am nici un motiv sa-ti pun rationamentul la indoiala. Intrebarea ce se impune este: unde e economia de consum daca tii motorul intre 3600 si 4400 ture ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va imprumut eu masina mea sa faceti un test al consumului la 1.6 CR. Va garantez ca nu se va apropia deloc de consumul dat de producator. In oras imi consuma undeva in jur de 8.5% si afara in functie de conditiile de trafic undeva in jur de 6%. Sa nu visati sa aveti cumva un consum sunt 6% in regim de autostrada.

Daca eu as merge constant la 4400 RPM pe autostrada as avea un consum de 8%. Influenteaza f.f.f mult si calitatea carburantului. In concluzie, nu va mai pierdeti timpul cu acest motor,eu intr-un an i-am facut 3 update-uri de soft motor. Este motor care se preteaza ptr Polo, Fabia. Ibiza si tras de par Leon, Golf , Octavia.....

Ptr vapoare gen Super de la 150 Cp in sus. Asta ptr a circula si a depasi in conditii de siguranta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gorillaz_Doktor

Consumuri sensibil egale cu 1.9 tdi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu conduc passat b7 2.0 TDI 140 CP cu DSG, masina cantareste 1.6 tone, se misca as zice la bunul simt, la 1.6 cu 105 cai ar fi 100% submotorizata, ce sa mai zic de S2...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand vorbim de Turatii peste 1500 - 2500 rpm, vorbim de consum redus. Cand vorbim de turatii 2500 - 3500, vorbim de mers mai alert, pentru a face fata in trafic extra-urban. Pentru turatii in jurul valorii 4400, renuntam la ideea de consum redus, si ne concentram spre a accelera cat mai repede Superbul in asa fel incat sa nu para lent.

Mercedesurile anilor 80-90 chiar si 2000, aveau toata gama de motorizari, de la lente, dar economice si fiabile, la rapide dar fiabile. Detin un E class, cu 136 de cai la 1615 kg, cutie automata si pot spune ca este arhi-suficient. Deci 105 cai ar fi minim suficient pentru calibrul superb, e classe, passat.

Evident, sunt soferi care vor acceleratii puternice, si pentru ei ar fi un calvar, nu ar fi niciodata multumiti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer, eu mi-as dori 30-40 de cai in plus. Din fericire, se poate rezolva. Inca mai stau, totusi, in expectativa.

Nu ma vad conducand zilnic o masina submotorizata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca de la un posesor de 1.8 tsi de 160 pot spune ca in niciun caz nu mi-as lua motor mai mic. sincer cred ca si asta e mititel dar ma linistesc cand imi aduc aminte ca barca are ditamai lungimea si 1.6tone.

ma multumesc cand sunt aprox 100cp/tona, este ok spre ideal, tinanf cont ca motorul trage pana la 5000ture, este foarte sigur in depasiri.

si cu un consum mixt de 8.5 oras-afara eu zic ca este ideal(ps. si 4x4).

1.6tdicr140=NU, decat daca esti un batranel care mai merge si el de la oras la iarba verde odata la 2-3 saptamani. iar daca nu mergi 40miii km/an de ce tdi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca datorita progresului tehnologic al motoarelor ati uitat de standardele considerate acceptabile odinioara. Din pacate intrucat infrastructura a ramas la fel in Europa (autostrazi la nemti si DN-uri la Romania) e normal ca ce parea suficient acum 15 ani sa fie si acum.

Prin urmare sa facem un exercitiu de memorie si sa ne gandim la celebrul si idestructibilul Mercedes W124 (E class)

Acesta avea ca optiuni diesel :

2.0 8V D I4 72 PS (53 kW; 71 hp) 123 N·m (91 lb·ft) 18.5 160 km/h 2.0 8V D I4 75 PS (55 kW; 74 hp) 126 N·m (93 lb·ft) 19.5-21.5 145–160 km/h 6.7 L/100 km 2.5 10V D I5 90 PS (66 kW; 89 hp) 154 N·m (114 lb·ft) 16.5 175 km/h (109 mph) 2.5 10V D I5 94 PS (69 kW; 93 hp) 158 N·m (117 lb·ft) 16.5-18.5 160–165 km/h 7.2 L/100 km 3.0 12V D I6 109 PS (80 kW; 108 hp) 185 N·m (136 lb·ft) 13.7 190 km/h (118 mph) 2.5 20V D I5 113 PS (83 kW; 111 hp) 173 N·m (128 lb·ft) 18.5-20.4 190 km/h 6.8 L/100 km 3.0 12V D I6 113 PS (83 kW; 111 hp) 191 N·m (141 lb·ft) 15.0-16.4 175–190 km/h 7.8 L/100 km US) 2.5 10V TD I5 122 PS (90 kW; 120 hp) 225 N·m 12.3 195 km/h (121 mph) 2.5 20V TD I5 125 PS (92 kW; 123 hp) 231 N·m (170 lb·ft) 12.5-13.0 190–195 km/h 7.5 L/100 km 3.0 24V D I6 136 PS (100 kW; 134 hp) 210 N·m (155 lb·ft) 12.8-13.8 187–200 km/h 3.0 12V TD I6 143 PS (105 kW; 141 hp) 267 N·m (197 lb·ft) 10.9 202 km/h (126 mph) 3.0 12V TD I6 147 PS (108 kW; 145 hp) 273 N·m (201 lb·ft) 10.9-12.8 186–200 km/h

