Jump to content

Frana de motor si distributia


Sethnakht
 Share

Postare recomandată

Ar mai fi o varianta si anume aceea in care vii in treapta 3 de viteaza si ai 40-50 Km/h si te apropii de un semafor (care e rosu). Ei bine te poti apropia de el ridicand piciorul de pe acceleratie si dupa cate-va secunde ca sa reduci viteza ceva mai mult poti retorgrada in treapta 2 de viteza. Toate astea fara a apasa pedala de frana. Pedala de frana o apesi in momentul cand si in treapta 2 de viteza esti pe la aprox 1000 ture si trebuie sa opresti vehcolul.

Toti acesti pasi ii calculezi in functie de distanta care o ai pana la semafor.

La fel fac si cand sunt printre blocuri prin cartier si trebuie sa fac o curba de 90 grade (adica cu treapta a 2-a) si vin cu treapta 3 si ca sa nu mai apas si frana de picior si in acel timp sa retrogradez in a 2-a, folosesc frana de motor retrogradand in a 2-a fara a mai apasa pedala de frana. Desigur fac toate astea nu cand vin ceva mai tare cu a 3-a (atunci folosesc si frana de picior). Ma refer cand vin relaxat acasa si fara graba.

Aceasta practica am observat-o si in Irlanda la toti soferii cu care am mers si am observat-o mai demult intr-un curs de piltaj de pe Discovery in care zicea ca fiind in treapta 5 de viteza ..si daca trebuie sa reduci ..retrogradezi in treapta 4 ..dupa care in treapta 3 ..si daca e nevoie si mai mult dai si a 2-a.

Eu cel putin folosesc si felul asta de condus uneori ..dar vreau sa stiu si parerea voastra .

Chiar zilele trecute am "zapacit " masina cu 2 frane de motor cu care am reusit sa scot scartait de roti la retrogradare din a 4-a in a 3-a si din a 3-a in a 2-a.

Banuiesc ca la astfel de practici ambreiajul e cel mai predispus la imbatranire?

Modificat de andrein
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar zilele trecute am "zapacit " masina cu 2 frane de motor cu care am reusit sa scot scartait de roti la retrogradare din a 4-a in a 3-a si din a 3-a in a 2-a.

Banuiesc ca la astfel de practici ambreiajul e cel mai predispus la imbatranire?

Aceasta maniera de frana de motor afecteaza prin socul emis atat ambreiajul cat si distributia. Mai bine renunta la ea!

Parerea mea este ca frana de motor este f. utila in anumite conditii (drum alunecos, coborare pante inclinate sau trasee virajate lungi la coborare, etc), insa ca orice alt lucru pe lumea asta, orice facut fara masura are repercursiuni negative.

Ca atare, frana de motor nu afecteaza masina daca nu devine o obisnuinta si este corect folosita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de acord cu frana de motor dar se scrie repercusiuni, nu repercursiuni.vezi si engl repercussion.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic: HRO, multumesc pt atentionare, dar te asigur ca se scrie corect cu "r" : repercursiune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceasta maniera de frana de motor afecteaza prin socul emis atat ambreiajul cat si distributia. Mai bine renunta la ea!

Ca atare, frana de motor nu afecteaza masina daca nu devine o obisnuinta si este corect folosita.

Binenteles ca acele doua frane de motor cu scartait le-am pus asa ca sa trag un pic de masina ..ca mai simti nevoia sa o mai testez si sa vezi in situatii limita cum se comporta ..dar a fost prima si singura data.

Referitor la ce ziceam eu cu semaforul si cu drumul printre blocuri ..nu cred ca daca merg tot timpul asa dauneaza masinii. Si tocmai de asta intreb aici ..poate gresesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Modalitatea prezentata la Discovery este f. buna si sanatoasa. Insa problema e ca in Buc este f. greu sa adopti acest stil. Deci ramane sa-l folosesti cand traficul iti permite...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK deci ..la mine in oras cand permite .pot s-o folosesc linistit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astea sunt mituri... nu afecteaza nimic daca folosesti frana de motor pt a incetini (evident, nu ma refer la momentele cand ai 3000 in a 3-a si retrogradezi...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Dacia pe carburatie in frana de motor consuma mai mult... nu stiu cum sant cele pe injectie.... in mod normal ar trebui sa taie alimentarea (daca te uiti in bord la consumul instantaneu in momentul in care esti in frana de de motor iti arata 0 in timp ce la relanti este 1 sau cat o fi). Toti care am facut scoala pe dacii am primit "lectia" asta ...

