Jump to content

Ce parere aveti despre 1.6 TDI CR 105 CP pe Superb 2?


Marian
 Share

Postare recomandată

@Andrei1980 Deci am cazut de acord ca 1.9 TDI merge foarte bine pe Octavia :beerchug:

Desi nu am avut ocazia sa testez, cred ca 1.9 TDi PD era multumitor si pe Superb. Avea cuplu din belsug la turatii joase. Cred ca Superburile 2008-2009 (poate si 2010) cu 1.9 tdi sunt ok ca masina de familie, taxi cu prestatii dinamice decente si consum mic si fiabilitate exemplara. Mai pui si un chip si se simte mai sporty si decat 2.0 140 TDI CR.

Cel de 1.6 nu l-am testat dar inclin sa cred ca inginerii de la Skoda au stiut ce au de facut si nu faceau ei o caruta... Mai ales ca are aceeasi putere nominala ca 1.9...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 155
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • nsm

    11

  • FABIAn RuSu

    11

  • crystyann

    10

  • Gorillaz_Doktor

    10

Nu sunt sigur ca e facut de inginerii de la Skoda. Motorul asta in mod cert nu a fost gandit pentru Superb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am vazut si eu in showroom la brady in carne si oase un Superb 1.6 TDI cu echipare de baza + climatronic + maxidot + vopsea met. Era 19990 EUR cu tva inclus.

Mi s-a parut o masina decenta in banii astia, ca echipare fiind similara cu o Octavia Elegance.

Dar totusi consider ca 1.4 tsi 125 cai ar fi o alegere mai buna.

Am vazut o statistica de vanzari ptr Golf VI in Germania si surprins am fost ca majoritatea masinilor sa fie 1.4 MPI/80 cai (cam 30% din total)

Sunt curios la Superb ce pondere are cea mai mica motorizare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si 1.6TDI si 1.4TSI sint mici pentru ditamai balena de superb....

si asta o sa se vada pe perioade lungi in consumurile mai mari realizate si in viata mai mica a motoarelor ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut o statistica de vanzari ptr Golf VI in Germania si surprins am fost ca majoritatea masinilor sa fie 1.4 MPI/80 cai (cam 30% din total)

Sunt curios la Superb ce pondere are cea mai mica motorizare.

la Golf e explicabil, e singurul motor fara turbo. baga gaz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Eu lucrez in Olanda(dar calatoresc mult si in Belgia/Germania/Franta) si vad foarte des Skoda Superb Greenline(1.6 TDI - 105CP) - mult mai des decat Octavia. Superbul este aici masina ieftina de croaziera. Pentru tarile astea este ideala - in oras nu mergi cu mai mult de 50 iar pe autostrada 120-140.

Momentan conduc Superb gen1 din 2004 cu 1.9 - 130CP si cred ca dupa atatia ani mai are max 100CP. Este mai mult decat ai nevoie pe aici si asta din cauza faptului ca nu am mai facut o depasire de cel putin 1 an (nu vorbim de devansari pe autostrada).

BTW - are un coleg 2.0 tdi Greentech cu o oarecare doza de putere (nu ii spun sportivitate pt. ca mi-e greu sa asociez un gras burtos care apasa o pedala conectata la un V6 cu ideea de "sport"-ivitate) si un consum mediu foarte mic -5% pe BC (face 140km/zi din care aprox 120 pe autostrada).

