Jump to content

Cutie de viteze stricata - inlocuire?


ceetah
 Share

Postare recomandată

Salut.

Acum ceva timp, am avut ceva probleme cu cutia de viteze a masini. In momentul respectiv am hotarat sa iau una din dezmembrari si sa le-o las pe a mea pt ca mi se oferea o reducere. Din pacate cutia luata din dezmembrari a avut probleme. Mi-am recuperat banii dar nu si cutia originala a masinii. Am reparat o cutie de viteze de mi-a ramas din dezmembrari ca fiind a mea ( cutia originala a masinii era cod gqq iar cea pe care am reparat-o este jcr).

Toate bune si frumoase, am fost multumit de cutia de viteze toata perioada ( aprox 8 luni) de cand a fost reparata pana zilele astea ( a mers chiar exemplar) cand pe data de 1 mai cand eram prin Bulgaria am observat ca am un suierat ( ca si cum as decola cu avionul) de la 2000 de ture in sus in treptele 3-4-5. Am incercat pe liber si nu aveam nici un zgomot in mers, in stationare si la aceleasi turatii. Cum cuplam cutia de viteze cum aparea suieratul. M-am dat jos din masina si am obs ca-mi curge ulei de sub masina.

Dupa ce am verificat toate lichidele mi-am dat seama ca este ulei de cutie de viteze ( era galben, mult mai deschis ca cel de motor care era negricios). Mi-am sunat mecanicul care mi-a zis ca nu am ce sa fac si ca trebuie sa merg cu ea pana-n tara si sa o fortez cat mai putin.

In tara de 1 mai nu am gasit pe nicaieri deschis si pana la urma am ajuns la o vulcanizare prin Mangalia. Am pus masina pe o rampa si am vazut de unde-mi curgea uleiul. Intradevar uleiul cursese din cutia de viteze. Se pare ca aveam un surub pe care-l desfaceai cu mana ( avea filetul dus).

Dupa ce am dat surubul jos am obs ca nu mai curgea pic de ulei din cutie. Am mers aprox 100 - 200 km fara ulei in cutie ( cred ca mai erau max 300 ml ramasi). In fine, am montat surubul cu pricina cum s-a putut ca sa nu curga si am pus ulei, ce am gasit prin Mangalia 75w90, un producator de care nu am auzit ( am cumparat 2 litri din care au mai ramas doar cu 600 ml) dar zgomotul tot mai ramasese prezent, dar muuult mai incet. Am ajuns cu masina pana-n Bucuresti fara probleme. Vitezele se schimbau destul de k.

Ieri am ajuns ( la recomandarea la cel putin 2 mecanici ) sa schimb uleiul din cutie cu un ulei 75w90 recomandat de producator si am pus si metabond. In urma schimbului de ulei am ramas cu suierat doar in viteza a 3 a ( acolo este cel mai usor sa-l auzi pt ca nu este acoperit de zgomotul motorului) , in a 4 a parca nici nu se mai aude ( dar totusi este prezent) si a 5 la fel. Din pacate, dupa tot drumul asta, acum a inceput sa nu-mi mai intre in viteza 1 din cand in cand ( parca se opreste in ceva si nu merge decat daca mai fac o pedala la ambreiaj) in treapta a 3 a simt ca-mi cam agata ( nu mai intra asa usor cum intra pana sa mi se intample faza cu suieratul) si-n marsaliere cate-odata nu-mi intra deloc. Ciudat este ca nu-mi caraie in nici o treapta ( nu a carait nici cand nu avea ulei).

Cand am schimbat ieri uleiul cel scos din masina cu toate ca avea doar 2 zile, era negru si parca plin de bucatele mici de bronz ( pe care le simteai la degete). In fine nu stiu ce sa fac.

Sa o repar sau sa iau alta din dezmembrari?

