Jump to content

Golf 6 - Scartait curea


Georgel.M
 Share

Postare recomandată

In dimineata plecarii spre reprezentanta pentru revizie am pornit masina si mam dat jos sa o mai curat.Am sesizat un scartait sub capota si am zis ca o sa vorbesc cu cei de la reprezentanta.Ajuns acolo mi s-a spus ca este normal,din cauza frigului :icon_thumright:

Intr-un an de zile nu a scartait nici odata asa,nici in zilele astea foarte geroase cand au fost chiar si -25 de grade si acum ca scartaie de 2 zile li se pare normal sa scartaie ca e frig :(

Ce s-o fi intamplat? E grav?

Modificat de GL-17-SEP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca te linistete cumva si mie imi scartie cand o spal..

Atunci cand dau aia cu jet de presiune, intra apa la cureauau de accesorii si de aici si scartiitul care dureaza cel mult cateva secunde..

Banuiesc ca si la tine din cauza frigului, s-a contractat cureaua (cea de la accesorii) si ti-a scartiit..

Ce, se aude in continuare sau doar atunci, pe moment??

Oricum, nu e nimic grav...don`t worry!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuzati-mi ignoranta, ce intelegeti prin cureaua de la accesorii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta ar fi cureaua cu pricina.

dsc02008pp.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este absolut normal sa mai scartaie la frigurile astea. Stai linistit :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e grav.Asa se intimpla la frig si umezeala .Sa elimini scirtiitul poti da cu putin praf de talc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gl-17-sep merci, acum m-am prins. Scartaitul poate fi un semn al uzurii curelei de la alternator. Nu prezinta zgarieturi? Totusi, este cam devreme pt. o masina ca a ta. Posibil sa fie intinzatorul sau rola de vina. Cat despre frig, nu stiu ce sa zic. Materialul din care este confectionata cureaua ar trebui sa isi pastreze proprietatile in conditii de temperatura vitrege. Altfel, ar trebui sa ai probleme si pe canicula.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceea ce ma deranjeaza e ca a mai fost frig si nu a facut asa.Are 2 zile de cand face.

Am observat ca dupa ce motorul se incalzeste nu se mai aude.

Cureaua nu prezinta nici un semn de uzura,masina are 14100km.

Dar chiar si asa,ma supara ca a aparut dintr-o data.

Modificat de GL-17-SEP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm scartaitul de curea .

A mea a scartait din prima zi cand am luat-o pana in ultima... am tot zis ca o sa intreb la revizie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la mine problema e ca nu a scartait niciodata pana acum 3 zile si masina am luat-o tot iarna,tot frig era.

Am sa mai discut cu cei de la reprezentanta peste cateva zile cand voi merge pentru schimbarea telescoapelor de la hayon.

Apropo...ce vrei sa spui prin "din prima zi pana in ultima"?

Modificat de GL-17-SEP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Ultima" fiind ziua in care masina nu mai avea nevoie de un alternator care sa invarta cureaua (odata cu alternatorul a disparut si jumatate din fata masinii)!

Mai pe scurt masina am facut-o praf.

Toti prietenii ma intrebau ce scartaie la masina.Era evident ca este cureaua , dar mi-a fost lene si nu i -am dat atentie , oricum am dat comanda pentru un 1.2 tsi de data aceasta sper sa nu mai am problema aceasta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu motivele pentru care cureaua ar putea sa scartaie ar fi doua: ori nu mai e destul de intinsa, ori este uzata prea mult. La 14000 de km nu cred ca se pune vreo problema de genul asta. Nu are cum sa fie de la frig pentru ca nu este metal sa se dilate sau sa se contracte (chiar daca ar contine in interior ceva sarma, este... impaturita in cauciuc, deci e izolata termic suficinet de bine cat sa nu se dilate sau contracte). Eu cu Beetle-ul am 25 000 km si motorul "toarce" frumos fie ca sunt -15 grade sau temperaturi cu plus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@GL-17-SEP de ce schimbi telescoapele de la hayon ?

Le schimb pentru ca nu isi mai fac treaba cum trebuie,mai exact nu mai ridica hayonul,ci abia daca pot sa il mentina ridicat.

@LauCalin Am observat ca acel sunet se aude doar cand motorul este rece,in special dimineata,apoi cand motorul se incalzeste nu se mai aude.

Dar tot ma supara ca nu a mai facut asa pana acum.