Dezavantaje pt. masinile astea cu greenline/greentech: garda la sol este f. mica comparata cu masina mea si nu stiu in ce conditii face fata mersului prin zapada mare sau eventualelor gropi din .ro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Pai nu cred ca face fata, asta daca nu vrei sa fi plug de zapada. Din cate stiu eu acea greenshit are toata podeaua acoperita de niste scuturi de plastic pentru a o face mai aerodinamica, cat despre puterea motorului sincer depinde de preferinte si de regimul.stilul de mers, nr de pasageri.etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut, sunt un fost posesor de O1 1.9 tdi, 90 CP pe care am luat-o de noua in leasing. Momentan am un Sharan din 2008 cu motor 2.0 tdi de 140 CP. Credeti-ma ca sportivitatea o mai da si soferul si mai conteaza si de orientarea pe care o are in timpul condusului. Degeaba ai o cine stie ce masina si cu ce motor vrei, daca nu stii sa folosesti la maximum motorul si cutia si nu ai orientare in trafic. Daca nu ma grabesc mie imi place sa merg constant cu 100 km/h in afara localitatii, iar in localitati reduc foarte putin sau chiar merg tot la fel, in functie de conditiile de drum. Ma uit la unii ca dupa ce ies din localitati ii dau tare in gura, atunci cand au drum liber, deh isi etaleaza caii putere, dar daca dau de o coloana de masini le tataie fundu sa depaseasca cu toate ca au cu ce. Nu mai spun ca si in localitati ei reduc si eu ii depasesc oricum si  ajung la destinatie de multe ori mai inaintea masinilor care m-au depasit la drum drept, dar cu ce consum  de combustibil ajung eu si cu ce consum ajung ei. Atunci cand m-am grabit i-am dat la Skoda si 180 km/h pe drumuri nationale si credeti-ma ca motorul la cei 90 CP s-a comportat destul de bine, iar altii cu masini super dupa ce i-am depasit au incercat sa ma ajunga din din urma dar s-au pierdut la depasiri  Merg in jur de 20.000 km pe an, am permis din 1996 si am avut 5 masini, printre care si o Dacia papuc cu 5 locuri cu care am depasit multe masini cu pretentii.Nu am fost implicat absolut niciodata in vreun eveniment rutier, pentru ca in timp ce conduc  am o atentie distributiva foarte mare si de cele mai multe ori  franez inainte de a frana masina din fata. Asta am detaliat-o ca sa atrag atentia ca nu sunt un teribilist daca merg cu 100 km/ in localitati sau cu 180 km/h pe drumurile nationale, acolo unde se preteaza. Dupa mine, asa cum 90 CP sunt buni pe o Octavie asa si 105 CP sunt buni pe un Superb. La depasiri de cele mai multe ori conteaza soferul daca stie sa aprecieze corect distanta  si daca stie sa foloseasca la maxim motorul si cutia. Avand un magazin undeva intr-o localitate la tara, incarcam Octavia de se lasa pe tampoane si motorul avea destula putere si pentru depasiri, binenteles nu ca si cand ar fi fost goala. Un motor mai mare inseamna si consum mai mare si de ce sa aruncam cu banii pe combustibil ca oricum tot cu aceeasi viteza de croaziera se merge la drum cu indiferent de motorizare, dar cu consumuri diferite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

safari hunter

Credeti-ma ca sportivitatea o mai da si soferul si mai conteaza si de orientarea pe care o are in timpul condusului. Degeaba ai o cine stie ce masina si cu ce motor vrei, daca nu stii sa

 Discutia se poate extinde fara a ajunge la un final acceptat de majoritate, din motive ce tin de experienta diferita acumulata si mai ales de personalitatea fiecaruia.

Vreau doar sa remarc ca te despart 560 E de 2.0 TDi 140 CP si 1200 E de versiunea cu 170 CP . In medie vorbim de 2-3 % din pretul total (valori calculate pentru M6 Ambition) si daca probabil vei dori sa te bucuri pe deplin de masina pe o perioada mai mare (putin probabil sa o cumperi noua si o vinzi dupa 2-3 ani), iti recomand sa consideri o motorizare ceva mai puternica pentru Superb sau O3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei un Superb 2 TDI nou (fara promotii masini test-drive sau de stoc) mi se pare no brainer sa nu iti iei versiunea de 170 de cai pentru o suma asa de mica. 

La golf, octavia trebuie sa iei GTD sau RS ca sa ajungi la performantele astea cu un cost in plus mult mai mare.

Va imaginati si deprecierea va fi mai mica la cea de 170 de cai ... (in timp ce pretul platit in plus este egal cu 2-3 optionale nesemnificative gen Sunset, sound system etc)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt de acord cu ideea preconceputa ca "Superb e musai sa fie de 170 de cai", iar restul motorizarilor sunt "no brainer"

 

Il am pe cel de 140 cu DSG, am deja 25k km cu el si sunt foarte multumit.

In plus, dupa ce facusem vreo 5k km cu el, am avut ocazia sa fac aprox 1500km cu un Superb Break 170DSG din familie. Regim autostrada+ urban + extraurban, deci am vut ocazia sa fac o comparatie sanatoasa si sa pot spune ca relevanta.

