Jump to content

Ce parere aveti despre 1.6 TDI CR 105 CP pe Superb 2?


Marian
 Share

Postare recomandată

  • Administrator

Topic deschis la solicitarea colegului jepcarusam.

Enjoy! :frigbaitata:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 155
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • nsm

    11

  • FABIAn RuSu

    11

  • crystyann

    10

  • Gorillaz_Doktor

    10

conform datelor tehnice 1.6 TDI CR si 1.9 TDI PD (din fisa tehnica pt Octavia)

77 KW / 4400 rot/min fata de 77 KW / 4000 rot/min - motorul de 1.6 trebuie turat putin mai mult

250 NM / 1500 -2500 fata de 250 NM / 1900 - desi greu de crezut 1.6 are un avantaj clar din cifre

EU 5 fata de EU 4 - taxa pt 1896 cmc cu EU 4 este de 1106 euro la 4.26 curs fix

viteza maxima 190km/h fata de 192km/h - se poate considera avantaj pt 1.9 ?

consum 6.3 fata de 7.0 ; 4.2 fata de 4.7 ; si 4.9 fata de 5.5 - avantaj 1.6

cutie manuala 5 trepte la ambele motorizari

0-100 in 11.8 s la ambele motorizari

SUPERBUL ESTE CU 143 KG MAI GREU DECAT OCTAVIA CU ACEEASI MOTORIZARE 1.9 TDI PD , DAR ARE IN STANDARD MAI MULTE ACCESORII CARE NU

STIU CAT INFLUENTEAZA GREUTATEA .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca esti hotarat pentru SUPERB, parerea mea e ca motorul de 2.0 TDI cu 140CP este punctul de plecare pentru o astfel de masina si gabaritul ei.

Octavia se misca relativ OK cu motorul de 1.9 TDI PD si probabil ca la fel este si cu cel de 1.6 TDI CR, cu care recunosc ca nu am mers. Dar este mult mai usoara decat SUPERB.

Motor mic si de putere mica pe o masina mare nu este neaparat egal cu consum mic. E posibil sa ai un consum mai mic sau cel putin egal la motorul de 2.0 TDI comparativ cu 1.6 TDI, pentru ca la cel din urma esti nevoit sa mergi cu el mult mai turat.

Am facut test cu SUPERB II de 2.0 TDI CR 170CP si am fost incantat de cum se misca masina. Parerea mea este sa faci test cu ambele motoare inainte sa dai banii. Dar masina de test cu motor de 1.6 TDI CR pe SUPERB nu cred ca o sa gasesti, majoritatea sunt TDI de 140, 170CP sau 1.8 TSI de 160cp.

Acest motor a fost mai mult o strategie de marketing a lui Skoda, ca sa atraga mai multi clienti pe principiul motor mic=taxe mai mici=costuri reduse, dar nu e intotdeauna asa. Pe mine reviziile la POLO de 1.4 TDI ma costa aproximativ la fel cu cele de la passat-ul de 2.0 TDI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei acest motor pe S2, doar asa, sa megi cu ea la drum intins fara pretentii, atunci DA.

Eu il am pe OII si, fiind mai usoara, se infige..ca sa zic, insa tot nu este suficient. 2.0 - 140 era ok pentru OII;

Personal, iti indic 2.0 - 170 Cp, insa este ceva mai scumpa, insa merita fiecare banut dat in plus!

Decat 1.9 pe S2, mai bine pe OII...parerea mea! :offtopic:

Modificat de claudiusnc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a vandut si Passatul cu motorizarea de 1.9 TDI, deci se poate. Numai sa nu ai pretentii sportive si sa fii un tip calm :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu motorul de 1.9 TDI PD superbul prinde 100 km/h in 12.5 cu 0.7 sec mai slab decat octavia si consumul creste la superb cu 0.3 / 0.1 / 0.2 la 100 de km fata de octavia cu acelasi motor

motorul 1.6 este mai silentios / rca mai mic / probabil pe viitor va influenta si impozitul daca acesta se va calcula in functie de cilindree si norma de poluare / la PASSAT-UL B6 s-a inlocuit deja 1.9 TDI PD cu 1.6 TDI CR

din cele citite pe forum inteleg ca 1.9 are reprize mai brutale ... si astfel iti da impresia de putere .... iar 1.6 este mai liniar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ajuns si la factorul pret

in momentul actual superb 1.9 eu 4 105 cp / m5 / AMBITION = 19773 CU TVA + 1106 TAXA

superb 2.0 170 cp eu 5 / m6 / ambiton = 21870 fara taxa

adik 991 de euro pentru cutie cu 6 rapoarte si 65 de cai in plus ..... deci ???