Modificat de GL-17-SEP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul asta e posibil sa fie de la frig. Daca motorul "trage" la fel de bine si cand e rece inseamna ca nu are nimic (si al meu a avut momente cand era rece, parca mergea innecat-mi s-a intamplat la -20 de grade, dar l-am iertat). Eu zic sa mai astepti o saptamana, doua pana se mai incalzeste si sa vezi atunci cum se comporta. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce treaba are cu mersul motorului?Motorul nu are nimic.Doar scartaie cureaua de la alternator.

Imi place mult de tot treaba asta cu diagnosticarea pe genunchi a motorului - "daca trage"

OFF TOPIC: motorul poate sa traga foarte bine si inainte sa ti se rupa cureaua de distributie (glumesc)

Cred ca este o problema generala cu cureaua si orice ar avea este una enervanta.Din toata parcarea dimineata a mea se deosebea prin acest scartait

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Din cate stiu eu exista o vaselia siliconica pentru curea. Deci cauta acea vaselina prin magazine si trateaza cureau cu ea si o sa vezi daca intradevar e de acolo sau din alta parte. Eu am patit-o la golf 3 gti si se pare ca era de la curea. Dupa ce a fost tratata cu acea vaselina nu s-a mai auzit nimic. Si in ziua de azi merge fara pb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt bucuros sa va spun ca acel scartait nu se mai aude.

Nici chiar dimineata la prima pornire.

Sper sa numai patesc asa! Numai bine!

Modificat de GL-17-SEP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Si eu am aceeasi problema cu scartaitul curelei la Golf5 din 2008. A aparut la 6000-7000 km. Ieri am fost la revizia de 30.000 au verificat toate cauzele de unde poate aparea si nu au gasit nici o problema. Mi-a dat cu un spray pe ea si acum astept sa vad cum se comporta in timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Am rezolvat aceasta problema!

Cand am mers la revizia de 30000km din ianuarie le-am spus celor de la service problema cu scartaitul.Am stat langa mecanic pe tot timpul reviziei si l-am batut la cap sa vada ce are.I-am spus ipoteza mea cum ca ar veni acel sunet de la cureaua de alternator,l-a gresat dar la fel.Apoi s-a uitat mai atent si mi-a spus ca sunetul vine de la distibutie.Am lasat masina la ei pentru investigatii si in 3 zile a fost gata.Rezultatul - o rola de la distributie schimbata.M-au si sunat peste cateva zile de la remedierea problemei sa-mi spuna ca a fost defect de fabricatie.Spre norocul meu totul s-a facut in ultimele 4 zile de garantie ale masinii.Asa ca va sfatuiesc pe cei care va confruntati cu aceeasi problema sa mergeti la ei si sa incercati ca in momentul investigarii masina sa fie cat mai aproape de conditiile in care se produce acel sunet.(motorul rece de exemplu) :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acuma am vazut acest topic, ai avut noroc, eu cand am auzit acel scartait a treia zi s-a blocat compresorul de clima, rola lui(rulment) s-a stricat si automat s-a blocat si a rupt cureaua si noroc ca s-a intamplat la relanti, acea curea rupta a blocat motorul, incercand sa dau la automat am vazut ca nu mai are forta sa invarta si nu am insistat.

Dca se intampla in trafic si icercam puteam sa fac mult mai multe rele la motor.

Ideea e simpla, cand scartaie ceva , asa din senin, sau se aude ceva , mergeti la un specialist ca forumul nu aude si nu simte zgomotul si nici nu plateste o eventuala defectiune majora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

De fiecare data cand pornesc se aude un scartait din zona alternatorului timp de 10-15 secunde...chiar si dupa ce opresc motorul cald, cand pornesc iar scartaie...si am mai remarcat ca mereu cand pornesc AC s aude acest scartait...si de asemenea imi scad turatiile f putin cand pornesc AC..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica curea accesorii ...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Am inceput si eu sa am un soricel, dimineata, cind e frig. 50kkm. Nu tine mult, nici o sansa sa ajung la service cu soricelul scirtiind. Daca vizual cureaua arata bine, stau asa pina devine mai, hm, constatabil?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cit costa o curea de accesorii (50ron) mai bine o schimbi,oricum durata ei de viata este cam 60k sau 5/6 ani. Eu tot la 50k am schimbat-o cu aceleasi simtome, dimineata la rece avea un scirtzait in primele 3 min dupa care disparea.Mecanicul care a schimbat-o mi-a zis ca mai mergea vreo 5k lejer dar avea pietricele in canale si  mici crapaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Asa informativ, cureaua originala de accesorii la reprezentanta costa 250 de ron (ouch) + 60 de ron manopera. Bine, calculat la 5 ani e acceptabil, in ideea ca exista o diferenta intre ea si cea de 50 de ron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!