Jump to content

Galagie urata motor


cristiblabla
 Share

Postare recomandată

Salut. Am un passat din 1997, motorizare 1.8 benzina 20 valve...motor tip ADR benzina. Problema e urmatoarea...In urma cu ceva timp am spart baia de ulei si pana am realizat asta ( pana mi s-a aprins becul rosu...avarii ulei ) am continuat sa mai merg cu masina ( 1km...2 ). Am schimbat baia de ulei, am pus ulei nou...problema! Cand pornesc motorul toate bune...masina merge normal, dar cand ajunge la 90 grade se aude un sunet metalic urat si mi se aprinde iar becul rosu de la avarii ulei! Am fost cu masina in peste 6 service`uri. Am schimbat chiulasa cu tot ( aveam uzura la un cuzinet...etc) si am schimbat si pompa ulei. Am descoperit ce produce acea galagie. In partea din spate a motorului exista o patina pe care merge un lant. Acel lant are rolul de a invarti cele 2 axe cu came. Lantul imi atinge in chiulasa. Revin cu precizarea ca abia cand motorul se incalzeste...la 90 grade! Patina este actionata hidraulic. ( am schimbat patina care a costat 23 mil lei ( adusa la comanda din germania ) !!!!! si lantul de pe ea ). Cu capacul de la motor scos ...se vede ca vine ulei acolo. Care poate fi cauza problemei mele va rog...! Incep sa disper si nu mai am nici rabdare sa ma plimb cu masina din service in service!

Revin cu precizarea ca atata timp cat motorul este rece masina merge perfect! Cand se incalzeste mi se aprinde martorul de la ulei si incepe acea galagie urata! Ca teorie am inteles ca ar pierde presiune ulei pe undeva, dar practic nici un service nu mi-a gasit hiba.

Piese schimbate : - pompa ulei, chiulasa ( completa...cu tacheti, axe cu came...etc), patina hidraulica, lantul care merge pe patina, cred ca de cand am problema ...am facut vreo 5 schimburi de ulei + filtru.... ( fiecare service imi cerea...adu ulei...adu filtru...etc)

P.s : folosesc Castrol 10W40 si asta foloseam si pana sa am problema

P.s2 : la diagnoza nu arata nimic dubios

Later Edit : Rog un moderator sa mute topicul la " Performance & Technical

Modificat de cristiblabla
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca sa verifici si axul care antreneaza pompa de ulei cel care este actionat de cureaua de distributie

are niste semicuzineti si s-ar putea sa pierzi presiune pe acolo

sper sa nu vorbesc prostii,la motoarele mai vechi se pierdea presiune de ulei pe acolo

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cea mai mare parte a presiunii de ulei se pierde pe la cuzinetii de la biele si palier!Daca aia au ramas fara ulei,s-a dus pasta dupa ei iar presiunea o pierzi pe acolo!Pierzand presiunea pe acolo,nu-ti mai ajunge sus la intinzatorul(patina) ala hidraulic si din cauza asta e posibil sa se auda zgomotul.Uleiul se subtiaza la 90 de grade si pierde si mai mult pe la cuzineti!Asta-i doar o opinie!Iar daca zici ca ai umblat pe la service-uri inseamna ca nu erau meseriasi aia!Nu cred sa fie un defect greu de diagnosticat,atata timp cat te duci la cineva care are habar!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosminwon cred ca are dreptate. Cuzinetii de maneton si jumatea inferioara a celor de palier (adica exact jumatatea care se uzeaza) pot fi schimbati in 20 de min de oricine. Nu cred ca sunt scumpi, iar uzura lor ar trebui sa determine si un zgomot (un clantait - bataie) la pornirea motorului la rece inainte de a se face presiunea de ulei in lagare (2-3 secunde), dar nu sunt 100% convins ca ai avea o pierdere asa de mare pentru a scadea presiunea asa mult. Oricum, ar trebui verificata presiunea la ulei cand se aprinde becul rosu. Mai poate fi o scurgere sau pierdere de presiune undeva in circuitul de ungere, dar prin alta parte... Nu dispera, eventual poti lua in considerare inlocuirea motorului cu unul second.

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema este in felul urmator:

Cand ai spart baia, precis cativa cuzineti au apucat sa mearga pe uscat si a fost destul cat sa fie compromisi. Asta s-a tradus in viitor prin presiune scazuta in cisrcuitul de ungere cand uleiul se subtiaza.

Mai departe, asta face ca acel intinzator sa nu-si mai faca treaba si lantul sa atinga probabil in carcasa sau in alte parti (de unde apare galagia). Cum s-a mai spus, intr-adevar presiunea se pierde cel mai tare pe la cuzineti. Parerea mea e ca ai schimbat intinzatorul degeaba. Banii aia trebuia sa-i investesti in primul rand in cuzineti. Faptul ca intinzatorul nu intindea bine lantul la temperatura de regim, nu insemna ca el e cauza. Trebuia masurata presiunea uleiului inainte de a ajunge la inlocuirea intinzatorului. Mai ales ca ti se aprindea si becul de la ulei. Asta era un semn clar ca nu ai presiune suficienta.

