Jump to content

Baterie O1


ionel79
 Share

Postare recomandată

Multumesc pentru raspuns x-tremist. As vrea sa stiu ce curent de pornire ii trebuie bateriei, ce marimi trebuie sa aiba. M-am uitat in carteaa masinii dar nu am gasit data referitoare la baterie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PAi la masina ta, trebuie de la 70Ah in sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc. Ai cumva idee marimile baterie pentru masina din semnatura sunt 278x175x190 ? Eu am avut pe masina o baterie de 85 Ah si cel de la care am cumparat masina a schimbat si acel compartiment in care sta bateria si nu ma pot orienta dupa el. Deja am cumparat o baterie Rombat Premier de 75 Ah avand dimensiunile prezentate mai sus si as vrea sa stiu daca acestea sunt marimile bateriei originale.

Modificat de danysdp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Si eu am luat o baterie Rombat Premier 77 Ah in decembrie. A inlocuit-o meseriasul care mi-a vandut-o si comparand cu cea veche (originala), ca dimensiuni eu zic ca sunt identice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns. Asa se pare. Ca aceea de 75 este identica la marimi cu cea de 77.

Modificat de danysdp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Am si eu o nedumerire. Trebuia sa fac un drum de cam 130 km si pe la jumatea drumului mi sa aprins martorul baterie in bord (si am concluzionat ca alternatorul nu mai incarca) si am incercat sa ajung la destinatie asa... dar masina a ramas in drum deoarece bateria sa descarcat. Dupa ce am ajuns acasa cu masina pe platforma am pus bateria la incarcat la un redresor marca bosh (bateria fiind bosh silver de 60Ah si o am de aproximativ 3 ani) si dupa 6-7 ore de incarcare indicatorul rederesorului la 60% a ramas si nu a mai vrut sa urce. Totusi am pus bateria pe masina am pornit-o cu greu si am fost la un tester. Acum martorul baterie ba se aprindea in bord , ba se stingea... si cand se stingea aveam 13.89 V cu motorul pornit si cand se aprindea aveam 12.15V.

As dori sa stiu o parere.... ce e stricat ?! altenatorul ? sau bateria ? ... Si de ce bateria nu se incarca mai mult de 60% la redresor ?! Ca am incarcat si pe la prieteni si ajungea mereu la 100% si bateria mergea stas.

Modificat de taquito
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil bateria s-a dus.

Alternatorul, are si el probleme - trebuie dat jos, desfacut, masurat si constatat ce trebuie inlocuit la el. Poate sa fie releul, ax uzat la rotor si nu mai ajung carbunii cum trebuie, la el....etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost cu alternatorul la reparat. Acel electromecanic a zis ca era foarte uzat ceva (am uitat cum a zis el ca se cheama) la rotor incat a inceput sa roada si din carcasa de plastic, concluzie a inlocuit rotorul. Diodele erau bune si ca o masura de siguranta mi-a recomandat sa schimb si releul de incarcare si am dat pe el 185 lei , pe rotor am dat 150 lei, deci total 335 lei... manopera fiind inclusa in pret. As vrea sa stiu parerea voastra daca ma pacalit sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Releul pare un pic cam scump, rotorul ieftin..... in final pretul e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Mi-a picat baterie, de fapt porneste greu de cand a scazut temperatura afara, dar are 9 ani si 4 luni pe masina, asa ca nu am mai incercat nici o resuscitare!

Si pentru ca iarna da buzna am luat alta tot de 70A, tot Varta,  dar la garantie m-au trimis sa verific incarcarea, sa repar releul, cica 14.63v in gol si 14.59v cu faruri aprinse e prea mult! Daca-i mult de ce m-a tinut  cealalta baterie 9 ani?

Acasa am pus si eu multimetru personal si am gasit  14,35v in gol si 14,30v in sarcina. Eu zic ca valorile mele sunt bune, si am mai folosit instrumentul meu si nu m-a dezamagit pana acuma!

Ce parere aveti, bareria e buna, si sa nu mai fac garantia, sau sa schimb regulatorul de pe alternator, cat o costa oare chestia asta, si sa mai vad cu cat o incarca atunci, ca nu am auzit sa se regleze tensiunea de incarcare cumva!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca alea sunt valorile lor atunci cam au dreptate.

Un regulator de alternator e pe la150 ron.De ce nu incerci sa incarci bateria veche?Daca a rezistat 9 ani insemna ca e foarte buna,merita efortul sa incerci sa o incarci.

Merita mai mult sa o incarci decat o petarda de baterie care dupa un an jumate da semne de oboseala.

Incearca sa cumperi sau sa faci rost de un redresor electronic,face minuni ....am resuscitat baterii descarcate la 6V care merg si acum

Modificat de SL1210
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti amabil, da de ce ma sfatuiesti sa incarc o baterie  care deja a facut dublu din timpul normal de utilizare a unui acumulator? Cum coboara temperatura sud 5 grade, cum haraie la purnire, e clar ca este sensibila, si la iarna la -10°C o sa stau sa o imping?

Nici o baterie nu tine o viata, sau in nici un caz nu tine cat tine o masina macar, asa ca alta!

O sa merg sa fac o verificare a alternatorului la un service specializat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca tu ai gasit alte valori mai incearca si cu un al 3-lea aparat si vezi ce zice.daca da valori ca ale tale, sfatul meu este sa mergi la alt magazin care are alt centru de garantie poate are un aparat in firea lui.