Trebuie avut in vedere ca Superbul 1.6 tdi e mai usor ca oricare dintre vapoarele de mai sus.

Audi A6 C4 avea pana in 1997 1.9 TDI cu 90 CP si Audi A6 C5 avea 1.9 de 110 cai care pareau un vis frumos desi erau zgomotoase.

Acum brusc 105 Cai nu mai sunt suficienti.

Fratilor v-ati invatat cu binele. Reveniti cu picioarele pe pamant...

Modificat de nsm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ideea e ca uni vor sa stranga din buci si sa cumpere o masina foarte frumoasa cu o motorizare fara pretentii si cu un consum excelent si sunt alti care vor nu stiu ce formula 1.

Daca asta e subturata pai octavia benzina de 80 de cai cum este? si s-au vandut si totul e ok.

Daca vrei putina sportivitate e adevarat nu ai ce cauta pe 1.6 diesel dar pentru deplasari de la A la B cu un consum bun e mai mult decat suficent.

Problema este alta pentru acest motor, inca nu a ajuns la maturitate si inca sunt mici probleme cu soft-ul. Am citit ca sunt care au facut pana acuma 3 softari si inca are mici probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu toata lumea vrea 170 cp ca sa ii foloseasca zilnic. E ok sa ai o rezerva de putere. Si mie mi-ar placea un motor mai puternic, sa zicem 140 cp, dar ma multumesc cu ce am. Ideea e ca pe Superb sunt cam putini acei 105, si sa va spun si de ce:

1. Nu cred ca exista pe forum cineva care poate afirma ca in decursul anilor de cand sofeaza nu a facut o depasire prost gandita si s-a aflat fata in fata cu masina de pe contrasens, ca nu il cred. In aceasta situatie, 60 cp in plus prind foarte bine.

2. Cand ai masina incarcata la maxim, sa zicem 4 persoane si bagaje, rezervor plin, sunt ferm convins ca un 1.6 consuma mai mult decat un 2.0, iar pe langa asta orice depasire, orice urcare de panta, orice pornire din rampa e mult mai dificila decat cu un motor adecvat. Pe langa asta dispare si placerea de a conduce....masina. :)

Nu o tot dati inainte cu faptul ca in tarile civilizate lumea se multumeste cu 1.6 TDI, ca e normal. Ei nu au nevoie de mai mult, pentru ca pe autostrada ajung si 20 cp. Acolo conteaza mai putin ca masina ajunge de la 80 la 120kmh in 6, 8 sau 10 secunde. Tocmai in tarile ca Romania e nevoie de motoare mai puternice, pt ca 95% din sosele au o singura banda pe sens. Mentionez ca nu sunt un nebun pe sosele, sunt un sofer care cateodata simte nevoia de mai mult putere, din motive diferite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ptda ai drepate in ceea ce zici dar ideea e ca fiecare conduce ceea ce are. Adica toti aia cu trabantul sunt oameni morti nu ?

Te bagi in depasirile la care faci fata.

De exemplu eu am venit de pe avensis 130 cai benzina pe superb 170 cai motorina. Parca acuma am tendinta de a face depasiri mai multe si putin mai riscante decat inainte. Daca stii ca nu ai cu ce nu te bagi decat cand e nevoie :) Oricum consumul bun nu il faci prin depasiri :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema se poate pune si altfel. Daca nu iti permiti Superb de 170 de cai, merge si o Octavia de 140. Daca si aia e prea scumpa, merge si o Fabia de 80 de cai. Depinde ce urmaresti de la masina.

Ok, e musai spatiu interior, o fi buna si superbu cu 1,6.