 

Concluzia mea: daca as alege maine...as alege la fel. Prefer de cei aprox 800Eur sa pun SoundSystem + Bolero + Senzori parcare spate, sau scaune incalzite - optiuni de confort care pentru mine valoreaza mai mult decat 30 de cai in plus.
Aia 30 de cai in plus se simt doar la depasiri gen "talpa", facute de la zona de 90-100km/h in sus, in rest nu exista niciun fel de valoare adaugata

 

Din punctul meu de vedere masina asta e un cruiser foarte rapid, eu scot medii de minim 75km/h in extraurban, dar la un stil foarte fluid si constant de conducere. Superbul nu e masina de "talpa/frana/talpa" si depasiri "una cate una si apoi frana brusca la reintrarea in coloana". E un stil obositor, care nu i se potriveste deloc masinii.

 

Cine vrea sportivitate si "sa rupa soseaua in 2" si-a luat masina gresita: Seat Leon FR 2.0 TDI sau Golf GTD sunt mult mai potrivite pentru asta.

 

In tarile civilizate unde si lumea traieste intr-o stare de normalitate, oamenii pun pret pe alte valori. E plin de 518D sau E220D, masini 2.0 si 136CP, la fel cum e plin de Superburi 1.6 tdi, sau Volvo S80 cu motor 1.6Diesel de 115 cai. Si nu vorbesc de taxiuri. Berline, inclusiv break-uri, masini chiar mai grele decat berlinele. E vorba de "state of mind" si de "starea de confort si eleganta in care ajung la destinatie", nu de "i-am spart pe toti pe Valea Prahovei", eternul romanism exprimat in modul perfect de purtatorii de sigle rotunde, colorate alb/albastru

 

Cred ca a venit vremea sa ne mai si maturizam ca si popor si comportament pe sosele. My 2 cents

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mare ai dreptate, dar n-as omite 2 lucruri

1.infrastructura din tarile civilizate (pentru a rula cu 130 km/h constant pe autostrada si 100 cp sunt ok)

2.depasirile in RO pe langa ca sunt dese, se realizeaza exact in zona 90-100km/h. Eu cel putin acolo imi doresc sa "simt" ca duce.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

140 cai e decent, insa cateodata se simte nevoia de mai mult... gen masina incarcata, o depasire din scurt, etc.

Un soft nou cu 300 euro rezolva problema pana la urma daca chiar nu se mai poate trai cu 140 cai

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Le revanzare o sa iti recuperezi mai mult din cei 800 EUR daca alegi un motor mai puternic (la aceeasi cilindree cu consum cvasi asemanator) decat optionale gen sound system, perdelute la geamuri, geamuri fumurii, ornamente de tipul x sau y, trapa, jante, keyless entry etc.

Fiecare isi face socotelile pentru el. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

safari hunter

Problema cu valoarea de revanzare mi se pare una secundara, greu de anticipat evolutia pietei dupa o perioada indelungata de utilizare. Mie personal imi surade mai mult satisfactia de utilizator care poate fi asezonata doar cu niste optionale cu adevarat folositoare cum a mentionat nsm.

Ca si gluma, desi putin cam sumbra, un prieten si-a luat o noua masina Ford de vreo 18.000E fara cruise control. Motivatia a fost dezarmanta:" am avut la precedenta masina si nu mi-a folosit...... La numai 2 ore dupa cumparare, m-a lovit un bulgar de Texas, dauna totala, CASCO si iata ca am constatat ca este nefolositoare."  :tuktuk: 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cu valoarea de revanzare mi se pare una secundara, greu de anticipat evolutia pietei dupa o perioada indelungata de utilizare. Mie personal imi surade mai mult satisfactia de utilizator care poate fi asezonata doar cu niste optionale cu adevarat folositoare.

 

Absolut de acord, de altfel, am preferat "satisfactia de utilizator" si am cheltuit banii in optionale de care ma bucur in fiecare zi.

 

Este absolut evident, cei care au 170cai vor spune ca optiunea lor a fost cea corecta, la fel cum cei cu 140cai isi vor sustine alegerea. E firesc sa fie asa, la fel cum e firesc sa avem nevoi diferite si dorinte diferite, iar atat timp cat ne luam masini noi sa ni le putem exprima ca atare. Atat timp cat fiecare e fericit cu alegerea lui, nu vad unde e problema. Important e sa nu lansam etichete de genul "optiunea X e cea corecta, restul sunt tampenii", caci afectam libertatea de a alege si o dam in zona de pre1989...parerea mea.

Ca si exemplu personal, daca as fi renuntat la DSG, de banii aia imi puneam 170 cai si alcantara, dar in fiecare zi as fi tanjit dupa DSG....

