Jump to content

[Golf, Polo] VS. [Peugeot 206, Megan 2 Hatchback, Opel Corsa, Logan, Fiesta, C1 etc.]


Andrei Gherzan
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor. Am un VW Passat din 2003. De ceva timp am ajuns la concluzia ca imi mai trebuie o masina de oras mai mica care totusi sa sa fie de gabaritul lui Golf.

Am de ales intre [Golf, Polo] VS. [Peugeot 206, Megan 2 Hatchback, Opel Corsa, Logan, Fiesta, C1 etc.]

Ce imi puteti spune de Megan? Ce avantaje am si ce dezavantaje am fata de echivalentele de la VW? Am vazut ca este foarte automatizata (mai automatizata ca Passatul): cartela, computer de bord mai dezvoltata si alte treburi. Cum se reflecta acest fapt in timp. Ma incadrez la o masina din 2005. Deci de 5 ani. Cum se fac reviziile? Sunt scumpe?

Am nevoie de un raspuns cat mai urgent. Mizez pe voi!

Rog, cu scuzele de rigoare, sa mi se multe acest topic in cazul in care este deschis in locul gresit. Mutumesc anticipat.

Modificat de WVWZZZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un polo ar fi destul de bun pentru oras.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

compari mere cu pere cand te uiti la Megane vs Passat. Megane este o compacta dotata bine la chizitie dar cu costuri mari de intretinere. Passat se compara cu laguna.

Pentru comparatie cu megane 2 poti sa privesti spre JETTA 5 sau Octavia 2 (aceasta din urma fiind putin mai mare si avand usoare avantaje fata de jetta - in ochii mei)

Acum cartela aia nu inseamna nimic, pentru ca tot trebuie sa o bagi in gaura ca sa pornesti motorul => nu e keyless entry adevarat ci "wanna be" .

Ce vrei de la o masina de familie? AC, geamuri electrice pe toate, tinuta de drum , consum bun, informatii precum bord computer cu ceva functii.

Eu unul pe langa toate astea normale de mai sus as vrea XENON OEM, oglinzi antiorbire automat, incalzire scaune, cutie automata, senzori parcare, MP3uri . Toate astea pot fi dotari la VW si Skoda. Mai ar fi navigatie , roti aliaj etc.

Avantaj VAG - diagnoza mai ieftina si gasesti sute de service-uri ce au VAG-COM sau VAS. Tester de renault CLIP gasesti mai rar , dar gasesti.

Peugeot-Citroen nu le recomand. Sunt masini manevrabile , de oras dar modelele enumerate de tine nu sunt ok ca masina de familist. Sunt "barci".

POLO vechi exista POLO CLASSIC din 2001. Dar e poate cam vechi. Abia anul asta va veni la toamna POLO nou Classic (3 volume).

Spor la ales dar sa alegi pe cea mai buna!

PS: eu am plecat de la premisa golfului afirmand cele de mai sus, ca este o masina de oras perfecta dar si utila ca familist. POLO e 100% doar de oras si mai dificila la un drum cu 2-3 adulti in masina si bagaj

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In principal ma refeream la Megan bicorp. De asta l-am comparat cu Golf. Multumesc mult de atitudine. Foarte clar si util.

Avertisment

QUOTE / REPLAY (citatul) ajută c

Modificat de WVWZZZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masinile frantuzesti sunt bine dotate si arata bine cand sunt noi la un pret decent. Masinile din grupul VAG sunt mai scumpe,dar pe langa faptul ca nu se strica la fel de des ca o masina frantuzeasca o poti repara mai usor,cum a spus si voinea. Eu ti-as recomanda o Jetta sau un Golf.

Citeste nene regulamentul sa nu-ti mai editeze nimeni posturile :P

Modificat de But_Fns
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:P

Tati, nu uita de oferta mea de pe fb. Mica, rosie, consuma putin. :banghead:

Trecand la lucruri serioase, tie ti se va potrivi perfect un Golf 4 Tdi de 90 de caluti. Consum mic, intretinere ieftina, tinuta de drum buna, spatiu destul ptr tine, frate-tu si toti verii tai cand mergeti la karaoke.

Modificat de lau090
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) prin ce sustineti ca masinile frantuzesti se strica usor?am in familie un 308 1.6 hdi si merge perfect.

Andrei hotaraste-te ce masina vrei?Tu compari masini din clase diferite

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) Pai stai mai georgica ca 308 abia a iesit de un an si ceva,nu poti vorbi de fiabilitate dupa un an si in plus 1.6HDI e un motor vechi..

Si in plus daca ma apuc sa dau exemple ca masinile frantuzesti nu sunt fiabile iti spun cel putin 10 cazuri din cunoscutii mei..

Modificat de But_Fns
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa mergi linistit pe Megane. Fiind o masina vanduta in multe exemplare, ai oferta larga pe piata SH.

