Jump to content

Audi A6 - motor 1.9 TDI(131CP) vs 2.5 TDI(150CP)


DanielL
 Share

Postare recomandată

Salutari.

Vreau parerile voastre: ce se recomanda pentru un Audi A6 (2000-2003), 1.9TDI sau 2.5TDI? Diferenta de putere semnificativa? Diferenta de consum mare? Intretinere si repratii mai costisitoare pentru 2.5?

Aceiasi intrebare pentru cutiile de viteza: automata sau manuala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Face fata cu succes 1.9TDI? E masina prea mare pentru el? Cum se comporta in intervalul 50-60 km/h pana la 100-120 km/h? In cat timp face saltul de viteza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul de 1.9 TDI 130 CP este destul de slab pentru un A6.

2.5 TDI este V6, cuplu e dat de jos iar puterea este suficienta pentru a avea resurse in depasiri chiar si cu masina plina. Sunt doar 20 CP in plus, dar V6-le din context conteaza. Recomand 2.5 TDI, chiar daca intretinerea este mai scumpa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recomand cu caldura 1.9 TDI " dopat" la 160 CP si 390NM. Se comporta decent si egaleaza ca performante 2.5 -ul de 155 CP. Singura diferenta este ca motorul V6 este mai bine echilibrat . In schimb consumul este mai mic la 1.9 :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

finante mai reduse -> 1.9 TDI + dopare (agreed with @alinica2001 :) ), consum teoretic mai redus

finante no problem -> 2.5 TDI 155cp sau 180cp, primul daca vrei consum mai redus, altfel este destul de performant

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei neaparat V6, atunci ia-l pe cel de 180 cp.

Diferenta de performante intre V6 de 155 cp si 1.9 de 131 cp nu este foarte mare, si nu merita sa dai atatia bani in plus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei neaparat V6, atunci ia-l pe cel de 180 cp.

Diferenta de performante intre V6 de 155 cp si 1.9 de 131 cp nu este foarte mare, si nu merita sa dai atatia bani in plus.

<{POST_SNAPBACK}>

Diferenta de performanta este destul de mare iar la bani nu cred, ( am gasit de 131cp cu 6 viteze mai scumpe) poate doar la intretinerea motorului (curele mai multe, ulei mai mult, debitmetru mai scump). Am mers si cu una si cu alta. Dupa cum vezi am ales 2.5 tdi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Sunt 150 CP si nu 155 CP!

2. Diferentele intre 130(131) CP si V6 de 150 se simt datorita cuplului

3. Daca vrei V6, asculta sfatul lui Drujba, ia-l pe cel quattro cu 180 CP sau macar pe cel fara de 163 CP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorul de 130 pe A6 e cam puturos. Am avut ocazia sa ma alerg cu unu' si m-a lasat destul de "rece". Mult mai bine V6 de 180cp :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK Multumesc pentru sfaturi. Si eu eram pentru 2.5 TDI 180CP, numai sa si gasesc si sa fie si in stare buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

bafta in cautari si sa ne anunti ce ai cumparat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mi-a raspuns nimeni in legatura cu transmisia: automata sau manuala?

Un mecanic mi-a spus ca nu-mi recomanda cutia automata deoarece este foarte scumpa reparatia (adica inlocuirea ca nu se poate repara) spre deosebire de cea manuala la care se poate schimba ambreiajul (300 euro).

Problema se pune in modul urmator: defectarea cutiei automate este iminenta sau se ia ca o posibilitate ca oricare alta? (sa intre unul in tine si sa te omoare pe strada ... exemplu)

Si automate am auzit de doua tipuri: tiptronic si multitronic. Cred ca de tiptronic stiu cate ceva, de cealalta nu prea am idee ce vrea sa zica.... Ma poate lamuri cineva? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cutia automata multitronic nu cred ca este disponibila pe modelul anterior de A6. Tiptronicul de pe 2.5 TDi V6 este in 5 trepte si este mai mult decat multumitoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic 2.5 V6 180 CP quattro... Am mers cu modelul 2001 si e bestial... Cutie manuala 100%... Sau A6 2005 3.0 TDI :P

:) A4 2.5 TDI 180 CP quattro m-a lasat :) :) :) E super tare masina si foarte compacta la comportamentele rutiere :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista cutie de viteze multitronic si pe modelul anterior cred ca din 2002 sau asa ceva iar in legatura cu cutia tiptronic nu vad de ce ti-ar crea probleme,asta numai in cazul in care nu este exploatata normal sau are o uzura ridicata la cumparare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

sunt curios cei care zic ca motorul de 1.9tdi(131cp) este prea mic pt a6 pe ce se bazeaza?