 

Cat despre revanzare...bulshit. Cand am dat Passatul nu a contat ca era Highline, ca avea alcantara si touchscreen, sau scaune incalzite. Ceea ce a contat era ca masina era 2.0tdi (nu conta de care in grila de evaluare, adica 110,140sau 170 era aceeasi poveste), ca avea vopsea metalizata si jante aliaj. Au mai contat istoricul service la zi si rulajul.  

Deci...indiferent ca era Trendline sau Highline, atat timp cat era 2.0tdi, istoric service si rulaj verificat - restul erau... Can-Can. Cred ca am tras maxim 300Euro in sus de pret datorita optiunilor. In conditiile in care Highline vs. Trendline e aprox 3000k euro diferenta ca nou.

 

Cand mi-am luat Superbul mi-am bagat picioarele si mi-am facut masina cum am vrut, cu optionalele pe care le-am vrut, ca sa ma bucur de ea. Chiar nu ma intereseaza ca nu-mi recuperez banii pe SoundSystem, Bolero, Scaune incalzite, Sunset si TPM.

Ba chiar ma oftic ca am renuntat la Alcantara si senzori de parcare fata - inca 2000Euro pe care nu-i recuperam la revanzare :)

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

http://www.autohus.de/de/fahrzeugsuche/suchergebnisdetailansicht/?number=156&cHash=8c140ca120d6eac7f8363840737ad5ac

 

Salutare, cum vi se pare masina din link ?

 

Mentionez ca intentionez sa circul in Germania cu ea pentru naveta pe autostrada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe autostrada nu ai probleme cu micutul 1.6 tdi, e economic, rafinat, silentios, mergi fara stres, problema intervine in tari ca Romania, cand un motor mic e pus pe o caroserie mare cum e cea a superbului (sau passat) si break pe deasupra are e si mai greu ca berlina, avand multe depasiri din scurt, serpentine din plin prin munti etc, desi eu zic ca si in Romania te descurci la limita cu el daca stii sa i dozezi puterea, oricum la noi e indicat un motor mai potent totusi, dar in Germania e ok motorizarea(parerea mea) Bafta

Modificat de micuzzu_marius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da multumesc, daca o sa gasesc una cu motor de 2.0 de 170 ar fi perfect, desi in Germania motor mare inseamna cheltuieli mai mari si ce faci cu 170 cp faci si cu 105 pe autostrada, nu e nici o diferenta.

Intr-adevar pentru Romania acest motor poate sa insemne doar un condus destul de defensiv, desi am patit de multe ori ca sa vad "teribilisti" care se baga in depasiri super riscante cu masini muullt mai submotorizate decat Superb cu 1.6 TDI .

Dupa cum spunea lumea pe aici, depind cat de mult te grabesti pana la urma, pentru un mers relaxat nu cred ca e asa mare problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e neaparat vorba de putere ci de confort. Un motor mare, care functioneaza lejer la viteze normale, e mai putin zgomotos decat unul mic.

Am mers pe autostrazi si cu 105 cai (si benzina si diesel) si cu 170 de cai (toate turbo). Ghici din care m-am dat jos mai obosit? 

Cea de 170 de cai nu numai ca e mai putin obositoare dar surpriza: pe autostrada consuma mai putin decat cele cu putere mai mica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da e greu sa te pronunti pana nu conduci.

N-am idee ce turatie poate sa aiba 1.6 TDI in 5 trepte pe Superb la mers cu 130-140 si daca e deranjant in habitaclu.

Din ce am inteles Superb e insonorizata destul de bine, pe autostrada zgomotul principal este aerodinamic, de la cauciucuri, dar motorul nu prea il auzi.

Cel putin asa e la Golful din semnatura, si am facut mai mult de 20k anul trecut doar pe autostrada.

E clar ca nu e prima optiune 1.6 TDI, dar daca e mai ieftina semnificativ decat 2.0 nu o sa ma dau inapoi de la achizitie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am condus eu un superb cu 105, la test. am fost curios.

 

se misca mai bine decat ai crede. la viteze mici nu m-a socat. pedala incepe insa sa se 'blegeasca' la viteze extraurbane.

 

ca zgomot, la 120-130 kmh nu mi s-a parut diferit de 2.0.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta in catalogul de pret intre Superb 1.6 5 tr si 2.0 140 6 trepte manuale este de 561 EUR.

 

Avand in vedere ca doar o vopsea metalizata e 470 EUR, personal mi se pare mult mai folositor motorul la banii astia...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E clar ca de noua nu merita. Dar SH diferenta e mai mare, adica poti lua una cu 1.6 cu mai putini km la bord.

Sent from my SGH-I897 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!