Jump to content

Flex-pipe cu probleme


Coleman
 Share

Postare recomandată

Va salut pe toti forumistii.

As dori pe scurt sa va aduc la cunostinta o problema aparuta la masina mea.(VW Passat TDI 2001/130cp)

De aprox. o luna, se aude un zgomot (huruit) pronuntat atunci cand pornesc masina, mai ales la relanti.

Din neglijenta nu am mers pana astazi la un service, si la o examinare vizuala dupa ce i-au dat scutul jos am constatat urmatoarele:

- Toata lungimea tevii de evacuare a gazelor (chiar din fata de la catalizator) vibreaza foarte tare cand pornesc motorul. Se pare ca vibratiile pornesc chiar dinspre motor spre spatele masinii, dar totusi motorul nu vibreaza vizibil. Vibratiile se transmit pana la ultima toba de esapament. Mecanicul a imobilizat cu mana, (protejat de o laveta) prima toba de esapament si am constatat ca aceasta nu mai vibreaza. Nici el nu a putut identifica de unde provine aceasta vibratie.

Esapamentul am observat ca este prins foarte "flexibil" numai cu ajutorul unor inele speciale din cauciuc, doar la ultima toba are alt cauciuc de prindere in forma triunghiulara.

Ma gandesc ca poate au imbatranit inelele acelea de cauciuc si sunt prea flexibile, dar nu as vrea sa la inlocuiesc si sa constat pe urma ca tot face zgomot.

- Eu am schimbat distributia masinii acum 3-4 luni, si i-am spus mecanicului si aceasta problama. El mi-a spus ca poate din cauza schimbarii distributiei, cei care au schimbat-o poate nu au montat ceva cum trebuie pe acola. Repet totusi ca la o vizualizare motorul nu vibreaza atunci cand este pornit. Distributia am schimbat-o la Porsche Bucuresti Nord.

Mi-e teama sa mai merg asa cu masina sa nu generez alte pagube, sa se rupa catalizatorul sau altceva, nu mai spun cat de enervant este zgomotul acela.

I-mi cer scuze pentru lungimea scrisorii, dar am dorit sa va explic corect problema, poate asa cunoscand totul, sa-mi puteti da un sfat.

Va raman indatorat celor care cititi acest topic si astept cu nerabdare raspunsurile dvs.

Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand completeaza-ti profilul astfel incat sa stim si noi ce masina ai.

In al doilea rand, din ce am auzit si am verificat pe masina mea, exista o "chestie" numita flex-pipe ce preia si amortizeaza vibratiile, de aici putand sa apara problema. Las specialistii sa lamureasca mai bine problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut.

Va rog frumos, dati-mi un raspuns cei care doriti, la topicul "Vibratii intreg esapamentul".

Peste o saptamana plec in concediu si inca nu am rezolvat aceasta problema.

Va multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista flex-pipe-ul care ar trebui sa separe mecanic esapamentul de motor. De multe ori se intampla ca acest flex-pipe sa imbatraneasca, sa apara depuneri pe interior care sa duca la pierderea elasticitatii acestuia ( devine o teava fixa care transmite vibratiile motorului in intreaga linie de esapament ). DIagnosticare pentru aceasta componenta nu prea stiu . Am citit undeva ca o solutie ar fi sa o desfaci de pe motor si sa incerci sa flexezi teava in zona respectiva, fapt care ar disloca depunerile care blocheaza in interior teava. Din ce oras esti? Daca esti din Bucuresti , ne-am putea vedea sa vedem daca o adaptare a cantitatii injectate sau a relantiului nu ar imbunatati lucrurile. 0745128101 Alin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa verifici Flexibilul de dupa galeria de evacuare. Se afla intre galerie si catalizator. Probabil ca este rupt si trebuie inlocuit. Variante nu prea sunt decat sa-l tai si sa sudezi un alt flexibil care il gasesi prin magazine de piese auto. Varianta inlocuirii e mult mai scumpa ca vine impreuna cu cataliatorul. Bafta !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor care mi-ati raspuns, va multumesc pentru sfat, se pare ca varianta cea mai convenabila este cea a sudarii altui flex-piper.

La Porsche nu se gaseste decat catalizatorul impreuna cu acea piesa (si asta pe comanda), nu prea au avut solicitari de asemenea componente. Piesele costa 23 mil.