La dezmembrari am 2 alternative: o cutie de golf 5 de pe un bxe cu 41000 km ( utilizator de pe forum vw) si o cutie de golf 6 cu 6000 km ( ca noua) de pe un 2.0 tdi common rail ( am gasit-o pe piese auto.ro). Cea de golf 6 are cod KQM si persoana cu care am vb la tel mi-a zis ca se potriveste pe golf 5 si ca in treapta a 5 voi avea un castig la modul ca este mai lunga ( motorul nu va fi asa turat la 120km/h cum este acum ).

merita schimbul?

Se poate face schimbarea?

Este plug and play sau trebuie sa mai schimb si altceva?

M-ar avantaja o cutie cu a 5 mai "lunga"?

Ce diferente sunt intre cele 2 cutii? ( JCR cea care se afla pe masina si KQM cea de golf 6)

Diferenta de pret intre cele 2 este de 50 e.

merita sa mai repar cutia de viteze pe care o am acum pe masina tinand cont ca a mai fost reparata o data ( deja am filetul dus la un surub )si s-ar putea ca reparatia sa fie destul de costisitoare ( oricum rulmentii de la 3-4-5 sigur sunt uzati si cine stie ce se mai gaseste defect prin ea tinand cont ca a mers ceva timp fara ulei)?

Ca sa-mi dea cutia jos de pa masina si sa mi se monteze alta ma costa cam 4-5 mil.

Ca sa mi se desfaca cutia de viteze si doar sa mi se spuna ce este defect ma costa tot aprox 5 mil ( deci dintr-un foc 10 mil doar manopera)

Ce sa fac?

Modificat de k7_nairam
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa va zic despre masina mea: golf 5, an 2004, motor 1.9 TDI, BKC, cutie viteze JCR, 105 cp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Si eu am avut o patanie de genul cand am adus-o din germania dar la mine sa retezat un nit de pe diferential si a spart cutia de viteze mai exact carcasa unde se afla ambreiajul.

Daca iti spun ca merge si la ora actuala nu ma crezi.....dar pe timpul cat curgea ulei din ea ii si completam si uite asa am salvat-o

In cazul tau daca ai gasit pilitura de bronz in ulei e clar ca provine de la sincroane acestea din cauza ca nu au avut ulei pur si simplu s-au mancat.

De reparat nu cred ca mai merita ca asta inseamna sa schimbi pinioane,sincroane chiar si rulmentii si nu merita ca banii plus ca nu stii daca va mai merge la fel ca inainte

De potrivit sincer sa iti zic nu stiu dar intreaba pe cineva care se pricepe la cutii de viteze

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am acelasi motor ca si tine dar cu 6 vit..si iti recomand 6 ... pt ca e sanatos pt motor.adica nu il tii chiar asa turat . ai o treapta in plus.si se simte dif intre treapta 5 si 6 ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand suiera cutia poti sa iti iei adio de la ea, trebuie musai data jos, stiu ca am experimentat pe o masina... acuma despre compatibilitate cu cutia de Golf 6 e mai complicat... n-ai de unde sa stii ca se potriveste numai daca le pui amandoua una langa alta si vezi exact, sau mergi la service undeva si intrebi pe cineva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut. Intre timp am rezolvat problema cu cutia de viteze. Am incercat sa o repar pe cea care se afla pe masina dar din pacate nu merita, asa ca am schimbat-o cu alta din dezmembrari. Am pus cutie de golf 5 JCR pana la urma pt ca nu aveam bani de alte modificari daca era sa pun de golf 6.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut.

Am si eu o intrebare . Merge cutia de viteze de golf 5 1. 6 benzina pe 1.4 benzina .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Sal all....am si eu o mica problema cu golful.

