Jump to content

De ce Scirocco si nu Civic?


R_a_z_v_a_n
 Share

Postare recomandată

Salut,

Sfatul meu este sa faci un test drive cu amandoua, acum un an jumate pana sa imi cumpar A3-ul cam aceasi problema aveam si eu ce sa iau:un 1.8 S-Type sau un A3 S-Line si am ales masina din urma si crede-ma nu regret nici un moment. Trebuie mentionat si faptul ca civiul nu are pe puntea spate suspensie independenta si are bara torsiune lucru destul de ciudat pentru o masian care are prenentii. De asemena daca e sa comparam cele doua motorizari 1.4 tsi 160 cp vs 1.8 140cp eu consider ca versiunea celor de la vag e mult mai sprintena si gandeste-te ca si posibilitatea de tuning e mult mai mare cu un simplyu soft o duci la 205cp :)iti recoman sa investesti cei 1500euro in cutia dsg este senzationala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe langa ce s-a zis mai sus, sunt nenumarate teste online in legatura cu Sciroccoul si toate il lauda, chiar si in fata GTIului mk6.

Honda Civic Type R pierdea chiar si in fata modelului Honda precedent ca performanta, si era batut chiar de GTi mk5. GTI mk6 > GTI mk5, cred ca e evident.

Asta daca e sa luam performantele, dar sunt si teste pe modelele simple, in care Honda nu pica foarte bine.

WhatCar

Scirocco: http://www.whatcar.com/car-reviews/volkswa...summary/25816-4

http://www.whatcar.com/car-reviews/volkswa...e/video/25816-4

Honda: http://www.whatcar.com/car-reviews/honda/c...summary/25512-5

http://www.whatcar.com/car-reviews/honda/c...k/video/25512-5

AutoCar

Scirocco: http://www.autocar.co.uk/volkswagen/scirocco/

Honda: http://www.autocar.co.uk/honda/civic/

Mai sunt teste si pe autoexpress, etc, si in majoritate Honda e sub Golf si Scirocco, eu cel putin nu am vazut un test in care sa pice Scirocco prost, dar foarte mult unde Honda era gen 3/5.

Deci tehnic sta mai bine Scirocco, singurul motiv care l-as intelege pt care cineva si-ar lua Honda ar fi imaginea, respectiv sa nu vrea imaginea clasica a interiorului si sa fie fan al unor chestii mai futuriste, dar si imaginea exterioara mai "deosebita". Sincer, dupa parerea mea, prima oara m-a uimit, dar acum ca m-am obisnuit cu imaginea Hondei, mi se pare chiar ciudata cateodata, si nu in sensul bun.

Nu am mers cu Honda, dar de Scirocco am auzit de la poseseri numai lucruri de bine. Nu stiu, totul depinde intre masinile astea doua de imaginea pe care o preferi, tehnic Sciroccoul merge clar mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum, daca privim doar din punctul de vedere al performantelor e clar ca Scirocco e peste Civic la majoritatea capitolelor, pentru motoarele de mai sus.

Singurul minus ar fi la 1,4 TSI 122cp care are 0-100 mai mult decat Civic 1,8. In rest, la celalalte motoare VW sta mai bine. Chiar si in varianta de 122cp scirocco e mai slab doar la 0-100, in rest orice repriza e mai buna la VW.

La frane, Civic-ul sta mai bine decat Scirocco-ul. De fapt, la frane sta extrem de bine!

Uitati de unde am luat informatia: http://www.km77.com/00/volkswagen/2008/golf/p02.asp

Eu cred ca trebuie sa privim si pretul. La 17.000 cu TVA, Civic-ul are dotari decente (climatronic, cruise control, tempomat, senzori de ploaie/lumina, etc). Cred ca pret/calitate Honda e mai buna. Singurul inconvenient major e suspensia. Civic-ul din familie e sport, masina mea are suspensii sport. Cu toate aceastea, pe drum rau imi este extrem de mila sa merg cu Honda. Pe drum bun, insa, cele 2 masini au comportament asemanator (nu ma pot pronunta care sta mai bine).