Are cateva probleme specifice, la fel cum au si golfurile, dar una peste alta e o masina care isi merita banii.

In cel mai defavorabil caz, cand mai bagi bani multi in reparatii, ajungi la final la suma pe care ai da-o din start pe un Golf. Dar oricum, ai o masina cu dotari decente.

In cel mai probabil scenariu, vei consuma cu intretinerea la fel ca si la un Golf, dar cu o suma initiala semnificativ mai mica. La revanzare, probabil vei recupera ceva de la Golf... dar nu f. mult.

Cel mai mare avantaj la Megane fata de Golf, in opinia mea, este prezenta unui turbodiesel de cilindree mica. Ai 1.5 care se incadreaza la consum, taxe, asigurari sub 1.9 S/TDI care ar fi cel mai mic diesel de pe Golf.

Motoarele pe benzina sunt si ele superioare celor de pe Golf ( atat cel de 1.4 cat si cel de 1.6 ).

Modificat de r&d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D

Tati, nu uita de oferta mea de pe fb. Mica, rosie, consuma putin. ;)

Trecand la lucruri serioase, tie ti se va potrivi perfect un Golf 4 Tdi de 90 de caluti. Consum mic, intretinere ieftina, tinuta de drum buna, spatiu destul ptr tine, frate-tu si toti verii tai cand mergeti la karaoke.

Tati. Roseata ta nu imi place nici in cizme. Cat despre Golful 4 stii ce preturi sunt pe piata? Ma refer la una decenta. Si cam toate care sunt acum au multe mile la bord...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Pai golf 4 cu km putini clar nu vei gasi. Exista ele Golf V din 2004 si au ceva bube de tinerete (volanta, pornire la cald etc) si tot pot avea 200-300.000km din 2004-2005.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da stiu. De asta ma gandeam la o frantuzeasca mai tanara si un pic mai frumusica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este vorba de a doua masina, care sa fie folosita preponderent in oras. De ce nu incerci un Polo din 2003-2004 benzina? Preferabil motorul de 1,4 16v, 75 de caluti sunt suficienti. Daca a fost folosit inainte de o reprezentanta a sexului frumos, ceea ce poate fi destul de probabil, ai sansa de a gasi o masina bine intretinuta si cu km. relativ putini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dezavantajul la Polo este ca nu e o masina echilibrata. Greu m-ar lasa inimioara sa ies cu ea din Bucuresti. Si cred ca toti realizati asta. Ma interesa o optiune in raport cu Golf-ul. Pentru mine gabaritul Golf-ului reprezinta compromisul perfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu de ce consideri Polo o masina neechilibrata. Ai condus-o? Daca vrei alternativa la Golf, din ce ai enumerat: Corsa, Fiesta, 206, C1 sunt din aceeasi clasa cu Polo sau chiar Lupo. Ramane Megane. Poti adauga Focus, 307, C4, Astra, Mazda 3, Corolla, Civic etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate. Si cam pe ce ai merge in raport cu Golf-ul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pot sa ma pun in locul tau. Sunt banii tai si decizia tu o iei. Eu am Golf, deci raspunsul este clar. Nu exista optiunea ideala. La nivel de modele cu 4-5 ani vechime, fanii Focus ar spune ca tinuta de drum este cea mai buna, datorita suspensiei multilink, iar motorul tdci este peste tdi pd. Pe de alta parte, interiorul este naspa. Fanii masinilor frantuzesti se lauda cu motoarele diesel si designul exterior, fiabilitatea si costurile de intretinere lasa de dorit. Cei cu japoneze ne scot ochii cu statisticile Adac referitoare la fiabilitate, aspectul este unul batranesc. Deduc totusi ca Megane ti-a cazut cu tronc, bine macar ca te-ai orientat catre hatch si nu catre sedanul asamblat la Bursa. Orice ai lua, sa ai noroc de masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va tin la curent. Maine ma duc sa mai trag de pret. Urati-mi succes! ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei Gherzan nu stiu care este bugetul tau si nici preferintele (de ex clasa mica sau compacta) nu le-ai punctat f bine. insa din ce ai expus pana acum iti spun care-i parerea mea:

La o masina din grupul Vwag te poti incadra financiar (sa fie un buget cat de cat similar cu cel pt o frantuzoaica sau oricare alta) la o masina mai veche, mai slab dotata si sensibil mai rulata. Nici masinile grupului Vwag nu mai sunt ce au fost in anii '90 si iti pot da destule batai de cap cu reparatiile; dar gasesti service bun mai usor si poate mai rezonabil ca pret decat unul pt o marca franceza (de ex.).