ca sa nu mai zic de 2.0 tdi 140 cp la 21076 + 1195 taxa = 22271 adica cu 401 euro mai scump decat 2.0 170 cp (in aceeasi echipare AMBITION)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca merita cei 1000 euro dati in plus pentru motorul de 170 cai. Sincer in romania nu avem autostrazi sa te urci pe ele si sa mergi cu 130-140 km/h constant. Aici trebuie sa accelerezi, sa depasesti ai nevoie de puterea motorului in depasiri. Sincer cred ca cei 105 cai sunt submotorizati pentru Romania. Bine ar fi cea de 140 CP, dar pefrect ar fi cea de 170. Nu o sa regreti!

Modificat de Eto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa vedem la ce pret va fi scos superb 1.6 TDI .. apreciez o diferenta de minim 2000 euro intre acesta si motoru 2.0 170 cp

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce ne aduce 2010 postat de Muad'Dib

NOUL SUPERB:

2.0CR 140 (PD>CR DIN TRIM.II) >>> EU5

1.9TDI PRODUCTIE PANA LA FINELE 2010 > EU4

1.4 TSI 125, 1.8TSI 160, 3.6FSI 260, 2.0CR 170, 2.0TSI 200 (TRIM.II), 1.6CR 105 (FINAL 2010) >> EU5

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Subscriu ce spunea cineva mai sus, in lipsa de autostrazi avem nevoie de motoare cat mai puternice pt a face depasiri rapide si sigure. Am avut fabia de la munca 1.4TDI cu 70cp si uneori cand depaseam tiruri dadeam flash-uri la cei care veneau din fata ca sa ma lase sa finalizez depasirea, acum am O2 tot de la munca 1.9TDI cu 105cp si am rezolvat problema cu depasirile insa nu in totalitate pt ca sunt zone cum e intre Valcea si Sibiu in care ai zone scurte de depasire, coloana de tiruri si nici cu O2 nu am curaj sa ma bag. Un 2.0l si ceva mai multi CP m-ar determian sa am incredere in masina ca nu fac o depasire "la surpriza"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu ce spunea cineva mai sus, in lipsa de autostrazi avem nevoie de motoare cat mai puternice pt a face depasiri rapide si sigure. Am avut fabia de la munca 1.4TDI cu 70cp si uneori cand depaseam tiruri dadeam flash-uri la cei care veneau din fata ca sa ma lase sa finalizez depasirea,

Offtopic.

Cred ca problema era a ta (de a depasi totul cu orice risc) si nu a Skodei Fabia. Ea saraca nu avea nici o vina... Cum adica sa te lase sa termini depasirea? Daca nu poti face o depasire in siguranta, atunci stai cuminte in coloana...

Nu e cazul sa-mi raspunzi. End of offtopic.

On topic. Cred ca topicul nu se justifica atata timp cat motorul din topic (inca) nu exista pe Superb II...asadar vorbim discutii despre girafe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut 3 testdrive cu 1.6 TDI cr pe noua octavia si nu am fost deloc incantat de el. Insa la testarea 1.4 TSI am impresionat de cum trage.

Eu nu recomand 1.6 TDI pe superb, faptul ca e EURO 5 face doar ca sub 2000 de ture sa nu traga deloc!! Cu 1.4 TSI cobor lejer la 1400 de ture chiar si cu treptele 5-6 si pleaca de acolo frumos. Ca si consum la benzina se va consuma mai mult cu 2-3 litri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrianharlea

domnu' bicos, care e legatura dintre euro5 si ture???

poate ne explici si noua! nu ne lasi asa....

si consuma mai mult de 3 litrii in plus. iti spun eu. sunt patit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poi tu crezi ca normele astea drastice de de-poluare se obtin asa simplu, din nimic? Ca sa ai noxe mici, trebuie sa compensezi cu altceva - de regula cu putere si cuplu mai scazute, din consum mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa obtii noxe mai putine iti trebuie un consum mai mare ca sa compensezi? hmm...