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu sint curios ce iti scriu baietii de pe hondafan :blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai acum, pot sa fie obiectivi sau subiecti. La fel cum putem fii si noi.

Eu am incercat sa fiu impartial. Precum am spus, am condus Civic-ul si pot sa il compar cu Golf-ul din semnatura. Si nu as da Golf-ul meu pe Civic. Cum Scirocco e mai tare, cu atat mai mult.

Inca o data, din punctul meu de vedere, Civic-ul are urmatoarele puncte tari (ca sa trag o concluzie):

- pretul

- motor super ok pt oras

- modularitate mai mare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incerc sa exprim si eu o parere cat mai obiectiva posibil. Vad ca s-a vorbit putin despre suspensie. As mai adauga si eu faptul ca din cateva drive-teste cu Type S am remarcat un ruliu foarte mare al sasiului pe viraje pe care l-am interpretat ca pe o lipsa de fermitate a suspensiei pana la urma (foarte bine a punctat cineva mai sus ca TypeS-ul ar fi un TypeR wannabe); mai mult decat atat, am avut de cateva ori senzatia de instabilitate pronuntata pe puntea spate in viraje. Sasiul lui Scirocco mi se pare mult mai rigid, suspensia si directia ferme.

Motorizarile foarte bune la ambele modele (desi sunt un mare fan al aspiratelor ma incanta si 1.4 TSi-ul de 122, personal cred ca mi-ar lua mult sa decid), de asemenea cutiile de viteze foarte bine etajate la ambele modele. Sigur, observatiile le fac din punctul de vedere al unui condus mai sportiv si cred ca merita sa le ai in vedere atunci cand vei face drive-test, chiar daca NU veleitatile sportive sunt cele care te intereseaza.

Tin sa repet, aceste remarci le fac in urma drivetest-ului cu Type S. Nu cunosc detalii constructive, de mententanta si fiabilitate in comparatie cu VW-ul.

Cheers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

desi sunt un mare fan al aspiratelor

Pot sa intreb de ce? :lol: Eu in afara de lipsa completa a turbo lag-ului nu vad absolut niciun avantaj al motoarelor aspirate (motivatia cu "motor mai simplu deci mai fiabil" iar nu mi se pare ca sta in picioare, daca nu-ti bati joc de masina sansele de a avea probleme sunt minime).

P.S. A nu se intelege din postul asta ca fac misto de motoarele aspirate sau ca vreau sa pornesc un flame. Chiar sunt curios daca au ceva avantaje la care nu m-am gandit pan-acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Type S am remarcat un ruliu foarte mare al sasiului pe viraje pe care l-am interpretat ca pe o lipsa de fermitate a suspensiei pana la urma (foarte bine a punctat cineva mai sus ca TypeS-ul ar fi un TypeR wannabe);

am mers destul de mult cu un Type R si crede-ma ca are o suspensie extrem de rigida. acum 2 ani catre karturi, pe cheia...in vara , cu zGb-WRX, fusco, EVO X, RS4 , CTRul statea extraordinar...pt cum mergea "coloana". puteam impinge mai mult de ea...dar nu eram singur in masina si nu stiam masina atat de bine. chiar si fusco a remarcat ca masina nu se apleca asa rau in curbe si ca-mi permiteams a ma tina la o distanta apropiata de el.

e una dintre putinele masini unde nu as monta o suspensie aftermarket mai dura.

dar repet, era vorba de Type R.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scirocco pentru ca e turbo, mai exotic, mai frumos si nu sufera de noul sindrom

Modificat de semit
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am mers destul de mult cu un Type R si crede-ma ca are o suspensie extrem de rigida.

Da Bogdane te cred; tomai asta spuneam si eu, ca TypeS e mult in spatele lui R. Pur si simplu se adreseaza altei categorii de clienti, din punctul meu de vedere.