Trb sta in felul urmator...Am cumparat masina de la un om ce o avea adusa din Germania, in mai putin de 1 luna am cumparat`o eu...De verificat am verificat`o din toba pana`n faruri la RAR, la reprezentanta totul a fost OK...Doar ca la nici 1 sapt dup ce am adus`o a inceput sa haraie CV DE GENU A 2 BILE DE RULMENT INTR-UN LIGHEAN...am fost la service, m-am consultat cu prieteni,rude etc...din ce am inteles de la ei ar fi fost rulmentul de presiune...OK...l-am schimbat vreo 8 mil cu tot cu manopera iar seara cand au coborato baietii d p rampa SURPRIZA...haraia mai rau...Stateam ca prostii eu si inca 3 mecanici si ne uitam la ea ca Orbu la Stele...unu dintre ei s-a uitat mai atent si mi`a dat vestea cea mare CUTIA DE VITEZE....una noua costa 3000 e de unde mama drq atatia bani...haraie in treapta 1-2 si putin in a 3 a, la 4 si 5 nu se mai aude probabil din cauza la jante iar cand apas pe ambreiaj nu se mai aude...masina e 1.6 75kw 102 cp....ce sa fac ca mie rau deja...nu credeam ca ar putea fi din cutie pt ca imi intra impecabil in viteze...Deci un sfat  :( ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca doresti inlocuire. Te pot ajuta eu cu cateva nr de tel de la dezmembrari sau service autorizat. Eu am rezolvat problema . Cunosc pe cineva care are/avea o cutie de viteze de golf 1.6 2008 . Daca vrei imi lasi un msj pe privat.

App :) nici eu nu aveam probleme cu intratul in viteze. Aveam insa un zgomot foarte urat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

colhoz de unde stiti ca este cutia a-ti dato jos a-ti golito de ulei?

cutia nu pica asa usor...dar e posibil sa si pice dar te sfatuiesc sa faci mai multe verificari pana a cumpara o alta cutie..

 la mine huruia motorul in treapta 1la plecarea de pe loc si la accelerari puuternice si la fel ca tine deja ma resemnasem -e cutia

Am dato jos am scur uleiul din ea foarte curat..daca e bulita se observa ceva pilitura pe acolo.

Am facut zeci de verificari pe la motor ambreiaj dat jos volant si pana la urma am descoperit un tampon rupt la motor dupa ce am demontat masina toata..mama lui de tampon

 

Te sfatuiesc sa verifici acel tampon sunt 2 acolo cilindrici au rolul sa sustina motorul si cutia sa nu fuga fata spate

Suspenda masina IN SIGURANTA MAXIMA si bago cumva in sarcina sa vibreze motorul putin si cineva sa se uite colo..eu asa am descoperit

 

Bafta si sper sa ai noroc sa nu fie cutia ca e deranj la buzunare:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cutia nu a fost data jos...doar am golito de ulei dup ce am schimbat kitul de ambreiaj...si iam pus alt ulei...zilele astea ma voi duce sa o pun p elevator poate o fi tamponul ala de care spui u dar la cum se aude slabe sanse

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul era curat sau maro cu pilitura? placa de presiune? in ce stare este?! O alta cauza mai poate fi un rulment din cutie cred Tamponul respectiv se mai numeste antibalans/antirasturnare/anticuplu si se afla sub motor Simtomele de uzura pentu acel tampon sint- vibrare scurta a caroseriei la pornirea motorului sau pe accelerari /decelerari rapide zgomot scurt in caroserie,mai poti incerca un test- in treapta 4-70km/h apasari rapide si scurte a acceleratiei De verificat si tamponul de cutie in ce stare este ?golf5/2004  km??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

115000km...uleiul era curat cand l-am inlocuit...iar placa a fost schimbata la kit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In acest caz trebuie desfacuta cutia si verificat starea rulmentilor si jocul din trenul fix Mai mult costa manopera decit piesa/piesele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In 2 zile am programare la doctor cu ea...cnv mi`a spus ca nu are rost sa o mai repar indiferent de buba (o cutie desfacuta e una desfacuta) si ca ar trb sa ma interesez de una la mana a 2 a...voi ce spuneti e posibil sa fie probleme in timp...nu sunt genul sa schimb vitezele aiurea dar...