si eu care credeam ca in urma arderii combustibulului rezulta noxele...consum mare,combustibil mai mult => noxe mai multe

sper ca nu imi scapa ceva

Modificat de House M.D.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu care credeam ca in urma arderii conbustibulului rezulta noxele...consum mare,conbustibil mai mult => noxe mai multe

sper ca nu imi scapa ceva

Ca intotdeauna, iti scapa. In primul rand, ti-a scapat gramatica si ortografia. In plus, inventezi cuvinte. "CONBUSTIBIL"??? Ai face bine sa ne dai si definitia noilor cuvinte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da ma bine,am gresit,wow....am un bug si imi scrie N in loc de M :icon_thumright:

deci cum e aia cu cat consuma mai mult,cu atat polueaza mai putin... :D ,ai uitat sa complteze cu "Si in al doilea rand...."

apropo...esti off-topic,aici nu e arie "sociala" sa vb despre termopaneala

Modificat de House M.D.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revenind la subiect, sunt de parere ca un motor 1.6tdi pe superb daca este impreuna cu DSG7, la cei 105cp se descurca foarte bine.

nu vor mai fi probleme de genul e submotorizata, sub 2000 ture e lesinata, etc.

chiar am mers cu masina din semnatura la un drum prin Ungaria, eram 5 persoane, fara bagaj, si masina s-a descurcat destul de bine.

conteaza foarte mult cutia, degeaba ai 120 cai si o cutie in 4 trepte, ca la reprize poti sta mai slab ca 105 cai si o cutie in 7 trepte.

daca acest motor 1.6 tdi s-a descurcat destul de bine cu 1700kg cat aveam noi 5 +masina, eu cred ca e ok pe un superb, mai ales ca este o limuzina, nu un gti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

105CP la o masina de 1.7 tone inseamna un raport putere/greutate de ~61CP/t, adica asemanator cu un Polo 1.2HTP. Daca e de ajuns, tine de judecata fiecarui sofer in parte. Personal mi se pare inacceptabil pt o masina de peste 20.000E.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gorillaz_Doktor

Am avut placerea sa merg cu O2 105 cai pe vremea cand aveam G4 101 cai

CLAR golful tragea mai bine. Greutati relativ egale, putere relativ similara. Explicatiile ar putea fi 2: 1. G4 era E3/O2 E4 - senzatia tuturor a fost ca pentru a respecta normele au "gatuit" O2. 2. Etajarea cutiei (din cate am simtit eu, cutia de O2 este etajata ...sa zicem spre "long cruise", cea de golf mai spre "sport-ish" in viteze de pana la 160 km/h.

Simt nevoia de a explica "gatuirea": La G4 ECu a fost "instruit" spre a da aer/motorina in cantitati mai mari, astfel incat curba de putere urca mai "abrupt", cu consum mai mare si noxe mai multe. La O2, s-a facut o reducere a noxelor nu prin introducerea de tehnologie, cresterea randamentului arderii, etc, ci prin "civilizarea" comportamentului motorului.

N-am mers cu S2 de 140 cai, dar sunt multumit de cei cca 800 E in plus pt motorul de 170. accept fara rezerve 1.4 tsi pe golf (cca 1200 kg). Accept ca "la limita limitei" 1.6 pe O2. Totusi, pentru cei 1550 kg ai Superbei, la care adaug una bucata Eu 130 kg, un plin, un pasager si ceva bagaje, ajung la cca 1750 - 1800 kg. Sa fim rezonabili, 105 cai sunt extrem de putini. Cat depre "economie"...sunt convins ca va consuma cel putin cat a mea, doar ca va trebui sa mergi la consum (adica pe romaneste sa te rogi de ea). ca sa capeti performate dinamice acceptabile (o depasire, poate te grabesti undeva, etc), va trebui sa "i se dea in gura", si va consuma mai mult decat mine cu mostruozitatea mea de motor de 1986 cm3. Adicatelea, ce iei pe mere, dai pe pere. (americanii au ei o vorba: there's no replacement for displacement)