eu si un prieten avem la vanzare 2 A6 unu de 2.5 cutie automata 180cai 2002 si 131cai 2002 ,curios dar pe autostrada mergeau cu aceeasi viteza 215 --am condus ambele masini ,da este adevarat trage mai putin mai tare un 2,5 dar la ce foloseste diferenta nu prea mare de performanta dintre cele doua motoare ?in depasiri poate sa-ti dea un avans de la 1 pana pe la 2,3 metri depinde de viteza obiectului depasit la altceva nu cred ca poate folosi puterea motorului (dar daca esti bazat si faci depasiri la care 2 metri conteaza(peste 100/h)cu o masina de spe mii de euro atunci.....)--in bucuresti nici vorba la ce-ti poate folosi diferenta de putere&cuplu.Iar diferentele in costurile de intretinere nu sunt de neglijat.Lucru vad sesizat si de nemti unde cele de 1.9 131cp sunt mai scumpe sau la acelasi pret cu 2.5.As putea spune ca motorul de 2.5 este pus aiurea de tot in schema --binenteles ca baietii au renuntat la el pe noile modele si au bagat 3.0tdi care este altceva fata de 2.0tdi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca ambele motoare au aceeasi viteza de top,dar ma rog!Diferenta consta in cat consuma fiecare,V6-le iti va "inghiti" mai multa motorina decat 1.9,care este mai economic!!!Si o a doua ar fi timpul in care ajunge de la 0-100km/h!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari.

Acum pot striga si eu: URAAAA! Mi-am luat masina!

Pana la urma m-am hotarat la 2.5TDI din considerentul principal ca la 133.000 km parcursi prin Germania (viteze mari) un motor de 1.9 ar fi mai obosit.

Am fost imediat cum am intrat in posesia masinii, pana la Bran (dus pe Ploiesti - intors pe Campulung) si masina e extraordinara, motorul trage bestial. Consum: 7.7 l/100km. Mi se pare super-ok avand in vedere masina. Adica mie imi consuma la fel dacia 1310 din 1999! Cutia este 'multitronic'. Ajunge la 100 km/h in 9.7 secunde. Nu am incercat, dar am citit in specificatiile tehnice, si inclin sa cred ca asa e cand vad cum face cand bag piciorul pana la fund - are buton de 'kick-down'.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bravo sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea!!!Asteptam si poze si 2.5 V6 care din ele??? 150 cai sau 180??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar 155 CP adica 114 kW. Am impresia ca dupa iunie 2001 motoarele care aveau 150 CP au suferit oarece modificari si au 155CP. Oricum dupa cate am citit pe acest forum toate sunt la fel si difera numai setarile electronice, asa ca voi putea pe viitor sa-l modific 'in sus', sa-i mai pun cativa caluti :rolleyes: . Insa acum sunt super incantat de el asa cum e. B)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

si ceva poze? mai ales ca e alb - culoarea mea preferata :banghead: De la ce parc l-ai luat, cat a fost?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al meu e 2001 2.5 TDI si 180CP cu tiptronic. Exista o diferenta de consum cam de 2 l/100 km daca mergi pe automat fata de schimbarea manuala a vitezelor.

Eu scot medie de 8,3 l/100km cu 70% drum afara pe european. Inauntru se duce in 10 - 11. Diferenta vine din faptul ca "el" schimba vitezele la 2000 - 2200 tur iar eu la 1800 - 1900 tur.

In rest ... nu ai ce sa ai in fata. Totul ramine in urma. Eu sunt mai ... merg cu 120 -130 cu el si fac consumul asta.

Daca ii mai pui si dunlop pe 215 / 55 /R16 totul devine excelent (atentie la uleiul pe care il ai in masina!! - sfat: Schimba-l repede).

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si ceva poze? mai ales ca e alb - culoarea mea preferata :unsure: De la ce parc l-ai luat, cat a fost?

<{POST_SNAPBACK}>

O sa pun si poze, dar sa fac cateva ca lumea.

Mi l-a adus un baiat care se ocupa cu asa ceva. Chiar vroiam sa intreb pe forum, mi-a luat mult sau e OK, banii astia se iau:

masina a costat netto in Germania (pe factura) 12.900 euro

baiatul mi-a cerut 1000 euro pentru el si mi-a mai cerut 800 cheltuieli (numere, cazare, motorina etc.)

aici a costat vama 100 milioane, deci cam 2800 euro

in TOTAL: 17.500 euro

Ce ziceti, e mult? Eu sunt super multumit de masina, este nelovita, cu reviziile facute (inclusiv distributia) si kilometraj real. Ca ce am vazut in targ la noi .... :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce ai vazut in targ la noi? masina mea de ce nu ti-a placut?parca vroiai sa o cumperi la un moment dat...ma rog

pt masina la comanda se ia 500E

cheltuielile de drum sunt exagerate

150 drum

100-150 toate actele

150 motorina

100-150 hotel,mancare,roviniete etc (hotel 20E-33E)

iar pretul masinii nu pot sa ti-l spun decat daca spui si ce optiuni are

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!