Jump to content

releul incarcare bateria


Bugtuner
 Share

Postare recomandată

Am inteles ca exista pe golf uri, audi, passat-uri de prin 82-88 un releu cuplat intre martorul incarcare din bord (becul de baterie) si alternator. Nu e vorba de releul regulator de tensiune care e incorporat in alternator, ci de altul. Eu am in spate la alternator o mufa cu 2 papuci mari si unul mic. Cei doi papuci mari merg direc la baterie la plus. Cu papucul mic e problema (cred ca are fir albastru) ca cred ca nu e cuplat direc la bec, ci e cuplat prin intermadiul unui releul. Daca firul acela albastru nu e cuplat la pornire la plus prin becului din bord, alternatorul nu incarca (excitatia la pornire). Daca e cuplat direc la bec, atunci incarca, da motoul nu se mai opreste cand scoti cheia de contact (motor pe benzina), ca prin acel fir albastru vine plus de la alternator, trece prin bec, apoi prin circuit, apoi direct la bobona de inductie, deci motorul tot merge. Eu am folosit o dioda cuplata pe acest fir pentru a avea si incarcare si sa se opreasca motorul din cheie. De aceea am inteles ca e cuplat un releul pe firul acesta. Cred ca e acel releul care provoaca la VW ca dupa pornire becul de la baterie sa nu se stinga numai dupa o turare a motorului.

Stie cineva exact cum arata acel releu, si schema lui de cuplare? (deci numerele de la borne si cate borne are) Ca ma pun sa caut unul ca imi trebuie si mie.

Am motor de Audi 80 CC din 1985 benzina, pus pe o broscuta, da alternatorul e identic cu mai multe modele ale grupului VAG din acea perioada.

Deci daca stie cineva ceva informati despre acel releu va rog sa postati. Sau o schema electrica complecta a unei masini VAG din acea perioada. Google nu m-a ajutat de loc la faza asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cauta pe www.volkswagen.msk.ru gasesti o gramada de scheme(si engleza)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles ca exista pe golf uri, audi, passat-uri de prin 82-88 un releu cuplat intre martorul incarcare din bord (becul de baterie) si alternator. Nu e vorba de releul regulator de tensiune care e incorporat in alternator, ci de altul. Eu am in spate la alternator o mufa cu 2 papuci mari si unul mic. Cei doi papuci mari merg direc la baterie la plus. Cu papucul mic e problema (cred ca are fir albastru) ca cred ca nu e cuplat direc la bec, ci e cuplat prin intermadiul unui releul. Daca firul acela albastru nu e cuplat la pornire la plus prin becului din bord, alternatorul nu incarca (excitatia la pornire). Daca e cuplat direc la bec, atunci incarca, da motoul nu se mai opreste cand scoti cheia de contact (motor pe benzina), ca prin acel fir albastru vine plus de la alternator, trece prin bec, apoi prin circuit, apoi direct la bobona de inductie, deci motorul tot merge. Eu am folosit o dioda cuplata pe acest fir pentru a avea si incarcare si sa se opreasca motorul din cheie. De aceea am inteles ca e cuplat un releul pe firul acesta. Cred ca e acel releul care provoaca la VW ca dupa pornire becul de la baterie sa nu se stinga numai dupa o turare a motorului.

Stie cineva exact cum arata acel releu, si schema lui de cuplare? (deci numerele de la borne si cate borne are) Ca ma pun sa caut unul ca imi trebuie si mie.

Am motor de Audi 80 CC din 1985 benzina, pus pe o broscuta, da alternatorul e identic cu mai multe modele ale grupului VAG din acea perioada.

Deci daca stie cineva ceva informati despre acel releu va rog sa postati. Sau o schema electrica complecta a unei masini VAG din acea perioada. Google nu m-a ajutat de loc la faza asta.

<{POST_SNAPBACK}>

totul este corect cum ai spus dar acel releu nu il cauta pentru ca la audi vw nu exista asa ceva! este doar pe mercedesurile bot de cal" sau pe masinile japoneze pana prin '92 treaba cu dioda este buna (si eu fac la cate una asa) .practic nu ai avea nevoie dar ceva electrician candva nu a avut + contact motiv pt care ar fi legat 2 + contact in zone diferite ceea ce te face acu sa folosesti dioda (sau poti pune un leed in serie cu o rezistenta de 1,8k si se opreste normal fara dioda chiar. la contactul de pe masina ta sunt 2 + cand pui contact ,unul care merge direct pe bobina de ind. si bord si al 2-lea cand dai pe electromotor se intrerupe faruri,stergator si caldura (pana la revenirea cheii pe motor) eu sunt sigur ca acel cineva' a dat undeva o legatura intre aceste 2 circuite dar asta e ca si cum ai cauta acul in carul cu fan :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate in ceea ce zici cu circuitele, dar treaba e urmatoarea.

Stiu de cele doua contacte de plus ale contactului cu cheie, unul are plus tot timpul cand pe pozitia aprindere si electromotor, iar celalalt are numai pe aprindere (cand pui electromotorul ala dispare plusul de pe acel fir) Aceste doua circuite la mine nu sunt incalcite intre ele pentru ca nu exista :D . Nu am facut inca instalatia electrica la masina :D Am tras numa un fir de la baterie la bobina, la electromotorul si martori de presiune ulei si incarcare (aici am pus dioda). Deci nu am alimentat prin contactul cu cheie si faceam direct atingere intre fire.