La Augsburg mi-au sugerat varianta dlui "mr. Seymour", acestia au flex-piperul si pot sa mi-l inlocuiasca numai pe acesta prin taiere si sudare.

Am sa adopt varianta sugerata de dvs. deoarece este mai ieftina.

Va multumesc din suflet ptr. sfat si am sa va tin la curent cu evolutia reparatiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pati si noi la o skoda superb 19 tdi 130cp aceeasi problema

Flex-pipe-ul este asezat chiar sub EGR

Pe acolo mai are pierderi de ulei care mai cad si pe el si cu timpul il rigidizeaza si de aceea intra in vibratii toata teava de evacuare. Daca il duci mai mult timp asa o sa se rupa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant. Cati kilometri avea skoda aia robert r. de curgea ulei pe la EGR? Oricum un flexibil se rupe si dupa multi kilometri, dar se poate rupe la o masina veche si de la un impact puternic. Oricum daca e deja putin rupt inlocuirea prin taiere este varianta cea mai ieftina. Bafta Coleman la inlocuire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aprox. 95000 km

Si era destul de mult ulei vizibil pe acolo, dar flexibilul nu este rupt. Probabil cat de curand o sa aleg si eu aceasta varianta de inlocuire

Oare cam cat costa doar flex-pipe-ul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

robert r. mi se pare mie dar nu e normala aceasta problema la numai 95 mii. Ce o sa fie la 200 mii ? :P

Flexibile sunt de pe la 900mii in sus, depinde de diametru si lungime (binentzeles si de producator) dar nu cred ca o sa depaseasca 2mil lei. Numai bine !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor:

Ma vad nevoit sa deschid alt topic referitor la injectoare, de fapt fiind o continuare a topicului " Vibratii intreg esapamentul".

Am fost la service (Cardinal Motor) cu problema vibratiilor esapamentului. Ma asteptam, dupa cum cred ca era si normal sa reclame defectiunea ca fiind la flex-pipe, dar stupoare pentru mine, dupa ce au pus-o pe tester mi-au spus ca motorul nu functioneaza la parametrii normali si de aceea vibreaza intreg esapamentul.

De fapt 2 injectoare nu lucreaza in parametrii si am fost nevoit sa-i fac o spalare a injectoarelor.

Dupa spalare unul dintre injectoare si-a mai dat drumul, dar cei de la service mi-au recomandat sa la schimb.

Stiti cat mi-au spus ca costa? 2500 euro/buc cu cele vechi la schimb. Stau si ma intreb daca este normal ca la o masina TDI 2001/130cp motor AVF care are 180000 km sa-i pice injectoarele.

Acasa m-am uitat la motor, am pus mana pe el, acesta clar nu are vibratii foarte mari nici chiar in partea unde este montat flex-pipeul, dar imediat daca pun mana pe flex-pipe aceste vibreaza f. puternic (se simte diferenta de vibratii intre motor si flex-pipe).

Si uite asa sunt "bagat in ceata" de cei de la service, sunt ingrijorat mai ales ca trebuie sa plec in concediu si nu am rezolvat problema.

Ajutati-ma cu un sfat referitor la injectoare, chiar poate sa pice la 180000km.

Tin sa va spun ca eu nu prea o alerg, merg de obicei de acasa la servici, asta numai in oras si poate de aceea sa se fi "infundat" injectoarele.

Astept parerile dvs.

Va multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea este ca nu prea conteaza asa de mult, zic eu, cat de tare mergi sau cat de mult mergi cu ea ... foarte important este combustibilul.

Sincer nu cunosc istoricul discutiei, dar esti convins ca sunt kilometrii reali ... intr-adevar, eu zic ca este cam devreme sa umbli la injectoare ... insa depinde din nou de cati kilometrii s-au facut in romania, la cat timp schimbi filtrul de motorina.

In al doile arand, eu nu cred ca, costa 2500 euro bucata. din cate stiu eu, la Pumpe Duse te duce pe la 800 euro/bucata, in cel mai rau caz.

Incearca sa vezi daca virbreaza masina pe loc drept, prefect drept, nu in rampa sau altcumva ;).

NU stiu, poate deja ai facut pe 013 log, daca e naspa, vezi si de o compresie si apoi de injectoare ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, injectoarele PD nu pot costa asa mai ales cu cele vechi la schimb... adica aia practic vor ce? cam 10.000 EUR pentru ele? hmmm sunt dusi cu capu la gara..