 

Ps:Se potriveste cutie de skoda 1.6 benzina p golful meu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe partea de mecanica sunt identice(acum vreun an a schimbat un prieten la o Jetta cutia cu una de skoda, din dezmembrari)...cauta una cu acelasi cod ca la tine. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Am cumparat de curand un G5 1,4 tsi 122hp CAXA cod cutie JPG si de la a 3-a in sus are un zgomot ,nu foarte grav si doar in sarcina,daca iau piciorul de pe acceleratie tace.As cumpara alta cutie din dezmembrari pentru ca nu am mecanic sa o repar pe asta,in plus la reparatie se asteapta piese si asta inseamna ca masina sa stea in service ceva zile.Ceva idei,solutii,nr. de tel.?nu exclud nici varianta reparatiei insa ,asa cum am mai spus nu am nici mecanic care sa se priceapa la cutii ,piesele ajung greu daca nu sunt pe stoc si nici nu vreau sa stau cu masina in service o saptamana cel putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prietene,eu te sfatuiesc sa nu mai faci nici un km cu masina,asa a facut si la mine,pana am crezut ca face si poc.E vorba de acele pinioane,probabil sa spart un rulment si au intrat bilutele acolo.te sfatuiesc sa dai jos cutia si sa o duci repede la un atelier din bucurești de cutii,asta daca tii la buzunarul tau si a masini,gen sa nu patesti cel mai rau caz,sa se blocheze cutia si astfel o sa distrugi si motorul. Saptamana viitoare merg si eu,la bucuresti sa imi repar cutia...sper sa scap usor,chiar daca am ajuns in ultimul hal cu ea (in treapta 1 am chiar zgomotul specific ca si cum as merge cu spatele :o ,"vmm"-ul respectiv)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc "prietene" pentru sfaturi eu insa caut sa cumpar alta cutie sau sa o repar pe asta-care nu e totusi chiar varza,am facut 3tkm cu ea si zgomotul nu s-a accentuat,este foarte fin si doar in sarcina,daca pornesc radioul nu se mai aude atat de fin e.Pentru reparatie as vrea sa gasesc mecanic verificat in Bucuresti,care a mai facut asta nu atelier specializat,nu prea am incredere.

Modificat de vali zak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum intra in viteza 2-3/4-3 agata, intra greu?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De intrat intra perfect in toate treptele,de la mic la mare si invers, inclusiv mers inapoi,nu agata,nu zgomot la schimbare.Am mai avut o dacie pe vremuri cu grupul conic uzat care facea asa dar zgomotul era mult mai tare,la golf se aude destul de incet,e mai mult un tiuit decat huruit.

Modificat de vali zak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca un zgomot de rulment ? Si zic ca mai bine sa fie reparata...cine stie ce cutie gasesti,de zici ca cea veche era parfum. Pai stie cineva pe forum care se ocupa de cutii? M-ar interesa si pe mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salut, am un zgomot ca de planetare defecta cand accelerez in treptele 4,5,6 am verificat planetarele, am miscat cu planetarele scoase si aparent am un joc in cutie e normal? Cum se poate remedia aceasta problema?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut

     Am un golf V, 1.9 tdi, 5 trepte, manuala, 170000 km reali cumparata din romania 2004.

     Se blocheaza in masarier.

     Bag in masarier, dau in spate cat am nevoie si cand sa bag in viteza intai, ramane blocata in masarier. Opresc motorul calc frana si ambreiajul de cateva ori si isi revine.

     Specific ca nu se blocheaza intotdeauna si ca in rest nu am mai avut probleme cu ea. In celelalte viteze intra si nu se blocheaza.

     Care ar fi problema?

                           

 

                                                                                                                              Multumesc 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O posibila cauza: rulmentul de presiune sau pompa (dar ar face si la treapta 1) exista topic separat.

O alta cauza ar fi semicarcasa cutiei de viteze, unde poate joaca rulmentul in cutie - am patit-o personal si colegul de servici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!