Ice, pur si simplu este o placere a mea personala. E greu s-o explic aici mai ales ca poluam omului topicul. Dar, cum spuneam mai sus, personal mi-ar fi foarte greu sa aleg pentru sufletul meu ca daca este sa aleg dupa taxe/impozite clar as alege 1.4 TSi; vorb-aia, nu urc in fiecare zi poiana :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot sa intreb de ce? :) Eu in afara de lipsa completa a turbo lag-ului nu vad absolut niciun avantaj al motoarelor aspirate (motivatia cu "motor mai simplu deci mai fiabil" iar nu mi se pare ca sta in picioare, daca nu-ti bati joc de masina sansele de a avea probleme sunt minime).

P.S. A nu se intelege din postul asta ca fac misto de motoarele aspirate sau ca vreau sa pornesc un flame. Chiar sunt curios daca au ceva avantaje la care nu m-am gandit pan-acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca e mai liniar, dar eu prin asta inteleg "trage cam la fel in ture mari dar mai slab in ture mici", lucru ce nu mi se pare neaparat pozitiv :) Dac-ar fi dupa mine, as prefera un motor care urca cat mai repede la cuplul maxim si il mentine pe toata plaja de turatii :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un turbo benzina cu presiune de alimentare scazuta mentine alura curbei cuplului, doar ca ii creste valoarea. Asa ca un motor de 2.0 LPT se va simti fix la fel ca si un 2.5 aspirat. Si un 1.4 LPT ca si un 1.8 sau 2.0 aspirat... si asa mai departe.

In graficul din avatarul meu este un 2.0 benzina 165cp. Cuplul maxim 250NM.

Modificat de r&d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in urma cu ceva timp m-a plimbat un prieten cu un Civic 1.8 si am ramas foarte placut impresionat de cum se misca motorul ! urca in ture fara mila, iar consumul lui era la fel cu al meu (masina din semnatura, amindoi stam in Constanta, stiluri de condus asemanatoare).

masina era in 5 portiere, deci fara neplacerea de a muta scaunul cind coboara cineva din spate pentru ca nu revine la pozitia de dinainte.

s-a tot comentat pe marginea lunetei ciudat taiate, insa nu pare a obstructiona prea mult vizibilitatea, mai ales ca are niste oglinzi laterale destul de mari, iar proprietarul chiar era multumit de muchia lunetei, fiindca nu il mai orbeau farurile din spate pe timp de noapte.

nu am mers foarte mult cu masina, deci nu ma pot pronunta in legatura cu suspensia spate (insa daca tot s-a vorbit despre top gear - Type-R-ul nou a scos timp mai bun decit modelul vechi si decit GTI-ul, insa poate si datorita frinelor; dar oricum vorbim de alte motorizari).

dar daca la VW optezi pentru jantele acelea in multe spite (nu stiu cum se numesc, dar sper ca stiti la care ma refer), si ar fi mare pacat sa nu le iei, fiindca pica cel mai bine pe masina, ele nu vin pe dimensiuni mai mici de 18, ceea ce nu prea ajuta la capitolul confort.

designul este pur si simplu chestiune de gusturi, atit la interior cit si la exterior - clasic vs. modern. cel clasic imbatrineste mai bine, insa nici la Civic trecerea timpului nu il arata ciudat.

fiabilitatea cred ca este la acelasi nivel.

inca un lucru care mi se pare important - este vorba si de imagine - VW-ul este clar o masina cu veleitati sport, degaja un aer cool, iar Civic-ul o masina de familie (in primul rind) cu design indraznet (dar tot de familie ramine).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca e mai liniar, dar eu prin asta inteleg "trage cam la fel in ture mari dar mai slab in ture mici", lucru ce nu mi se pare neaparat pozitiv :) Dac-ar fi dupa mine, as prefera un motor care urca cat mai repede la cuplul maxim si il mentine pe toata plaja de turatii ;)

Faptul ca e mai liniar si pe o plaja mai mare cuplul maxim pentru mine e mai placut decat boost-ul turbo-ului. Si spuneai de turbolag; iarasi felul in care raspunde la acceleratie un aspirat imi place mai mult. Marog, sunt multe de discutat, pana la urma aspectele astea se reduc cam la placerile fiecaruia, mai ales ca sunt stiluri diferite de condus cu aspiratul si cu turbo (cum ziceam mai sus, e personala chestia si sincer, n-as participa la un versus aspirat vs. turbo :D )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu merge link-ul asa ca pot doar sa ghicesc ce vrei sa arati. Mai exact, cred ca ne arati ca 1,4 tsi a castigat premiul pt cel mai bun motor. Da, dar l-a castigat pentru categoria sub 1400 cmc. Mai exact TSI 140/170 a castigat acest premiu nu stiu cati ani la rand. Pe locul 2 a fost TSI 122.