2. Pana la urma frana de motor este o problema de bun simt.... retrogradarea cu 2 trepte mi se pare cam mult (nu te deranjeaza la ureche cum "tipa" motorul ala....??? asta e valabil daca nu adopti un stil de condus "sportiv"), sant de parere ca ar trebui folosita concomitent cu frana normala..... cred ca mai usor schimbi niste placute decat alte componente la motor.

Intrebare.... la TDI -uri cum se comporta turbina in frana de motor?

Modificat de claw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

, sant de parere ca ar trebui folosita concomitent cu frana normala..... cred ca mai usor schimbi niste placute decat alte componente la motor.

A mai afirmat cineva inainte cum ca..."ar trebui folosita frana de motor concomitent cu frana normala"; daca vrei o frana care sa-ti solicite "bine" motorul ...atunci fa asa. :(

Pt. @Doru 14, fara suparare dar, @hro are dreptate. (vezi DEX)

Modificat de xxleeus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca frana de motor este f. utila in anumite conditii (drum alunecos, coborare pante inclinate sau trasee virajate lungi la coborare, etc), insa ca orice alt lucru pe lumea asta, orice facut fara masura are repercursiuni negative.

Ca atare, frana de motor nu afecteaza masina daca nu devine o obisnuinta si este corect folosita.

Eu folosesc frana de motor ca mijloc de franare/incetinire.. adica tot timpul si pana acum nu am stricat nici o masina ( in 10 de ani de condus si aprox. 250.000km parcursi ). Ca sa fiu si mai explicit la orice incetinire retrogadez imediat si cuplez.. avantajul este ca voi fi tot timpul intr-o treapta de viteza "acordata" cu viteza de rulare.. si pot accelera rapid in caz de nevoie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai de fapt, pentru cine mai are dubii, exact asta este atitudinea corecta si in condusul sportiv ... adica treapta CV trebuie sa fie permanent "acordata", cum plastic spune thheo, cu viteza de deplasare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 years later...

Frana de motor se foloseste pe drum alunecos ( zapada , polei ) si la viteze mici ( treapta 3-2-1 ) . Chiar si in conditii de drum alunecos nu se abuzeaza , se foloseste frana de serviciu. Discuti de genul : reducere combustibil , uzura placute si discuri frana , uzura ambreiaj , uzura transmisie , sunt prosti . 

     

      FRANA DE MOTOR SE FOLOSESTE SI IN SITUATIA DEFACTIUNII SISTEMULUI DE FRANARE 

      Pentru a opri un autoturism aflat in miscare comparam urmatoarele situatii :

 

-decuplam motor de cutie viteze , acum miscarea de inertie a masinii este preluata de cutie viteze . si se actioneaza pedalade frana in cazul unei pante sau in vederea opririi vehicului. motorul separanduse de cutie fiind in mers relanti 

 

-in momentul in care actionam frana de motor miscarea de inertie,  a rotilor , acestea sunt franate de toate componentele . asamblurile care cu ajutorul carora se pune masina , rotile in miscare . ( motor , transmisie , planetare . distributie . etc) fiecare mai mult sau mai putin .

 

 

     Puneti autoturismul pe o panta cu schimbatorul intr-o trapta de viteze ,  masina este franata ? CE SARCINA , FORTA  franeaza roata masinii in panta ? decuplati motor de transmisie calcand ambreiajul , ce observati ?

     

 

     De ce nu sunt aprinse stopurile de frana la actionarea franei de motor

Modificat de flowrin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

     

 

     De ce nu sunt aprinse stopurile de frana la actionarea franei de motor

Ca nu calci frana....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

logic nu? :D nu e actionat switchul aferent pedalei.

 

Sunt 2 scopuri pt folosirea franei de motor:1 redurece consum si uzura frane si 2 ajutarea franei in conditii sport (in deosebi pe circuit). in ambele cazuri, pt a reduce stresul pe toate componentele care preiau socul pana la cureaia de distributie(ca depre aia s-a adus vorba) este mai mult decat indicata asa zisa procedura de rev-matching.

deci nu strica la nimic daca e facuta in conditii de stres minim.

Stres: cand lasi ambreiajul brusc cand retrogradezi de ex din a 4-a la 2500, lasi o pauza cat sa scada la relanti apoi lasi brusc ambreiajul in a 3-a.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!