Vina e a mecanicilor. Dar... in Romania, toata lumea se pricepe la masini si la fotbal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai baieti ... desi am un passat B5tdi am si eu o problema si postez aici ca sa nu mai deschid in alt loc.

masina are peste 500 000 km

Dimineata cand pornesc masina , timp de 15-30 sec vara si pana la 1 minut iarna , tot motorul efectiv latra .Initial am crezut ca e de la tacheti insa am inlocuit tacheti , axa cu came +cuzinetii axei si pompa tandem . Timp de 1-2 luni parca nu se mai auzea (era si vara ce-i drept) insa mai ales cand e ger face ca naiba . Daca dau 2-3 sprituri motorului dimineata cand pornesc (la 7-8 secunde dupa ce am pornit practic ) ii ia latratul asta .

Ce sa fie ? ansamblul PD- Culbutor sau mai jos?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai incercat sa apesi ambreajul ?La mine face la fel,dar cand apas ambreajul zgomotul dispare...si tot asa tine cam 1-2 minute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o problema asemanatoare.....dar la mine nu latra ci parca tzacane destul de tare, as mai ales cand e frig afara,dar si vara , numai ca tzacanitul dispare mai repede.

A 2-a chestie observata...e ca atunci cand motorul se incalzeste la 90 grade, rulat vreo 30 km, acel tzacanit incepe iar sa se auda,mai incet,dar se aude. Ce ar putea fi?

nu m-i se aprinde martorul ulei,uleiul urca pana sus(am desfacut capacul im mers si arunca ulei pe acolo)

mentionez ca motorul e PD , am realizat ca face zgomotul asta decand am schimbat uleiul Shell helix,pe care il folosea ex proprietar cu Castrol Edge....pe masura fiecarui schimb cu ulei castrol motorul a inceput sa tzacane mai tare si mai mult la pornire! :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La tine as miza pe tachetii hidraulici si pe axa cu came. La pornire nu ai ungere cum trebuie in rampa si iti tacane din cauza uzurii camelor-axului cu came si la 90

Modificat de msanyix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...la tacheti ma gandeam si eu

ms de raspuns

este normal sa am uzura asta la 180 000 km? daca merg in continuare cu ei asa(macar pana la urmatorul schimb de distributie,fiindca am inteles ca pt ai schimba trebuie data cureaua jos) se poate intampla ceva grav? cureaua de distributie trebuie sa o schimb pe la 250 000 ,as putea merge cu ei asa pana atunci?

In afara de zgomotul acela...nu am nici o problema, nu se aprinde nici senzorul de la presiune ulei,nimic. motorul trage f bine, consum ulei intre schimburi insesizabil(schimburile de ulei le fac la 10 000 km)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu cunosti personal fostul proprietar si istoricul din reprezentanta al masinii, la cei 10 ani ai ei, iti garantez ca nu are doar 180.000. Eventual 280.000 sau chiar 380.000. De aici si uzura ce apare la tacheti sau lagare. :)

Daca tzacanitul apare intr-adevar din cauza tachetilor, pana inlocuiesti distributia ajungi sa inlocuiesti nu doar tachetii ci si axul cu came si poate si rolele de la culbutori. Deci nu e de lasat. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina am luat-o personal din germania acum un an si jumate, are carte service la ea....facturi,etc

avea 149 000 cand am luat-o si m-a facut sa cred ca sunt km reali faptul ca arata ca noua....neatinsa,interiorul nu mai spun! nu stiu ce sa mai zic. o sa ma duc cu ea sa-i fac o diagnoza totusi...sa vad km. scuze daca sunt off topic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc frumos tuturor pentru raspunsuri. Voi scoate la imprimanta tot ce mi-ati spus voi si ma voi duce cu ele in mana la urmatorul service. Daca nu este de acord sa verifice ce ati spus voi aici...nu le voi lasa masina. E o situatie disperata de acum la mine. Am trecut pe la prea multe serviceuri unde toti se cred meseriasi....Va multumesc frumos si am sa va tin la curent cu problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Cam tarziu sa redeschid acest subiect dar si eu am exact aceeasi problema ca a lui cristiblabla la un B5 1.8T AEB.

Daca mai are cineva idei ce ar putea fi va rog sa imi spuneti, cristiblabla vad ca nu ne-a mai tinut la curent cu rezolvarea problemei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Nu are nimeni nici o idee?

Am fost la un service ca imi verifice lantul ce invarte cele 2 axe cu came si e totul ok acolo. Mai multe n-au stiut cei de la service. :(

O sa ajung saptamana viitoare in Timisoara (sper sa ajung cu ea asa) si sper sa am mai mult noroc acolo.

Am crezut ca o sa descopar problema daca a mai intaminat-o si altcineva dar se pare ca nu reusesc sa dau de cristiblabla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti mare figura.

Cine crezi ca ar putea sa-ti spuna ce ai tu in motor? Trebuie facuta o constatare serioasa si vei afla.

Chiar daca a mai avut cineva un simptom asemanator, nu inseamna ca si la tine e acelasi defect.

 

"Un sunet metalic urat" poate proveni de la cateva zeci de piese din motor. Asadar... SERVICE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!