O frantuzeasca, la acelasi buget, va fi mai noua, mai dotata si mai putin rulata, dar sansele sa apara diverse defectiuni (mai mult sau mai putin costisitoare) sunt ceva mai mari; piesele pot fi ceva mai scumpe, iar service-ul bun ceva mai greu de gasit. Iar daca te hotarasti sa cumperi o frantuzeasca (oricare ar fi ea) cumpara modelul cu facelift, in special in cazul megane este mai mult decat indicat.

Opel-ul va fi undeva intre cele 2 de mai sus, din toate pct de vedere; plus faptul ca in genere e ceva mai inghesuit ca spatiu int. (Corsa vs Polo sau Clio; Astra H vs G5 sau Megane).

Daca gasesti o masina din 2005-2006 cu un rulaj cat mai rezonabil, oricum sub 100k km, dotari decente, bine intretinuta si in urma verificarilor este ok, atunci ar putea fi o solutie.

Daca nu, eu nu as (mai) cumpara o masina cu un rulaj de peste 150k km, indiferent ce sigla are pe capota; pt ca oricare ar fi va incepe sa necesite reparatii din ce in ce mai dese si mai costisitoare. Cum nu am nicio "suferinta" pt o marca anume in mod deosebit, as face o alegere rationala si practica: as cumpara un Logan sau Sandero (depinde de dorinte/preferinte/necesitati) sh de maximum 1 an de zile vechime, 1,6i 16V sau 1,5dci 85cp.

p.s.: ce am scris mai sus reprezinta punctul meu de vedere, oricine altcineva este liber sa aiba orice opinie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu vrei/nu poti Golf 5 atunci .. Corolla. e o masina mai mult decat cinstita. Corolla se gaseste greu la second tocmai pentru ca sunt foarte fiabile. E drept nu au un loook prea trendy dar sunt FIABILE . Despre cele frantuzesti ...numai de bine ( la ei acolo ...sa nu le vad/aud) :))

Va pupa tata si :P Safe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum se poate compara un VAG cu un "Frantuz" ?! ... Blasfemie! :)

Radu a punctat bine, si eu as face acelasi lucru. Daca nu VAG, atunci Toyota (extrem de fiabile ... vb din propria experienta)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La firma unde lucrez s-au cumparat multe Meganuri direct din Franta, le cumparau la pachet de la firme care le schimbau la 3 ani si aproximativ 150 000 km, multi colegi si-au cumparat pentru uzul personal.

Un coleg care intamplator este si vecin a luat si el una numai break, motor 1.5dci 80cp, 2003 si 123 000 km, multe dotari.

Eu am cumparat golful din semnatura la 250 000 km.

Am facut aproximativ 50 000 km in 3 ani amandoi, in mare pe acelasi treseu cu 1 km zilnic pe drum mai rau.

Eu am schimbat placute de frana, am fost la test de telescoape si inca mai merg, am trecut itp fara probleme, nu bate nimic.

Colegu a fost mai ghinionist, s-a dus turbo, schimbat ceva rotule (bucsa), telescoape, discuri frana, placute frana. Acum s-a hotarat sa o vanda, cica s-a saturat de ea, prea multa tehnologie si prea sensibila. Piesele au fost cele recomandate, dar pe masina bat toate, farna nu mai este ferma, cartela pentru pornire s-a defectat (sau locul unde se introduce) nu o recunoaste decat dupa n incercari si dupa ce porneste apare o eroare in bord, poti sa o scoti sa iesi cu ea din masina si motorul ramane pornit, dezaburirea de pe luneta functiona doar pe jumatate din suprafata si la un frig mai mare sa facut tandari luneta din senin, geamurile functioneaza doar jumate, un difizor, ventilatorul de la clima si nu mai poate depasii 3500 de ture.

Mentionez ca avem acelasi stil de condus, unul moderat, am facut si schimb de masini pentru a putea face o comparatie.

In momentul achizitiei ambele masini au fost verifivate si erau intr-o stare buna.

Dintre probleme as mai aminti; turbina a luat foc pe autostrada (la vreo 3-4 masini), sensibile la combustibil, la -20 jumatate nu au pornit (flota fiind alimentata numai de la OMV), dar astea sunt utilizate de firma si nu pot fi luate in considerare.

Multi colegi si-au cumparat noi fabricate in turcia Clio si Megan 2, masini personale, la 20 000 km s-au dus telescoapele, la 50 000km ambreajul si pompa servo.

Concluzia lor Megan 1 era mult mai fiabil.

Din pacate Golf IV disel fara 200 000km nu cred ca vei gasi undeva.

Despre diferente de pret la piesele de schimb nu pot sa ma pronunt pentru ca nu am facut comparatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Megane 1 clar era mai fiabil. Am in familie unul (sora) si in afara de o problema cu pompa de motorina nu au schimbat la el nimic in 5-6 ani. Doar revizii si atat. Nici macar amortizoarele nu l-au lasat. E fabricatie 2001 masina lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat, mi s-au blocat si mie stergatoarele, le-au desfacut la service si au uns mecanismele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!