Deci, ma gandesc ca nu vezi motorul Honda in articol pentru ca are capacitatea peste 1400 cmc

... iar consumul lui era la fel cu al meu (masina din semnatura, amindoi stam in Constanta, stiluri de condus asemanatoare).

s-a tot comentat pe marginea lunetei ciudat taiate, insa nu pare a obstructiona prea mult vizibilitatea, mai ales ca are niste oglinzi laterale destul de mari, iar proprietarul chiar era multumit de muchia lunetei, fiindca nu il mai orbeau farurile din spate pe timp de noapte.

Consumul e mai mare ca la TSI 122 e mai mare cu 1-2 litri. Fata de TSI 160 e cu foarte aproape.

Intr-adevar luneta nu incurca deloc. Acea despartitura e fix unde vin farurile masinilor din spate. Eu gasesc luneta foarte utila. Nu are stergator si nici nu ii trebuie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca e mai liniar, dar eu prin asta inteleg "trage cam la fel in ture mari dar mai slab in ture mici", lucru ce nu mi se pare neaparat pozitiv :D Dac-ar fi dupa mine, as prefera un motor care urca cat mai repede la cuplul maxim si il mentine pe toata plaja de turatii :blink:

ai pus o

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iar Civic-ul o masina de familie (in primul rind) cu design indraznet (dar tot de familie ramine).

Sa nu exageram... Civicul nu cred ca a fost vreodata o masina de familie.

Legat de discutia cu aspiratul vs turbo, si eu sunt un semi fan al aspiratelor, dar de cilindree mare. Vorbim acum strict de placerea condusului, si excludem alti factori (asigurare, impozit, consum, pret de achizitie...)

Modul in care urla un V6 in sarcina, imi provoaca niste senzatii greu de exprimat in cuvinte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s-a tot comentat pe marginea lunetei ciudat taiate, insa nu pare a obstructiona prea mult vizibilitatea, mai ales ca are niste oglinzi laterale destul de mari, iar proprietarul chiar era multumit de muchia lunetei, fiindca nu il mai orbeau farurile din spate pe timp de noapte.

1. uneori cand dai in spate, eleronul te incurca. dar nu e asa grav

2. lipsa stergatorului pt mine este f importanta, iarna, pe ploaie...etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Crede-ma Bogdan, nu te incurca lipsa stergatorului. Nu ajunge mizeria pe el cum ajunge la masinile noastre. Am umbla cu Civic pe ploaia, pe ninsoare si chiar nici o problema.

E fix ca si la sedan. Nu ajunge niciodata murdaria acolo. Daca dai de dezghetare all is good.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu rex ca nu ajunge ca la ale noastre..dar mi se pare mult mai comod cu stergator..chiar si la unele octavii sedan sunt.

in fine :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa 4500 km si tinand cont la cum a fost iarna pana acum, pot zice ca n-am simtit lipsa stergatorului pe spate. :wub:

Vin de pe un hatchback cu stergator.

Singura problema e cu acel eleron care incurca putin la datul cu spatele. Compenseaza in schimb oglinzile laterale generoase si prezenta senzorilor de parcare in standard.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am avut si eu(3 luni) un Civic 1.4.Probabil ca nu pot face o comparatie obiectiva dat fiind motorul mic,dar impresia generala care mi-a lasat-o este de fragilitate a masinii.Aveam impresia ca sunt intr-o masina din "plastic",nu are soliditatea masinilor nemtesti.Cand ploua aveam impresia ca vor trece stropii de ploaie prin tabla. Are de partea ei si puncte bune dar pe total nu cred ca se ridica la nivelul unui Golf sau A3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!