Daca chiar se va dovedi ca sunt injectoarele problema ta (cea ce eu am rezerve) atunci exista posibilitatea sa schimbi doar duzele insa durerea este ca trebuie sa trimiti tu injectoarele la schimbat in afara tarii - perioada in care nu prea ai cum sa folosesti masina. Asta ar costa vreo 500$.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La inceput ai zis ca ai vibratii in esapament. OK?

Nu ai explicat cum au dedus ei ca nu e elementul flexibil ? Nu e stricat ? ;)

Cu motorul oprit s-a bagat careva sub masina si a miscat puternic de esapament iar unu s-a uitat la motor unde e flexibilul sus sa vada daca e pocnit? Ca se vede daca misti puternic ca undeva pe interior e pleznit si numai plasa de deasupra flexibilului il mai tine. Daca e rupt puternic se vede si mai usor.

In primul rand remediaza problema aia. Daca exista oricum trebuie rezolvata. :)

Pacat ca cei care au masini cu o valoare mai ridicata nu folosesc tratament pentru curatat sistem injectie diesel si nu numai pt motoare diesel. Aceste solutii se folosesc regulat( vezi recomandarile de pe aceste solutii).

Daca la un plin bagi o solutie tratament pt injectie si faci asta cel putin odata la 2 plinuri, plus motorina de calitate superioara si din pompe gen O..si nu numai(care contine mai putina cenusa si sulf - adica motorina cu cifra cetanica cat mai mare) sigur nu se intampla asta la 180mii. ;)

Din pacate la noi in romania lumea nu schimba filtrele regulat sau chiar mai des ca doar este multa "mizerie" in tzara asta, mai multa decat in vest. De acolo incep multe probleme.

Daca ai totusi un injector praf, atunci incearca si la dezmembrari, cine stie poate gasesti o masina intoarsa pe dos sau lovita bina frontal. Sigur un motor din ala il iei sub 2000mii si ramai cu multe alte piese. Unu, doua tot or fi bune din ele. Numai sa ai loc de depozitare. Restul numai sa le vinzi pe bucati in timp iti scoti banii dublu. Nu dispera si nu iti recomand sa cumperi 2 bucati noi, asteapta si cauta un motor de pe una lovita si ti-ai rezolvat elegant problema. B)

Modificat de mrSeymour
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos pentru recomandari "Seymour".

Sa stiti ca eu alimentez numai cu motorina Rompetrol Euro 4, mai de mult le-am si cerut sa vad un certificat de conformitate (buletin de analiza) si intr-adevar aceasta are continut f. mic de sulf 0,2 la mie daca i-mi aduc bine aminte.

Filtrele le schimb anual atunci cand fac schimbul de ulei, chiar daca nu fac 15mii km.

Referitor la flex-pipe, cei de la Service Cardinal s-au bagat sub masina au miscat de esapament si verdictul lor a fost ca nu provin vibratiile de la acesta. Eu i-am vazut de la distanta pentru ca nu am avut acces in atelier.

Vreau sa va intreb daca totusi se poate regla actionarea injectoarelor, deoarece eu am fost cu masina la Porsche Bucuresti (cand mi-am schimbat distributia) si acestia mi-au recomandat, scriind pe factura asfel; necesar reglaj culbutori si actionare injectoare.

Daca se pot regla acestea am sa ma programez la Porsche Bucuresti sau daca stiti sa-mi recomandati vreun Service mai bun.

Am sa va tin la curent cu evolutia problemei care eu sper sa fie de cat mai scurta durata.

Astept in continuare sfaturile dvs.

Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor, am fost acum 5 minute impreuna cu un coleg la masina, si ne-am uitat prin comparatie si la masina lui (tot un Passat TDI) la flex-pipe.

Prin comparatie, punind eu mana la flex-pipe-ul de la masina mea, acesta vibreaza f. puternic si in partea de jos chiar se simte cum burduful de pe sub tesatura metalica se misca (foarfeca) atunci cand motorul este pornit.

Cel putin am identificat problema, acum urmeaza sa cumpar piesa si sa gasesc un sudor experimentat sa-mi faca lucrarea.

Rusine celor de la Serviceu-l Cardinal Motor Ploiesti ca nu au identificat problema si m-au "trimis" la injectoare. Daca se uitau atenti si puneau mana pe tesatura metalica ar fi vazut ca se umple mana de funingine de la gazele care refuleaza pe acolo.

