Jump to content

Scut metalic de protectie a motorului pentru Passat B6


V i c t o r
 Share

Postare recomandată

De mult timp ma gandesc la montarea unui scut metalic... Dupa zapezile din aceasta iarna si "raschetarea" masinii pe podurile de gheata formate pe strazile laterale, precum si dupa atingerea a diferite obiecte pe drumurile patriei, decizia mea inclina din ce in ce mai mult sa pun unul...

Decat sa sparg baia de ulei in cine stie ce groapa sau obstacol aparut accidental... Ori ascuns prin nametii pe care sunt nevoit sa-i "calaresc" pentru a parca masina... Daca evenimentul neplacut are loc in concediu, plecat pe undeva prin tara sau afara - gata, s-a dus concediul...

Am gasit la un coleg de forum, la un pret de 480 lei (aici).

Ce parere aveti? Si-a montat cineva? Influenteaza acest scut din otel comportamentul dinamic al masinii? Coboara garda la sol? Sunt alte inconveniente?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • V i c t o r

    14

  • overseas

    7

  • yo3

    4

  • Cristi_VW

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Buna ideea initierii acestui topic...si pe mine ma bate gandul sa pun unul. Cand m-am uitat ultima oara pe sub masina, scutul de plastic era plin de zgarieturi, taieturi, avea chiar o "limba" din fata indoita la verticala...

Singura reticienta o am la cum se poate comporta la viteza, sa nu trepideze, vibreze, cine stie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am asa ceva din fabrica, avand pachet de drumuri grele.

Scutul e destul de plat, deci nu as spune ca ar cobora garda masinii in vreun fel.

E foarte rezistent si gros.

Nu am remarcat sa am vreo problema cu el la viteze mari. La viteza de croaziera pe autostrada nu se aude si nu se simte nici o vibratie. Eu sunt multumit de el, ma simt cat de cat mai ferit pe drumurile (daca le pot spune asa) patriei.

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca singura problema care poate aparea la montarea unui astfel de scut este greutatea acestuia si modul de prindere. Din ce am vazut eu, scutul se prinde pe niste plastice, asa ca nu stiu cum vor rezista ele la greutatea suplimentara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avantajele le stiti si voi, ideea e ca puntea fatza devine mai grea, atata doar si eventual coboara un pic garda la sol prin greutatea lui, dar de asta nu sunt sigur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am achizitionat un asemeanea scut metalic sistemul de prindere "nu este de niste plastice ''ci se prinde de lonjeroane si apoi de marginile de laterale prins niste adaptari metalice este deosebit de solid din tabla de 2,5mm cu aerisiri indentic cu cel original dar cred mai solid.de la brasov lam cumparat si meritat toti banii tot 480 ron am dat pe el cum spunea colegu.eu zic ca o asemea achizitie merita la noi in tara cu drmurile noastre.o zi buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa precizezi mai exact de unde l-ai achizitionat? De la Brasov de unde? Ca si pe mine ma bate un gand asemanator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

omydee, in primul meu post am specificat de unde, uite de aici... ;)

Greutatea scutului este de cca. 10 kg si nu se fixeaza ca cel din plastic... Are niste tije metalice si adaptari care-l fixeaza de partile metalice ale sasiului.

Atasez si pozele primite de la colegul care le vinde:

scut3.jpg

scut2.jpg

scut1.jpg

Modificat de victor blackedition
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am studiat si eu putin piata si am observat ca sunt unele scuturi destul de grosier facute, iar altele mai atent executate. De exemplu pe mine ma tenta cel de aici http://www.scut-motor.ro/scut_motor.html insa nu imi dau seama daca difera calitativ cu mult de cel instalat la dealer. Asa cum se observa, difera chiar si de ce pe care il vrei sa il cumperi tu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva cum arata si cat costa scutul de la reprezentanta VW ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu pot confirma ca e o idee f buna scutul metalic. Eu am si pe Passat si pe Golf5 metalic; ambele masini cu pachet drumuri grele din fabrica. F f f multumit: am atins extrem de rar cu ele de pamant/asfalt si in general ajung cu ambele masini si pe la munte si prin zone mai cu gropi (a se vedea nordul Buc). Deci recomand; nu stiu acum cat de rau influenteaza aerodinamica, etc, (legat de greutate sa fim seriosi 10 kg la o masina care cantareste; in cazul meu 1700 kg nu se pune !).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... pe mine ma tenta cel de aici http://www.scut-motor.ro/scut_motor.html Asa cum se observa, difera chiar si de ce pe care il vrei sa il cumperi tu.