Dar, parerea mea, o masina de talia superbului cere un motor de minim 150 de cai benzina sau 140 dizal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar, parerea mea, o masina de talia superbului cere un motor de minim 150 de cai benzina sau 140 dizal.

ai pus punctul pe i.

este adevarat . si pin cere eu inteleg ca subiectul este atat greutatea masinii cat si nevoia de o tinuta de drum mai buna, sa nu fii nevoit sa te chinui sa faci depasiri riscante sau sa te chinui sa urci un deal.

si aici intervine altceva: cu cat ai mai mult cu atat ai vrea mai mult. am mers su 3.6-le si e divin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Absolut de acord cu colegii de forum Oaspetele si PTDA. Sunt de parere ca pentru o masina ca si Superb 2 efectiv nu se preteaza un motor sub 150 CP pe benzina sau 140 pe diesel . Si eu cand mi-am luat masina O2 , in primul am optat la o motorizare care sa aiba si rezerve de putere la gabaritul masinii si sa ofere si cat de cat o placere relativa in condusul de zi cu zi. 1.2TSI a picat din start, 1.6TDI iarasi a picat dupa un drivetest (pe deasupra era si mai scump cu 1100 euro decat 1.4TSI). 1.6 mpi - fiabil dar slab la performante si gurmand. 1.8TSI/2.0TDI mi-au placut la nebunie cum se miscau cu Octavia dar nu le mai puteam permite financiar....asa ca am ales drumul de mijloc. Cu banii ce au mai ramas am mai pus optionale cate ceva. Consider ca cel mai important este la alegerea unei masini, motorizarea si dupa acea restul. Sub puterea motorizarii 1.4TSI nu as merge nici in ruptul capului la O2 cum nici sub 1.8TSI/2.0TDI -140CP la Superb 2. Ca merge Superbul si cu motorizarea 1.6TDI...saracul merge n-are ce sa faca, dar si loganul 1.2 16V cu ai sai 107Nm cuplu se tareste pe drumuri(motor facut pentru vechiul Clio/Twingo). Dar cum zice si PTDA, in Romania ai nevoie de cat mai multa putere nu ca sa mergi ca un bezmetic cu creierul ars, ci ca sa poti efectua depasiri in mai mare siguranta pe drumurile superaglomerate de TIR-uri si alte obstacole miscatoare. Eu de cand am Octavia, am depasiri mult mai putin riscante decat cand umblam cu loganul si unele depasiri simteam ca tin o vesnicie.....

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Andrei1980 Te contrazic: Octavia 2 mergea foarte bine cu 1.9 TDI PD/105 Cai. Chiar aveai senzatii sporty... e adevarat ca de scurta durata ca deh, plaja de turatii era ingusta dar schimbam viteza si dadeam mai departe, mai completam cu ulei dar ma simteam bine.

Plus ca pe zapada 1.9 este king (cu cauciucuri de iarna + pachet de drumuri grele of course) si bate si mama TSI-ului. (datorita greutatii care sporeste aderenta si a cuplului de 250 la 1900 Rpm ) Chiar si Superbu de 2.0 tdi /170 nu pleaca asa de usor si hotarat de pe loc in vit I si marsarier precum o face un PD..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am condus eu 1.6 pe superb: 'greenline'. nu are nimic din reprizele (scurte, ce-i drept) ale 1.9 pe octavia (de pe care vin).

am condus o manuala, are ceva 'zvac' intr-a treia, insa atat. prima si a doua sunt ca sa pleci, a patra si a cincea sunt sa urci usor-usor pana spre 120-130, ca viteza de croaziera.

consumul pare bun.

eu unul nu as lua-o, insa sunt convins ca exista o intreaga categorie de clienti pentru ea. indiferent de vanzarile in romania, la nivel global sigur nu va fi un flop.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gorillaz_Doktor

Sunt ferm convins ca exista clienti pt 1.6. Cred insa ca este o motorizare pentru tarile civilizate, cu infrastructura adecvata. Autostrada elimina depasirile, deci, nu ai nevoie de putere mare, mergi distante lungi in regim constant, deci poti face economie. Pe DN-uri n-ai niciuna din cele de mai sus..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@NSM: Dar cine vorbeste in postul meu de motorizarea 1.9TDI :lol: :lol: :lol: ????

Am zis eu ca O1 sau chiar si O2 nu ar merge bine cu ea? Chiar avem in familia apropiata O2 1.9TDI Elegance, am si condus-o de multe ori, merge bine sigur ....dar anul trecut deja nu se mai comercializau Octavii cu aceasta motorizare!!!!! 1.9TDI dupa mine este mult mai placut utilizabil ca si 1.6TDI (acesta necesita un timp de a te obisnui cu ea destul de lunga). Singurul lucru pozitiv la 1.6 TDI - 105 CP este ca are o cutie de viteze mai lunga si la vitezele mari pe autostrada se comporta mai silentios la vitezele de peste 140 km/h.....Eu am facut comparatie 1.4TSI si 1.6TDI....(de altfel eram intr-o dilema destul de mare inainte sa-mi cumpar masina....) Dar consider in continuare ca pentru Superb 2 se preteaza si este necesar min. 140 CP si min. 250Nm cuplu motor ca se miste normal pe drumuri.

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!