 

uitate si tu la om nu-i cere ce nu poate :)

app. daca nu aveai incarcarea buna cum de a rezistat bateria aia asa mult?

 

off:

deja treaba cu garantia este un mare k_k__ la noi in tara. daca doamne fereste sa intampla ceva tot tu esti de vina ba ca ai omorat-o la automat, ba ca faci porniri dese pe distante scurte si nu apunca sa se incarca, ba ca pornesti cu , consumatori porniti.....etc.

Modificat de catalin_911
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca admitem ca incarcarea nu e buna (si cum de a tinut atatia ani...) nu inseamna ca nu a fost buna de la inceput. Daca incarcarea chiar nu e in parametri se poate sa fie din ultima luna sa zicem. Cat despre baterie n-are sens sa o mai resuscitezi, si-a facut datoria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la "nea Sandu", care de peste 40 de ani repara demaroare, alternatoare si verifica baterii! Din asta traieste! A gasit 14,3v -14,4v, si mi-a zis ca e ok, alternatorul nu are nimic, nu are ce  repara la el.

Am citit si eu ca ideal este sa incarci bateria cu 14,2-14,3, dar la mine e un pic mai mare cica e bateria noua si in cateva zile se armonizeaza cu masina!

I-mi pare rau ca nu am masurat tensiunile pe baterie inainte de a o schimba, si daca am timp, o sa o pun la loc sa fac acesta citire!

Cu garantia mai astept cateva zile, poate fac si un drum mai lung, o sa  mai masor tensiunea, si ma duc sa-mi completeze hartia, sper sa nu fie magari, ca-i fac pe la OPC si pe toate forumurile!

Mie nu-mi era de alternator, stiam ca-i bun, iar daca era defect il reparam, mi-era ca mi-au dat o baterie proasta si ei stiau lucru asta, dar vom trai si vom vedea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Saptamana trecuta am facut un drum in afara localitatii, 200km, am verificat pe parcurs daca nu se incalzeste bateria cumva, a fost tot timpul rece, iar tensiunea de incarcare a scazut la 14,45v.

Asa ca m-am dus la magazin si mi-au dat garantia, fara sa mai comenteze.

Am masurat bateria intr-o dimineata la plecare,  spre "garantie", si era de 12,5v, ceea ce inseamna ca nu e prea incarcata!

Peste 2 saptamani fac 900km si poate se va incarca!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

AM si eu o problema la bateria din dotare un Exide Premium 77AH EA770 de un an jumate.

Am incarcarea ok ,de pornit porneste si la doua saptamani de stat, acu pe ger n-am probat asa mult timp..dar tensiunea pe baterie scade de la o zi la alta la 11,9v pe aparat la mai multe zile si 11,4  dar de pornit porneste ..Are rost sa-mi fac probleme?

As vrea sa profit de garantie daca e cazul iarna asta, ca la vara sigur o sa mearga..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai nu prea ai ce sa ii faci, daca nu cade de tot. Las-o cu farurile aprinse pana moare, incarc=o cat sa porneasca, si du-te la service-ul care ti-a facut garantia... daca le da defecta pe tester, ti-o schimba.  

de la ce distribuitor ai luat-o? bardi, Autototal? Din petrosani? 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat-o de la epiesa prin emag si garantiaau trimis-o on line si am facut-o la un service cu tester..

O s-o pun pe tester desi cred ca curent de pornire are ceva ca de aceea porneste...

M-a deranjeaza tensiunea de sub 12 v de la borne...Atasez certificatul de garantie ,credeti ca o sa intampin probleme?

Certificat garantie Exide.PDF

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat-o de la epiesa prin emag si garantiaau trimis-o on line si am facut-o la un service cu tester..

O s-o pun pe tester desi cred ca curent de pornire are ceva ca de aceea porneste...

M-a deranjeaza tensiunea de sub 12 v de la borne...Atasez certificatul de garantie ,credeti ca o sa intampin probleme

Azi in 24 de ore a scazut la 12,2v dupa ce ieri a fost incarcata full pe redresor,am sa verific dupa inca o zi sa vad daca scade sub 12v...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Epiesa e revanzator.

De la Autototal e bateria. Vezi in petrosani cu ce service lucreaza Autototalul. As presupune ca la Casuta Albastra langa OMV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ce masoara testerul lor si care ar fi limita la care se considera ca trebuie schimbata?

Eu cred ca daca porneste, curentul de pornire e destul de mare dar pe mine ma nelinisteste tensiunea de la borne care dupa doua zile de stationare scade la putin sub 12v... E normal? chiar daca porneste dupa o saptamana de stationare cu vreo 11,5v?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tester-ul digital masoara rezistenta interna, poate sa vada daca exista sulfatare si aproximeaza curentul de pornire la rece. Deci o baterie care inca porneste, poate sa iese defecta.  Vezi la Lascar ( Dacia) daca cunosti pe cineva sa iti faca un tester rapid, ca ei sigur au digital. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok Si pentru garantie crezi ca ajunge constatarea de la tester digital si n-o sa ma ia ca n-am masurat incarcarea din 6 in 6 luni la service agreat de.aia de la epiesa? 

Da nu e ok ca bateria dupa 2 zile de stationare sa scada la 11,9V nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde. Vezi ce conditii sunt trecute in certificatul de garantie de la Autototal. Daca acolo scrie de verificare din 6 in 6 luni, asa trebuia facut,.... 

Din nou, Epiesa nu are treaba, garantia se desfasoara in service agreat de Autototal

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!