E corect ceea ce zici, daca montez martorul de incarcare pe celalat circuit nu pe cel cu bobina de inductie atunci am si incarcare si se opreste de la cheie.

Ar merge foarte frumos asa.La fel ar merge si cu dioda. Da nu cred ca sistemul original pe VW sau AUDI era asa (eu eram curios cum era sistemul original) pentru ca daca era asa ar trebui ca martorul de incarcare sa se stinga cand electromotorul este cuplat , si asta nu se intampla la VW-AUDi :) . Si cand merge electromotorul martorul este tot aprins. Apoi mai e treaba ca ca martorul de incarcare se stinge numa dupa turarea motorului peste un anumit nivel. :D Aceasta nu ar fi posibil daca martorul era legat direct

alternator-bec-plus prin contactul 2(care nu e cuplat cu bobina)

De aceea am presupus existenta unui releu. Nu am avut timp sa purec intreg link-ul dat mai sus, da o sa fac acest lucru si o sa ma documentez.

Da incarcarea si oprirea de la cheia merge si cu dioda, si legat la celalat circuit, da mor de curios cum era original pe masinile VAG. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai dreptate in ceea ce zici cu contactul la toate este pus pe circuitul cu bobina si nu ar avea voie sa mearga motorul dupa luarea cheii decat in cazul care lam discutat deja sau ar mai fi o problema: becul de baterie sa fie mai mare de 4 W sau sa fie mai multi indicatori legati cu acel bec insumand vreo 15 w , moment in care la luarea contactului motorul merge pt ca bobina consuma 15-20 w ,daca ar consuma 50-60 w iti garantez ca se opreste sigur din cheie . alternatorul este normal sa incarce dupa ce dai o pedala pt ca: ai o punte redresoare mare care are 3 diode de + si 3 diode de - si acu urmeaza partea neamtului ,au mai pus o punte de diode (mica) in cea mare formata din 3 diode (echiv 1n4) care sunt legate pe fiecare alternanta(din stator) si la capat se aduna toate 3 dand + (redresare monoalternanta) acest mic + este direct in releul de incarcare si are conexiune cu becul de bord prin d+ deci acesta este comun pana atinge pe colector prin perie (spre fulie) si peria de minus este legata prin regulator la masa(la toate vw este releu cu perii cu tot si excitatia e pe baza de masa :P nu + cum este la dacii sau alte haramuri :rolleyes: ) . becul de bord ii da la acel releu prin punerea contactului un curent de 12v si 4 w cu cat turatia creste acel mic curent este amplificat de rotor generand spre puntea mare si aia mica curent ,cand ajunge in jur de 1400 de ture puntea mica va da intre 10 si 20 de volti spre releu(incorporat) si spre bec stingandul(primeste astfel 2 +) asa se explica ca acel + care vine spre bec trece prin el si ajunge in bobina de ind ,nu cauta pt ca sigur nu gasesti releu separat cel putin din '75 incoace ,de exemplu pe broscuta ta original era cu dinam ca la bicicleta :P fara gluma si are un releu mare care decupleaza atat excitatia cat si firul principal de + :) da cu astea nu ma bag ca nu le inteleg decat vag pt ca nu am prea avut ocazia sa repar de alea . la alternatoare cam de orice fel poti sa ma crezi am facut cateva mii in 14 ani de munca , alea de isuzu imi plac cand se ard nu merge dezaburirea bujia incandesc si altele care depind direct de electronica alternatorului chiar daca bateria are inca suficient curent pt pornire :P sper ca e de folos ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite ca ma avut timp si am vazut niste scheme de pa site-ul ala si am vazut ca ai dreptate ca nu existya nici un releu :( . Exact la schema de golf din 84 acel bec (martorul de incarcare) e legat la alternator prin o dioda si in serie cu becul e o rezistenta. La alternator e legat la acea punte de monoredresare la alea (3 diode mici)

Acuma ii clar tot comportamentul. Motorul se stinge din contact deoarece exista dioda, Prin bec rezistenta si dioda cand se pune contactul se alimenteaza bobina de exitatie din rotor cu curent, dar cred ca datorita existentei rezistentei nu se produce destula exitatie in rotor pentru ca curentul redresat prind cele 3 dioda sa fie suficient sa destul de mare sa se stinga becul . De aceea ramane aprins si dupa ce porneste motorul. Dar cand se tureaza, atunci acel mic curent de exitatie produs prin bec si rezistenta e destul pentru ca prin mica punte redresoare sa se produca tensiune de destul de mare si becul se stinge. Acea punte redresoare alimenteaza direct bobina din roror, astfel ca degeaba scade turatie din nou , ca avem destul curent de exitatie pentru ca alternatorul sa incarce si becul ramane stins si dupa scaderea turatiei. Deci raman la montajul cu dioda

Stiu cum e treaba cu conjunctorul disjunctor si releul de tensiune al dinamului care a fost original pe broasca, nu is complicate :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma bucur ca ai prins smecheria neamtului :) eu nu pricep exact aia cu dinamurile da dale-n colo ca de vreo 2 ani nu ma mai intreaba nimeni daca vreau sa repar de alea(sunt depasite) :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!