Ei au fost foarte preocupati sa-mi schimbe, (bineinteles fara sa-mi ceara acordul),

rama din fata a nr. de inmatriculare si sa-mi puna una de a lor pe care scrie Cardinal Motor. Aceasta am observat-o acasa, seara, cind am bagat masina in garaj. Civilizat era sa ma intrebe daca doresc acest lucru.

Sper sa execut reparatia in cel mai scurt timp pentru ca plec in concediu si nu as vrea sa mai fac aprox.1000km. cu masina asa. Am sa va tin la curent cu problema.

Va salut pe toti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

faza asta cu datul vina pe injectoare e un lucru comun la dealerii "autorizati" .. am vazut f. multi trimisi acasa cu acest diagnostic fara sa fie real

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact! Si la non PD-uri iti recomanda schimbarea pompei de injectie, a turbinei sau ECU! Lumea e plina de hoti... :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as lua 2500 de monede de 1E si le-as baga pe gatul alora :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei care a-ti avut aceasta problema ma puteti ajuta cu un cod sau cu dimensiunile racordului flexibil (flex-pipe) cel dinaintea catalizatorului ?VW Passat 1,9 TDI/130cp motor AVF.

La Porsche si Augsburg, nu aduc racordul dacat impreuna cu catalizatorul, si au codul pentru intreaga piesa.

Sau daca cunoasteti prin Bucuresti vreun second-hand (adresa, telefon) sa intreb daca gasesc racordul impreuna cu catalizatorul, poate il gasesc mai ieftin, astfel nu as mai umbla cu sudura la tevi.

Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut racordul schimbat la un turcalete ca nici un service nu aducea doar racordul ci doar cu tot cu catalizator. Totusi parca era posibilitatea sa aduci catalizator doar, care avea o buza de racordare cu un flexibil singur. Cand ajung acasa ma uit pe E T O S si iti zic daca gases DOAR flexibilul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

warranty_4_cars

Vibratiile sunt sigur din cauza injectoarelor ! Am mai intalnit aceasta problema !

In functie de modelul montat pe masina nu se pot inlocui decat :

1. tot setul - altfel nu se rezolva problema -

2.exista variante cu piese vechi la schimb

Parerea mea este ca trebuie sa mergi la service specializat - de preferinta o reprezentanta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul masinii mele vibreaza la fel ca cel al colegului. Problema este identificata, cauza fiind racordul flexibil, doresc doar codul racordului sau adresa vreunui second-handauto.

Andrei, astept raspunsul tau diseara.

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Coleman ma bucur ca ai identificat problema pana la urma. Placerea e de partea mea. :)

Daca ai uitat cumva eu ti-am zis solutia inlocuirii flex-pipe-ului in primul meu raspuns la problema sesizata de tine cu cateva zile in urma (vezi topicul Vibratii intreg esapamentul). Probabil nu ai avut incredere. Mai repet odata solutia.

Singura rezolvare pentru buzunarele noastre: trebuie masurat diametrul tzevii din zona flexibilului si lungimea flexibilului de pe masina ta. NU AI ALTA VARIANTA !!!

Original nu se poate decat cu catalizator, iar licenta Aftermarket la fel. Licentele se fac exact dupa original. 100% nu livreaza altfel.

Lasa augsburg si porche si mergi la 2-3 magazine de piese auto de la tine din zona. Explica-le ca vrei sa cumperi un flexibil universal pentru esapament si stiu ei ce sa-ti cere si ce sa-ti dea. Daca chiar nu te descurci da-mi un PM si iti zic eu exact unde sa mergi (nu vreau sa fac reclama pe fata). Intre 1 - 2,5 mil sigur rezolvi problema. Si magazinele mici sunt in stare sa iti rezolve aceasta problema. Nu mai imbogatiti aiurea toti jmekerii !!!

Relativ la diagnosticul necesar reglaj culbutori si actionare injectoare.

nu stiu ce sa-ti zic. Eu oricum nu vreau sa aud de Porche sau alte reprezentanta din romania. La noi in zona de Vest, cine isi permite merge la Szeged. Acolo esti bine tratat iar la reprezentante e acelasi pret, poate chiar ceva mai rentabil(zic cunoscuti de-ai mei), ca sa nu mai zic ca se si pricep !!

Numai bine !!!

Modificat de mrSeymour
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!