Concluzia mea pt Superb 2: la benzina nu ma pronunt, ca-s fan diesel, dar inclin mai degraba spre 1.8t decat 1.6 tsi. la Diesel, 1.6 nu face fata, 2.0 - daca tot iei 2 L, fa un mic efort si ia 170 cai in loc de 140.

drakool 100% de acord cu tine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

105CP la o masina de 1.7 tone inseamna un raport putere/greutate de ~61CP/t, adica asemanator cu un Polo 1.2HTP. Daca e de ajuns, tine de judecata fiecarui sofer in parte. Personal mi se pare inacceptabil pt o masina de peste 20.000E.

masina ar avea(daca ar exista 1,6 tdi) 1500kg, cu sofer cu tot, iar daca mai duci 2 persoane si 2 bagaje mari de 25kg bucata, ajungi la 1700kg.

nu este valabila comparatia cu polo 1.2 htp, nu vorbesti in cunostinta de cauza.

de la 80km/h la 120km/h cu polo de 61cp/t ajungi mult mai greu decat mine cu masina din semnatura in exemplul dat, tinand cont de DSG7.

am avut un polo sdi acum 8 ani si am mers cu el 80000km si stiu ce vorbesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Of of, hai s-o luam punctual:

In primul rand, ok, nu sunt 1700kg sunt 1500, inseamna 70CP/t, nu 61, my bad. Asta e comparabil cu un Polo 1.4 MPI 85CP. Nu vad despre ce anume cunostinta de cauza vorbim aici, e vorba de un simplu calcul matematic, pe care il poate face oricine.

Daca vrei, vorbim si de reprize, no problem, aici trebuie urmarit cuplul. 250NM la 1500km inseamna 166Nm/t, aproape la fel ca un Polo 1.4TDI (195NM, 1200kg). De motorul asta nu cred ca ai cum sa-mi spui ca vorbesc in necunostinta de cauza....

Cat despre DSG, pare-mi-se ca in acest topic vorbim de motor, nu de CV, dar sa abordam un pic si subiectul asta. Oricat de rapid ar fi DSG la schimbarea vitezelor, sper ca nu-ti imaginezi ca face minuni. Cel mult rade cateva zecimi de secunda din timpii de accelerare.

Nu vreau sa ne certam sau sa par tendentios in vreun fel, dar nu cred ca am expus altceva decat fapte incontestabile. In consecinta, raman la parerea ca este inacceptabil sa platesti in jur de 20.000E pentru o masina cu performante asemanatoare uneia de ~12.000E.

LE: e doar parerea persoanala si trebuie tratata ca atare.

Modificat de drakool21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci cum e aia cu cat consuma mai mult,cu atat polueaza mai putin...

Nu am afirmat acest lucru, asta ai inteles tu. Catalizatorul reduce noxele dar creste consumul. Filtrul de particule la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@drakool21: despre dsg7 vroiam sa spun nu ca e o cutie rapida, ci ca avand 7 trepte, reprizele sunt altele.

matematic nu faci bine calculele, neluand in calcul frecarea cu aerul, care la masini noi, Cx este apropiat.

de ex: polo tau care stock are 70cp 155Nm, 1150kg, nu are aceeasi repriza 80-120 ca un passat de 140cp, 320Nm incarcat pana la 2300kg, sunt convins de asta, de aceea nu e matematic, inmultim puterea, cuplul si greutatea cu 2.

dupa ce faci acest test, mai vorbim, preferabil pe PM.

revenind la subiect, da pretul e 20000, dar aici intervine dotarile, confortul, si cand vorbim de dotari daca 2 masini sin clase diferite au climatronic, intr-un fel raceste la clasa inferioara, si altfel la superioara.

la masina de 12000 cum scriai, alta e izolatia fonica, termica, suspensia, etc..., nu ne putem rezuma la motor si la cat de rapida e masina.

caz concret, in 1997 mergeam cu un Audi 100 CC, diesel de 70cp doar, avea 4,80m lungime, 1,81latime, de talia superbului, si confortul resimtit in acea masina nu-l gaseam intr-un Golf2, care era mai rapid.

dar eu sunt de parere ca nu vor pune 1,6 tdi pe superb, de aceea nu cred ca ar trebui sa ne mai batem capul ipotetic :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!