De acolo vreau sa-l iau. Acela este site-ul colegului nostru de forum.

Din poze imi pare finisat frumos. Pana la urma toate sunt facute prin ambutisare la presa. Dar rolul scutului nu este unul estetic ci de utilitate...

Eram curios sa aflu mai multe pareri de la cei ce au montat scut din otel after-market.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am scutul de la pachetul de drumuri grele. Cred ca o singura data am atins, cat a fost zapada/gheata. As zice ca merita, dar numai impreuna cu pachetul de drumuri grele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte interesanta ideea de a monta un astfel de scut. Eu am avut din fabrica PDG la Octvia si stateam mult mai linistit apropos de obstacole... Dar, aveti idee, daca se monteaza cat masina e in garantie pot comenta ceva la service la revizie? Si inca ceva, Doamne fereste, in caz de accident influenteaza cumva comportamentul masinii, nefiind proiectat de cei de la Vw? Ma gandesc la senzorii ptr airbag sau alte componente?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E bun un scut metalic, nimic de zis, dar mai trebuie luate in considerare unele lucruri:

Citez colegul de forum "scut-motor' care vinde asa ceva "Scuturile metalice coboara garda cu cca 2-3 cm in functie de model." 2-3 cm e destul cat sa iti dea senzatia la o atingere cu el ca daca nu il aveai, spargeai baia de ulei. Sau alt exp, cum sunt acum pe stradute in Bucuresti, santuri de roti in zapada inghetata. Acei centimetri in plus pot sa fie decisivi intr-o suspendare, parerea mea!

Pe de alta parte, cel de plastic este ca "un fel" de fagure care atenueaza zgomotul motorului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa cum a zis colegul nostru victor blackedit acela este scutul si trebuie sa mentionez ca vine turnat pe masina,cu schema tot ce trebuie la gauri sa potrivit de nota 10,sistemul de prindere e foarte solid eu sunt foarte multumit de el si il recomand.parerea mea la drumurile si gropile noastre merita investitia.mi lau montat baietii la service in 15 min

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant ar fi daca ne-ai spune si noua ceva referitor la garda la sol. O alta intrebare este daca are locas decupat pentru surubul de la baia de ulei, sau trebuie dat jos pentru schimb

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am suspensii sport si garda deja coborata cu 15 mm parca, daca mai bag si scut dau cu burta de toate alea.

Inca nu a raspuns nimeni: de ce sa nu luam scut de la reprezentanta ? Care e diferenta de bani ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am trimis intrebarea la Robot Baia Mare (reprezentanta). Sper sa-mi raspunda cat mai repede...

Modificat de dm76ro
Nu mai da QUOTE la mesajul anterior. Foloseste ADD REPLY sau FAST REPLY. Multumesc.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa concluzionam, cred ca problemele ar fi:

1. Un alt scut (fata de cel de la reprezentanta) influenteaza sau nu garantia

2. La suspensiile sport (coborate 15mm) se mai adauga inca 2-3 cm datorita scutului si atunci e vreun castig real?

3. Exista scut OEM si scuturi AM, care sunt cele mai bune si care au raport calitate/pret cel mai bun?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In legatura cu un scut de otel m-ar interesa si pe mine dar ma intereseaza mai mult sa inalt masina 4-5cm cu niste bucse distantiere ceva de acest gen si dupa aceea sa-mi pun si un scut,daca aveti idee da asa ceva va rog sa-mi ziceti si mie ca zilele astea am ramas suspendat in zapada si nu este placut deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

40-50mm ca sa inalti masina e ffff mult. Cam greu de realizat, iar stabilitatea in curbe va scade drastic. Eu zic sa te mai gandesti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca montarea scutului de otel presupune si coborarea garzii la sol. Nu-l dam jos pe cel din plastic? Iar scutul din plastic este destul de gros (este ca un fagure cu cubulete pe interior), aproximativ 2,5-3 cm.

In privinta inaltarii masinii, propusa de validan - 4-5 cm este foarte mult - risti sa te rastorni in curbe, la viteza. Poate ca ti se pare joasa din cauza anvelopelor (ai 205/55/r16?). Pune cauciucuri 215/55/r16 si vei fi mai inalt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu coboara deloc garda la sol, este exact ca cel de plastic. Am comandat unul sh din Germania si la prima vedere seamana perfect cu cel de plastic de pe masina. Cum am putin timp liber am sa ma bag sub masina sa-l montez.

post-1227-1265959293_thumb.jpg

post-1227-1265959305_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!